Topení nehřeje, ručička leze do červeného
Topení nehřeje, ručička leze do červeného
Ahoj, vždycky po nějaké době přestává topit topení, takže teď místo toho začne chladit a ručička chladiče vyšplhá předtím do červeného. Samozřejmě jsem kontroloval chladící kapalinu, té je dost, motor není vůbec horký spíš vlažný. Doba kdy to ohřívá se zkracuje, takže teď jen pár km a pak přejde na chlazení. Až když motor vychladne, tak opět chvíli ohřívá. Tak se chci zeptat někoho zkušeného kdo se s tímto setkal nevíte kde může být problém?
Outback 2.5 2005 LPG
- wenzel
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 406
- Registrován: sob bře 06, 2021 9:16 am
- Jméno a příjmení: Václav Šikl
- Bydliště: Šumperk
Re: Topení nehřeje, ručička leze do červeného
Pokud to fyzicky nevaří, tak k bych se zaměřil na čidla teploty, včetně snímače teploty interiéru pokud používáš tu auto regulaci. Divný ale je, že houpe ukazatel a zároveň hapruje topení Nevím jak je to u Outbacka, nicméně kvalifikovanější se jistě brzy ozvou.
Forester 2.0 AT, 2006
Superb VR6, 3.6, AT, 2012
Superb VR6, 3.6, AT, 2012
Re: Topení nehřeje, ručička leze do červeného
Je to docela příznak zavzdušněného okruhu, ale pokud voda drží a po ohřátí nevidíš v nádržce bublinky, ještě mě napadá termostat.
Re: Topení nehřeje, ručička leze do červeného
Ještě jsem to teď kontroloval a voda tam mizí, asi tam bude nějaká netěsnost ... dolil jsem destilku. Ale divné s tím topením, to nefunguje i když tam voda normálně je a vůbec se nepřehřívá. Čidla by snad měly být v pořádku, kontroloval jsem v interiéru a to nemá na závadu vliv.
Outback 2.5 2005 LPG
Re: Topení nehřeje, ručička leze do červeného
Nedávno jsem měl od tchána půjčené galaxy, které přestalo topit. Chyběl asi litr vody, takže vzduchová bublina v okruhu a proto netopilo. Uvidíš teď po dolití vody.
Až budeš mít auto pořádně zahřáté, podívej se do nádobky na vodu, jestli neuvidíš malé bublinky. To by byl příznak těsnění pod hlavou. Jinak zkontrolovat spoje hadic a nebo vodní čerpadlo, to je na rodičové straně úplně dole.
Až budeš mít auto pořádně zahřáté, podívej se do nádobky na vodu, jestli neuvidíš malé bublinky. To by byl příznak těsnění pod hlavou. Jinak zkontrolovat spoje hadic a nebo vodní čerpadlo, to je na rodičové straně úplně dole.
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 24713
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: Topení nehřeje, ručička leze do červeného
Nefunguje, pac je ta vzduchova bublina nalezla v tom topeni... takze velice pravdepodobne tesneni pod hlavou.
Odesláno z mého SM-F926B pomocí Tapatalk
Odesláno z mého SM-F926B pomocí Tapatalk
Re: Topení nehřeje, ručička leze do červeného
Jo, bude potřeba to odvzdušnit, to těsnění pod hlavou je horší celou dobu co Outbacka mám, ale nějak se to za poslední 3 roky nezhoršilo, olej to propouští, ale extrémně moc nemizí. V AWD odhladli přetěsnění na cca 80.000,-, což je pro mě teď nereálné. Bude potřeba přetěsnit hlavu, nebo stačí se zaměřit na to chlazení? Jinak bublinky v kapalině jsem nepozoroval, potom co jsem to posledně dolil, tak cca 0,2L chladící kapaliny ubylo, tak tam bude nějaká netěsnost.
