Naše dílenská technika a nářadí..
-
- Nováček
- Příspěvky: 18
- Registrován: pon pro 05, 2022 8:56 pm
- Jméno a příjmení: Ladislav Hemer
- Bydliště: Táborsko / Sedlčansko
Re: Naše dílenská technika a nářadí..
Když už se řeší Darkside pásovka... :D Nemáte někdo problém s tím, že po nasazení nového pásu řeže chvíli ok, bez vibrací apod. a po chvíli začne v řezu jakoby nadskakovat? Jeden už mi dokonce téměř praskl, po ne úplně nějak moc řezech. Používám pásy od značky Simonds. Zatím jsem na to neměl čas kouknout, tak jestli neřešil někdo něco podobného.
Legacy BP 2.0R, 2007
- Tapan
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 16131
- Registrován: úte kvě 16, 2017 8:13 am
- Jméno a příjmení: Štěpán Z.
- Bydliště: Zliv (České Budějovice)
Re: Naše dílenská technika a nářadí..
Darkside
Lvl. 1 Subaru Necromancer
Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
- hamoun
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 21462
- Registrován: ned čer 12, 2011 9:16 pm
- Jméno a příjmení: Petr Hanek
- Bydliště: Kravaře
Re: Naše dílenská technika a nářadí..
... jo ... tím se spousta věcí vysvětluje ...
škoda superb
ex WRX 2008
ex WRX 2008
Re: Naše dílenská technika a nářadí..
K pásovce obecně je dobré udělat záběh nového pásu na plném materiálu, já na to používám kulatinu S355 průměr 30mm, používám nejvyšší rychlost a poměrně malý přítlak, aby to dělalo malé jemné špony. Za trhání pásu obvykle může blbě nastavené vedení/napnutí (příliš velké) pásu a pokud je vedení pásu v pořádku, tak je to už věc osluhy, které moc tlačí na pilu :D aneb odborně příliš vysoká rychlost podávání.
To že to oskakuje a vibruje ja taky dáno tím naprosto komickým a měkkým podstavcem, po tom co jsem ho zpevnil a upravil ten kloub, tak všechno funguje výrazně lépe.
To že to oskakuje a vibruje ja taky dáno tím naprosto komickým a měkkým podstavcem, po tom co jsem ho zpevnil a upravil ten kloub, tak všechno funguje výrazně lépe.
Forester SG 2006 2.0X
Re: Naše dílenská technika a nářadí..
Zatím jedu na originál pásu, tak nevím. Zatím se mi to zdá OK.
Ale řežu pomalinku na dvojku ať řežu cokoliv a téměř na to netlačím. Spíš ještě někdy odlehčím.
Ale řežu pomalinku na dvojku ať řežu cokoliv a téměř na to netlačím. Spíš ještě někdy odlehčím.
Peugeot ION elektro (rv.12, najeto 100 tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv. 07 najeto 320tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv.99 najeto 350tis)
Peugeot 206 1.4i MT (rv. 99 najeto 270 tis)
Audi A4 Avant 1.9 TDI (rv. 97 najeto 260 tis)
Peugeot J5 obytná alkovna (2.5TD, rv.91 najeto 150tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv. 07 najeto 320tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv.99 najeto 350tis)
Peugeot 206 1.4i MT (rv. 99 najeto 270 tis)
Audi A4 Avant 1.9 TDI (rv. 97 najeto 260 tis)
Peugeot J5 obytná alkovna (2.5TD, rv.91 najeto 150tis)
-
- Nováček
- Příspěvky: 18
- Registrován: pon pro 05, 2022 8:56 pm
- Jméno a příjmení: Ladislav Hemer
- Bydliště: Táborsko / Sedlčansko
Re: Naše dílenská technika a nářadí..
Dělám to právě také tak, pomalu a lehce, řezal jsem zatím 60x60x5 L profily na rám vrat a pak jekly 50x50x2 na křídla a právě po jedněch vratech mi napraskl. Vrata 2500x2300 mm. Spíše nadlehčuji, než abych tlačil na pilu :D Nasadil jsem nový, s tím už jen 35x35x3 L na regály, chvilku ok a po chvíli už jsem zase začal pozorovat to nadskakování které se postupně zhoršuje, stejně jako u toho předchozího. Zkusím trochu povolit napínání, pokud tam teda nějaké doladění je možné a uvidím. To zajíždění nového kousku také zkusím.
