Tak jsem ty couvačky vyměnil za LEDky...jako rozdíl tam je, až si říkám, jestli to není mockwt2000 píše: sob lis 02, 2024 8:44 am Nene, u Subaru to chybu nehlásí. Teď nejsem u auta, ale tuším že jsou na vnitřní časti zadních dveří víčka kterýma se dostaneš na objímku žarovky.
OUTBACK 2023
- Epo
- Uživatel fóra

- Příspěvky: 92
- Registrován: pon črc 01, 2024 11:13 am
- Jméno a příjmení: Martin
- Bydliště: Praha
Re: OUTBACK 2023
Subaru Outback 2.5i Touring MY2023
Škoda Fabia 3 Combi 1.2TSI Style MY2015
Alfa Romeo 159 2.0 JTDM 170CV Distinctive
Škoda Fabia 3 Combi 1.2TSI Style MY2015
Alfa Romeo 159 2.0 JTDM 170CV Distinctive
-
sima
- Člen_SubaruFanClubu

- Příspěvky: 27795
- Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
- Jméno a příjmení: Radek- šíma
- Bydliště: Valašsko
Re: OUTBACK 2023
Není to moc
je to obrovská pomoc
absolutně nechápu legislativní omezení v tomto směru- u couvaček opravdu ne, je to proti všemu bezpečnému. Já dnes takhle sjížděl za tmy k chalupě, ze svahu, po mokré trávě, trefit se mezi branku a ubrzdit, ustát to a hlavně něco vůbec vidět, bez výkonných led couvaček bych viděl leda tak hovno a to platí samozřejmě i na cestách běžných, při nutném vycouvání, vyhýbání se třeba na úzké cestě atd atd. Jak jsem byl rád, že jsem opět nemusel nosit k chalupě vše zbytečně daleko, bylo toho fest, fest.
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
- Epo
- Uživatel fóra

- Příspěvky: 92
- Registrován: pon črc 01, 2024 11:13 am
- Jméno a příjmení: Martin
- Bydliště: Praha
Re: OUTBACK 2023
Z jiného soudku - dá se nějak docílit, aby Oťas plachtil? Nemyslím tím vyřazení na N jako Vaculík, ale jestli není nějaký způsob jak autu dát signál, že teď chci plachtit a ne brzdit motorem (manuálně nacvakat nejvyšší převodový stupeň? ťuknout do plynu?)
Nevím, prostě někdy se mi zdá, že auto z kopce při puštěném plynu skutečně jakoby vyřadí a udržuje rychlost resp. zrychluje, ale většinou se chová tak, že víc nebo míň začne brzdit motorem a zpomalovat... Mám na svých cestách pár úseků, kdy jsem byl zvyklý nahoře trochu šlápnout plyn a pak vyřadit a doklouzat v klidu až dolů. S Outbackem při puštěném plynu většinou už v půlce málem zastavím a musím zase přidávat... jako nejsem žádnej eko jezdec a maniak, ale když je možnost ušetřit trochu spotřeby, tak to rád udělám...
PS: možná se to píše v manuálu a ano, měl jsem si ho přečíst, ale vozím ho v autě a vždy si jej zapomenu vzít domů, abych se na to do něj podíval
Nevím, prostě někdy se mi zdá, že auto z kopce při puštěném plynu skutečně jakoby vyřadí a udržuje rychlost resp. zrychluje, ale většinou se chová tak, že víc nebo míň začne brzdit motorem a zpomalovat... Mám na svých cestách pár úseků, kdy jsem byl zvyklý nahoře trochu šlápnout plyn a pak vyřadit a doklouzat v klidu až dolů. S Outbackem při puštěném plynu většinou už v půlce málem zastavím a musím zase přidávat... jako nejsem žádnej eko jezdec a maniak, ale když je možnost ušetřit trochu spotřeby, tak to rád udělám...
PS: možná se to píše v manuálu a ano, měl jsem si ho přečíst, ale vozím ho v autě a vždy si jej zapomenu vzít domů, abych se na to do něj podíval
Subaru Outback 2.5i Touring MY2023
Škoda Fabia 3 Combi 1.2TSI Style MY2015
Alfa Romeo 159 2.0 JTDM 170CV Distinctive
Škoda Fabia 3 Combi 1.2TSI Style MY2015
Alfa Romeo 159 2.0 JTDM 170CV Distinctive
- quickly
- Místopředseda klubu

