Bushmanovo STÍhačka
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 2758
- Registrován: pon srp 26, 2013 2:38 pm
- Jméno a příjmení: Standa H.
- Bydliště: Šumperk/Ostrava
Re: Bushmanovo STÍhačka
No nevím jak moc velká zima je tam u tebe, ale ty klasické koncepce jsou v zimě dost nebezpečné, a skoro nic nevyjedou. Tam jde o to, že jakmile se ti přestanou odvalovat přední kola, tak máš z auta sáňky, protože není žádná síla, co by otočila předním kolem a pomohla tomu kolu přejet třeba před sebou valící břečku nebo pomocí otáčení kola pomohla aspoň trošku zatočit. To samé platí v menší míře na mokru. Jsou to auta fakt jenom do sucha, kde fungují fakt parádně.
Subaru Impreza GG WRX EJ205 165kW 2003
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
Re: Bushmanovo STÍhačka
MX5 proto, že s ní mám nějakou zkušenost a to jak s NA, tak s NB. Je to hrozně hravé auto a pokud se člověk nehoní za rychlostí, tak je s tím hodně zábavy.
Samozřejmě STI je proti tomu střela.
BRZ mi nepřijde tak zajímavé jako MX5.
A ND kvůli tomu, že je to relativně nové.
Zima je u nás taková střední. Jsme 420 metrů nad mořem a sníh jsme loni měli tak týden.
Je to dané tím, jak se v posledních letech dost otepluje.
Ale určitě je super ten pocit, kdy s STI jedu, zatímco ostatní se opatrně plouží.
Já auta zas tak často neměním.
Většinou mi vydrží alespoň 5 let.
A také začínám mít pocit, že STI už nebudou, kdežto MX5 tu bude pořád.
Takže znovu už bych STI asi v budoucnu pořizoval za výrazně méně výhodných podmínek.
No nechám to ještě uzrát.
Ještě by mě zajímalo, co mě tak může výhledově čekat na autě. Nejhorší je asi zadřený motor? To je tak ta 200k?
Vyvařování podvozku?
???
Edit: jejda, teď jsem zjistil, že MX5 ND má elektrický posilovač
Samozřejmě STI je proti tomu střela.
BRZ mi nepřijde tak zajímavé jako MX5.
A ND kvůli tomu, že je to relativně nové.
Zima je u nás taková střední. Jsme 420 metrů nad mořem a sníh jsme loni měli tak týden.
Je to dané tím, jak se v posledních letech dost otepluje.
Ale určitě je super ten pocit, kdy s STI jedu, zatímco ostatní se opatrně plouží.
Já auta zas tak často neměním.
Většinou mi vydrží alespoň 5 let.
A také začínám mít pocit, že STI už nebudou, kdežto MX5 tu bude pořád.
Takže znovu už bych STI asi v budoucnu pořizoval za výrazně méně výhodných podmínek.
No nechám to ještě uzrát.
Ještě by mě zajímalo, co mě tak může výhledově čekat na autě. Nejhorší je asi zadřený motor? To je tak ta 200k?
Vyvařování podvozku?
???
Edit: jejda, teď jsem zjistil, že MX5 ND má elektrický posilovač
Subaru WRX STI 2.5 2012
viewtopic.php?f=39&t=7756
Mini Cooper Clubman S ALL4 2.0 2016
Skoda Octavia IV 1.5 2021
Mazda MX5 NA 1.8 1995
BMW 330i E46 2000
Ex Subaru Legacy 2.5 2008
https://www.instagram.com/fova.bushman/
viewtopic.php?f=39&t=7756
Mini Cooper Clubman S ALL4 2.0 2016
Skoda Octavia IV 1.5 2021
Mazda MX5 NA 1.8 1995
BMW 330i E46 2000
Ex Subaru Legacy 2.5 2008
https://www.instagram.com/fova.bushman/
Re: Bushmanovo STÍhačka
V rámci rozhodování jestli MX5 je zajímavé auto pro mě, jsem si dnes půjčil od mladého jeho NA a brzy ráno jsme se s ní jeli projet.
Já jsem řídil.
Po včerejším dešti bylo dnes spíše sucho.
Vzhledem k tomu, že s autem běžné nejezdím, tak jsem se první část trasy s ním spíše seznamoval a oťukával ho.