Legacy BP 2.0R, 2007
- podvlada
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 11416
- Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
- Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
- Bydliště: Plzeň
Re: Naše dílenská technika a nářadí..
Já s ní ztratil trpělivost, když (asi kvůli přílišnýmu ohybu) mi sežrala pásy jeden za druhym. Při řezání jsem nadlehčoval, stejně se pás po chvíli v nějakym místě ohnul že to pak hopsalo nahoru dolu, byla vidět prasklina no a už to na sebe nenechalo dlouho čekat. A když se vylomil zub, byla to rychlá konečná. A to, že si regulace občas měnila rychlost sama od sebe tomu nepomáhalo.
Napnutí mam dojem štelovat nejde, aspoň u mojí verze ne.
Napnutí mam dojem štelovat nejde, aspoň u mojí verze ne.
Subaru Outback '04 BP 3.0H6 180 kW <vlákno zde>
BMW E61 550 '06 4.8 V8 270 kW, LPG <vlákno zde>
ex Subaru Forester '05 SG 2.0 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo '00 1.8 I4 85 kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140 kW
Re: Naše dílenská technika a nářadí..
Já to zkusil. Byla v akci za 2 tis.
Další pásovka která by se mi líbila stojí cca 10x víc. Navíc je to velkej krám s podstavcem. Tohle hodím na skříň a nikde to nepřekáží. A navíc i ta drahá pásovka stejně má své mouchy co jsem koukal na youtube.
To by člověk musel koupit něco za 50-70 tis, aby to bylo fakt funkční.
Objednal jsem narychlo dva náhradní bi-metal pásy věhlasné značky Katana na allegru. Uvidím jak rychle budou mizet, pak se rozhodnu co dál.
Ale pokud by fungovala tak jako teď, tak by mi to na to moje občasný řezání asi stačilo.
Další pásovka která by se mi líbila stojí cca 10x víc. Navíc je to velkej krám s podstavcem. Tohle hodím na skříň a nikde to nepřekáží. A navíc i ta drahá pásovka stejně má své mouchy co jsem koukal na youtube.
To by člověk musel koupit něco za 50-70 tis, aby to bylo fakt funkční.
Objednal jsem narychlo dva náhradní bi-metal pásy věhlasné značky Katana na allegru. Uvidím jak rychle budou mizet, pak se rozhodnu co dál.
Ale pokud by fungovala tak jako teď, tak by mi to na to moje občasný řezání asi stačilo.
Peugeot ION elektro (rv.12, najeto 100 tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv. 07 najeto 320tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv.99 najeto 350tis)
Peugeot 206 1.4i MT (rv. 99 najeto 270 tis)
Audi A4 Avant 1.9 TDI (rv. 97 najeto 260 tis)
Peugeot J5 obytná alkovna (2.5TD, rv.91 najeto 150tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv. 07 najeto 320tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv.99 najeto 350tis)
Peugeot 206 1.4i MT (rv. 99 najeto 270 tis)
Audi A4 Avant 1.9 TDI (rv. 97 najeto 260 tis)
Peugeot J5 obytná alkovna (2.5TD, rv.91 najeto 150tis)
- podvlada
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 11416
- Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
- Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
- Bydliště: Plzeň
Re: Naše dílenská technika a nářadí..
Tak to je jasný, za ty peníze...
Ono i ty mnohem dražší, ale podobný stejně velký konstrukce na tom budou asi podobně... Aby to stálo za to, bylo by to velký hovado, dedikovanej stůl, na to tady má místo málokdo
Ono i ty mnohem dražší, ale podobný stejně velký konstrukce na tom budou asi podobně... Aby to stálo za to, bylo by to velký hovado, dedikovanej stůl, na to tady má místo málokdo
Subaru Outback '04 BP 3.0H6 180 kW <vlákno zde>
BMW E61 550 '06 4.8 V8 270 kW, LPG <vlákno zde>
ex Subaru Forester '05 SG 2.0 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo '00 1.8 I4 85 kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140 kW
Re: Naše dílenská technika a nářadí..
Tak jsem pořídil další heblo z Lidlu. Vycucávač popela. Su celkem překvapený, že to docela pěkně saje....je to rychlejší a precizností než vymetání. Hlavně na ty části zpoza roha je to super.
Tak jak dlouho vydrží tento Darkside....
