V tom bych potřeboval nějak dovzdělat. Jsem žil v tom že čidlo klidovky prostě počítá polohy kliky. Ale jak z toho pozná, jestli danej válec zapálil dobře, nebo špatně?
Říšská vrtule "Adolf" - Vláďovo BMW E61 550i 2006 LPG
Re: Říšská vrtule
Peugeot ION elektro (rv.12, najeto 100 tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv. 07 najeto 320tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv.99 najeto 350tis)
Peugeot 206 1.4i MT (rv. 99 najeto 270 tis)
Audi A4 Avant 1.9 TDI (rv. 97 najeto 260 tis)
Peugeot J5 obytná alkovna (2.5TD, rv.91 najeto 150tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv. 07 najeto 320tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv.99 najeto 350tis)
Peugeot 206 1.4i MT (rv. 99 najeto 270 tis)
Audi A4 Avant 1.9 TDI (rv. 97 najeto 260 tis)
Peugeot J5 obytná alkovna (2.5TD, rv.91 najeto 150tis)
- podvlada
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 11282
- Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
- Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
- Bydliště: Plzeň
Re: Říšská vrtule "Adolf" - Vláďovo BMW E61 550i 2006 LPG
Tak zkus pohledat po internetu, třeba bude někde lepší vysvětlení. Jak si to pamatuju a chápu já, čidlo klikovky generuje signál podle ozubení buď setrvačníku, nebo nějakýho dalšího kola. Na ozubení je nějaká abnormalita, aby ECU poznala "začátek", dejme tomu že chybí zub ve chvíli, kdy je 1. válec TDC. A to ozubení generuje signál, kterej je víceméně pravidelnej, pokud všechny válce pálí jak mají. Samozřejmě tam vždycky jsou nějaký kmity, se kterými to ale počítá. Ale ve chvíli, kdy jeden (nebo víc) válců nepálí, ta rotace bude mít daleko větší kmity, který budou na signálu poznat, v podstatě ve chvíli, kdy nepálí válec, trochu zpomalí a následně zase zrychlí s dalším válcem. Drobný odchylky, ale ECU to ze signálu pozná. A tím, že ví, "kde" jakej válec pálí, pozná, kterej za to může.
Takhle si to spolehlivě řeklo, že je vadná cívka 3, jak jsem opravoval tu DME. To se projevovalo už na volnoběh. Ale dokonce, jak jsem poprvý objevil to škubání na LPG, tak to úplně stejně poznalo misfiry na tom konkrétním válci i při nějakých 1500 otáčkách.
Takhle si to spolehlivě řeklo, že je vadná cívka 3, jak jsem opravoval tu DME. To se projevovalo už na volnoběh. Ale dokonce, jak jsem poprvý objevil to škubání na LPG, tak to úplně stejně poznalo misfiry na tom konkrétním válci i při nějakých 1500 otáčkách.
Subaru Outback '04 BP 3.0H6 180 kW <vlákno zde>
BMW E61 550 '06 4.8 V8 270 kW, LPG <vlákno zde>
ex Subaru Forester '05 SG 2.0 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo '00 1.8 I4 85 kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140 kW
Re: Říšská vrtule "Adolf" - Vláďovo BMW E61 550i 2006 LPG
Ono na tom ozubení je těch specifických míst většinou víc. V kombinaci s informacemi z čidla vačkové hřídele to pak pozná jestli daný válec je v sání nebo expanzi. Což musí poznat i kvůli řízení motoru* (kdy má vstřikovat, pálit). A na těch pulzech z čidla kliky se provádí analýza průběhu toho signálu - v podstatě se kontroluje, zda když má válec pálit, tak proběhne zrychlení otáčení klikové hřídele v odpovídajícím úseku toho signálu. Když to zrychlení neproběhne dostatečně velké nebo proběhne naopak zpomalení, tak je jasné, že válec pálí špatně nebo vůbec.
