Naše dílenská technika a nářadí..

Odpovědět
petr
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 5397
Registrován: stř zář 24, 2014 8:25 pm
Jméno a příjmení: Petr Němec
Bydliště: Beskydy

Re: Naše dílenská technika a nářadí..

Příspěvek od petr »

mám dotaz, umřela mi parkside baterka , tak jsem ji rozmontoval a zjistil jsem že 4 články mají napětí cca 3,7V a jeden jen cca 0,2V, když jsem jej zkoušel nabít tak se nabíjel ale po odpojení od nabíječky rychle klesalo napětí zase na těch 0,2V, asi je ten jeden článek posmrti a tím pádem i celý akumulátor , dá se s tím něco dělat ?
jinak reklamace proběhla opět uspěšně , mam přislíben nový akumulátor až jej budou mít na skladě, ale uvažuju jak zprovoznit ten vadný
Makovica
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 5358
Registrován: čtv dub 21, 2016 11:28 pm

Re: Naše dílenská technika a nářadí..

Příspěvek od Makovica »

Vymenit ten jeden clanok. A dufat, ze tam nebude iny problem :)
Inak som si prave kvoli tomuto nechal pred par dnami (uz ho par dni mam) poslat od CInana toto:
Naposledy upravil(a) Makovica dne pát zář 27, 2024 10:16 pm, celkem upraveno 1 x.
Subaru Forester 2.0i CVT Comfort MY16 (G91F Rest in pieces Cooper Discovery ATT / SJ6 ,,,,| (*_^) |,,,,)
Obrázek
Uživatelský avatar
podvlada
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 11056
Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
Bydliště: Plzeň

Re: Naše dílenská technika a nářadí..

Příspěvek od podvlada »

Tvl, to je nápad, nabíjet takhle vybitý li-ionky...
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde> Obrázek
BMW E61 550 '04 4.8 V8 270 kW, LPG <vlákno zde>
ex Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 22535
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Naše dílenská technika a nářadí..

Příspěvek od HonzaCZ »

podvlada píše: pát zář 27, 2024 9:40 pm Tvl, to je nápad, nabíjet takhle vybitý li-ionky...
Proč?
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Uživatelský avatar
podvlada
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 11056
Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
Bydliště: Plzeň

Re: Naše dílenská technika a nářadí..

Příspěvek od podvlada »

Pod nějakých cca 2,5 V (záleží na konkrétní chemii) dochází k nevratným změnám chemie, roste vnitřní odpor, dochází k nadměrnýmu zahřívání jak při nabíjení tak hlavně vybíjení. A pak to umí pěkně hořet. Takovej článek už prostě není bezpečný používat, zvlášť v baterii od nářadí kde se očekávají vysoký proudy. Nečekal bych, že zrovna tobě to budu muset vysvětlovat :-)
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde> Obrázek
BMW E61 550 '04 4.8 V8 270 kW, LPG <vlákno zde>
ex Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW
sima
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 25335
Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
Jméno a příjmení: Radek- šíma
Bydliště: Valašsko

Re: Naše dílenská technika a nářadí..

Příspěvek od sima »

Jo jak napsal Makovica, vyměnit jeden článek, to je dle mě řešení, ale asi bych se na to osobně už vysral, odejde možná zase druhý, třetí a zas úplně tolik to nestojí, vlastně ty budeš mít Petře grátis nový, tak co řešit, leda by jsi se chtěl chovat krutě ekologicky ;)
Mě potěšilo, že naše solární, drahé svítidla na venkovní terase, ve tvaru turecké lampy zase fungují a svítí a jak! Ony byly totiž dost drahé, jsou vážně pěkné...Samozřejmě tyhlety číny umírají venku na vlhkost, koroze...tak rozebráno, pročištěno, propájeno a dal jsem tam super silné články, ty nejsilnější, dřív tam bylo teda musím říct máslo. Svítí to snad celou noc i teď! Když není téměř žádné slunce, nebo jen málo. A svítí to samozřejmě daleko intezivněji. Přežili zatím i ty minulé deštové přívaly a vichry, tak to třeba vydrží zase nějaký ten rok.
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
petr
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 5397
Registrován: stř zář 24, 2014 8:25 pm
Jméno a příjmení: Petr Němec
Bydliště: Beskydy

Re: Naše dílenská technika a nářadí..

Příspěvek od petr »

No jen mi přišlo škoda vyhodit celou baterku když je vadný jeden článek a vše ostatní je asi ok . Ale asi na to kašlu, moc se to nevyplatí, navíc celý aku v akci stojí pár stovek , stejně nevím jestli bych tam mohl dát nějaký kvalitní , když ty ostatní jsou nejspíš celkem šunty , jestli by to pak dobře fungovalo, leda tam dát taky nějaký levný šunt ale který :-D spíš to rozkuchám a zkusím ty zbylé funkční články nějak využít
pufko
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1242
Registrován: pát úno 11, 2011 10:42 pm

Re: Naše dílenská technika a nářadí..