- Příspěvky: 17342
- Registrován: pát srp 14, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Daniel Rychlý
- Bydliště: Hradubice
- Kontaktovat uživatele:
Re: OUTBACK 2023
U BS na plachtění nesmí být zapnutý tempomat, jakmile sundám nohu z plynu, tak motorem minimálně brzdí. U BT netuším, možná by stačilo dát M, kdy do řazení méně kecá.
quickly
Outback BS 2.5 MY19
Outback BR 3.6R MY10
Legacy BR 2.0 MY15
ex Legacy BL SpecB AT 9.8 l/100 124 tkm
ex Forester SJ CVT 7.3 l/100 km 267 tkm
ex Forester SH 2.0D 6.7 l/100km 218 tkm
Outback BS 2.5 MY19
Legacy BR 2.0 MY15
ex Legacy BL SpecB AT 9.8 l/100 124 tkm
ex Forester SJ CVT 7.3 l/100 km 267 tkm
ex Forester SH 2.0D 6.7 l/100km 218 tkm
- Epo
- Uživatel fóra

- Příspěvky: 92
- Registrován: pon črc 01, 2024 11:13 am
- Jméno a příjmení: Martin
- Bydliště: Praha
Re: OUTBACK 2023
Tempomat v tu chvili zapnuty nemam. S tim M, to me nanapadlo, vyzkousim...
Subaru Outback 2.5i Touring MY2023
Škoda Fabia 3 Combi 1.2TSI Style MY2015
Alfa Romeo 159 2.0 JTDM 170CV Distinctive
Škoda Fabia 3 Combi 1.2TSI Style MY2015
Alfa Romeo 159 2.0 JTDM 170CV Distinctive
- quickly
- Místopředseda klubu

- Příspěvky: 17342
- Registrován: pát srp 14, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Daniel Rychlý
- Bydliště: Hradubice
- Kontaktovat uživatele:
Re: OUTBACK 2023
To podřazování u plachtění mi dělá 3.6 BR. Tak je možné, že u BT to zase aktivovali .
quickly
Outback BS 2.5 MY19
Outback BR 3.6R MY10
Legacy BR 2.0 MY15
ex Legacy BL SpecB AT 9.8 l/100 124 tkm
ex Forester SJ CVT 7.3 l/100 km 267 tkm
ex Forester SH 2.0D 6.7 l/100km 218 tkm
Outback BS 2.5 MY19
Legacy BR 2.0 MY15
ex Legacy BL SpecB AT 9.8 l/100 124 tkm
ex Forester SJ CVT 7.3 l/100 km 267 tkm
ex Forester SH 2.0D 6.7 l/100km 218 tkm
- Augi
- Vášnivý uživatel

