Domácí automatizace
Re: Domácí automatizace
Aha aha. Mě zmátlo to open hardware logo.
Já sem dneska konečně rozběhal regulaci hlavic na radiátoru podle externího čidla a snad správně udělal vyvážení zátěže dvou hlavic v jedné místnosti.
Ten node red je takovej divnej, chvilku mi zabralo, než jsem na to přišel. Když je člověk zvyklej na normální programovací jazyk, nebo na PLC Ladder. Tam je to všechno takový více přímočarý. A návody na youtube taky nic moc. Každej tam řeší nějakej vzorovej nesmysl, místo toho, aby jako vzor vzal něco smysluplného.
Tak toto je můj první výtvor. Ani nevím jestli je to dobře, ale nějak to funguje.
Já sem dneska konečně rozběhal regulaci hlavic na radiátoru podle externího čidla a snad správně udělal vyvážení zátěže dvou hlavic v jedné místnosti.
Ten node red je takovej divnej, chvilku mi zabralo, než jsem na to přišel. Když je člověk zvyklej na normální programovací jazyk, nebo na PLC Ladder. Tam je to všechno takový více přímočarý. A návody na youtube taky nic moc. Každej tam řeší nějakej vzorovej nesmysl, místo toho, aby jako vzor vzal něco smysluplného.
Tak toto je můj první výtvor. Ani nevím jestli je to dobře, ale nějak to funguje.
Peugeot ION elektro (rv.12, najeto 100 tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv. 07 najeto 320tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv.99 najeto 350tis)
Peugeot 206 1.4i MT (rv. 99 najeto 270 tis)
Audi A4 Avant 1.9 TDI (rv. 97 najeto 260 tis)
Peugeot J5 obytná alkovna (2.5TD, rv.91 najeto 150tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv. 07 najeto 320tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv.99 najeto 350tis)
Peugeot 206 1.4i MT (rv. 99 najeto 270 tis)
Audi A4 Avant 1.9 TDI (rv. 97 najeto 260 tis)
Peugeot J5 obytná alkovna (2.5TD, rv.91 najeto 150tis)
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 24713
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: Domácí automatizace
Tak jde o to, že ta gate toho mosfetu má nějakou kapacitu. K tomu navíc je v zavřenym stavu připojená na +24V, v otevřenym se to stahuje na zem, v cestě tomu stojí odpor aby to nešlo do zkratu. Takže z tohohle důvodu ten přechod nemusí být úplně ostrý a frekvence v tom nehraje roli, pač se to stane vždycky. (A z toho důvodu jsem to i měřil, jak to vlastně reálně vypadá pač čím déle to je někde v tom mezi stavu, tim více to bude topit). Jinak koukám, že ta frekvence je default a dá se nastavit v rozmezí 20Hz - 50kHz. Mám co testovat
Jo, to je normálně v kicadu v šablonách, takže jsem ho tam hodil výkresy stejně hodím na github, jestli to bude i doopravdy fungovat
Re: Domácí automatizace
V tý function 1 si ukládáš ty hodnoty do flow nebo global proměnné nebo jak řešíš, že ti přijdou asynchronně 2 hodnoty, z kterých musíš udělat průměr nebo součet? (teď nevím z hlavy, co se tam vlastně posílá)
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Re: Domácí automatizace
Ve function 1 mám toto
[code]
var temp1 = flow.get("varTop1Zatez");
var temp2 = flow.get("varTop2Zatez");
msg.payload = (temp1 + temp2) / 2;
return msg;
[/code]
Proměnné nahrávám v tom set před funkcí. Nevěděl jsem jak jinak si vyčíst hodnotu obou čidel najednou.
A posílám průměr, jestli jsem to z popisu dobře pochopil.
Akorát teda nevím. Moc se mi to nezdá. Hlásí to zatížení skoro stejné (load estimate), ale z toho je jeden ventil otevřený na 17% a druhý na 70%. Zdá se mi, že to moc nefunguje.
[code]
var temp1 = flow.get("varTop1Zatez");
var temp2 = flow.get("varTop2Zatez");
msg.payload = (temp1 + temp2) / 2;
return msg;
[/code]
Proměnné nahrávám v tom set před funkcí. Nevěděl jsem jak jinak si vyčíst hodnotu obou čidel najednou.
A posílám průměr, jestli jsem to z popisu dobře pochopil.
