Tak jsem ty couvačky vyměnil za LEDky...jako rozdíl tam je, až si říkám, jestli to není moc Na kameře před a po Tak už jenom blinkry a bude to opravdu full-led (no, ty měnit nebudu)
OUTBACK 2023
- Epo
- Nováček
- Příspěvky: 44
- Registrován: pon črc 01, 2024 11:13 am
- Jméno a příjmení: Martin
- Bydliště: Praha
Re: OUTBACK 2023
Subaru Outback 2.5i Touring MY2023
Škoda Fabia 3 Combi 1.2TSI Style MY2015
Alfa Romeo 159 2.0 JTDM 170CV Distinctive
Škoda Fabia 3 Combi 1.2TSI Style MY2015
Alfa Romeo 159 2.0 JTDM 170CV Distinctive
-
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 25906
- Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
- Jméno a příjmení: Radek- šíma
- Bydliště: Valašsko
Re: OUTBACK 2023
Není to moc je to obrovská pomoc absolutně nechápu legislativní omezení v tomto směru- u couvaček opravdu ne, je to proti všemu bezpečnému. Já dnes takhle sjížděl za tmy k chalupě, ze svahu, po mokré trávě, trefit se mezi branku a ubrzdit, ustát to a hlavně něco vůbec vidět, bez výkonných led couvaček bych viděl leda tak hovno a to platí samozřejmě i na cestách běžných, při nutném vycouvání, vyhýbání se třeba na úzké cestě atd atd. Jak jsem byl rád, že jsem opět nemusel nosit k chalupě vše zbytečně daleko, bylo toho fest, fest.
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
- Epo
- Nováček
- Příspěvky: 44
- Registrován: pon črc 01, 2024 11:13 am
- Jméno a příjmení: Martin
- Bydliště: Praha
Re: OUTBACK 2023
Z jiného soudku - dá se nějak docílit, aby Oťas plachtil? Nemyslím tím vyřazení na N jako Vaculík, ale jestli není nějaký způsob jak autu dát signál, že teď chci plachtit a ne brzdit motorem (manuálně nacvakat nejvyšší převodový stupeň? ťuknout do plynu?)
Nevím, prostě někdy se mi zdá, že auto z kopce při puštěném plynu skutečně jakoby vyřadí a udržuje rychlost resp. zrychluje, ale většinou se chová tak, že víc nebo míň začne brzdit motorem a zpomalovat... Mám na svých cestách pár úseků, kdy jsem byl zvyklý nahoře trochu šlápnout plyn a pak vyřadit a doklouzat v klidu až dolů. S Outbackem při puštěném plynu většinou už v půlce málem zastavím a musím zase přidávat... jako nejsem žádnej eko jezdec a maniak, ale když je možnost ušetřit trochu spotřeby, tak to rád udělám...
PS: možná se to píše v manuálu a ano, měl jsem si ho přečíst, ale vozím ho v autě a vždy si jej zapomenu vzít domů, abych se na to do něj podíval
Nevím, prostě někdy se mi zdá, že auto z kopce při puštěném plynu skutečně jakoby vyřadí a udržuje rychlost resp. zrychluje, ale většinou se chová tak, že víc nebo míň začne brzdit motorem a zpomalovat... Mám na svých cestách pár úseků, kdy jsem byl zvyklý nahoře trochu šlápnout plyn a pak vyřadit a doklouzat v klidu až dolů. S Outbackem při puštěném plynu většinou už v půlce málem zastavím a musím zase přidávat... jako nejsem žádnej eko jezdec a maniak, ale když je možnost ušetřit trochu spotřeby, tak to rád udělám...
