Štěpáne, jestli to bereš podle tohodle tak si sereš na hlavu, ten motor je koncepcí z roku 83 (ef12)
Bartův Outback BP a Hawk WRX
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 1557
- Registrován: pon dub 27, 2015 8:12 pm
- Jméno a příjmení: Michal
Re: Bartův Outback BP a Hawk WRX
Je to tak, ideálně 5/40 popřípadě co píše Honza 5/50spm píše: ↑stř zář 04, 2024 9:17 pm Ja se spis snazim pro to auto vybirat olej, na ktery to bylo konstruovane, takze u BL/BP mi to neprijde jako nejstastnejsi volba a otazka jestli ten olej te soucasne spotřebě nepomohl... (nicmene ted uz asi nepomuze nic, leda zkusit ty opici kapky a doufat )
Odesláno z mého SM-F926B pomocí Tapatalk
- Tapan
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 15543
- Registrován: úte kvě 16, 2017 8:13 am
- Jméno a příjmení: Štěpán Z.
- Bydliště: Zliv (České Budějovice)
Re: Bartův Outback BP a Hawk WRX
@mišus myslel jsem, že je řeč o Jeníkovo Liberu (r.v. pravda nevím, ale osmdesátky to nebudou) a Bartovo BPčku. Nějakou koncepci bych do toho fakt netahal, to bys taky mohl říct, že 5.8 OHV v mém Fordu '93 patří koncepčně někam do padesátých let a ona to klidně může být pravda. Ale to furt nedělá můj Ford o 55 let starší než Bartovo BP, nebo?
Lvl. 1 Subaru Necromancer
Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 1557
- Registrován: pon dub 27, 2015 8:12 pm
- Jméno a příjmení: Michal
Re: Bartův Outback BP a Hawk WRX
@Tapan to je myšlený tak, že v roce 83, když se ten motor zkonstruoval, se do roku 1998 změnil pouze vstřikováním a lehkou úpravou konstrukcí hlavy kuli průtoku vody k třetímu valci a taky přidáním chladícího výměníku na olejový filtr. Vůle ve válcích, na pistech, na čepech klikové hřídele a jinde jsou totožný, takže motor je konstrukčně z roku 1983.
Ideální viskozita 10/30-10/40 (Libero)
Sériové Subaru motory mají minimální vůle na všem a je důležitý dodržovat předepsaný olej kuli průtoku a chlazení oleje. Minimální vůle potřebuje řídký olej, kuli dostatečnýmu mazacimu filmu a vzlinuti. Těžko do malinkatý vůle dostaneš med, žejo.....
Ideální viskozita 10/30-10/40 (Libero)
Sériové Subaru motory mají minimální vůle na všem a je důležitý dodržovat předepsaný olej kuli průtoku a chlazení oleje. Minimální vůle potřebuje řídký olej, kuli dostatečnýmu mazacimu filmu a vzlinuti. Těžko do malinkatý vůle dostaneš med, žejo.....
- Tapan
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 15543
- Registrován: úte kvě 16, 2017 8:13 am
- Jméno a příjmení: Štěpán Z.
- Bydliště: Zliv (České Budějovice)
Re: Bartův Outback BP a Hawk WRX
@mišus já ti to neberu, ale když to budeš brát takhle, tak H4 2.5 taky nebyl vypuštěnej do světa v roce 2005, ne? A když řekneme, že proti dvoulitru nebo 1.8 má akorát jiný vrtání a větší písty, tak jsi zas úplně jinde. A hlavně o tom řeč nebyla, řeč byla o tom, že Bartovo BP není o 15 let mladší auto než Jendovo Libero (jak tvrdil). To je celé. Že bych 10W do BP nelil jsem jasně napsal a taky jsem nic podobného nikdy neudělal, a to už mi pár BPček pod rukama prošlo, ostatně bylo to moje první Subaru a do dneška s ním bejvalka jezdí. Lije tam 5W30.
Lvl. 1 Subaru Necromancer
Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 1557
- Registrován: pon dub 27, 2015 8:12 pm
- Jméno a příjmení: Michal
Re: Bartův Outback BP a Hawk WRX
Štěpáne, ty o voze já o koze, to je jedno. 2.5 byla už v roce 96, ale konstrukčně se liší oproti bp víš......to bylo myšlený obrazně. Boxery se vyvíjí a vule a konstrukce se liší a ne málo......
A Jenda má švýcarský hodinky (šestiválec)
Uvidíš sám.az si uděláš ten justy motor za jak dlouho bude klepat.....
A Jenda má švýcarský hodinky (šestiválec)
Uvidíš sám.az si uděláš ten justy motor za jak dlouho bude klepat.....
- Tapan
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 15543
- Registrován: úte kvě 16, 2017 8:13 am
- Jméno a příjmení: Štěpán Z.
- Bydliště: Zliv (České Budějovice)
Re: Bartův Outback BP a Hawk WRX
Jak to souvisí?