Akorát teda nevím. Moc se mi to nezdá. Hlásí to zatížení skoro stejné (load estimate), ale z toho je jeden ventil otevřený na 17% a druhý na 70%. Zdá se mi, že to moc nefunguje.
Peugeot ION elektro (rv.12, najeto 100 tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv. 07 najeto 320tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv.99 najeto 350tis)
Peugeot 206 1.4i MT (rv. 99 najeto 270 tis)
Audi A4 Avant 1.9 TDI (rv. 97 najeto 260 tis)
Peugeot J5 obytná alkovna (2.5TD, rv.91 najeto 150tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv. 07 najeto 320tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv.99 najeto 350tis)
Peugeot 206 1.4i MT (rv. 99 najeto 270 tis)
Audi A4 Avant 1.9 TDI (rv. 97 najeto 260 tis)
Peugeot J5 obytná alkovna (2.5TD, rv.91 najeto 150tis)
Re: Domácí automatizace
Jasný, tak to bych to udělal stejně. U protokolu, kde se nemůžeš přímo ptát, tak to dělám taky tak. A ono i když se ptát můžeš, tak to jde blbě a lepší je ukládat si to do proměnných. Jenom je dobrý si pohlídat, jak se to bude chovat po restartu, než se ty proměnné naplní daty.
Ohledně té regulace, tak já mám pocit, že se to právě snaží regulovat, aby byl na obou radiátorech +/- stejný load, takže pak se klidně může lišit heating demand. Jestli máš ty Danfoss, tak se nechá najít celkem slušný "implementation guide" s popisem, jak se to chová a co a jak - AU417130778872en-000101.pdf, 55 stránek.
Ohledně té regulace, tak já mám pocit, že se to právě snaží regulovat, aby byl na obou radiátorech +/- stejný load, takže pak se klidně může lišit heating demand. Jestli máš ty Danfoss, tak se nechá najít celkem slušný "implementation guide" s popisem, jak se to chová a co a jak - AU417130778872en-000101.pdf, 55 stránek.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Re: Domácí automatizace
Ha, tak jsem našel i odkaz. Celkem zajímavý čtení. https://assets.danfoss.com/documents/36 ... 000102.pdf
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Re: Domácí automatizace
To je pěkný povídání. Je tam pěkně dopodrobna popsáno jak to funguje a jak se k tomu chovat.
A ten výkon si počítá nějak hlavice sama. Není to podle % otevření, ale nějak to počítá podle toho jak rychle vyhřeje místnost. Aby se kompenzoval velký a malý radiátor.
Asi bych tu adaptaci musel pustit znovu, protože mám oba radiátory stejný a asi se to dřív naučili ventily špatně, když byli v místnosti dva a nevěděli o sobě.
A ten výkon si počítá nějak hlavice sama. Není to podle % otevření, ale nějak to počítá podle toho jak rychle vyhřeje místnost. Aby se kompenzoval velký a malý radiátor.
Asi bych tu adaptaci musel pustit znovu, protože mám oba radiátory stejný a asi se to dřív naučili ventily špatně, když byli v místnosti dva a nevěděli o sobě.
Peugeot ION elektro (rv.12, najeto 100 tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv. 07 najeto 320tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv.99 najeto 350tis)
Peugeot 206 1.4i MT (rv. 99 najeto 270 tis)
Audi A4 Avant 1.9 TDI (rv. 97 najeto 260 tis)
Peugeot J5 obytná alkovna (2.5TD, rv.91 najeto 150tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv. 07 najeto 320tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv.99 najeto 350tis)
Peugeot 206 1.4i MT (rv. 99 najeto 270 tis)
Audi A4 Avant 1.9 TDI (rv. 97 najeto 260 tis)
Peugeot J5 obytná alkovna (2.5TD, rv.91 najeto 150tis)
Re: Domácí automatizace
Jasně, tu zátěž/load odhaduje podle změn teploty v místnosti. To jsou s heating demand 2 odlišný proměnný. Když ohřeješ místnost jiným zdrojem, tak v load může být dokonce záporná hodnota. Load bude IMHO něco jako míra otevření × změna teploty derivovaný v čase.
