Motoristicke zpravy
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 24046
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: Motoristicke zpravy
Limity dusiku byly ve vyspelych civilizacich vzdycky. To naopak EU je mela pro chrochtaky vyrazne vyssi (a proto VW musel v US podvadet s emisema), aby tu po silnicich mohli jezdit dyzlovy mrdky, ktery si dobrovolne v osobaku koupi akorat debil
Odesláno z mého SM-F926B pomocí Tapatalk
Odesláno z mého SM-F926B pomocí Tapatalk
Re: Motoristicke zpravy
von ten tvuj T4 neni vosobák?
offroadforum.cz
Otloukánek = legacy outback BP 2004
Otloukánek = legacy outback BP 2004
- PavelG
- Vášnivý uživatel
- Příspěvky: 815
- Registrován: úte srp 18, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Pavel
- Bydliště: Olomoucko
Re: Motoristicke zpravy
Ony byly vždycky limity na dusík? Teď chápu, že se bavíme ne o dusíku, ale o jeho oxidech.spm píše: ↑úte říj 01, 2024 6:35 pm Limity dusiku byly ve vyspelych civilizacich vzdycky. To naopak EU je mela pro chrochtaky vyrazne vyssi (a proto VW musel v US podvadet s emisema), aby tu po silnicich mohli jezdit dyzlovy mrdky, ktery si dobrovolne v osobaku koupi akorat debil
Odesláno z mého SM-F926B pomocí Tapatalk
Původně nebyly, to byla ta doba ECO Honda motorů
https://cs.wikipedia.org/wiki/Emisn%C3%AD_norma_Euro
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 24046
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: Motoristicke zpravy
Papirove nakladak ale zamenujes pricinu a dusledek. Tady evropske automobilky v dobe ropne krize namontovali motor z traktoru do osobaku. A pak si prolobbovali ruzne vyhody, aby si to lidi radeji kupovali a zbavili se zahranicni konkurence, kde takovou blbost nikdo nedelal. Mezi vyhodama napriklad ty vyrazne vyssi limity na oxidu dusiku, ktery traktory proste produkujou. Takze ano, kdyz si vylobbujes system, aby ta nafta vychazela mnohem levneji, lidi si prekvapive koupi naftu. A kdyz se po letech ten system narovna tak, jak byl ve zbytku sveta, tak se neprekvapive ukaze, ze je to uplna blbost. Takze ano, kdyby se do toho lobbisti tenkrat nesrali, mohl jsem si T4 koupit i s normalnim motorem, pac by nejakej k mani bylChorche píše:von ten tvuj T4 neni vosobák?
Odesláno z mého SM-F926B pomocí Tapatalk
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 24046
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: Motoristicke zpravy
U tech euro norem ty limity mas vypsany na tom odkazu co posilas. A je krasne videt jak to na zacatku bylo o rad jinde proti benzinuPavelG píše: Ony byly vždycky limity na dusík? Teď chápu, že se bavíme ne o dusíku, ale o jeho oxidech.
Původně nebyly, to byla ta doba ECO Honda motorů
https://cs.wikipedia.org/wiki/Emisn%C3%AD_norma_Euro
Odesláno z mého SM-F926B pomocí Tapatalk
Re: Motoristicke zpravy
no vokecáváš to pěkně, ale jen kecy v klecy... kdyš se prezentuješ jako ortodoxní benzínysta, měl sis ten vobytňák koupit v benzínu. Tak jako já
offroadforum.cz
Otloukánek = legacy outback BP 2004
Otloukánek = legacy outback BP 2004
- Tapan
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 15674
- Registrován: úte kvě 16, 2017 8:13 am
- Jméno a příjmení: Štěpán Z.
- Bydliště: Zliv (České Budějovice)
Re: Motoristicke zpravy
@spm @Chorche
Lvl. 1 Subaru Necromancer
Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 24046
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: Motoristicke zpravy
Ja nevim, ja bych asi auto, co ma 50°C v kabine nechtel. To uz radsi tu naftu
Odesláno z mého SM-F926B pomocí Tapatalk
Odesláno z mého SM-F926B pomocí Tapatalk
- PavelG
- Vášnivý uživatel
- Příspěvky: 815
- Registrován: úte srp 18, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Pavel
- Bydliště: Olomoucko
Re: Motoristicke zpravy
No právě je tam vidět, že v 90. letech limit nebyl. To byla ta doba chudých směsí, vysokých teplot a spotřeby 5l na sto z 1.5l motoru
Re: Motoristicke zpravy
a nejen honda, jel sem v roce 98 ve čtyřech lidech novou corollou na Korfu formou plyn na podlaze. Průměrná spotřeba za celou cestu tam a zpět byla 6,3l.
offroadforum.cz
Otloukánek = legacy outback BP 2004
Otloukánek = legacy outback BP 2004
-
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 25335
- Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
- Jméno a příjmení: Radek- šíma
- Bydliště: Valašsko
Re: Motoristicke zpravy
Nj, corolla, taky jsme s ní okolo roku 2000 drandili, plně naložené, pokleslé auto, trasy 900km...spotřeba doslova směšná a hlavně jak jsme zjistili, nepotřebovala ani skoro olej, majitel byl fakt na auta totální hovado... a to pak jezdila pár dalších let.