Tahle část nebyla až tak zajímavá, ale minimálně jsem se musel mentálně přepnout na to, že auto se musí držet mezi 4-7 tisíci otáčkami, aby se něco dělo.
Na to nejsem z STI zvyklý, tam na okrskovkách nemusím na to tolik šlapat.
Naše NA má short shift řazení a nic lepšího jsem zatim ještě nezažil.
U STI je řazení přesné, ale na tak dobré a u E46 je vyloženě špatné.
No a pak začala fáze, kdy jsem začal zkoušet posílat auto do smyku.
A to byla fakt zábava.
V relativně nízkých rychlostech jsem si mohl vyzkoušet ovládání auta ve smyku, kdy si člověk ještě pořád věří, že to zvládne ukočírovat.
U STI by něco takového na suchu vůbec nebylo možné. Podobného chování bych dosáhl až v násobně vyšších rychlostech a navíc se člověk víc bojí, že to dražší auto rozseká, takže si to prostě nedovolí.
Takže v tomto je vlastně hlavní deviza Miaty.
U Miaty je smyk velmi čitelný a člověk nemá dojem, že by se ho auto snažilo zabít.
A opět jsem si potvrdil to, že Miata je takhle poskládaná geniálně. Je krásně hravá a u té atmo 1.8-čky s pouhými 130HP mi zas tolik nescházel výkon.
Syn zvažuje, že by do toho swapnul atmo třílitr z Jaguára, ale já si nejsem jistý, jestli je to vůbec nutné. To auto je pro takhle hravou jízdu poskládané velmi dobře.
Ale je jasné, že auta typu Golf GTI mu teď ujedou s prstem v nose.
Také jsem zjistil, kolik mám z STI blbých návyků.
Tam vím, že i když mám blbě zařazeno a dupnu v zatáčce na plyn, tak mě to pořád krásně vytáhne ven.
U Miaty, když si nenajedu do protisměru, nepodřadím na 2-3 a nejedu brutálně pod plynem přes 4 tisíce ot., tak je v půlce zatáčky konec a zpomaluji.
Za těch 5 let, co mám STI jsem se toho řidičsky defakto tolik nenaučil, protože to auto je vlastně strašně dobré.
Závěr:
Miata se sériovým motorem je úplně jiné auto než STI.
Miata je pro člověka, který nechce být zas až tak rychlý, ale spíš si chce s autem hrát a učit se techniku.
STI jede rychle na každém podkladě a zrovna na okrskovkách je pekelně rychlé.
Pořád si ale nejsem jistý, jestli bych se dokázal s STI rozloučit a vyměnit ho za Miatu.
Obávám se, že bych dlouho vzpomínal a asi litoval.
Samozřejmě ideál by byl mít obojí
Takže ještě stále jsem v procesu rozhodování.
Já jsem řídil.
Po včerejším dešti bylo dnes spíše sucho.
Vzhledem k tomu, že s autem běžné nejezdím, tak jsem se první část trasy s ním spíše seznamoval a oťukával ho.
Tahle část nebyla až tak zajímavá, ale minimálně jsem se musel mentálně přepnout na to, že auto se musí držet mezi 4-7 tisíci otáčkami, aby se něco dělo.
Na to nejsem z STI zvyklý, tam na okrskovkách nemusím na to tolik šlapat.
Naše NA má short shift řazení a nic lepšího jsem zatim ještě nezažil.
U STI je řazení přesné, ale na tak dobré a u E46 je vyloženě špatné.
No a pak začala fáze, kdy jsem začal zkoušet posílat auto do smyku.
A to byla fakt zábava.
V relativně nízkých rychlostech jsem si mohl vyzkoušet ovládání auta ve smyku, kdy si člověk ještě pořád věří, že to zvládne ukočírovat.
U STI by něco takového na suchu vůbec nebylo možné. Podobného chování bych dosáhl až v násobně vyšších rychlostech a navíc se člověk víc bojí, že to dražší auto rozseká, takže si to prostě nedovolí.
Takže v tomto je vlastně hlavní deviza Miaty.
U Miaty je smyk velmi čitelný a člověk nemá dojem, že by se ho auto snažilo zabít.
