Bartův Outback BP a Hawk WRX

Diskuse o vozidlech jednotlivých členů fóra na jednom místě.
Odpovědět
mišus
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1557
Registrován: pon dub 27, 2015 8:12 pm
Jméno a příjmení: Michal

Re: Bartův Outback BP a Hawk WRX

Příspěvek od mišus »

Tapan píše: stř zář 04, 2024 9:14 pm @spm jako já bych to do BP taky nelil, ale zaujalo mě, že se veteránista jako ty ohrazuje proti 10W :⁠-⁠)
Libero končilo 1998, takže těch 15 let ti taky nesedí.
Štěpáne, jestli to bereš podle tohodle tak si sereš na hlavu, ten motor je koncepcí z roku 83 (ef12)
mišus
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1557
Registrován: pon dub 27, 2015 8:12 pm
Jméno a příjmení: Michal

Re: Bartův Outback BP a Hawk WRX

Příspěvek od mišus »

spm píše: stř zář 04, 2024 9:17 pm Ja se spis snazim pro to auto vybirat olej, na ktery to bylo konstruovane, takze u BL/BP mi to neprijde jako nejstastnejsi volba a otazka jestli ten olej te soucasne spotřebě nepomohl... (nicmene ted uz asi nepomuze nic, leda zkusit ty opici kapky a doufat :-) )

Odesláno z mého SM-F926B pomocí Tapatalk
Je to tak, ideálně 5/40 popřípadě co píše Honza 5/50
Uživatelský avatar
Tapan
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 15543
Registrován: úte kvě 16, 2017 8:13 am
Jméno a příjmení: Štěpán Z.
Bydliště: Zliv (České Budějovice)

Re: Bartův Outback BP a Hawk WRX

Příspěvek od Tapan »

@mišus myslel jsem, že je řeč o Jeníkovo Liberu (r.v. pravda nevím, ale osmdesátky to nebudou) a Bartovo BPčku. Nějakou koncepci bych do toho fakt netahal, to bys taky mohl říct, že 5.8 OHV v mém Fordu '93 patří koncepčně někam do padesátých let a ona to klidně může být pravda. Ale to furt nedělá můj Ford o 55 let starší než Bartovo BP, nebo?
Lvl. 1 Subaru Necromancer

Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
mišus
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1557
Registrován: pon dub 27, 2015 8:12 pm
Jméno a příjmení: Michal

Re: Bartův Outback BP a Hawk WRX

Příspěvek od mišus »

@Tapan to je myšlený tak, že v roce 83, když se ten motor zkonstruoval, se do roku 1998 změnil pouze vstřikováním a lehkou úpravou konstrukcí hlavy kuli průtoku vody k třetímu valci a taky přidáním chladícího výměníku na olejový filtr. Vůle ve válcích, na pistech, na čepech klikové hřídele a jinde jsou totožný, takže motor je konstrukčně z roku 1983.

Ideální viskozita 10/30-10/40 (Libero)

Sériové Subaru motory mají minimální vůle na všem a je důležitý dodržovat předepsaný olej kuli průtoku a chlazení oleje. Minimální vůle potřebuje řídký olej, kuli dostatečnýmu mazacimu filmu a vzlinuti. Těžko do malinkatý vůle dostaneš med, žejo.....
Uživatelský avatar
Tapan
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 15543
Registrován: úte kvě 16, 2017 8:13 am
Jméno a příjmení: Štěpán Z.
Bydliště: Zliv (České Budějovice)

Re: Bartův Outback BP a Hawk WRX

Příspěvek od Tapan »