Outback 2.5 2005 LPG
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 51152
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Topení nehřeje, ručička leze do červeného
Na takovýhle opravy se nesmíš ptát v awd, ale třeba v Subaru Nýřany. Tam to případně bude za polovic.
Taky se kloním k tomu, že to bude těsnění pod hlavou, protože ty symptomy jsou prostě dost jasný.
Taky se kloním k tomu, že to bude těsnění pod hlavou, protože ty symptomy jsou prostě dost jasný.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
- podvlada
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 11416
- Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
- Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
- Bydliště: Plzeň
Re: Topení nehřeje, ručička leze do červeného
Tak je samozřejmě i možnost, že to někde uniká tak moc, že si to pak jednou nasaje vzduch a zavzdušní si to okruh. Ale jinak to je s velkou pravděpodobností těsnění pod hlavou. A samozřejmě taky doporučuju se zeptat jinde než v těch velkoměstských servisech, ideálně ty Nýřany, protože tam dělá Aleš, což je asi nejlepší člověk, kterýmu ten motor můžeš dát do ruky. A i s cestováním to pořád vyjde mnohem levněji.
Subaru Outback '04 BP 3.0H6 180 kW <vlákno zde>
BMW E61 550 '06 4.8 V8 270 kW, LPG <vlákno zde>
ex Subaru Forester '05 SG 2.0 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo '00 1.8 I4 85 kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140 kW
Re: Topení nehřeje, ručička leze do červeného
A ještě moje zkušenost, měl jsem ucpaný radiátor topení (je schovaný v palubce). Netopilo to, velmi slabě někdy.
Došlo k tomu tak, že byla asi nějaká netěsnost v chladiči a předchozí majitel nalil do chladicí směsi nějakou sračku, která měla zalepit díru zevnitř.
Výsledkem byl zasraný neprůchozí a nefunkční radiátor, který jsem nechal vyměnit a ok. H6 BP.
Ale i v tomto případě se motor nepřehříval.
Mnoho štěstí při řešení.
Došlo k tomu tak, že byla asi nějaká netěsnost v chladiči a předchozí majitel nalil do chladicí směsi nějakou sračku, která měla zalepit díru zevnitř.
Výsledkem byl zasraný neprůchozí a nefunkční radiátor, který jsem nechal vyměnit a ok. H6 BP.
Ale i v tomto případě se motor nepřehříval.
Mnoho štěstí při řešení.
IMPREZA 2,0i cvt sport MY18 naše dvanácté subaru
LEGACY kombi BPE H6 5AT MY2008 letní auto
Outback 2019 BS exec cvt 2,5i
93, RXL, LR series
LEGACY kombi BPE H6 5AT MY2008 letní auto
Outback 2019 BS exec cvt 2,5i
93, RXL, LR series
Re: Topení nehřeje, ručička leze do červeného
Jen takovej dotaz. Kde jsi tu kapalinu kontroloval?
Peugeot ION elektro (rv.12, najeto 100 tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv. 07 najeto 320tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv.99 najeto 350tis)
Peugeot 206 1.4i MT (rv. 99 najeto 270 tis)
Audi A4 Avant 1.9 TDI (rv. 97 najeto 260 tis)
Peugeot J5 obytná alkovna (2.5TD, rv.91 najeto 150tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv. 07 najeto 320tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv.99 najeto 350tis)
Peugeot 206 1.4i MT (rv. 99 najeto 270 tis)
Audi A4 Avant 1.9 TDI (rv. 97 najeto 260 tis)
Peugeot J5 obytná alkovna (2.5TD, rv.91 najeto 150tis)
Re: Topení nehřeje, ručička leze do červeného
Tu platí jediné = urobiť test na prítomnosť CO2 v chladiacom systéme, ak sa potvrdí tak treba nové tesnenia pod hlavy
Subaru Impreza 2.0GX, 5MT, rv2001...
Subaru Legacy 2.5i, AT, rv2005...
Subaru Legacy 2.5i, AT, rv2005...