jo, takhle mi chcipa s baterka v druhem aute. uz byla párkrát do mrtva .. a na nabijecce ... ale ted po tech mrazech jsem vcera zase po necelem mesici odjel .. takze .. zije
Speedys4 píše: ↑stř led 17, 2024 8:35 am
řešili jste prosímvás někdo i baterii do amerického Outbacka BS 3,6 2015? 60Ah by se nic asi nestalo, ale vešla by se i 70Ah, a přijde mi k 6válci taková akorát Pokud je to ale zbytečné, klidně dám 60tku.
Od října mám v Outbacku 3.63 MY2011 (EU verze) baterii 70 Ah místo původní 60 Ah. Pán v prodejně to vyhledal dle modelu a vyskočila na něj tato. Teď v zimě startoval Outback občas trochu déle, tak jsem byl rád za tu 70 Ah. Vešla tam tak, ale vešla
Člověk by se měl učit celý život. Všechno jde, když se chce. Když nemůžeš, tak přidej. Nebojte se ničeho.
Co si mám myslet o rok staré baterii Banner 65 Ah v Levorgu, které během 16 dní stání klesne napětí na 3,72 V?
Letos na jaře už to udělala jednou, po 14 dnech stání měla 9,5 V.
Ale do té doby bez problému.
že je v háji. Obecně jakákoliv olověná baterie, která padne na tohle napětí, je zabitá (na něj se může dostat i ne vlastní vinou, když ji něco vytluče do mrtva).
Kdyby samovolně spadla na tohle napětí, tak bude v háji a bude to dělat pravidelně.
Pokud se to děje náhodně, tak je to asi autem.
Někam zatekla voda, nebo zlobí např spínač na osvětlení kufru a tak podobně.
Zdravím ve spolek, objevil se mi asi problém s dobíjením nebo s akumulátorem (rozsvítila se kontrolka baterie a ruční brzdy). Jsem obeznámen se základní diagnostikou pomocí měření napětí na baterii, ale samozřejmě se mi zrovna teď multimetr odporoučel do příslušných míst, kde již po něm nevyžadují měření... tak čekám až mi alza dopraví multimetr nový. Každopádně obvykle bych u tohoto projevu očekával závadu alternátoru, ale ony ty kontrolky mají tendenci zhasnout během jízdy a vše se tváří ok, navíc ta baterie už má asi 8 let, takže jsem počítal s její výměnou. Jsem teď trochu v pasti, prozože auto zítra potřebuju a akumulátor seženu hned, ale alternátor bohužel ne. Ale zase když to bude chyba dobíjení, tak nechci ničit nový akumulátor. Zkusím zprovoznit OBD jestli ta něco nevyčte, ale nevím jaký kód bych měl očekávat. Někdo nějakou radu, jak zjistit více bez multimetru?
Z OBD bys teoreticky měl někde vyčíst to palubní napětí, takže by to na tohle měl zastat funkci multimetru a uvidíš, co ti tam teče. Ale obecně, jestliže za jízdy to zhasne, bych čekal, že ten alternátor prostě dává málo, ale ve vyšších otáčkách z něj jde alespoň něco (dost na to, aby zhasla kontrolka).
No s těma otáčkama je to právě taky zvláštní, ráno se ty kontrolky rozsvítily když jsem jel po okresce a zhasly když jsem stál v koloně. No po chvilce laborování se mi povedlo ten problém zaznamenat a alternátor dává moc vysoké napětí (15-16V), chvílema to má ale tendenci zmizet a dobíjet normálně... zkusím se ještě podívat jestli není nějaký problém s uzemněním, ale jinak to vypadá na nový alternátor chjo :(
A nezkoušel jsi měřit, kolik se tam vejde ?
Co jsem nedávno vybíral, tak existují většinou totožné baterie vyska a šířka, jen je delší misto asi 24cm jsou i 27 myslím
Ale musíš kouknout, jestli tam něco nepřekáží,jestli se vejde
Předpoklad že Forester to má velmi podobně
Co toto? https://www.battery-import.cz/running-b ... 12v-57015/
outback píše: ↑pon pro 02, 2024 8:05 pm
Umřela mi baterka Banner v XV, po dvou letech. Nezkoušel někdo dávat nějakou větší? Dvoulitr facelift 2018, chtěl bych maximum co se vejde...