PS: možná se to píše v manuálu a ano, měl jsem si ho přečíst, ale vozím ho v autě a vždy si jej zapomenu vzít domů, abych se na to do něj podíval
Subaru Outback 2.5i Touring MY2023
Škoda Fabia 3 Combi 1.2TSI Style MY2015
Alfa Romeo 159 2.0 JTDM 170CV Distinctive
Škoda Fabia 3 Combi 1.2TSI Style MY2015
Alfa Romeo 159 2.0 JTDM 170CV Distinctive
- quickly
- Místopředseda klubu
- Příspěvky: 16599
- Registrován: pát srp 14, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Daniel Rychlý
- Bydliště: Hradubice
- Kontaktovat uživatele:
Re: OUTBACK 2023
U BS na plachtění nesmí být zapnutý tempomat, jakmile sundám nohu z plynu, tak motorem minimálně brzdí. U BT netuším, možná by stačilo dát M, kdy do řazení méně kecá.
quickly
Outback BS 2.5 MY19 Outback BR 3.6R MY10
Legacy BR 2.0 MY15
ex Legacy BL SpecB AT 9.8 l/100 124 tkm
ex Forester SJ CVT 7.3 l/100 km 267 tkm
ex Forester SH 2.0D 6.7 l/100km 218 tkm
Outback BS 2.5 MY19 Outback BR 3.6R MY10
Legacy BR 2.0 MY15
ex Legacy BL SpecB AT 9.8 l/100 124 tkm
ex Forester SJ CVT 7.3 l/100 km 267 tkm
ex Forester SH 2.0D 6.7 l/100km 218 tkm
- Epo
- Nováček
- Příspěvky: 44
- Registrován: pon črc 01, 2024 11:13 am
- Jméno a příjmení: Martin
- Bydliště: Praha
Re: OUTBACK 2023
Tempomat v tu chvili zapnuty nemam. S tim M, to me nanapadlo, vyzkousim...
Subaru Outback 2.5i Touring MY2023
Škoda Fabia 3 Combi 1.2TSI Style MY2015
Alfa Romeo 159 2.0 JTDM 170CV Distinctive
Škoda Fabia 3 Combi 1.2TSI Style MY2015
Alfa Romeo 159 2.0 JTDM 170CV Distinctive
- quickly
- Místopředseda klubu
- Příspěvky: 16599
- Registrován: pát srp 14, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Daniel Rychlý
- Bydliště: Hradubice
- Kontaktovat uživatele:
Re: OUTBACK 2023
To podřazování u plachtění mi dělá 3.6 BR. Tak je možné, že u BT to zase aktivovali .
quickly
Outback BS 2.5 MY19 Outback BR 3.6R MY10
Legacy BR 2.0 MY15
ex Legacy BL SpecB AT 9.8 l/100 124 tkm
ex Forester SJ CVT 7.3 l/100 km 267 tkm
ex Forester SH 2.0D 6.7 l/100km 218 tkm
Outback BS 2.5 MY19 Outback BR 3.6R MY10
Legacy BR 2.0 MY15
ex Legacy BL SpecB AT 9.8 l/100 124 tkm
ex Forester SJ CVT 7.3 l/100 km 267 tkm
ex Forester SH 2.0D 6.7 l/100km 218 tkm
- Augi
- Vášnivý uživatel
- Příspěvky: 995
- Registrován: stř črc 27, 2016 9:52 am
- Jméno a příjmení: Michal Augustýn
- Bydliště: okolí Prahy
Re: OUTBACK 2023
N určitě dávat nechceš, to myslím ani Vaculík nedoporučuje. Motor totiž pak musí běžet sám na volnoběžné otáčky, takže něco žere. Pokud je tam rychlost, tak jedeš z kopce za nulu.
S jakým autem ten úsek porovnáváš? Je možné, že to předchozí auto mělo prostě menší valivý odpor a menší motor, takže ho gravitace stačila roztočit. Takovou jsem měl já zkušenost, když jsem jezdil stejný úsek s více autama.