- Příspěvky: 1033
- Registrován: stř črc 27, 2016 9:52 am
- Jméno a příjmení: Michal Augustýn
- Bydliště: okolí Prahy
Re: OUTBACK 2023
N určitě dávat nechceš, to myslím ani Vaculík nedoporučuje. Motor totiž pak musí běžet sám na volnoběžné otáčky, takže něco žere. Pokud je tam rychlost, tak jedeš z kopce za nulu.
S jakým autem ten úsek porovnáváš? Je možné, že to předchozí auto mělo prostě menší valivý odpor a menší motor, takže ho gravitace stačila roztočit. Takovou jsem měl já zkušenost, když jsem jezdil stejný úsek s více autama.
Jinak s Oťasem jezdím v režimu I a z takovýho běžnýho kopce (např. pražský okruh tunely) plachtí (okamžitá spotřeba nula). Dám tam ručně 5 a občas musím dát za 4, aby se to nerozjelo moc.
Takže jak píšeš - pokud tam nasázíš ručně nejvyšší převodový stupeň a auto stále nejede z kopce dostatečně rychle, tak kopec není dost prudký na to, aby překonal všechny odpory. Podobně jako bys dal v manuálu za 6 a pořád z kopce zpomaloval.
S jakým autem ten úsek porovnáváš? Je možné, že to předchozí auto mělo prostě menší valivý odpor a menší motor, takže ho gravitace stačila roztočit. Takovou jsem měl já zkušenost, když jsem jezdil stejný úsek s více autama.
Jinak s Oťasem jezdím v režimu I a z takovýho běžnýho kopce (např. pražský okruh tunely) plachtí (okamžitá spotřeba nula). Dám tam ručně 5 a občas musím dát za 4, aby se to nerozjelo moc.
Takže jak píšeš - pokud tam nasázíš ručně nejvyšší převodový stupeň a auto stále nejede z kopce dostatečně rychle, tak kopec není dost prudký na to, aby překonal všechny odpory. Podobně jako bys dal v manuálu za 6 a pořád z kopce zpomaloval.
WRX STI 2018
Outback Field 2023
a další japonský škopky
ex: WRX STi 2004, Levorg GT-S 2016
Outback Field 2023
a další japonský škopky
ex: WRX STi 2004, Levorg GT-S 2016
- Epo
- Uživatel fóra

- Příspěvky: 92
- Registrován: pon črc 01, 2024 11:13 am
- Jméno a příjmení: Martin
- Bydliště: Praha
Re: OUTBACK 2023
Ahoj, porovnavam to s trojkovou Fabkou v manualu. Proste jsem nahore vyradil a tim padem jel na volnobeh a motor mi nebrzdil (1.2tsi, pravda, moc nebrzdilo ani na 3ku/2ku
, ikdyz treba ty prazske tunely jsem tak jezdil - na 3 to drzelo 70ku bez toho, aby clovek slapal na brzdy)
Tady je to jak kdy... prijde mi, ze kdyz nahore 2x mirne tuknu do plynu, tak ma auto tendenci zrychlovat a motorem nebrzdit - mozna si jen necha vyssi stupen a me to pak pripada podobne, jak kdyby vyradil. Kdyz tam pak padly navolim 4-3, tak zacne brzdit motorem - takhle nejak mi to vyhovuje. Ne vzdy ale se mi ho prave podari dostat do toho "plachticiho" modu, tak me zajimalo, jestli na to neni nejaka finta jako je treba s brzdou a AVH - kdyz seslapnu brzdu ale ne na doraz auto zastavi a po uvolneni se rozjede, kdyz po zastaveni jeste brzdu proslapnu, aktivuje se AVH. Inteligentni pedal, nebo jak tomu rikaji... Tak jsem si rikal, jestli neco podobneho nejde i s plynem (nemyslim proslapnuti
) . ..? Dival jsem se do angl. manualu, co mam stazeny a asi ne, no...
Jinak taky jezdim na I rezim. S jen kdyz predjizdim mimo dalnice...
Tady je to jak kdy... prijde mi, ze kdyz nahore 2x mirne tuknu do plynu, tak ma auto tendenci zrychlovat a motorem nebrzdit - mozna si jen necha vyssi stupen a me to pak pripada podobne, jak kdyby vyradil. Kdyz tam pak padly navolim 4-3, tak zacne brzdit motorem - takhle nejak mi to vyhovuje. Ne vzdy ale se mi ho prave podari dostat do toho "plachticiho" modu, tak me zajimalo, jestli na to neni nejaka finta jako je treba s brzdou a AVH - kdyz seslapnu brzdu ale ne na doraz auto zastavi a po uvolneni se rozjede, kdyz po zastaveni jeste brzdu proslapnu, aktivuje se AVH. Inteligentni pedal, nebo jak tomu rikaji... Tak jsem si rikal, jestli neco podobneho nejde i s plynem (nemyslim proslapnuti
Jinak taky jezdim na I rezim. S jen kdyz predjizdim mimo dalnice...
Subaru Outback 2.5i Touring MY2023
Škoda Fabia 3 Combi 1.2TSI Style MY2015
Alfa Romeo 159 2.0 JTDM 170CV Distinctive
Škoda Fabia 3 Combi 1.2TSI Style MY2015
Alfa Romeo 159 2.0 JTDM 170CV Distinctive
- Epo
- Uživatel fóra

