LPG nastavení svépomocí

Pohonné hmoty, spotřeby, alternativní paliva, čerpací stanice, kvalita, modifikace motorů, aditiva.
Odpovědět
suchma
Nováček
Nováček
Příspěvky: 37
Registrován: úte pro 04, 2012 10:55 pm
Jméno a příjmení: Daniel Suchma

Re: LPG nastavení svépomocí

Příspěvek od suchma »

Jestli máte někdo radu na nastavení 92kw budu jenom rád..tlak, trysky, jaký koeficient máte, výsledné korekce.. nějaký nástřel jak by to mělo vypadat [SUBARU]
Forester SG 2005 92kw LPG
ex Impreza GH 2008 LPG
ex Impreza GF 1997
ex Justy KAD
Uživatelský avatar
podvlada
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 11282
Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
Bydliště: Plzeň

Re: LPG nastavení svépomocí

Příspěvek od podvlada »

Postup je asi správně - udělat autokalibraci a pak chvíli jezdit na benzín, aby si to vytvořilo mapu, pak zkusit LPG a případně doladit ručně, pokud se ty dvě mapy někde výrazně rozbíhají. Co ti to po autokalibraci napsalo ohledně trysek? Ok, malý, velký? Mně to třeba píše, že jsou velký, přitom ale časy benzínu i plynu vycházejí podobně (na volnoběh kolem 5 ms, takže daleko od spodní hranice rychlosti těch vstřiků), resp. koeficient mam někde kolem 0,8 myslím.
Jestli to škube nebo netáhne: 1) Kdy se naposledy měnily filtry? 2) Zkus si do toho auta vzít někoho dalšího, ať sleduje ty časy vstřiků, když na to šlápneš. Jak na benzin tak na plyn. A taky jestli neklesá tlak moc nízko.

Subaru Outback '04 BP 3.0H6 180 kW <vlákno zde> Obrázek
BMW E61 550 '06 4.8 V8 270 kW, LPG <vlákno zde> Obrázek
ex Subaru Forester '05 SG 2.0 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo '00 1.8 I4 85 kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140 kW
Uživatelský avatar
podvlada
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 11282
Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
Bydliště: Plzeň

Re: LPG nastavení svépomocí

Příspěvek od podvlada »

Jo a abych dodal, můj bejvalej Forester SG, taky 92 kW, byl v tom Magic, a jelo to na plyn stejně jako na benzín. Nepoznal jsem rozdíl. Ale tam jsem se v tom nehrabal, to prostě fungovalo. Jednou jsem zkoumal, co s tím je špatně, protože to začalo při hodně mírným ohřátí, kdy už to přeplo na lpg, chcípat. Ale to nebylo plynem. To byly ventilový vůle. :-D

A v tom bávu taky nepoznam, na co to jede. Na obojí to jede jak splašený. Je nastavený, že to nad 4200 ot/min přepne zpět na benzín, ale to taky není poznat. Takže nějak to správně nastavit jít musí :-)

Subaru Outback '04 BP 3.0H6 180 kW <vlákno zde> Obrázek
BMW E61 550 '06 4.8 V8 270 kW, LPG <vlákno zde> Obrázek
ex Subaru Forester '05 SG 2.0 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo '00 1.8 I4 85 kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140 kW
suchma
Nováček
Nováček
Příspěvky: 37
Registrován: úte pro 04, 2012 10:55 pm
Jméno a příjmení: Daniel Suchma

Re: LPG nastavení svépomocí

Příspěvek od suchma »

