... předchozí díl:
viewtopic.php?p=700880#p700880
Briefing u snídaně je krátký a jasný. Ondra vyrazí rovnou do servisu po dálnici, Matty si šlehne další tři kinedryly, přesedne ke Kubovi a dvě modrá auta si vychutnají plánovanou trasou, neboť servis je na konci prvního zajímavého úseku. Do Merana vede údolím Passeier jedna jediná cesta, která je plná běžného ranního provozu. Jak se tak posouváme, ozývá se z Otových brzd divný zvuk. To bude určitě nějaká nečistota, ono to za chvíli přestane, to nemusíme řešit.
Na začátku Merana odbočíme vzhůru do kopce a čeká nás zajímavá silnice úbočím hor na údolím řeky Adige. Poté co opustíme obydlenou oblast stoupáme po hladkém asfaltu sérií zatáček, několika vracáků a tunelů. Můj diktát už je plynulejší a je vidět, že Ota je o něco rychlejší. Ve zpětném zrcátku vidím Kubu a za jeho křídlem pořád vykukuje šedivá střecha s hagusy. Za každou zatáčkou. Drží se ho jako přívěsný vozejk. Zřejmě dobrý oddíl. Je vidět, že místní znalost je pro rychlost nejlepší předpoklad. V první vesnici Kuba svůj přívěsný vozejk ztrácí a dál pokračujeme sami dva. Vystoupali jsme zhruba do 1300 mnm a užíváme si neuvěřitelně rychlou vrstevnici mezi loukami a lesy, občas zpestřenou vesničkou na vydechnutí. Na závěr klesání v deseti roztahaných serpentýnách.
Parádních 35 ranních km.
Zastavujeme před malým servisem, kde dva mladíci rozebírají Berlingo. Podle mapy jsme na místě. A zezadu přijde Ondra, pojďte se podívat, to jste neviděli. Za malou kanceláří je velká hala s dvanácti zvedáky a uvnitř asi tři subara, jeden myšák, vyrámovaná sierra a civic, a kromě dalších aut i bílý Multivan. Tady se Ondrův hawk musí cítit jako doma. Ti dva kluci už stihli rozebrat brzdy a zdá se, že kromě uvařené brzdovky to nebude nic vážného.
Takže je nás pět na dvě pojízdná auta
Máme čas, jedeme i s Ondrou do vedlejší vsi na kafe. Pizzerie otevírá až za chvíli, tak procházíme přilehlé vinice. Nad kávou plánujeme zbytek dne. Ondra musí počkat, než přivezou objednané maličkosti a pak se do toho ti dva kluci pustí. My si mezitím dáme kolečko po místních kopcích. A že je z čeho vybírat.
Nejprve si projedeme ranní úsek v druhém směru. Cestu máme ještě v paměti a s diktátem je Ota neskutečně rychlý. Hlásím volné vracáky, zatáčky a do rádia pro Kubu ještě provoz v protisměru. Baví nás to oba. Kuba se drží jak klíště a Mattymu snad zabral kinedryl.

Za chvilku jsme zpět v Meranu, přejíždíme řeku Adige a začínáme stoupat do Val d’Ultimo / Ultental. Jakmile se vymotáme ze zástavby, stoupá pěkná cesta úbočím údolí, ale je tu poměrně silný provoz a předjíždět se v těch zatáčkách moc nedá. Malá změna plánu a odbočujeme na úzkou silničku, která vede údolím „o patro výš“. To je ono. Přesně pro subárka, trochu rozbitý povrch, který se mění každou chvíli, sucho střídá mokro a nad 1450 mnm, pod úrovní mraků, i mlha.
Auta potkáme jen dvě a jinak sypeme co to jde.
Sjíždíme do St.Walburg a v baru u cappuccina vstřebáváme zážitky. Tahle odbočka tedy stála za to.
Zprávy od Ondry: kromě rozdělaných brzd našli ještě únik oleje, nemusíte pospíchat. Cože?
Vracíme se na hlavní, déšť se už spustil naplno a na vodě letíme k tunelu, kterým opustíme Ultental. V ostrých zatáčkách klesáme o 700 m níž do táhlého údolí, kde si to Ota zase může hezky přehazovat auto z levé do pravé a vidět je na tři zatáčky dopředu. Nové Nankangy i na vodě skvěle drží a Kuba ve sjezdu trochu ztrácí. Přeci jen jeho Advany už něco pamatují.
Odbočujeme do stoupání a na opravovaném úseku silnice, pro příštích 400 m vzhůru, ještě nabíráme bláto. Spolu s vodou je to pro semislicky ideální kombinace.

V následujících vracečkách se auto stává ještě hravějším.

Ve 1400 mnm projedeme Brezer Joch a klesáme do Fondo (950 mnm) mezi jablečnými sady. Poslední ostrý výjezd na Mendelpass (1363 mnm) a v prudkých serpentýnách, které střídají úžasně rychlé pasáže, klesáme o výškový kilometr zpět do vinařské oblasti kolem řeky Adige (250 mnm). Tak tohle byla velká paráda.
Od rána máme najeto 200 km, a začíná obvyklá hra na hledání plnotučného paliva. Dvě benzínky na předměstí Bolzana ani náhodou, tak na dálnici. Tam je Q8, ale ouvej ani tady ne. Naštěstí v protisměru vidím cenu i pro 98. Na prvním sjezdu otáčíme a skutečně to vypadá, že jsme zachráněni. Ovšem to by ještě musel fungovat stojan, který vydal jen dva litry a víc se mu nechce.

No snad jim ta vzácnost nedošla! Nakonec dotankujeme do plna 98 z vedlejšího stojanu. Uff!
Jak Ota popojíždí, zvuk od předních kol nikoho nenechá na pochybách, že zbytky abrazivního materiálu z předních desek sublimovaly v posledním sjezdu a zbývá jen železo.
No tak to je dobré, je nás pět a zbývá nám jediné pojízdné auto!!!
...pokračování:
viewtopic.php?p=701086#p701086