Forester 2. generace 116kW - netáhne v nižších otáčkách

Většina našich vozů má konstrukčně stejné motory. Proto i řešení potíží je možné řešit společně
Uživatelský avatar
macasubaru
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 968
Registrován: ned dub 08, 2012 9:48 pm
Jméno a příjmení: Pavel
Bydliště: Jablonecko

Re: Forester 2. generace 116kW - netáhne v nižších otáčkách

Příspěvek od macasubaru »

ucpaný kat se dá snadno poznat do minuty bez jakékoliv demontáže
a vypadá to že to je tím jestli to netáhne a vše je v pořádku
Outback 2009 LPG 127 KW AUT černá met. EX..
FORESTR 2008 LPG 110 KW manual (bohužel: :-/ ) stříbrná metal
Jano
Nováček
Nováček
Příspěvky: 3
Registrován: pon lis 25, 2024 2:46 pm
Jméno a příjmení: Jano

Re: Forester 2. generace 116kW - netáhne v nižších otáčkách

Příspěvek od Jano »

Dakujem. Dam to skontrolovat. Este ma napadlo, ze som mal vypadnute obe matky na prirube kovoveho potrubia co privadza asi spaliny do zadnej casti vzduchoveho rozdelovaca (hadam to je zrozumitelne popisane). ked som to zatesnil a pritiahol, tak motor uz neklepe, ale stale teda ako pisem netaha ani... Bola tam vypadnuta okrem matky aj nejaka skrutka ktora zatial netusim odkial je a je mozne ze to este niekde taha falosny vzduch... ale motor sa dusi citelne ak chcem od neho vykon. neviem kedy to mohlo nastat, ci pri cisteni vahy vzduchu, alebo pri inej oprave...
Subaru Forester SG 2006 2.0l 116kW automat benzin + Lpg
Jano
Nováček
Nováček
Příspěvky: 3
Registrován: pon lis 25, 2024 2:46 pm
Jméno a příjmení: Jano

Re: Forester 2. generace 116kW - netáhne v nižších otáčkách

Příspěvek od Jano »

Dakujem za pomoc. Prvy katalyzator bol prepaleny a druhy upchaty. Auto uz fici ako ma:-)
Subaru Forester SG 2006 2.0l 116kW automat benzin + Lpg
Uživatelský avatar
StandaB
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 4149
Registrován: pát led 03, 2020 2:20 pm
Jméno a příjmení: Stanislav Becvar
Bydliště: Nürnberg

Re: Forester 2. generace 116kW - netáhne v nižších otáčkách

Příspěvek od StandaB »

Dobra zprava. (*_^) |,,,, Tak at to frci dal,..a hodne dlouho. :-)
Ivca
Nováček
Nováček
Příspěvky: 42
Registrován: čtv zář 19, 2013 1:07 pm
Jméno a příjmení: Ivan Málek

Re: Forester 2. generace 116kW - netáhne v nižších otáčkách

Příspěvek od Ivca »

Ahoj. Už pár let bojuji s kolísáním výkonu Forestera SG 116kW. Někdy to jelo OK, jindy blblo pár týdnů. Po resetu řídicí jednotky je někdy pár dní klid. Až nedávno jsem dospěl do stavu, kdy auto má po větším servisu vyměněné rozvody, vyměněné oba katalyzátory za funkční, zkontrolované vůle ventilů a vyměněnou lambda sondu. Přesto auto zlobí. Projevuje se to ztrátou výkonu v závislosti na rychlosti sešlápnutí plynu. Pokud plyn uberu a trefím "správnou" polohu, tak motor zabere. Motor nevynechává, ale není ochota se vytáčet. Co mne momentálně napadá je, jakým způsobem funguje časování ventilů a zda lze změřit diagnostikou. Zdá se mi, jakoby půlka motoru jela OK a u druhé půlky se jakoby něco zaseklo a prudce se zde snížil výkon, nebo se motor i dusil. V otáčkách na 5tis jedo motor většinou OK.
Řešil to někdo ? Po čem se případně mohu podívat ? OBD diagnostiku mám. Díky
Ivan
Subaru FORESTER 2.0x SG 116kW MT 2006 LPG
Subaru LEGACY 2.0i BR 110kW MT 2010
Uživatelský avatar
námořník
Místopředseda klubu
Místopředseda klubu
Příspěvky: 22069
Registrován: sob zář 10, 2016 8:43 am
Jméno a příjmení: Jiří Mareš
Bydliště: Most