podvlada píše: čtv říj 24, 2024 4:08 pm Postup je asi správně - udělat autokalibraci a pak chvíli jezdit na benzín, aby si to vytvořilo mapu, pak zkusit LPG a případně doladit ručně, pokud se ty dvě mapy někde výrazně rozbíhají. Co ti to po autokalibraci napsalo ohledně trysek? Ok, malý, velký? Mně to třeba píše, že jsou velký, přitom ale časy benzínu i plynu vycházejí podobně (na volnoběh kolem 5 ms, takže daleko od spodní hranice rychlosti těch vstřiků), resp. koeficient mam někde kolem 0,8 myslím.
Jestli to škube nebo netáhne: 1) Kdy se naposledy měnily filtry? 2) Zkus si do toho auta vzít někoho dalšího, ať sleduje ty časy vstřiků, když na to šlápneš. Jak na benzin tak na plyn. A taky jestli neklesá tlak moc nízko.
Filtry, reduktor, vstřiky nové..koeficient 2 takže časy plynu dvakrát tak dlouhé..po kalibraci to psalo malé trysky.. neznám to natolik abych tam něco ladil, ale napadá mě, že když zvýším tlak plynu, tak se sníží časy vstřiků lpg a tím i koeficient.. teď mám tlak nastavený 1,1..
Forester SG 2005 92kw LPG
ex Impreza GH 2008 LPG
ex Impreza GF 1997
ex Justy KAD
Uživatelský avatar
podvlada
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 11282
Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
Bydliště: Plzeň

Re: LPG nastavení svépomocí

Příspěvek od podvlada »

To asi jo, ale nevím, na kolik by se musel zvýšit tlak, aby to ty časy dostalo blíž k 1. Zkusil bych větší trysky, ale opět, nevím kolik. Je možný, že ty malý opravdu ve vyšších otáčkách (resp. potřebě výkonu) nestačí.

Subaru Outback '04 BP 3.0H6 180 kW <vlákno zde> Obrázek
BMW E61 550 '06 4.8 V8 270 kW, LPG <vlákno zde> Obrázek
ex Subaru Forester '05 SG 2.0 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo '00 1.8 I4 85 kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140 kW
Uživatelský avatar
mnov
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 7970
Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
Jméno a příjmení: Marek Novák
Bydliště: Praha

Re: LPG nastavení svépomocí

Příspěvek od mnov »

Já mám na 92 kW motoru trysky o průměru 2,4 mm a tlak na směšovači jen 0,8 bar.
Zkus tlak zvýšit na 1,3 bar.
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
suchma
Nováček
Nováček
Příspěvky: 37
Registrován: úte pro 04, 2012 10:55 pm
Jméno a příjmení: Daniel Suchma

Re: LPG nastavení svépomocí

Příspěvek od suchma »

mnov píše: čtv říj 24, 2024 6:42 pm Já mám na 92 kW motoru trysky o průměru 2,4 mm a tlak na směšovači jen 0,8 bar.
Zkus tlak zvýšit na 1,3 bar.
Zkusím [THNX]
A jaký koeficient ti to dává a časy vstřiků Tb a Tg?
Forester SG 2005 92kw LPG
ex Impreza GH 2008 LPG
ex Impreza GF 1997
ex Justy KAD
Uživatelský avatar
mnov
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 7970
Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
Jméno a příjmení: Marek Novák
Bydliště: Praha

Re: LPG nastavení svépomocí

Příspěvek od mnov »

Jestli nezapomenu, vezmu na víkend počítač a kouknu na to. Já už to hrozně dlouho nenastavoval. :-)
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
suchma
Nováček
Nováček
Příspěvky: 37
Registrován: úte pro 04, 2012 10:55 pm
Jméno a příjmení: Daniel Suchma

Re: LPG nastavení svépomocí

Příspěvek od suchma »

mnov píše: čtv říj 24, 2024 8:44 pm Jestli nezapomenu, vezmu na víkend počítač a kouknu na to. Já už to hrozně dlouho nenastavoval. :-)
Jasný ,,,,| (*_^) |,,,, když to funguje, tak to člověk rychle vypustí
Forester SG 2005 92kw LPG
ex Impreza GH 2008 LPG
ex Impreza GF 1997
ex Justy KAD
Uživatelský avatar
mnov
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 7970
Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
Jméno a příjmení: Marek Novák
Bydliště: Praha

Re: LPG nastavení svépomocí

Příspěvek od mnov »