Jinak bacha na feature covered radiator. Sice v tomhle zmíněným dokumentu píšou, že když to zapneš, tak se vypne internal open window detection, ale vypne se i reakce na externí signál otevření okna. Covered radiator funguje dobře, místo, aby to podle externího čidla jenom počítalo offset (+/- 4 °C), tak to řídí zcela podle té externí teploty. Akorát pak mu pošleš, že je otevřený okno (podle čidla na okně) a on si dál topí jak debil. Muselo by se udělat v Node-RED něco jako cíleně stáhnout setpoint na minimum a po zavření okna ho zase vrátit na původní hodnotu. Je to trošku hloupý v tomhle směru. Možná by stačilo mu vypnout "heat available", ale to jsem zatím nezkoušel, co udělá.
Jinak bacha na feature covered radiator. Sice v tomhle zmíněným dokumentu píšou, že když to zapneš, tak se vypne internal open window detection, ale vypne se i reakce na externí signál otevření okna. Covered radiator funguje dobře, místo, aby to podle externího čidla jenom počítalo offset (+/- 4 °C), tak to řídí zcela podle té externí teploty. Akorát pak mu pošleš, že je otevřený okno (podle čidla na okně) a on si dál topí jak debil. Muselo by se udělat v Node-RED něco jako cíleně stáhnout setpoint na minimum a po zavření okna ho zase vrátit na původní hodnotu. Je to trošku hloupý v tomhle směru. Možná by stačilo mu vypnout "heat available", ale to jsem zatím nezkoušel, co udělá.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Re: Domácí automatizace
Tak po přechodu na PC můžu říct, je zigbee komunikace naprosto stabilní a neměl jsem od té doby ani jediný zásek. Ťuk ťuk.
Nicméně. U Danfoss Ally jsem měl nastaveho, že radiátor je zakrytý a má poslouchat výhradně externí čidlo. Ale to se chovalo nějak divně.
Třeba při ubrání nebo přidání teploty o 0,5°C to vždy spadlo na 0% otevření, a začlo to regulovat až když teplota spadla o více jak stupeň, nebo víc.
Tak jsem to vypnul a teď to pracuje v režimu kompenzace offsetu podle externího čidla.
Ale je možný, že to radiator covered mi fungovalo špatně, protože nedodržuju návod zcela do puntíku. Tam o u toho externího čidla a load píšou i nějaké min a max časové intervaly, kdy ty hodnoty hlavici posílat.
Já to mám napsaný tak, že to posílám vždy jak dojde ke změně Protože zatím v nodered neumím pracovat s nějakejma časovačema.
Ale teď to funguje zcela OK. Teplota se pohybuje +- 0,1°C, tak to tak asi nechám.
Jen mě napadlo, že si asi udělám nastovování teploty po 0,1°C místo 0,5 tak, že budu posílat upravený údaj z externího čidla.
Někdy mi přijde, že 22 málo, ale 22,5 už moc. Tak by to chtělo nastavit třeba 22,3.
Nicméně. U Danfoss Ally jsem měl nastaveho, že radiátor je zakrytý a má poslouchat výhradně externí čidlo. Ale to se chovalo nějak divně.
Třeba při ubrání nebo přidání teploty o 0,5°C to vždy spadlo na 0% otevření, a začlo to regulovat až když teplota spadla o více jak stupeň, nebo víc.
Tak jsem to vypnul a teď to pracuje v režimu kompenzace offsetu podle externího čidla.
Ale je možný, že to radiator covered mi fungovalo špatně, protože nedodržuju návod zcela do puntíku. Tam o u toho externího čidla a load píšou i nějaké min a max časové intervaly, kdy ty hodnoty hlavici posílat.
Já to mám napsaný tak, že to posílám vždy jak dojde ke změně Protože zatím v nodered neumím pracovat s nějakejma časovačema.
Ale teď to funguje zcela OK. Teplota se pohybuje +- 0,1°C, tak to tak asi nechám.
Jen mě napadlo, že si asi udělám nastovování teploty po 0,1°C místo 0,5 tak, že budu posílat upravený údaj z externího čidla.
Někdy mi přijde, že 22 málo, ale 22,5 už moc. Tak by to chtělo nastavit třeba 22,3.
Peugeot ION elektro (rv.12, najeto 100 tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv. 07 najeto 320tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv.99 najeto 350tis)
Peugeot 206 1.4i MT (rv. 99 najeto 270 tis)
Audi A4 Avant 1.9 TDI (rv. 97 najeto 260 tis)
Peugeot J5 obytná alkovna (2.5TD, rv.91 najeto 150tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv. 07 najeto 320tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv.99 najeto 350tis)
Peugeot 206 1.4i MT (rv. 99 najeto 270 tis)
Audi A4 Avant 1.9 TDI (rv. 97 najeto 260 tis)
Peugeot J5 obytná alkovna (2.5TD, rv.91 najeto 150tis)
Re: Domácí automatizace
Přišla ta zázračná krabička z číny MLLSE Mini PC M2 Air Intel Gemini Lake N4000.