Lvl. 1 Subaru Necromancer
Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 1557
- Registrován: pon dub 27, 2015 8:12 pm
- Jméno a příjmení: Michal
Re: Bartův Outback BP a Hawk WRX
Změř si po výbrusu klikovku hřídel (mikrometrem, ne šuplerou, protože musíš měřit na tisíciny) a porovnej s manuálem
Pokud bude na spodní mezi (reálně bude spíš pod) bude ticha tak 15-20kkm i když bude mazat, tak jak má...... :D
Není totiž moc brusíren, co to umí opravdu dobře a přesně
Když si necháš udělat kovaný motor (například přeplňovaný H4), který bude top udělanej, z top komponentů.....asi do něj nenalejes 5/40 olej, ale nejspíš 10/60, protože ty vůle jsou na to uzpůsobeny. Laicky řečeno....Sériový motor jsou hodinky a nakovany je traktor. Takže do sériového prostě předepsaný a ten je většinou řídký a to včetně přeplňovaných WRX i STI. Někdo už tu založil to nekončící téma ne, jsou lidi co to furt nechápou, nejspíš jezdí do awd
Pokud bude na spodní mezi (reálně bude spíš pod) bude ticha tak 15-20kkm i když bude mazat, tak jak má...... :D
Není totiž moc brusíren, co to umí opravdu dobře a přesně
Když si necháš udělat kovaný motor (například přeplňovaný H4), který bude top udělanej, z top komponentů.....asi do něj nenalejes 5/40 olej, ale nejspíš 10/60, protože ty vůle jsou na to uzpůsobeny. Laicky řečeno....Sériový motor jsou hodinky a nakovany je traktor. Takže do sériového prostě předepsaný a ten je většinou řídký a to včetně přeplňovaných WRX i STI. Někdo už tu založil to nekončící téma ne, jsou lidi co to furt nechápou, nejspíš jezdí do awd
Naposledy upravil(a) mišus dne stř zář 04, 2024 11:39 pm, celkem upraveno 1 x.
Re: Bartův Outback BP a Hawk WRX
S tím výběrem viskozity taky nezapomeňte, že doporučení výrobcem se odvíjí od dobových možností olejů.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Re: Bartův Outback BP a Hawk WRX
A ano to jsme u další věcí že sem přemýšlel nad změnou oleje. Někde sem tady četl že po změne z 10w na 5w to dokonce žralo méně oleje .
Tak přemýšlím nad 5w40 nebo 50, ale ještě nevím jakej nebo 10w50? :D . To auto jezdí hlavně dálnice a dálky. Na městský poježdění je zas jiný auto.
Bohužel nevím kolik má motor najeto a nevím jak dlouho tam někdo lil 10w40. Jediné co vím že jsou hlavy po repasu
Tak přemýšlím nad 5w40 nebo 50, ale ještě nevím jakej nebo 10w50? :D . To auto jezdí hlavně dálnice a dálky. Na městský poježdění je zas jiný auto.
Bohužel nevím kolik má motor najeto a nevím jak dlouho tam někdo lil 10w40. Jediné co vím že jsou hlavy po repasu
Naposledy upravil(a) barts dne čtv zář 05, 2024 10:25 am, celkem upraveno 2 x.
Subaru Impreza WRX Hawk 06 / 169kw
Subaru Outback BP 06 / 121kw
Subaru Impreza GF 98 / 85kw / expedička
Subaru Outback BP 06 / 121kw
Subaru Impreza GF 98 / 85kw / expedička
- námořník
- Místopředseda klubu
- Příspěvky: 21484
- Registrován: sob zář 10, 2016 8:43 am
- Jméno a příjmení: Jiří Mareš
- Bydliště: Most
Re: Bartův Outback BP a Hawk WRX
Já mám ve všem 5w50 Amsoil. Jeden z nejlepsich olejů na trhu.
https://www.amsoil.cz/amsoil-products/s ... motor-oil/
https://www.amsoil.cz/amsoil-products/s ... motor-oil/
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat
Re: Bartův Outback BP a Hawk WRX
Tak.... dám teda dekarbonizaci od BG následně naleju 5w50 místo akutální 10w40 a dám ještě aditivum do oleje BG 107 RF-7 a jsem zvědavej. Snad to ten motor pobere. Letos už se jeden dělal, takže to musí bejt v klidu :D .
Subaru Impreza WRX Hawk 06 / 169kw
Subaru Outback BP 06 / 121kw
Subaru Impreza GF 98 / 85kw / expedička
Subaru Outback BP 06 / 121kw
Subaru Impreza GF 98 / 85kw / expedička
- samvaculik
- Vášnivý uživatel
- Příspěvky: 973
- Registrován: úte pro 29, 2020 11:19 am
- Jméno a příjmení: Samuel Vaculík
- Bydliště: Liptál
- Kontaktovat uživatele:
Re: Bartův Outback BP a Hawk WRX
Já si myslím, že tu spotřebu oleje tímto určitě snížíš
Já jsem jednou přešel z 10w-40 na 5w-50 a pomohlo to fakt dost.
A VIF používám taky pravidelně a prokazatelně mi o pár deci snížil spotřebu. Cena plechovky 500ml je okolo 220 Kč a vydrží to cca na 10 nádrží.
PS: na dálnici jsi měl jakou průměrnou rychlost, když jsi jel na dovo?
▶︎ Subaru Outback BP 2.5i 127kw MT 2008, vlákno zde
▶︎ Suzuki Swift SPORT 1.6 92kw 2007
▶︎ Ex Mazda 323f BJ 1.5 65kw 2000
▶︎ Suzuki Swift SPORT 1.6 92kw 2007
▶︎ Ex Mazda 323f BJ 1.5 65kw 2000
-
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 25199
- Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
- Jméno a příjmení: Radek- šíma
- Bydliště: Valašsko
Re: Bartův Outback BP a Hawk WRX
Jak jste tu probírali BG, tak se musím za ně přimluvit, ne sice osobní zkušenost, ale bohaté, nemalé a jen pozitivní zkušenosti jednoho zdějšího subaráka a mu teda věřím. Takže i BG, má s nimi už letité zkušenosti, já už jej málem taky do lesníka dával, ale nakonec ne, bylo by to zbytečné a tehdejší problém by to jasně nevyřešilo.
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98