Tak jsem se dnes připojil k LPG jednotce a je to trochu jinak.
Mám tam kalibrační trysky 2,6 mm a ne 2,4 mm, jak jsem psal. Ty menší teprve plánuji osadit. :-)
Je tam problém s tím, že ten motor nikdy nevypíná vstřikování (prostě CUT-OFF se nekoná).
Při brzdění motorem to tam pak posílá 0,7 ms vstřiky a to ty plynové nezvládají. Já mám vstřiky LPG s časem otevření +14V 1,65ms ± 0,05 ms(1Bar rel. air). Na těch 0,7 ms benzínu by bylo potřeba tak 1 ms.
Je prostě potřeba udělat nějakou kompromisní konfoguraci.
Nyní mám nastaven tlak na 1 bar a trysky 2,6 mm a při přechodu z brzdení motorem to občas škubne, ale opravdu málo kdy. Když jsem tam měl nastaven ten tlak 0,8 bar, tak se toto škubnutí nevyskytovalo..
Volnoběh na benzín vypadá takto:
benzin.png
Ten červený tlak plynu je normální, protože po ukončení odběru to ohříváním stoupá.
Volnoběh na plyn:
plyn.png
Je tam vidět, že čas vstřiku benzínu při provozu na plyn je skoro stejný, jako při provozu na benzín.
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
suchma
Nováček
Nováček
Příspěvky: 37
Registrován: úte pro 04, 2012 10:55 pm
Jméno a příjmení: Daniel Suchma

Re: LPG nastavení svépomocí

Příspěvek od suchma »

[THNX] super, děkuju za tvoje hodnoty
Včera jsem najel kompletní mapu na benzín a zkoušel jsem zvýšení tlaku.. stále mě vychází že musím dát větší trysky.. dám info jak to dopadlo
Forester SG 2005 92kw LPG
ex Impreza GH 2008 LPG
ex Impreza GF 1997
ex Justy KAD
suchma
Nováček
Nováček
Příspěvky: 37
Registrován: úte pro 04, 2012 10:55 pm
Jméno a příjmení: Daniel Suchma

Re: LPG nastavení svépomocí

Příspěvek od suchma »

Já mám Valteky, které jsou pomalé, budu zkoušet 2,2-2,3mm
Přílohy
TIPO30.png
Forester SG 2005 92kw LPG
ex Impreza GH 2008 LPG
ex Impreza GF 1997
ex Justy KAD
suchma
Nováček
Nováček
Příspěvky: 37
Registrován: úte pro 04, 2012 10:55 pm
Jméno a příjmení: Daniel Suchma

Re: LPG nastavení svépomocí

Příspěvek od suchma »

Tak trysky jsem předělal na 2,4mm a konečně to dává rozumný koeficient..najedu plynovou mapu a hodím sem výsledky [SUBARU]

Blbý dozaz: nastavovat tlak přímo na reduktoru, nebo pouze v nastavení ŘJ?
Forester SG 2005 92kw LPG
ex Impreza GH 2008 LPG
ex Impreza GF 1997
ex Justy KAD
Uživatelský avatar
mnov
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 7970
Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
Jméno a příjmení: Marek Novák
Bydliště: Praha

Re: LPG nastavení svépomocí

Příspěvek od mnov »

Tlak se nastavuje na reduktoru. Na těch 2,4 mm bych zkusil nastavit tlak 1 bar.
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
suchma
Nováček
Nováček
Příspěvky: 37
Registrován: úte pro 04, 2012 10:55 pm
Jméno a příjmení: Daniel Suchma

Re: LPG nastavení svépomocí

Příspěvek od suchma »

Tak po chvíli ježdění jsem načetl hodnoty.. volnoběh na LPG je mnohem klidnější i auto jede svižněji.. trysky 2,4mm tlak 1.1bar..časy benzínových vstřiků se po přepnutí mění cca o 0.1ms..bohužel jsem přišel o plynovou mapu když jsem čistil PCV, EGR a volnoběžný ventil s odpojenou baterkou.. časem přidám i výslednou mapu a korekce
Přílohy
8.jpg
7.jpg
Forester SG 2005 92kw LPG
ex Impreza GH 2008 LPG
ex Impreza GF 1997
ex Justy KAD
Odpovědět

Zpět na „Palivo“