Příspěvek od pufko »

Sú články a články...
Kúpiš síce novú baterku lacno, ale zase v nej budú len tie "lacné články"
Subaru Impreza 2.0GX, 5MT, rv2001...
Subaru Legacy 2.5i, AT, rv2005...
Uživatelský avatar
podvlada
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 11056
Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
Bydliště: Plzeň

Re: Naše dílenská technika a nářadí..

Příspěvek od podvlada »

Však jsem neříkal nic o výměně. Já bych klidně ten vadnej vyměnil, se Sony/Murata VTC6 mam dobrý zkušenosti, ale to jen protože "vim co dělám" a mám bodovačku, protože pájet se nemají. BMS tý baterky by si s tím pak už měla poradit.

Zmiňoval jsem to nabíjení hluboce vybitých Li-Ion, což může bejt velkej průser. Pokud má někdo koule to zkoušet, tak jedině v nádobě a prostředí, aby nezahořelo nic jinýho, sledovat teplotu, a nabíjet velice nízkým proudem, jakože třeba max 0,1 A (100 mA). Čím míň, tím líp. Ale tak jako tak počítat s tím, že už je prostě odepsanej, v baterii s ostatními nebude fungovat dobře, zvlášť v baterii nářadí, který si žádá vysoký proudy. V dnešní době to prostě nestojí za to riziko.
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde> Obrázek
BMW E61 550 '04 4.8 V8 270 kW, LPG <vlákno zde>
ex Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW
petr
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 5397
Registrován: stř zář 24, 2014 8:25 pm
Jméno a příjmení: Petr Němec
Bydliště: Beskydy

Re: Naše dílenská technika a nářadí..

Příspěvek od petr »

díky za užitečné informace
Uživatelský avatar
lojzmen
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 394
Registrován: ned srp 30, 2009 11:38 pm
Jméno a příjmení: Lojza
Bydliště: Ostrava-Poruba

Re: Naše dílenská technika a nářadí..

Příspěvek od lojzmen »

Makovica píše: pát zář 27, 2024 9:03 pm Vymenit ten jeden clanok. ...
Když už, tak vyměnit všechny. Dát tam stejné, ale když už, lepší, dražší, ... vyplatí se to? Možná tak u Smart baterie, ale obyčejné bych neřešil.

Parkside baterky "prý" nemají balancer, jen nějakou elektroniku na sledování stavu (říkal Ampérák na trubce, nezkoumal jsem).
Subaru XV 2,0i Active 6MT 110kW r.2012
Ex:Daihatsu Sirion 1,3L r.2005, Legacy 2,0 AT r.2000, Impreza 1,8 MT asi 1995, nic, Š100, nic, Š440, Tatraplán T600 s motorem 603
Makovica
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 5358
Registrován: čtv dub 21, 2016 11:28 pm

Re: Naše dílenská technika a nářadí..

Příspěvek od Makovica »

Ak vymenis vsetky, si prakticky na cene novej baterie...
A podla mna tam BMS je.,
Subaru Forester 2.0i CVT Comfort MY16 (G91F Rest in pieces Cooper Discovery ATT / SJ6 ,,,,| (*_^) |,,,,)
Obrázek
Uživatelský avatar
lojzmen
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 394
Registrován: ned srp 30, 2009 11:38 pm
Jméno a příjmení: Lojza
Bydliště: Ostrava-Poruba

Re: Naše dílenská technika a nářadí..

Příspěvek od lojzmen »

Jak se legálně, a nejlépe zdarma, zbavit malých ocelových kyslíkových lahví?
Ve sběru to asi nepůjde.
IMG_20240930_170417639_HDR.jpg
Naposledy upravil(a) lojzmen dne ned říj 06, 2024 6:30 pm, celkem upraveno 1 x.
Subaru XV 2,0i Active 6MT 110kW r.2012
Ex:Daihatsu Sirion 1,3L r.2005, Legacy 2,0 AT r.2000, Impreza 1,8 MT asi 1995, nic, Š100, nic, Š440, Tatraplán T600 s motorem 603
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 50398
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Naše dílenská technika a nářadí..

Příspěvek od VDC »

Do šrotu ti je vezmou, když vyšroubuješ ventil a přeřízneš je napůl.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 22535
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Naše dílenská technika a nářadí..

Příspěvek od HonzaCZ »

podvlada píše: sob zář 28, 2024 10:48 pm Pod nějakých cca 2,5 V (záleží na konkrétní chemii) dochází k nevratným změnám chemie, roste vnitřní odpor, dochází k nadměrnýmu zahřívání jak při nabíjení tak hlavně vybíjení. A pak to umí pěkně hořet. Takovej článek už prostě není bezpečný používat, zvlášť v baterii od nářadí kde se očekávají vysoký proudy. Nečekal bych, že zrovna tobě to budu muset vysvětlovat :-)
No jo, taky nemůžu vědět všechno. 😁 Pár jsem jich už oživoval, ale samozřejmě jsem do nich pouštěl max. pár desítek mA. Ale tak já nabíjím i zdravý Li-* články tak, aby nevadilo, kdyby začaly hořet. S těmi chemickými změnami si to budu muset dostudovat. Každopádně díky za vysvětlení. 🙂
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Odpovědět

Zpět na „Dům, dílna, zahrada“