@mišus já ti to neberu, ale když to budeš brát takhle, tak H4 2.5 taky nebyl vypuštěnej do světa v roce 2005, ne? A když řekneme, že proti dvoulitru nebo 1.8 má akorát jiný vrtání a větší písty, tak jsi zas úplně jinde. A hlavně o tom řeč nebyla, řeč byla o tom, že Bartovo BP není o 15 let mladší auto než Jendovo Libero (jak tvrdil). To je celé. Že bych 10W do BP nelil jsem jasně napsal a taky jsem nic podobného nikdy neudělal, a to už mi pár BPček pod rukama prošlo, ostatně bylo to moje první Subaru a do dneška s ním bejvalka jezdí. Lije tam 5W30.
Lvl. 1 Subaru Necromancer

Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
mišus
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1557
Registrován: pon dub 27, 2015 8:12 pm
Jméno a příjmení: Michal

Re: Bartův Outback BP a Hawk WRX

Příspěvek od mišus »

Štěpáne, ty o voze já o koze, to je jedno. 2.5 byla už v roce 96, ale konstrukčně se liší oproti bp víš......to bylo myšlený obrazně. Boxery se vyvíjí a vule a konstrukce se liší a ne málo......

A Jenda má švýcarský hodinky (šestiválec)

Uvidíš sám.az si uděláš ten justy motor za jak dlouho bude klepat.....
Uživatelský avatar
Tapan
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 15543
Registrován: úte kvě 16, 2017 8:13 am
Jméno a příjmení: Štěpán Z.
Bydliště: Zliv (České Budějovice)

Re: Bartův Outback BP a Hawk WRX

Příspěvek od Tapan »

mišus píše: stř zář 04, 2024 10:09 pm Uvidíš sám.az si uděláš ten justy motor za jak dlouho bude klepat.....
Jak to souvisí?
Lvl. 1 Subaru Necromancer

Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
mišus
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1557
Registrován: pon dub 27, 2015 8:12 pm
Jméno a příjmení: Michal

Re: Bartův Outback BP a Hawk WRX

Příspěvek od mišus »

Změř si po výbrusu klikovku hřídel (mikrometrem, ne šuplerou, protože musíš měřit na tisíciny) a porovnej s manuálem ;)

Pokud bude na spodní mezi (reálně bude spíš pod) bude ticha tak 15-20kkm i když bude mazat, tak jak má...... :D

Není totiž moc brusíren, co to umí opravdu dobře a přesně ;)

Když si necháš udělat kovaný motor (například přeplňovaný H4), který bude top udělanej, z top komponentů.....asi do něj nenalejes 5/40 olej, ale nejspíš 10/60, protože ty vůle jsou na to uzpůsobeny. Laicky řečeno....Sériový motor jsou hodinky a nakovany je traktor. Takže do sériového prostě předepsaný a ten je většinou řídký a to včetně přeplňovaných WRX i STI. Někdo už tu založil to nekončící téma ne, jsou lidi co to furt nechápou, nejspíš jezdí do awd :-D
Naposledy upravil(a) mišus dne stř zář 04, 2024 11:39 pm, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 22497
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Bartův Outback BP a Hawk WRX

Příspěvek od HonzaCZ »

S tím výběrem viskozity taky nezapomeňte, že doporučení výrobcem se odvíjí od dobových možností olejů.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
mišus
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1557
Registrován: pon dub 27, 2015 8:12 pm
Jméno a příjmení: Michal

Re: Bartův Outback BP a Hawk WRX

Příspěvek od mišus »

HonzaCZ píše: stř zář 04, 2024 11:33 pm S tím výběrem viskozity taky nezapomeňte, že doporučení výrobcem se odvíjí od dobových možností olejů.
Přesně tak, na tohle je dobrá konzultace přímo s výrobcem, popřípadě jeho dealerem ;) (ne značky auta, ale výrobce oleje)
Uživatelský avatar
barts
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1034
Registrován: ned bře 15, 2020 9:06 pm
Bydliště: Holomóc

Re: Bartův Outback BP a Hawk WRX

Příspěvek od barts »