- Příspěvky: 92
- Registrován: pon črc 01, 2024 11:13 am
- Jméno a příjmení: Martin
- Bydliště: Praha
Re: OUTBACK 2023
PS: Vaculik tam prave N daval pri sjezdu z dalnice a obhajoval to, ze proc by to melo motoru, prevodovce nebo spojkam skodit...
Subaru Outback 2.5i Touring MY2023
Škoda Fabia 3 Combi 1.2TSI Style MY2015
Alfa Romeo 159 2.0 JTDM 170CV Distinctive
Škoda Fabia 3 Combi 1.2TSI Style MY2015
Alfa Romeo 159 2.0 JTDM 170CV Distinctive
- Augi
- Vášnivý uživatel

- Příspěvky: 1033
- Registrován: stř črc 27, 2016 9:52 am
- Jméno a příjmení: Michal Augustýn
- Bydliště: okolí Prahy
Re: OUTBACK 2023
O nějakém škodení nebyla řeč, to nikdo netvrdil 
Psal jsi, že ti jde o úsporu, ale ta se na neutrál nekoná, protože potřebuješ palivo, které motorem otáčí. Když máš kvalt, tak se ti motor při jízdě z kopce otáčí zadarmo. Takže jestli jsi dával při cestě z kopce neutrál s vidinou nulové spotřeby, tak tě zklamu
Jde to jednoduše ověřit pomocí ukazatele aktuální spotřeby.
Psal jsi, že ti jde o úsporu, ale ta se na neutrál nekoná, protože potřebuješ palivo, které motorem otáčí. Když máš kvalt, tak se ti motor při jízdě z kopce otáčí zadarmo. Takže jestli jsi dával při cestě z kopce neutrál s vidinou nulové spotřeby, tak tě zklamu
Jde to jednoduše ověřit pomocí ukazatele aktuální spotřeby.
WRX STI 2018
Outback Field 2023
a další japonský škopky
ex: WRX STi 2004, Levorg GT-S 2016
Outback Field 2023
a další japonský škopky
ex: WRX STi 2004, Levorg GT-S 2016
-
MirekK
- Zkušený uživatel

- Příspěvky: 473
- Registrován: úte úno 08, 2022 5:39 pm
- Jméno a příjmení: Miroslav Kokinda
- Bydliště: Brandýs nad Orlicí
Re: OUTBACK 2023
Augi, tomuhle já právě nerozumím, ale píšou to i jinde. To znamená, že se mi při jízdě z kopce vypne motor, když mám na kvalt nulovou spotřebu? A když šlápnu na pedál, tak se hned zas nastartuje? Jak jinak bych mohl mít nulovou spotřebu?Augi píše: sob lis 30, 2024 2:58 pm Psal jsi, že ti jde o úsporu, ale ta se na neutrál nekoná, protože potřebuješ palivo, které motorem otáčí. Když máš kvalt, tak se ti motor při jízdě z kopce otáčí zadarmo. Takže jestli jsi dával při cestě z kopce neutrál s vidinou nulové spotřeby, tak tě zklamu
Promiň, jestli je to blbá otázka, dávám si tu při sobotním odpoledni jako slaměný vdovec siestu s becherovkou
-
tomous
- Uživatel fóra

- Příspěvky: 57
- Registrován: pon led 15, 2024 3:31 pm
- Jméno a příjmení: Tom
- Bydliště: ZR
Re: OUTBACK 2023
ŘJ motoru jen odstaví dodávku paliva,jinak motor jede dál jen se pohání setrvačností...
- Tapan
- Člen_SubaruFanClubu

