Svody Forester SG 2.0 XT, 2005

V této části bychom měli diskutovat o technických problémech, které nelze zařadit do konkrétní kategorie
Odpovědět
MirekK
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 378
Registrován: úte úno 08, 2022 5:39 pm
Jméno a příjmení: Miroslav Kokinda
Bydliště: Brandýs nad Orlicí

Svody Forester SG 2.0 XT, 2005

Příspěvek od MirekK »

Umí tu prosím někdo poradit? V úterý mi u pana Málka měnili střední a zadní díl výfuku za nerezové a zjistili, že mám popraskané svody. Pátral jsem na internetu, kde by se daly pořídit nové, případně použité, ale našel jsem jen tohle:

https://rogerclarkmotorsport.co.uk/coll ... t-manifold

Napadlo mě taky, jestli by ty praskliny nešly i zavařit nebo utěsnit, ale v diskuzi na jiném fóru říkají, že ne, že to nevydrží. Ale tady mají tmel, který údajně odolává teplotám až 1 000 °C a nějaké další do cca 700 °C:
https://www.motora.cz/dily-pro-vyfuky/m ... 340987.htm

Na následujících stránkách jako vůbec nejvyšší teploty ve svodech uvádějí hodnotu 1 600 °F, což je cca 900 °C, u většiny aut za běžného provozu při rychlosti cca 112 km/h ale jen cca 550 °C.
https://koolwrap.com.au/how-hot-does-my-exhaust-get/.

Podle testů Washingtonské univerzity, na kterou ty stránky odkazují:
https://depts.washington.edu/vehfire/ig ... emper.html,

je už teplota 650 °C za běžných provozních podmínek vzácná. „Manifolds and/or exhaust pipes on some vehicles can reach 1200 degrees F. It is rare to find temperatures this high in normal operation.“

Dále tam píší, že součásti turbodmychadla jsou stejně horké nebo více horké než ostatní součásti výfukového systému.

Podle uvedených teplot by snad teoreticky mohlo zatmelení prasklin fungovat.

Máte s tím někdo zkušenosti? Případně i s tím zavařením prasklin? Pan Málek říkal, že pokud ví, tak u těchhle aut není tato závada běžná.

Děkuju.
Uživatelský avatar
ladis77
Strážce pokladu
Strážce pokladu
Příspěvky: 6154
Registrován: stř zář 09, 2009 7:07 pm
Bydliště: Kralupy nad Vltavou

Re: Svody Forester SG 2.0 XT, 2005

Příspěvek od ladis77 »

Jedno xt na díly má snad Ludwik, tak se třeba ozve. Asi nejsnazsi řešení bych rekl
OTB 2016 Comfort 08/18 ->
O3 2.0 TDi 2016 - pracant
bylo: favorit, escort 1.6 8v, tranzit connect, fiat ducato hymer, wrx combi prodrive
sima
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 25911
Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
Jméno a příjmení: Radek- šíma
Bydliště: Valašsko

Re: Svody Forester SG 2.0 XT, 2005

Příspěvek od sima »

Myslím si že taky, vzít starší v dobrém stavu.
Tmel, pasta- chtělo by se přesto ještě pozeptat i zkušených subaru mechaniků. Co moc ale dobře nevidím, nedovedu si moc představit, ty praskliny jsou přeci minimální velikosti, jak tam dostat tmel dostatečně hluboko a v co největší míře, aby se tam pořádně chytnul a nevypadnul, neodrolil se. Třeba to jde, nevím, jen taková úvaha.
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
MirekK
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 378
Registrován: úte úno 08, 2022 5:39 pm
Jméno a příjmení: Miroslav Kokinda
Bydliště: Brandýs nad Orlicí

Re: Svody Forester SG 2.0 XT, 2005

Příspěvek od MirekK »

Díky. Na starší díl už jsem se ptal, zatím bez odpovědi. Zkusím se ještě poptat.

S tím tmelem to dává smysl, Radku.

Našel jsem i tohle:
https://www.motora.cz/dily-pro-vyfuky/o ... 864138.htm

Ono to zatím nehoří, já sám bych to nepoznal, nepoznali to ani v servisech (nebo mi to milosrdně neřekli), kde mi dělali velký servis předtím. Na výkonu to nepoznám vůbec, auto jezdí svižně. Zřejmě to jde poznat podle zvuku a možná trochu na spotřebě.
MirekK
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 378
Registrován: úte úno 08, 2022 5:39 pm
Jméno a příjmení: Miroslav Kokinda
Bydliště: Brandýs nad Orlicí

Re: Svody Forester SG 2.0 XT, 2005

Příspěvek od MirekK »

MirekK
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 378
Registrován: úte úno 08, 2022 5:39 pm
Jméno a příjmení: Miroslav Kokinda
Bydliště: Brandýs nad Orlicí

Re: Svody Forester SG 2.0 XT, 2005

Příspěvek od MirekK »

Uživatelský avatar
mnov
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 7970
Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
Jméno a příjmení: Marek Novák
Bydliště: Praha

Re: Svody Forester SG 2.0 XT, 2005

Příspěvek od mnov »

Podle mého názozu jsou všechny ty pasty v podstatě kamnářský tmel na bázi vodního skla.
Sám jsem takovou pastu použil při opravě výfuku na Fabce. Nechtělo se mi demontovat první katalyzátor, tak jsem to uřízl za ním a nový vlnovec připojil pomocí spony zamatlané takovým tmelem.
spona.jpg
Pak jsem to jen oheftoval ze spodu, kde k tomu je přístup, aby to mechanicky drželo.
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Odpovědět

Zpět na „Všeobecná technická diskuse“