A opět jsem si potvrdil to, že Miata je takhle poskládaná geniálně. Je krásně hravá a u té atmo 1.8-čky s pouhými 130HP mi zas tolik nescházel výkon.
Syn zvažuje, že by do toho swapnul atmo třílitr z Jaguára, ale já si nejsem jistý, jestli je to vůbec nutné. To auto je pro takhle hravou jízdu poskládané velmi dobře.
Ale je jasné, že auta typu Golf GTI mu teď ujedou s prstem v nose.
Také jsem zjistil, kolik mám z STI blbých návyků.
Tam vím, že i když mám blbě zařazeno a dupnu v zatáčce na plyn, tak mě to pořád krásně vytáhne ven.
U Miaty, když si nenajedu do protisměru, nepodřadím na 2-3 a nejedu brutálně pod plynem přes 4 tisíce ot., tak je v půlce zatáčky konec a zpomaluji.
Za těch 5 let, co mám STI jsem se toho řidičsky defakto tolik nenaučil, protože to auto je vlastně strašně dobré.
Závěr:
Miata se sériovým motorem je úplně jiné auto než STI.
Miata je pro člověka, který nechce být zas až tak rychlý, ale spíš si chce s autem hrát a učit se techniku.
STI jede rychle na každém podkladě a zrovna na okrskovkách je pekelně rychlé.
Pořád si ale nejsem jistý, jestli bych se dokázal s STI rozloučit a vyměnit ho za Miatu.
Obávám se, že bych dlouho vzpomínal a asi litoval.
Samozřejmě ideál by byl mít obojí
Takže ještě stále jsem v procesu rozhodování.
Subaru WRX STI 2.5 2012
viewtopic.php?f=39&t=7756
Mini Cooper Clubman S ALL4 2.0 2016
Skoda Octavia IV 1.5 2021
Mazda MX5 NA 1.8 1995
BMW 330i E46 2000
Ex Subaru Legacy 2.5 2008
https://www.instagram.com/fova.bushman/
viewtopic.php?f=39&t=7756
Mini Cooper Clubman S ALL4 2.0 2016
Skoda Octavia IV 1.5 2021
Mazda MX5 NA 1.8 1995
BMW 330i E46 2000
Ex Subaru Legacy 2.5 2008
https://www.instagram.com/fova.bushman/
- sorzen
- Uživatel fóra
- Příspěvky: 180
- Registrován: sob pro 01, 2018 12:26 am
- Jméno a příjmení: Jan Syrovátka
- Bydliště: Plzeň Lochotín
Re: Bushmanovo STÍhačka
Zdar Fando,
no já si zas dovolim jako někdo, kdo STÍčko furt chtěl říct, že teď bych za něj Miatu nevyměnil Možná teda, kdyby byl pěkněj modrej TypeR/RA a já měl něco upito, ale jinak ani náhodou.
Co se týče toho výkonu, co si zmiňoval, tak kdyby ti těch stock 184 v nd2 nestačilo, tak se dá pořídít kit 220 od BBR, což tomu něco přidá a navíc zvyší max. otáčky k 8k. Je z toho pak "taková" lehčí HondaS2000.
Shodou okolností takhle vylepšenou i s dalšíma vkusnejma věcma někdo v Praze prodává. Měl jsem skoro pokušení
https://www.sportovnivozy.cz/192548-maz ... 220hp-2018
no já si zas dovolim jako někdo, kdo STÍčko furt chtěl říct, že teď bych za něj Miatu nevyměnil Možná teda, kdyby byl pěkněj modrej TypeR/RA a já měl něco upito, ale jinak ani náhodou.
Co se týče toho výkonu, co si zmiňoval, tak kdyby ti těch stock 184 v nd2 nestačilo, tak se dá pořídít kit 220 od BBR, což tomu něco přidá a navíc zvyší max. otáčky k 8k. Je z toho pak "taková" lehčí HondaS2000.
Shodou okolností takhle vylepšenou i s dalšíma vkusnejma věcma někdo v Praze prodává. Měl jsem skoro pokušení
https://www.sportovnivozy.cz/192548-maz ... 220hp-2018
Toyota Corolla E11(liftback) '00 - Nimbus 2000
Subaru Outback BP 3.0 H6 '04 - Kulovej blesk
Subaru Outback BP 3.0 H6 '04 - Kulovej blesk