- Příspěvky: 16939
- Registrován: úte kvě 16, 2017 8:13 am
- Jméno a příjmení: Štěpán Z.
- Bydliště: Zliv (České Budějovice)
Re: OUTBACK 2023
@Augi máš pravdu, že při plachtění na neutrál má motor spotřebu rovnou provozu na volnoběh, ale taky je auto zpomalováno jen valivým odporem pneu a ztrátami v ložiskách. Při zařazeným co nejvyšším kvaltu má sice spotřebu menší (myslím, že většinou ne úplně nulovou), ale taky mnohem více zpomaluje. U automatu to imho bude ještě markantnější než u manuálu. Takže mimo situace, kdy je to zpomalování žádoucí, je na spotřebu lepší to plachtění s vyřazeným kvaltem. Ověřeno experimentálně, na asi 40 km okreskové trase s téměř nulovým provozem jsem nejlepšího výsledku (dle PP) s Legem BP 2.0R 121 kW dosáhl cyklickým zrychlováním ze 70 na 100 km/h a následným zpomalováním na 70 s vyřazeným kvaltem. Ukazovalo to nějakých 6,2 litru na 100 (myslím), přičemž při normálním používání jsem tam pod 8 nikdy neviděl.
Lvl. 1 Subaru Necromancer
Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
-
sima
- Člen_SubaruFanClubu

- Příspěvky: 27795
- Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
- Jméno a příjmení: Radek- šíma
- Bydliště: Valašsko
Re: OUTBACK 2023
Docela často, cyklicky se objevují "chytré" články o tom jak při provozu na neutrál neušetříte, ale právě naopak. Vždy si říkám, jaktože nikdo nebere v úvahu větší dojezd na neutrál a to teda nepoměrně větší dojezd. Těm článkům, kde toto berou v potaz všechna čest.
Taky si rád občas zaplachtím, proč ne, mě to přijde v mnoha situacích lepší a to teď samozřejmě úplně vynechávám můj SG forester, kde při zařazené rychlosti a bez plynu to žere poměrně víc, než na neutrál, tj ale ve známosti...samozřejmě plachtit má smysl jen někde a taky myslet na bezpečnost, na brzdy potom apod...
Tapane, to co popisuješ je myslím styl i eko rallye, ale zas tak radikální plachtič nejsem a určitě i ty ne, ale dobrý pokus od tebe, není nad to si věci ověřit v reálu, nikdy nevíš, kdy pojedeš na vysychající nádrž
Taky si rád občas zaplachtím, proč ne, mě to přijde v mnoha situacích lepší a to teď samozřejmě úplně vynechávám můj SG forester, kde při zařazené rychlosti a bez plynu to žere poměrně víc, než na neutrál, tj ale ve známosti...samozřejmě plachtit má smysl jen někde a taky myslet na bezpečnost, na brzdy potom apod...
Tapane, to co popisuješ je myslím styl i eko rallye, ale zas tak radikální plachtič nejsem a určitě i ty ne, ale dobrý pokus od tebe, není nad to si věci ověřit v reálu, nikdy nevíš, kdy pojedeš na vysychající nádrž
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Re: OUTBACK 2023
Tak teda neviem, kde je problem, ale na D-cku nemam z kopca menej ako 2l/100. Za studena aj viac.
To bez toho, ze by som podradil a motor dostal info, ze ma brzdit.
Naviac si nejako neviem dobre predstavit hodit pri nejakom rychlom zjazde Nko a potom tam narvat Dcko, nech si to nejako vnutri CVT zrovna ten volnobeh - chudaci retaze.
Samozrejme, manual je nieco ine.
To bez toho, ze by som podradil a motor dostal info, ze ma brzdit.
Naviac si nejako neviem dobre predstavit hodit pri nejakom rychlom zjazde Nko a potom tam narvat Dcko, nech si to nejako vnutri CVT zrovna ten volnobeh - chudaci retaze.
Samozrejme, manual je nieco ine.

