Zákazník bylo samozřejmě byznys oddělení banky, ne pí. Nováková. My jsme měli své byznys oddělení, který se staralo o to, aby to, co dodáme, bylo v souladu s přáním zákazníka a aby banka za to zaplatila tolik, kolik my si představujeme. Ona by se banka asi ani se samotnými vývojáři nebavila a pí Nováková těžko mohla o čemkoliv v bance rozhodovat. Ale když došlo na "maso", tak nikdo v celé bance nevěděl o tom, jak to doopravdy chodí, víc, než pí. Nováková*. Takže jsme se snažili, aby to, co chce a dostane byznys, bylo pokud možno to, co potřebuje pro svou každodenní práci pí. Nováková. A to se týkalo i designu aplikace a často to vyžadovalo onu zpětnou vazbu, o které píšeš. Byli jsme ale malý a pružný tým, tak jsme to holt měli jednodušší s konzistencí GUI, to je fakt.
Těžko nás srovnávat s molochy typu Unicorn či Microsoft. Chtěl jsem jen ukázat, že to, co tobě připadá úsměvné, jinde docela dobře fungovalo a nemusí to být jen iluze, i když, jak jsem pochopil, dnes už asi často je.
* Ona se teda samozřejmě nejmenovala Nováková a taky nebyla jen jedna, záleželo na tom, co se zrovna řešilo. Ale jedna opravdu výjimečná paní tam fakt pracovala, s tou se chodili radit i všichni hlavouni, nejen my, není to jen a pouze zástupná postava