To výtečné auto vlastně nepotřebovalo nic
To výtečné auto vlastně nepotřebovalo nic
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 24046
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: Motoristicke zpravy
HC + NOx tam limity vyplnene ma...
Odesláno z mého SM-F926B pomocí Tapatalk
Odesláno z mého SM-F926B pomocí Tapatalk
- PavelG
- Vášnivý uživatel
- Příspěvky: 815
- Registrován: úte srp 18, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Pavel
- Bydliště: Olomoucko
Re: Motoristicke zpravy
Jen pro oživení historie - napřed se celkem rozumně eliminovaly nespálené zbytky a CO. Tohle bylo uspokojivě vyřešeno trojcestným katalyzátorem.
Pak nastoupila cesta NOx a potom i zcela neškodného CO2, ten dokonce tak, že se počítá pro automobilku průměr za flotilu a ona pak platí výpalné.
Tím totálním zešílením se automobilkám začaly vyplácet špinavé diesely i v malých autech, čímž vzrostly emise sazí a skutečného bordelu jen proto, že eurobolševici začali klást finanční zátěž na CO2. Pak klekli na ty diesely, firmy zareagovaly podvodnými mechanismy založenými na znalosti měřicího cyklu a finálně eurobolševici stáhli normy a výpalné k fyzikálně nemožným limitům. Těch lze dosáhnout jen tak, že exhalace z vozidla jsou v elektrárenském komíně.
Mezitím eurobolšáni rozhodli o finální likvidaci spalovacích motorů, dokonce s termínem 10let.
Jelikož dosud se posuzovala vozidla dle té normy, podle které byla vyrobena, hrozí, že si je lidi budou držet. Proto zavedli nově emisní hlídky a budou asi posuzovat emise dle jiné normy, než jaká byla v době výroby. Takže oni auta lidem nezakážou, oni jen nastaví nesplnitelné limity a ta auta vyřadí z provou kvůli neplnění emisí. Spousta lidí tomu bude tleskat, protože přece se vyřazují nevyhovující auta...
Pak nastoupila cesta NOx a potom i zcela neškodného CO2, ten dokonce tak, že se počítá pro automobilku průměr za flotilu a ona pak platí výpalné.
Tím totálním zešílením se automobilkám začaly vyplácet špinavé diesely i v malých autech, čímž vzrostly emise sazí a skutečného bordelu jen proto, že eurobolševici začali klást finanční zátěž na CO2. Pak klekli na ty diesely, firmy zareagovaly podvodnými mechanismy založenými na znalosti měřicího cyklu a finálně eurobolševici stáhli normy a výpalné k fyzikálně nemožným limitům. Těch lze dosáhnout jen tak, že exhalace z vozidla jsou v elektrárenském komíně.
Mezitím eurobolšáni rozhodli o finální likvidaci spalovacích motorů, dokonce s termínem 10let.
Jelikož dosud se posuzovala vozidla dle té normy, podle které byla vyrobena, hrozí, že si je lidi budou držet. Proto zavedli nově emisní hlídky a budou asi posuzovat emise dle jiné normy, než jaká byla v době výroby. Takže oni auta lidem nezakážou, oni jen nastaví nesplnitelné limity a ta auta vyřadí z provou kvůli neplnění emisí. Spousta lidí tomu bude tleskat, protože přece se vyřazují nevyhovující auta...
Re: Motoristicke zpravy
bohužel eurohujeři tudle logiku, která má vyústit v totální zákaz individuální dopravy nechtěj chápat
offroadforum.cz
Otloukánek = legacy outback BP 2004
Otloukánek = legacy outback BP 2004
Re: Motoristicke zpravy
A to prosím udělají jak?
Z každého analyzátoru výfukových plynů vylezou naměřené hodnoty a k tomu je jasně dané min/max. hodnoty dle dané normy. Myslíš, že jako cíleně tam nastaví, že auto s EURO2 budou měřit jako EURO3, aby neprošlo. To jako fakt nikdo nepozná a nebude z toho aféra
Peugeot ION elektro (rv.12, najeto 100 tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv. 07 najeto 320tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv.99 najeto 350tis)
Peugeot 206 1.4i MT (rv. 99 najeto 270 tis)
Audi A4 Avant 1.9 TDI (rv. 97 najeto 260 tis)
Peugeot J5 obytná alkovna (2.5TD, rv.91 najeto 150tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv. 07 najeto 320tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv.99 najeto 350tis)
Peugeot 206 1.4i MT (rv. 99 najeto 270 tis)
Audi A4 Avant 1.9 TDI (rv. 97 najeto 260 tis)
Peugeot J5 obytná alkovna (2.5TD, rv.91 najeto 150tis)