Autobatérie / Akumulátory

pufko
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1324
Registrován: pát úno 11, 2011 10:42 pm

Re: Autobatérie / Akumulátory

Příspěvek od pufko »

S Exide nemám problém, ale mám vždy radu Premium, tú obyčajnú som nemal.
Za mňa základ aby dlho vydržala je, že musí byť predimenzovaná.
Subaru Impreza 2.0GX, 5MT, rv2001...
Subaru Legacy 2.5i, AT, rv2005...
petr
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 5742
Registrován: stř zář 24, 2014 8:25 pm
Jméno a příjmení: Petr Němec
Bydliště: Beskydy

Re: Autobatérie / Akumulátory

Příspěvek od petr »

Tento šmejd to byl
Přílohy
20240920_150716.jpg
Uživatelský avatar
Fiba
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1949
Registrován: stř črc 29, 2009 12:00 am
Bydliště: Pardubice

Re: Autobatérie / Akumulátory

Příspěvek od Fiba »

Tak tenhle "šmejd" mi vydržel ve Forestru 9 zim a asi by ještě jednu zvládl ,,,,| (*_^) |,,,,
Ale byla to starší verze Exide Premium EA640 ještě s magickým okem, které teda od začátku ukazovalo magicky blbosti :-D
Obrázek Forester 2.5 XT '06 AT

ex Forester S-turbo '99 MT
ex Alfa Romeo 90 2.0i 94kW 1985
Uživatelský avatar
Mira
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 11087
Registrován: úte srp 18, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Miroslav
Bydliště: Poslední zatáčka před Vídní

Re: Autobatérie / Akumulátory

Příspěvek od Mira »

Na jaře jsem koupil ne 64, ale EA 654 (65Ah). Doufám, že mi novější šmejd vydrží dýl jak tobě. ;-D
Forester SG XT
ex Impreza 97 s baťohem
pufko
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1324
Registrován: pát úno 11, 2011 10:42 pm

Re: Autobatérie / Akumulátory

Příspěvek od pufko »

Ja mám auto cez 13 rokov a mám druhú práve túto Exide EA640 64Ah, prvá bola tiež tá s magickým okom, táto druhá už je bez...
Uvidím ako táto druhá, kedže dostala "záhul" od nefunkčného alternátora (regulátora) a teda ju to krmilo tak 17V miesto 14,4V asi 10km
Subaru Impreza 2.0GX, 5MT, rv2001...
Subaru Legacy 2.5i, AT, rv2005...
Uživatelský avatar
mnov
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 8059
Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
Jméno a příjmení: Marek Novák
Bydliště: Praha

Re: Autobatérie / Akumulátory

Příspěvek od mnov »

Jen tak pro zajímavost jsem koukal na EA640 v Impreze, protože zveřejnili, kde je kód měsíce výroby. Baterku jsem kupoval 7.11.2022 a dle kódu byla vyrobena v prosinci 2021. :-)
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
petr
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 5742
Registrován: stř zář 24, 2014 8:25 pm
Jméno a příjmení: Petr Němec
Bydliště: Beskydy

Re: Autobatérie / Akumulátory

Příspěvek od petr »

to by mě zajímalo u té yuasy co jsem koupil , kdy byla vyrobena
Uživatelský avatar
Fiba
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1949
Registrován: stř črc 29, 2009 12:00 am
Bydliště: Pardubice

Re: Autobatérie / Akumulátory

Příspěvek od Fiba »

Nemáte někdo tohle? https://www.lidl.cz/p/ultimate-speed-zk ... p100379366
Má to smysl kupovat? Je to použitelné?
Obrázek Forester 2.5 XT '06 AT

ex Forester S-turbo '99 MT
ex Alfa Romeo 90 2.0i 94kW 1985
Makovica
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 5926
Registrován: čtv dub 21, 2016 11:28 pm

Re: Autobatérie / Akumulátory

Příspěvek od Makovica »

Mam ekvivalent od Cinana stale v aute a podla mna to vyznam ma.
Hlavne pri castych kratkych jazdach.
Dolezite je, ze vies cez to odmerat vnutorny odpor baterie.
Subaru Forester 2.0i CVT Comfort MY16 (G91F Rest in pieces Cooper Discovery ATT / SJ6 ,,,,| (*_^) |,,,,)
Obrázek
sima
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 27087
Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
Jméno a příjmení: Radek- šíma
Bydliště: Valašsko

Re: Autobatérie / Akumulátory

Příspěvek od sima »

Petře, taky jsi tak zkusil Yuasu, uvidíme co vydrží. Já datum výroby nevím, mám starý typ, nalita a naformátována byla 7/2024, to jsem jí i kupoval.
Já zase na Exide nemůžu říct nic špatného, jedna mě pořád funguje, to je už tak pět let, na auto co věčně stojí je to teda výkon úctyhodný.
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Goba
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1689
Registrován: pon kvě 28, 2018 11:07 am
Jméno a příjmení: Petr Gobernac
Bydliště: Pardubice

