Umí tu prosím někdo poradit? V úterý mi u pana Málka měnili střední a zadní díl výfuku za nerezové a zjistili, že mám popraskané svody. Pátral jsem na internetu, kde by se daly pořídit nové, případně použité, ale našel jsem jen tohle:
https://rogerclarkmotorsport.co.uk/coll ... t-manifold
Napadlo mě taky, jestli by ty praskliny nešly i zavařit nebo utěsnit, ale v diskuzi na jiném fóru říkají, že ne, že to nevydrží. Ale tady mají tmel, který údajně odolává teplotám až 1 000 °C a nějaké další do cca 700 °C:
https://www.motora.cz/dily-pro-vyfuky/m ... 340987.htm
Na následujících stránkách jako vůbec nejvyšší teploty ve svodech uvádějí hodnotu 1 600 °F, což je cca 900 °C, u většiny aut za běžného provozu při rychlosti cca 112 km/h ale jen cca 550 °C.
https://koolwrap.com.au/how-hot-does-my-exhaust-get/.
Podle testů Washingtonské univerzity, na kterou ty stránky odkazují:
https://depts.washington.edu/vehfire/ig ... emper.html,
je už teplota 650 °C za běžných provozních podmínek vzácná. „Manifolds and/or exhaust pipes on some vehicles can reach 1200 degrees F. It is rare to find temperatures this high in normal operation.“
Dále tam píší, že součásti turbodmychadla jsou stejně horké nebo více horké než ostatní součásti výfukového systému.
Podle uvedených teplot by snad teoreticky mohlo zatmelení prasklin fungovat.
Máte s tím někdo zkušenosti? Případně i s tím zavařením prasklin? Pan Málek říkal, že pokud ví, tak u těchhle aut není tato závada běžná.
Děkuju.
Svody Forester SG 2.0 XT, 2005
- ladis77
- Strážce pokladu
- Příspěvky: 6154
- Registrován: stř zář 09, 2009 7:07 pm
- Bydliště: Kralupy nad Vltavou
Re: Svody Forester SG 2.0 XT, 2005
Jedno xt na díly má snad Ludwik, tak se třeba ozve. Asi nejsnazsi řešení bych rekl
OTB 2016 Comfort 08/18 ->
O3 2.0 TDi 2016 - pracant
bylo: favorit, escort 1.6 8v, tranzit connect, fiat ducato hymer, wrx combi prodrive
O3 2.0 TDi 2016 - pracant
bylo: favorit, escort 1.6 8v, tranzit connect, fiat ducato hymer, wrx combi prodrive
-
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 25911
- Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
- Jméno a příjmení: Radek- šíma
- Bydliště: Valašsko
Re: Svody Forester SG 2.0 XT, 2005
Myslím si že taky, vzít starší v dobrém stavu.
Tmel, pasta- chtělo by se přesto ještě pozeptat i zkušených subaru mechaniků. Co moc ale dobře nevidím, nedovedu si moc představit, ty praskliny jsou přeci minimální velikosti, jak tam dostat tmel dostatečně hluboko a v co největší míře, aby se tam pořádně chytnul a nevypadnul, neodrolil se. Třeba to jde, nevím, jen taková úvaha.
Tmel, pasta- chtělo by se přesto ještě pozeptat i zkušených subaru mechaniků. Co moc ale dobře nevidím, nedovedu si moc představit, ty praskliny jsou přeci minimální velikosti, jak tam dostat tmel dostatečně hluboko a v co největší míře, aby se tam pořádně chytnul a nevypadnul, neodrolil se. Třeba to jde, nevím, jen taková úvaha.
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
-
- Zkušený uživatel
- Příspěvky: 378
- Registrován: úte úno 08, 2022 5:39 pm
- Jméno a příjmení: Miroslav Kokinda
- Bydliště: Brandýs nad Orlicí
Re: Svody Forester SG 2.0 XT, 2005
Díky. Na starší díl už jsem se ptal, zatím bez odpovědi. Zkusím se ještě poptat.
S tím tmelem to dává smysl, Radku.
Našel jsem i tohle:
https://www.motora.cz/dily-pro-vyfuky/o ... 864138.htm
Ono to zatím nehoří, já sám bych to nepoznal, nepoznali to ani v servisech (nebo mi to milosrdně neřekli), kde mi dělali velký servis předtím. Na výkonu to nepoznám vůbec, auto jezdí svižně. Zřejmě to jde poznat podle zvuku a možná trochu na spotřebě.
S tím tmelem to dává smysl, Radku.
Našel jsem i tohle:
https://www.motora.cz/dily-pro-vyfuky/o ... 864138.htm
Ono to zatím nehoří, já sám bych to nepoznal, nepoznali to ani v servisech (nebo mi to milosrdně neřekli), kde mi dělali velký servis předtím. Na výkonu to nepoznám vůbec, auto jezdí svižně. Zřejmě to jde poznat podle zvuku a možná trochu na spotřebě.
- mnov
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 7970
- Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
- Jméno a příjmení: Marek Novák
- Bydliště: Praha
Re: Svody Forester SG 2.0 XT, 2005
Podle mého názozu jsou všechny ty pasty v podstatě kamnářský tmel na bázi vodního skla.
Sám jsem takovou pastu použil při opravě výfuku na Fabce. Nechtělo se mi demontovat první katalyzátor, tak jsem to uřízl za ním a nový vlnovec připojil pomocí spony zamatlané takovým tmelem. Pak jsem to jen oheftoval ze spodu, kde k tomu je přístup, aby to mechanicky drželo.
Sám jsem takovou pastu použil při opravě výfuku na Fabce. Nechtělo se mi demontovat první katalyzátor, tak jsem to uřízl za ním a nový vlnovec připojil pomocí spony zamatlané takovým tmelem. Pak jsem to jen oheftoval ze spodu, kde k tomu je přístup, aby to mechanicky drželo.
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Impreza 2004 2.0 AT