Re: Forester 2. generace 116kW - netáhne v nižších otáčkách

Příspěvek od námořník »

Svíčky, kabely?
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat
Uživatelský avatar
wenzel
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 574
Registrován: sob bře 06, 2021 9:16 am
Jméno a příjmení: Václav Šikl
Bydliště: Šumperk

Re: Forester 2. generace 116kW - netáhne v nižších otáčkách

Příspěvek od wenzel »

Svíčky, cívky, svazek a konektor ŘJ jak psal námořník. IMHO:Jestli máš blbej pocit jakože půlka motoru, tak já bych se zaměřil na nastavovače. U těch rozvodů si řešil olejový čerpadlo a nějaký čištění? To by tomu i tak napovídalo, že to nějakou cestou blbě tlačí 🤔
Forester 2.0 AT, 2006
Superb VR6, 3.6, AT, 2012
Uživatelský avatar
Tapan
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 16580
Registrován: úte kvě 16, 2017 8:13 am
Jméno a příjmení: Štěpán Z.
Bydliště: Zliv (České Budějovice)

Re: Forester 2. generace 116kW - netáhne v nižších otáčkách

Příspěvek od Tapan »

Výkon u této motorizace často "žere" čidlo klepání.
Lvl. 1 Subaru Necromancer

Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
Uživatelský avatar
mnov
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 8061
Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
Jméno a příjmení: Marek Novák
Bydliště: Praha

Re: Forester 2. generace 116kW - netáhne v nižších otáčkách

Příspěvek od mnov »

Ivca píše: stř čer 11, 2025 2:27 pm Pokud plyn uberu a trefím "správnou" polohu, tak motor zabere. Motor nevynechává
Tohle už má elektronickou škrtící klapku, takže šlápneš naplno na plyn a ono si to stejně dělá co chce. :-)
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
ivcata
Nováček
Nováček
Příspěvky: 14
Registrován: stř led 16, 2013 5:11 pm
Jméno a příjmení: Ivan Málek
Bydliště: Kolín

Re: Forester 2. generace 116kW - netáhne v nižších otáčkách

Příspěvek od ivcata »

Omlouvám se za pozdní reakci. Svíčky nové, kabely nejdou neboť jsou cívky na svíčkách. Čidlo klepání pár let přivázáno na nejbližší hadici. Nyní čidlo vyhozeno a nahrazeno odporem v konektoru. Rozvody a další opravy dělal šikovný mechanik u Poděbrad. Olejové čerpadlo a čištění se neřešilo. Mohu poprosit o více info o nastavovačích? Mechanik říkal, že podobné problémy s kolísáním výkonu řeší odesláním ŘJ na přehrání SW. Vzhledem k náhodnému chováni si myslím, že oprava ŘJ nepomůže. Chová se to jako když mi u V-twin motorky (Africa, Transalp...) dochází benzín a karburátor pro zadní válec je dřív na suchu. Díky
Subaru Forester SG 2.0X 2006 LPG
Uživatelský avatar
wenzel
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 574
Registrován: sob bře 06, 2021 9:16 am
Jméno a příjmení: Václav Šikl
Bydliště: Šumperk

Re: Forester 2. generace 116kW - netáhne v nižších otáčkách

Příspěvek od wenzel »

Celá tahle úvaha je IMHO: Na té 116kW je vlastně VVT, tedy variabilně časovaný ventily skrze nastavovače, který udávají polohu vačkové hřídele v závislosti na momentálním požadavku na výkon a kroutící moment v průběhu. To nastavování je řízený/regulovaný tlakem oleje, teda v závislosti na a otáčkách a snad je tam ještě nějaký ventil jako u koncernu!? To přesně nevím. Každopádně co vím, je důležitý hlídat si olejový čerpadlo,tak aby drželo dostatečný průtok a pracovalo dobře s nastavovacema, který se dají BTW taky rozebrat a posoudit jejich stav. Nicméně já osobně nevím,jak to posoudit u Subaru komponenty, ale předpokládám, že základní složení je stejný napříč značkama a na YT je videí něurekom.. Kanál "Naša garáž" podává třeba relevantní info
Forester 2.0 AT, 2006
Superb VR6, 3.6, AT, 2012
Odpovědět

Zpět na „Motor“