Jinak s Oťasem jezdím v režimu I a z takovýho běžnýho kopce (např. pražský okruh tunely) plachtí (okamžitá spotřeba nula). Dám tam ručně 5 a občas musím dát za 4, aby se to nerozjelo moc.
Takže jak píšeš - pokud tam nasázíš ručně nejvyšší převodový stupeň a auto stále nejede z kopce dostatečně rychle, tak kopec není dost prudký na to, aby překonal všechny odpory. Podobně jako bys dal v manuálu za 6 a pořád z kopce zpomaloval.
S jakým autem ten úsek porovnáváš? Je možné, že to předchozí auto mělo prostě menší valivý odpor a menší motor, takže ho gravitace stačila roztočit. Takovou jsem měl já zkušenost, když jsem jezdil stejný úsek s více autama.
Jinak s Oťasem jezdím v režimu I a z takovýho běžnýho kopce (např. pražský okruh tunely) plachtí (okamžitá spotřeba nula). Dám tam ručně 5 a občas musím dát za 4, aby se to nerozjelo moc.
Takže jak píšeš - pokud tam nasázíš ručně nejvyšší převodový stupeň a auto stále nejede z kopce dostatečně rychle, tak kopec není dost prudký na to, aby překonal všechny odpory. Podobně jako bys dal v manuálu za 6 a pořád z kopce zpomaloval.
WRX STI 2018
Outback Field 2023
a další japonský škopky
ex: WRX STi 2004, Levorg GT-S 2016
Outback Field 2023
a další japonský škopky
ex: WRX STi 2004, Levorg GT-S 2016
- Epo
- Nováček
- Příspěvky: 44
- Registrován: pon črc 01, 2024 11:13 am
- Jméno a příjmení: Martin
- Bydliště: Praha
Re: OUTBACK 2023
Ahoj, porovnavam to s trojkovou Fabkou v manualu. Proste jsem nahore vyradil a tim padem jel na volnobeh a motor mi nebrzdil (1.2tsi, pravda, moc nebrzdilo ani na 3ku/2ku , ikdyz treba ty prazske tunely jsem tak jezdil - na 3 to drzelo 70ku bez toho, aby clovek slapal na brzdy)
Tady je to jak kdy... prijde mi, ze kdyz nahore 2x mirne tuknu do plynu, tak ma auto tendenci zrychlovat a motorem nebrzdit - mozna si jen necha vyssi stupen a me to pak pripada podobne, jak kdyby vyradil. Kdyz tam pak padly navolim 4-3, tak zacne brzdit motorem - takhle nejak mi to vyhovuje. Ne vzdy ale se mi ho prave podari dostat do toho "plachticiho" modu, tak me zajimalo, jestli na to neni nejaka finta jako je treba s brzdou a AVH - kdyz seslapnu brzdu ale ne na doraz auto zastavi a po uvolneni se rozjede, kdyz po zastaveni jeste brzdu proslapnu, aktivuje se AVH. Inteligentni pedal, nebo jak tomu rikaji... Tak jsem si rikal, jestli neco podobneho nejde i s plynem (nemyslim proslapnuti ) . ..? Dival jsem se do angl. manualu, co mam stazeny a asi ne, no...
Jinak taky jezdim na I rezim. S jen kdyz predjizdim mimo dalnice...
Tady je to jak kdy... prijde mi, ze kdyz nahore 2x mirne tuknu do plynu, tak ma auto tendenci zrychlovat a motorem nebrzdit - mozna si jen necha vyssi stupen a me to pak pripada podobne, jak kdyby vyradil. Kdyz tam pak padly navolim 4-3, tak zacne brzdit motorem - takhle nejak mi to vyhovuje. Ne vzdy ale se mi ho prave podari dostat do toho "plachticiho" modu, tak me zajimalo, jestli na to neni nejaka finta jako je treba s brzdou a AVH - kdyz seslapnu brzdu ale ne na doraz auto zastavi a po uvolneni se rozjede, kdyz po zastaveni jeste brzdu proslapnu, aktivuje se AVH. Inteligentni pedal, nebo jak tomu rikaji... Tak jsem si rikal, jestli neco podobneho nejde i s plynem (nemyslim proslapnuti ) . ..? Dival jsem se do angl. manualu, co mam stazeny a asi ne, no...