Tak jak dlouho vydrží tento Darkside....
Subaru Forester 2.0X MT SocialEdition z roku 2005 (Lesník) + Honda Vision - Soptík + SsangYong Tivoli 4wd (Ssasanka) , Obluda (cétéem Scroll xpert 2020), Merida TransMission sport 2006 a RBbike CRX
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 51152
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Naše dílenská technika a nářadí..
Na tom se nemá moc co posrat. Já mám doma nějakou prehistorickou verzi a vysávám s tím hlínu při vrtání děr na sloupky.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
- Holaňďanka
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 7508
- Registrován: stř kvě 03, 2017 9:41 pm
- Jméno a příjmení: Zuzka Wolfová
Re: Naše dílenská technika a nářadí..
Dneska jsem ho zrovna po dlouhé době taky vytáhla z garáže na očistu kámen. Ale mám tu špatnou verzi bez motoru . Takže k němu musím připojit vysavač a ten jemný prach prostě není dobrý
Subaru Tribečka 3.0 H6 2005
Subaru Forýsek SF 2.5 1998 ex
Subaru Forýsek SF 2.5 1998 ex
-
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 26275
- Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
- Jméno a příjmení: Radek- šíma
- Bydliště: Valašsko
Re: Naše dílenská technika a nářadí..
Šamane, na ty menší nánosy je to fajn, na ty větší, jako v mém případě, složité průduchy komínové, trouby v kachláčích, vždy se tam toho usadí víc, tak tam tento vysavač jiné značky byl záhy vždy zanesen, spíš peklo, než pomocník. Ale jak říkám, na tvé potřeby jak si je tak představuji je to v pohodě a dobrý slouha.
Zuzko, já si právě po onom vysavači pořídil jen sběrnou nádobu, připojenou na levný malý vysavač co máme na chalupě. Poradil mě to majitel jedné spešl prodejny zde, že je to daleko lepší varianta a měl pravdu, zvládne to už vysát opravdu hodně, bez toho, abych věčně odběhával s ucpaným filtrem- vysavačem popela. A vysavač samotný o žádném jemném popílku, prachu neví, není od něj zasraný, vše zachytí ona nádoba, pro mě je to lepší varianta, ale tobě stačí asi vysát jen málo popela, sazí, tak by ti stačil i onen samotný přímo vysavač popela, nemusíš jej taky navíc připojovat na sběrnou nádobu, nicméně ve finále myslím, že je to jedno a když si necháš co máš teď, tak to není určitě nijak špatně.
Edit: ve finále toho stejně nejvíc jednou za rok vymetu starou klasikou- smetáček, lopatka, opatrně a pomalu, jinak to rozumně časově nejde, to bych s tím strávil mládí. To se týká ale jen jedněch kamen, kachlových a jejich troub, taky jednoho komínového složitějšího průduchu, on je totiž rovný, tak dva metry a pak jde teprve nahoru... druhé kamna, včetně druhého komína nemívají usazeniny téměř žádné, tam je to na pohodu, otázka chvilky a jen trošky těch sazí a popela.
Komíny samotné mívám docela čisté.
Je to moje nejméně oblíbená činnost na chalupě, jednou za rok ale nutnost, tenhle interval je už odpozorovaný, dřív je to zbytečné a později zase už na hraně, no už jsem si zvykl a musím pomalu, opatrně, mám na to všelijaké přípravky a pomocníky, včetně bedny na vynášení troub z kachláčů, i tak jsem ale poloviční černoch, teda jisté prvky na mém spešl obleku na tohle čištění jo, vlastně já trochu taky, okolí je taky trochu postiženo sazemi, ale žádná hrůza, už ne, prvně to byl horor
Zuzko, já si právě po onom vysavači pořídil jen sběrnou nádobu, připojenou na levný malý vysavač co máme na chalupě. Poradil mě to majitel jedné spešl prodejny zde, že je to daleko lepší varianta a měl pravdu, zvládne to už vysát opravdu hodně, bez toho, abych věčně odběhával s ucpaným filtrem- vysavačem popela. A vysavač samotný o žádném jemném popílku, prachu neví, není od něj zasraný, vše zachytí ona nádoba, pro mě je to lepší varianta, ale tobě stačí asi vysát jen málo popela, sazí, tak by ti stačil i onen samotný přímo vysavač popela, nemusíš jej taky navíc připojovat na sběrnou nádobu, nicméně ve finále myslím, že je to jedno a když si necháš co máš teď, tak to není určitě nijak špatně.