*) I když byly různé engine managementy, co vstřikovaly i při expanzi na zavřený sací ventil, aby právě nemusely řešit stav. Např. L-Jetronic od BOSCH.
*) I když byly různé engine managementy, co vstřikovaly i při expanzi na zavřený sací ventil, aby právě nemusely řešit stav. Např. L-Jetronic od BOSCH.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
- podvlada
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 11282
- Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
- Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
- Bydliště: Plzeň
Re: Říšská vrtule "Adolf" - Vláďovo BMW E61 550i 2006 LPG
Mimochodem, ten "roughness monitor" (někdy označovanej i jako "smoothness") bere data právě hlavně z toho samýho signálu z klikovky, aby to ukázalo "kondici" jednotlivých válců. Takže nejen jestli pálí/nepálí, ale i "jak dobře".
Subaru Outback '04 BP 3.0H6 180 kW <vlákno zde>
BMW E61 550 '06 4.8 V8 270 kW, LPG <vlákno zde>
ex Subaru Forester '05 SG 2.0 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo '00 1.8 I4 85 kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140 kW
Re: Říšská vrtule "Adolf" - Vláďovo BMW E61 550i 2006 LPG
Jj, a pro info není to žádná specialita BMW, roughness monitor mají i EZ30/180 a novější H4 u Subaru.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
- podvlada
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 11282
- Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
- Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
- Bydliště: Plzeň
Re: Říšská vrtule "Adolf" - Vláďovo BMW E61 550i 2006 LPG
Jojo, to jsem tak ani nemyslel.
Subaru Outback '04 BP 3.0H6 180 kW <vlákno zde>
BMW E61 550 '06 4.8 V8 270 kW, LPG <vlákno zde>
ex Subaru Forester '05 SG 2.0 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo '00 1.8 I4 85 kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140 kW
Re: Říšská vrtule "Adolf" - Vláďovo BMW E61 550i 2006 LPG
Já to tak taky nemyslel, spíš info pro ostatní.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Re: Říšská vrtule "Adolf" - Vláďovo BMW E61 550i 2006 LPG
Aha. Tak díky za osvětu.
Já jsem nějak očekával, že když je ten motor spojenej s převodovkou, tak tam na čidle kliky nebude žádný měřitelný rozdíl mezi válcem co zapáli a co nezapálil a missfire se detekuje jinak.
Ale když tvrdíte, že tam ten rozdíl je, tak vám budu věřit
Já jsem nějak očekával, že když je ten motor spojenej s převodovkou, tak tam na čidle kliky nebude žádný měřitelný rozdíl mezi válcem co zapáli a co nezapálil a missfire se detekuje jinak.
Ale když tvrdíte, že tam ten rozdíl je, tak vám budu věřit
Peugeot ION elektro (rv.12, najeto 100 tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv. 07 najeto 320tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv.99 najeto 350tis)
Peugeot 206 1.4i MT (rv. 99 najeto 270 tis)
Audi A4 Avant 1.9 TDI (rv. 97 najeto 260 tis)
Peugeot J5 obytná alkovna (2.5TD, rv.91 najeto 150tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv. 07 najeto 320tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv.99 najeto 350tis)
Peugeot 206 1.4i MT (rv. 99 najeto 270 tis)
Audi A4 Avant 1.9 TDI (rv. 97 najeto 260 tis)
Peugeot J5 obytná alkovna (2.5TD, rv.91 najeto 150tis)
Re: Říšská vrtule "Adolf" - Vláďovo BMW E61 550i 2006 LPG
Tak proto tam jsou tlumiče torzních kmitů, dvouhmotové servačníky atd.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 24414
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: Říšská vrtule "Adolf" - Vláďovo BMW E61 550i 2006 LPG
On ten missfire tim autem hodne citelne skubne ikdyz je to pripojeny k prevodovce...
Odesláno z mého SM-F926B pomocí Tapatalk
Odesláno z mého SM-F926B pomocí Tapatalk