Jinak taky jezdim na I rezim. S jen kdyz predjizdim mimo dalnice...
Subaru Outback 2.5i Touring MY2023
Škoda Fabia 3 Combi 1.2TSI Style MY2015
Alfa Romeo 159 2.0 JTDM 170CV Distinctive
Škoda Fabia 3 Combi 1.2TSI Style MY2015
Alfa Romeo 159 2.0 JTDM 170CV Distinctive
- Epo
- Nováček
- Příspěvky: 44
- Registrován: pon črc 01, 2024 11:13 am
- Jméno a příjmení: Martin
- Bydliště: Praha
Re: OUTBACK 2023
PS: Vaculik tam prave N daval pri sjezdu z dalnice a obhajoval to, ze proc by to melo motoru, prevodovce nebo spojkam skodit...
Subaru Outback 2.5i Touring MY2023
Škoda Fabia 3 Combi 1.2TSI Style MY2015
Alfa Romeo 159 2.0 JTDM 170CV Distinctive
Škoda Fabia 3 Combi 1.2TSI Style MY2015
Alfa Romeo 159 2.0 JTDM 170CV Distinctive
- Augi
- Vášnivý uživatel
- Příspěvky: 995
- Registrován: stř črc 27, 2016 9:52 am
- Jméno a příjmení: Michal Augustýn
- Bydliště: okolí Prahy
Re: OUTBACK 2023
O nějakém škodení nebyla řeč, to nikdo netvrdil
Psal jsi, že ti jde o úsporu, ale ta se na neutrál nekoná, protože potřebuješ palivo, které motorem otáčí. Když máš kvalt, tak se ti motor při jízdě z kopce otáčí zadarmo. Takže jestli jsi dával při cestě z kopce neutrál s vidinou nulové spotřeby, tak tě zklamu
Jde to jednoduše ověřit pomocí ukazatele aktuální spotřeby.
Psal jsi, že ti jde o úsporu, ale ta se na neutrál nekoná, protože potřebuješ palivo, které motorem otáčí. Když máš kvalt, tak se ti motor při jízdě z kopce otáčí zadarmo. Takže jestli jsi dával při cestě z kopce neutrál s vidinou nulové spotřeby, tak tě zklamu
Jde to jednoduše ověřit pomocí ukazatele aktuální spotřeby.
WRX STI 2018
Outback Field 2023
a další japonský škopky
ex: WRX STi 2004, Levorg GT-S 2016
Outback Field 2023
a další japonský škopky
ex: WRX STi 2004, Levorg GT-S 2016
-
- Zkušený uživatel
- Příspěvky: 378
- Registrován: úte úno 08, 2022 5:39 pm
- Jméno a příjmení: Miroslav Kokinda
- Bydliště: Brandýs nad Orlicí
Re: OUTBACK 2023
Augi, tomuhle já právě nerozumím, ale píšou to i jinde. To znamená, že se mi při jízdě z kopce vypne motor, když mám na kvalt nulovou spotřebu? A když šlápnu na pedál, tak se hned zas nastartuje? Jak jinak bych mohl mít nulovou spotřebu?
Promiň, jestli je to blbá otázka, dávám si tu při sobotním odpoledni jako slaměný vdovec siestu s becherovkou .
-
- Nováček
- Příspěvky: 46
- Registrován: pon led 15, 2024 3:31 pm
- Jméno a příjmení: Tom
- Bydliště: ZR
Re: OUTBACK 2023
ŘJ motoru jen odstaví dodávku paliva,jinak motor jede dál jen se pohání setrvačností...