Edit: ve finále toho stejně nejvíc jednou za rok vymetu starou klasikou- smetáček, lopatka, opatrně a pomalu, jinak to rozumně časově nejde, to bych s tím strávil mládí. To se týká ale jen jedněch kamen, kachlových a jejich troub, taky jednoho komínového složitějšího průduchu, on je totiž rovný, tak dva metry a pak jde teprve nahoru... druhé kamna, včetně druhého komína nemívají usazeniny téměř žádné, tam je to na pohodu, otázka chvilky a jen trošky těch sazí a popela.
Komíny samotné mívám docela čisté.
Je to moje nejméně oblíbená činnost na chalupě, jednou za rok ale nutnost, tenhle interval je už odpozorovaný, dřív je to zbytečné a později zase už na hraně, no už jsem si zvykl a musím pomalu, opatrně, mám na to všelijaké přípravky a pomocníky, včetně bedny na vynášení troub z kachláčů, i tak jsem ale poloviční černoch, teda jisté prvky na mém spešl obleku na tohle čištění jo, vlastně já trochu taky, okolí je taky trochu postiženo sazemi, ale žádná hrůza, už ne, prvně to byl horor
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Re: Naše dílenská technika a nářadí..
Dnes dorazila nová nabíječka, Telwin 12 Evo. Nekupoval sem ji úplně naslepo, párkrát už byla půjčená od otce když jsem potřeboval něco víc než co umí nabíječka z Lidlu, která už funguje spolehlivě víc než deset let. Nemám rád dokola půjčování jedné věci, tak sem si pořídil vlastní. Navíc, letos plánuji nákup novějšího auta, a jak to tak čtu, nejen zde na fóru, tak tu nabíječku budu možná potřebovat ještě častěji ("chytré" dobíjení v autě, někdy i dva akumulátory pod kapotou atd.) No a taky sem prostě už chtěl nový kousek kde bude víc blikátek a obrázků
Hlavní výhody jsou pro mě funkce Supply, kdy nabíječka "podrží" nastavení elektroniky v autě při vytažení baterie, a dokoupil sem kabel do 12V zásuvky, takže použití by mělo být jednodušší a asi mě to i donutí připojit nabíječku častěji hlavně u Forestera který občas pár týdnů postojí, a u čtyřkolky která postojí i pár měsíců Pokud to teda bude vše fungovat i přes tu zásuvku, musím teprve vyzkoušet.
Samozřejmě taky funkce "uzdravení" / desulfatace, která mi myslím už dvakrát zachránila Vartu ve čtyřkolce po delším stání, když už byla baterka načatá (nebo to prostě bylo samotným nabitím a teplejší místnosti, ale každopádně ta funkce tam je a snad ne jen pro srandu )
Hlavní výhody jsou pro mě funkce Supply, kdy nabíječka "podrží" nastavení elektroniky v autě při vytažení baterie, a dokoupil sem kabel do 12V zásuvky, takže použití by mělo být jednodušší a asi mě to i donutí připojit nabíječku častěji hlavně u Forestera který občas pár týdnů postojí, a u čtyřkolky která postojí i pár měsíců Pokud to teda bude vše fungovat i přes tu zásuvku, musím teprve vyzkoušet.
Samozřejmě taky funkce "uzdravení" / desulfatace, která mi myslím už dvakrát zachránila Vartu ve čtyřkolce po delším stání, když už byla baterka načatá (nebo to prostě bylo samotným nabitím a teplejší místnosti, ale každopádně ta funkce tam je a snad ne jen pro srandu )
- wenzel
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 406
- Registrován: sob bře 06, 2021 9:16 am
- Jméno a příjmení: Václav Šikl
- Bydliště: Šumperk
Re: Naše dílenská technika a nářadí..
@Levis29 nechám si tady koment pro další sledování... Jsem asi stará škola, ale něco co umí desulfataci podle mě musí něco vážit... Můj prodejce baterek a tech věcí okolo říká, že pokud se to nepronese a nejde při provozu slyšet aspoň na deset metrů, stojí za hovno ... Jakože poctivý trafa etc.... Jsem zvědavej
Forester 2.0 AT, 2006
Superb VR6, 3.6, AT, 2012
Superb VR6, 3.6, AT, 2012