Re: Autobatérie / Akumulátory

Příspěvek od Goba »

na mě asi přišla perioda, vyměním autobaterie spíš praventivně před zimou protože už jsou obě asi 7,5 let a parkuju venku
Yuasa YBX3068 v Nissanu poctivě maká dlouhá léta, Ve Forestru je původní skoro 8 let......a tady jsem na rozcestí, jestli dávat tu drahou start-stop systém Varta EFB nebo dát obyčejnou, protože Start-stop vůbec nepoužívám (zastrčená redukce zásuvky tažného zařízení toto trvale deaktivuje)
rozdíl ceny je dost značný 1500 nebo 2400 bez dph
Forester SJ 2.0iCVT 2016
X-Trail T31 2.0Dci 2010
Uživatelský avatar
Tapan
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 16567
Registrován: úte kvě 16, 2017 8:13 am
Jméno a příjmení: Štěpán Z.
Bydliště: Zliv (České Budějovice)

Re: Autobatérie / Akumulátory

Příspěvek od Tapan »

Někdo někde psal, možná to bylo i tady, že zastrčená redukce zásuvky tažného není optimální řešení, protože krom deaktivace s-s může kecat do spousty dalších věcí, snad dokonce do rozdělování brzdného účinku? Ale pamatuju si to jen matně, protože mých aut se to netýká.
Někdo taky možná doplní info o tom, že EFB baterku auto dobíjí jinými proudy a pokud s klasickou baterkou nepočítá, nemuselo by jí to udělat úplně dobře.
Lvl. 1 Subaru Necromancer

Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
Goba
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1689
Registrován: pon kvě 28, 2018 11:07 am
Jméno a příjmení: Petr Gobernac
Bydliště: Pardubice

Re: Autobatérie / Akumulátory

Příspěvek od Goba »

Ano to už jsem ověřoval, že proudy a styl nabíjení je jiné - takže EFB baterka je v podstatě nutná, tím je to vyřešeno.
zásuvku jsem vytáhnul asi po 6ti letech, že mi ji zničila oktávka na přechodu a ještě jsem nekoupil novou, nepozoruju vůbec rozdíl, kromě toho chcípání , na čež jsem si už odvyk, ale ono asi při běžné jízdě kolem komína prostě na suchu nepoznáš nic,
Forester SJ 2.0iCVT 2016
X-Trail T31 2.0Dci 2010
Uživatelský avatar
spm
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 25623
Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
Jméno a příjmení: Jan Krajdl

Re: Autobatérie / Akumulátory

Příspěvek od spm »

On, styl nabíjení bude nejspíš jiný akorát v tom, že jestli to má tu smart alternátor kokotinu, tak to tu baterku cykluje (vybíjí/nabíjí), což nedělá dobře žádné olověné baterce a klasické startovačky na tom jsou ještě hůře. Zbytek bude nejspíše stejný, akorát se liší lehce napětí podle toho jestli je šplouchací, gelová nebo AGM...

Rozdělení brzdného účinku se prý většinou nějak řeší ABS jednotkou. Něco takového říkal Trpkoš na škole smyku v HK, něco takového jsem vypozoroval u té své pixly, kde u verzí bez ABS býval mechanický zátěžák, u aut s ABS to není. Takže asi to nějak ten účinek řeší, asi se to mění podle zátěže, ale jak přesně to funguje teda taky vůbec netuším. Nicméně kdyby to ten účinek skokově měnilo jenom podle zacvaknuté zásuvky na tažném, tak by to bylo neuvěřitelně pitomé a nefunkční. Protože je fakt rozdíl, jestli na té kouli je prázdný 750kg vozík, který ji fakticky nezatíží vůbec nebo plaťák s naloženým autem a nastavovat skokově účinek kdekoliv mezitím povede akorát k tomu, že v prvním případě půjde prdel do smyku a v druhém to bude brzdit na hovno.
Subaru Libero SDX Obrázek
Hyundai i20 1.2 2012 Obrázek
Volkswagen Transporter T4 Syncro 2.5TDI R5 Obrázek
Subaru Outback BS 2.5i Obrázek
Goba
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1689
Registrován: pon kvě 28, 2018 11:07 am
Jméno a příjmení: Petr Gobernac
Bydliště: Pardubice

Re: Autobatérie / Akumulátory

Příspěvek od Goba »

Tak jsem o víkendu ohnul záda, přezul 2 auta, vystříkal žlutou a dolil modrou, preventivně jsem vyměnil autobaterky, obě 7,5 let a jedno auto mělo jet na týden do itálie na zimu, tak jsem chtěl mít klid a jistotu.
je zajímavé, co všechno Forester zapomene (analogový Nissan jen rádio a hodiny :-D )
prvně se mi toto projevovalo po výměně svíček - tak jsem to přisuzoval na svíčky, jenže tam se taky vyndává baterka, jinak tam není přístup, takže to je po odpojení baterie - jako když si nepamatuje minimální otáčky na volnoběh - občas zkouší co to jde dolů na minimum :-/ , kolísá i pod běžné minimum 650 a dokonce mi to i 2x chcíplo druhý den, minule se to asi po týdnu taky srovnalo, tak uvidím jak teď
Forester SJ 2.0iCVT 2016
X-Trail T31 2.0Dci 2010
Odpovědět

Zpět na „Elektronika a elektroinstalace vozu“