- Tapan
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 15952
- Registrován: úte kvě 16, 2017 8:13 am
- Jméno a příjmení: Štěpán Z.
- Bydliště: Zliv (České Budějovice)
Re: OUTBACK 2023
@Augi máš pravdu, že při plachtění na neutrál má motor spotřebu rovnou provozu na volnoběh, ale taky je auto zpomalováno jen valivým odporem pneu a ztrátami v ložiskách. Při zařazeným co nejvyšším kvaltu má sice spotřebu menší (myslím, že většinou ne úplně nulovou), ale taky mnohem více zpomaluje. U automatu to imho bude ještě markantnější než u manuálu. Takže mimo situace, kdy je to zpomalování žádoucí, je na spotřebu lepší to plachtění s vyřazeným kvaltem. Ověřeno experimentálně, na asi 40 km okreskové trase s téměř nulovým provozem jsem nejlepšího výsledku (dle PP) s Legem BP 2.0R 121 kW dosáhl cyklickým zrychlováním ze 70 na 100 km/h a následným zpomalováním na 70 s vyřazeným kvaltem. Ukazovalo to nějakých 6,2 litru na 100 (myslím), přičemž při normálním používání jsem tam pod 8 nikdy neviděl.
Lvl. 1 Subaru Necromancer
Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
-
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 25906
- Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
- Jméno a příjmení: Radek- šíma
- Bydliště: Valašsko
Re: OUTBACK 2023
Docela často, cyklicky se objevují "chytré" články o tom jak při provozu na neutrál neušetříte, ale právě naopak. Vždy si říkám, jaktože nikdo nebere v úvahu větší dojezd na neutrál a to teda nepoměrně větší dojezd. Těm článkům, kde toto berou v potaz všechna čest.
Taky si rád občas zaplachtím, proč ne, mě to přijde v mnoha situacích lepší a to teď samozřejmě úplně vynechávám můj SG forester, kde při zařazené rychlosti a bez plynu to žere poměrně víc, než na neutrál, tj ale ve známosti...samozřejmě plachtit má smysl jen někde a taky myslet na bezpečnost, na brzdy potom apod...
Tapane, to co popisuješ je myslím styl i eko rallye, ale zas tak radikální plachtič nejsem a určitě i ty ne, ale dobrý pokus od tebe, není nad to si věci ověřit v reálu, nikdy nevíš, kdy pojedeš na vysychající nádrž
Taky si rád občas zaplachtím, proč ne, mě to přijde v mnoha situacích lepší a to teď samozřejmě úplně vynechávám můj SG forester, kde při zařazené rychlosti a bez plynu to žere poměrně víc, než na neutrál, tj ale ve známosti...samozřejmě plachtit má smysl jen někde a taky myslet na bezpečnost, na brzdy potom apod...
Tapane, to co popisuješ je myslím styl i eko rallye, ale zas tak radikální plachtič nejsem a určitě i ty ne, ale dobrý pokus od tebe, není nad to si věci ověřit v reálu, nikdy nevíš, kdy pojedeš na vysychající nádrž
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Re: OUTBACK 2023
Tak teda neviem, kde je problem, ale na D-cku nemam z kopca menej ako 2l/100. Za studena aj viac.
To bez toho, ze by som podradil a motor dostal info, ze ma brzdit.
Naviac si nejako neviem dobre predstavit hodit pri nejakom rychlom zjazde Nko a potom tam narvat Dcko, nech si to nejako vnutri CVT zrovna ten volnobeh - chudaci retaze.
Samozrejme, manual je nieco ine.
To bez toho, ze by som podradil a motor dostal info, ze ma brzdit.
Naviac si nejako neviem dobre predstavit hodit pri nejakom rychlom zjazde Nko a potom tam narvat Dcko, nech si to nejako vnutri CVT zrovna ten volnobeh - chudaci retaze.
Samozrejme, manual je nieco ine.