Nevím jak tam dostali aktivovaný windows 11 Pro v celkové ceně 1600,- Kč, ale ani to vědět nechci
Nicméně podle recenzi je pravda že to skoro nic nežere Uváděli 4W. Já naměřil windows na ploše cca 3.2W. Teď se tam zbláznil nějakej proces windows a při 2,2ghz procesoru na 100% to bralo 8W.
Ještě čekám na SSD disk pak uvidím, jestli se s ním zvedne spotřeba, když v biosu vypnu ten interní disk.
Nevím jak tam dostali aktivovaný windows 11 Pro v celkové ceně 1600,- Kč, ale ani to vědět nechci
Nicméně podle recenzi je pravda že to skoro nic nežere Uváděli 4W. Já naměřil windows na ploše cca 3.2W. Teď se tam zbláznil nějakej proces windows a při 2,2ghz procesoru na 100% to bralo 8W.
Ještě čekám na SSD disk pak uvidím, jestli se s ním zvedne spotřeba, když v biosu vypnu ten interní disk.
Peugeot ION elektro (rv.12, najeto 100 tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv. 07 najeto 320tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv.99 najeto 350tis)
Peugeot 206 1.4i MT (rv. 99 najeto 270 tis)
Audi A4 Avant 1.9 TDI (rv. 97 najeto 260 tis)
Peugeot J5 obytná alkovna (2.5TD, rv.91 najeto 150tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv. 07 najeto 320tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv.99 najeto 350tis)
Peugeot 206 1.4i MT (rv. 99 najeto 270 tis)
Audi A4 Avant 1.9 TDI (rv. 97 najeto 260 tis)
Peugeot J5 obytná alkovna (2.5TD, rv.91 najeto 150tis)
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 24713
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: Domácí automatizace
Na pixelcodes je koupis asi za 1€. Coz je porad asi o 1000€ vic nez jakou to ma hodnotu
Odesláno z mého SM-F926B pomocí Tapatalk
Odesláno z mého SM-F926B pomocí Tapatalk
Re: Domácí automatizace
Dneska dorazil čínskej SSD disk KingSpec M.2 128GB. Objednával jsem z číny, protože lokálně velikost 2242 byla poněkud drahá a podle recenzí se to nezdálo jako fake.
Hned jsem do té zázračné krabičky nainstaloval. Zdá se OK. V testech ukázal 550mb/s. Interní disk ukázal nějakých 150, takže tam rozdíl je.
S zigbee adaptérem to teď problikáva mezi 3.3 a 3.4W. Raspberry PI3+ jsem neměřil, ale myslím že spotřeba bude velice podobná.
Jen jsem v biosu nenašel volbu na vypnutí interního disku. A umí se zapínat po výpadku napájení.
Takže za mě spokojenost. Třeba rychlost otevření node red je teď úplně někde jinde.
Hned jsem do té zázračné krabičky nainstaloval. Zdá se OK. V testech ukázal 550mb/s. Interní disk ukázal nějakých 150, takže tam rozdíl je.
S zigbee adaptérem to teď problikáva mezi 3.3 a 3.4W. Raspberry PI3+ jsem neměřil, ale myslím že spotřeba bude velice podobná.
Jen jsem v biosu nenašel volbu na vypnutí interního disku. A umí se zapínat po výpadku napájení.
Takže za mě spokojenost. Třeba rychlost otevření node red je teď úplně někde jinde.
Peugeot ION elektro (rv.12, najeto 100 tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv. 07 najeto 320tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv.99 najeto 350tis)
Peugeot 206 1.4i MT (rv. 99 najeto 270 tis)
Audi A4 Avant 1.9 TDI (rv. 97 najeto 260 tis)
Peugeot J5 obytná alkovna (2.5TD, rv.91 najeto 150tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv. 07 najeto 320tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv.99 najeto 350tis)
Peugeot 206 1.4i MT (rv. 99 najeto 270 tis)
Audi A4 Avant 1.9 TDI (rv. 97 najeto 260 tis)
Peugeot J5 obytná alkovna (2.5TD, rv.91 najeto 150tis)