A ano to jsme u další věcí že sem přemýšlel nad změnou oleje. Někde sem tady četl že po změne z 10w na 5w to dokonce žralo méně oleje .
Tak přemýšlím nad 5w40 nebo 50, ale ještě nevím jakej nebo 10w50? :D . To auto jezdí hlavně dálnice a dálky. Na městský poježdění je zas jiný auto.
Bohužel nevím kolik má motor najeto a nevím jak dlouho tam někdo lil 10w40. Jediné co vím že jsou hlavy po repasu
Naposledy upravil(a) barts dne čtv zář 05, 2024 10:25 am, celkem upraveno 2 x.
Subaru Impreza WRX Hawk 06 / 169kw
Subaru Outback BP 06 / 121kw
Subaru Impreza GF 98 / 85kw / expedička
Uživatelský avatar
námořník
Místopředseda klubu
Místopředseda klubu
Příspěvky: 21484
Registrován: sob zář 10, 2016 8:43 am
Jméno a příjmení: Jiří Mareš
Bydliště: Most

Re: Bartův Outback BP a Hawk WRX

Příspěvek od námořník »

Já mám ve všem 5w50 Amsoil. Jeden z nejlepsich olejů na trhu.
https://www.amsoil.cz/amsoil-products/s ... motor-oil/
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat
Uživatelský avatar
barts
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1034
Registrován: ned bře 15, 2020 9:06 pm
Bydliště: Holomóc

Re: Bartův Outback BP a Hawk WRX

Příspěvek od barts »

Tak.... dám teda dekarbonizaci od BG následně naleju 5w50 místo akutální 10w40 a dám ještě aditivum do oleje BG 107 RF-7 a jsem zvědavej. Snad to ten motor pobere. Letos už se jeden dělal, takže to musí bejt v klidu :D .
Subaru Impreza WRX Hawk 06 / 169kw
Subaru Outback BP 06 / 121kw
Subaru Impreza GF 98 / 85kw / expedička
Uživatelský avatar
samvaculik
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 973
Registrován: úte pro 29, 2020 11:19 am
Jméno a příjmení: Samuel Vaculík
Bydliště: Liptál
Kontaktovat uživatele:

Re: Bartův Outback BP a Hawk WRX

Příspěvek od samvaculik »

barts píše: pát zář 06, 2024 10:09 am Tak.... dám teda dekarbonizaci od BG následně naleju 5w50 místo akutální 10w40 a dám ještě aditivum do oleje BG 107 RF-7 a jsem zvědavej. Snad to ten motor pobere. Letos už se jeden dělal, takže to musí bejt v klidu :D .
Já si myslím, že tu spotřebu oleje tímto určitě snížíš :)

Já jsem jednou přešel z 10w-40 na 5w-50 a pomohlo to fakt dost.

A VIF používám taky pravidelně a prokazatelně mi o pár deci snížil spotřebu. Cena plechovky 500ml je okolo 220 Kč a vydrží to cca na 10 nádrží.

PS: na dálnici jsi měl jakou průměrnou rychlost, když jsi jel na dovo?
▶︎ Subaru Outback BP 2.5i 127kw MT 2008, vlákno zde
▶︎ Suzuki Swift SPORT 1.6 92kw 2007
▶︎ Ex Mazda 323f BJ 1.5 65kw 2000
sima
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 25199
Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
Jméno a příjmení: Radek- šíma
Bydliště: Valašsko

Re: Bartův Outback BP a Hawk WRX

Příspěvek od sima »

Jak jste tu probírali BG, tak se musím za ně přimluvit, ne sice osobní zkušenost, ale bohaté, nemalé a jen pozitivní zkušenosti jednoho zdějšího subaráka a mu teda věřím. Takže i BG, má s nimi už letité zkušenosti, já už jej málem taky do lesníka dával, ale nakonec ne, bylo by to zbytečné a tehdejší problém by to jasně nevyřešilo.
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Odpovědět

Zpět na „Vozidla členů SFC“