Forester SG 116kW vačky / čidla

Odpovědět
buboun007
Nováček
Nováček
Příspěvky: 6
Registrován: úte zář 24, 2024 10:40 am
Jméno a příjmení: Jakub Ulbrich

Forester SG 116kW vačky / čidla

Příspěvek od buboun007 »

Ahoj, nevíte, jyký počet čidel (vačkových) potřebuje DOHC 116kW EJ204 k nastartování a hladkému běhu motoru? Motor má osazeno jako všechny EJ motory čidlo na klice (2 póly) a poté na každé hlavě 1 nebo 2 čidla (3 polovové) na polohy vačkových hřídelí. Díky za rady
PS: Jde případně DOHC motor vyměnit za SOHC a některé vstupy "ošálit"?
Uživatelský avatar
mnov
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 7970
Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
Jméno a příjmení: Marek Novák
Bydliště: Praha

Re: Forester SG 116kW vačky / čidla

Příspěvek od mnov »

Ten dotaz je položen tak že, to potřebuje všechna čidla.
PS: Náhrada za SOHC jedině s komplet řízením motoru.
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Ivca
Nováček
Nováček
Příspěvky: 41
Registrován: čtv zář 19, 2013 1:07 pm
Jméno a příjmení: Ivan Málek

Re: Forester SG 116kW vačky / čidla

Příspěvek od Ivca »

Ahoj
S dovolením se připojím k tématu čidel na vačkové hřídele pro stejný motor DOHC.
Prosím, potřeboval bych najít čidlo vačkové hřídele, které mi vyhazuje chybu P0340 - Camshaft Position Sensor "A" Circuit (Bank 1 or Single Sensor). Našel jsem dvě čidla na každé straně motoru připojená modrým konektorem. Ale jedno čidlo na levé řidičově straně po rozpojení konektoru ukazuje chybu P2092 a druhé na pravé straně zase chybu P2088. Servisní manuál ukazuje, že by čidlo mělo být u nalévacího hrdla pro olej. Můžu poprosit o upřesnění. Chyba p0340 se po vymazání objeví vždy po pár set metrech až km jízdy. Děkuji
Subaru FORESTER 2.0x SG 116kW MT 2006 LPG
Subaru LEGACY 2.0i BR 110kW MT 2010
Uživatelský avatar
mnov
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 7970
Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
Jméno a příjmení: Marek Novák
Bydliště: Praha

Re: Forester SG 116kW vačky / čidla

Příspěvek od mnov »

To jsi správně. Ta chyba P0340 se týká obou čidel a když jedno odpojiš tak se detekuke P2092 nebo u druhého P2088.
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Ivca
Nováček
Nováček
Příspěvky: 41
Registrován: čtv zář 19, 2013 1:07 pm
Jméno a příjmení: Ivan Málek

Re: Forester SG 116kW vačky / čidla

Příspěvek od Ivca »

Objednal jsem nový senzor vačkové hřídele a pustil se do výměny. Zvolil jsem si na první pohled lehčí pravou stranu u vzduchového filtru. Po demontáži jsem zjistil, že senzor není jen zastrčen v nějakém kovovém pouzdře. Demontovaný senzor je úplně jiný než ten koupený. Navíc demontovaný senzor nemá na sobě ani žádné označení. Máte někdo prosím správné označení senzoru ať jej mohu vyměnit. Děkuji

Demontovaný senzor
IMG_20241022_172236_021.jpg
Koupený senzor
IMG_20241022_174251_389.jpg
Subaru FORESTER 2.0x SG 116kW MT 2006 LPG
Subaru LEGACY 2.0i BR 110kW MT 2010
buboun007
Nováček
Nováček
Příspěvky: 6
Registrován: úte zář 24, 2024 10:40 am
Jméno a příjmení: Jakub Ulbrich

Re: Forester SG 116kW vačky / čidla

Příspěvek od buboun007 »

Ahoj. To starý je AVCS ventil na ovládání otočení vačkové hřídele. To čidlo nove je na hlavách zezadu směrem od spojky.
Uživatelský avatar
Tapan
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 15952
Registrován: úte kvě 16, 2017 8:13 am
Jméno a příjmení: Štěpán Z.
Bydliště: Zliv (České Budějovice)

Re: Forester SG 116kW vačky / čidla

Příspěvek od Tapan »

Ano, demontovaný je ventil, který ovládá variabilní časování ventilů, druhé bude senzor polohy. Ty součástky mají úplně odlišný účel :⁠-⁠)
Lvl. 1 Subaru Necromancer

Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
Ivca
Nováček
Nováček
Příspěvky: 41
Registrován: čtv zář 19, 2013 1:07 pm
Jméno a příjmení: Ivan Málek

Re: Forester SG 116kW vačky / čidla

Příspěvek od Ivca »

Tak se to povedlo vyměnit. Trochu ježek v kleci, protože tam mám vedení LPG-BRC a u senzoru hadici vstřiku LPG. Ale už mám najeto pár set km a šlape pěkně.
Díky kluci
Subaru FORESTER 2.0x SG 116kW MT 2006 LPG
Subaru LEGACY 2.0i BR 110kW MT 2010
Odpovědět

Zpět na „II. gen. SG (03-08)“