Busy, dodávky a jim podobné
- mnov
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 8024
- Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
- Jméno a příjmení: Marek Novák
- Bydliště: Praha
Re: Busy, dodávky a jim podobné
@Jendo To VCDS provozuješ na Linuxu?
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Impreza 2004 2.0 AT
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 24889
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: Busy, dodávky a jim podobné
Tohle běží zrovna na Windows. Mám tu od Tomáše takový odolný tabletpc, ve kterém jsem ten pseudoOS nechal (ono to má wacom pero a podobně, takže by stejně byl asi ojeb rozchodit tam něco jiného) a na tyhle aplikace se to celkem hodí, pač když to zasviním mastnotou, tak to stačí umýt benzinem 
Nicméně můžu to zkusit pustit pod winem; zrovna ten VCDS vypadá docela příčetně, že by to i mohlo fungovat.

Nicméně můžu to zkusit pustit pod winem; zrovna ten VCDS vypadá docela příčetně, že by to i mohlo fungovat.
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 51260
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Busy, dodávky a jim podobné
To je dobře, že to našlo nějaký uplatnění. Mám radost !!

http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 24889
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: Busy, dodávky a jim podobné
Dnes jsem rozhřešil jednu z největších záhad, co jsem kdy na autě viděl... ikdyž teda po tom, co tu poslední dobou jede @podvlada, je to jenom takové nezajímavé šolíchání...
Na sloníkovi nějak vysírala diagnostika. Poprvé jsem si toho všiml už loni, kdy bylo vysrané čidlo teploty chladící kapaliny a chtěl jsem si vyčíst co to vrací za data... a tehdy se svým ELM327 jsem nepochodil. Zkoušeli jsme to tenkrát u mišuse s tím co tam měl on a nešlo to taky... než se odpojila baterka a znova připojila. Čidlo bylo prokazatelně vadné, vyměnilo se a na celou tuhle epizodu jsem zapomněl, než přišel letošní motor ven a následně to pitomé ladění předvstřiku přes diagnostiku. Mně to už s kabelem a VCDS fungovalo, ale divně. Jakože se to připojilo, ukazovalo, ale po nastartování motoru to chcíplo. Dost na houby, když se to má vyčítat při běžícím motoru
Mechanik měl nějakou Delphi a tam se to nepřipojilo vůbec. Vzpomněl jsem si na trik s baterkou a heuréka, už to zase začalo fungovat.
Akorát mi začalo vrtat hlavou, proč to nefunguje... taky se pomalu blíží dvouleté výročí, což znamená STK a emise. A tam ten trik s baterkou asi nezabere, protože smaže readiness kódy, čímž mě stejně vyrazí
Tak jsem pátral, úplně moc jsem toho nenacházel, akorát se na různých fórech sem tam mihl dotaz jestli má originální rádio nebo ne. Nechápal jsem, co může mít rádio co společného s diagnostikou, tak jsem to začal zjišťovat dále, až jsem našel článek od těch tvůrců VCDS.
Koncern už někdy v devadesátkách měl nějaký svůj konektor na rádio; na ISO konektor se na to dávala redukce (ala Subaru). Akorát že někdy v druhé půlce devadesátek přišli s chytrými diagnostikovatelnými rádii. Konektor zůstal stejný, ale přibyl v něm K-Line drát. Prostě tu sběrnici přivedli přímo do rádia a přes originální diagnostiku si pak šlo s rádiem povídat, ono mohlo říkat že nemá připojenej reprák a podobný chujoviny. Akorát že některé ty staré redukce na ISO měli kdo ví proč tuhle pozici vyvedenou do ISO konektoru taky. Žel bohu se prej stávalo, že ten K-Line drát skončil na nějakých tvrdých +12V, což kromě toho že nefungovala diagnostika taky prej tehdy dokázalo nenapravitelně zničit to diagnostického zařízení, včetně toho originálního VAG 1551, který v devadesátkách asi vůbec nebyl levnej
U mě se to chovalo trochu jinak, nic to zatím úplně nezničilo... ale nějaká podobnost tam je. Ono totiž tím odpojením baterky dojde k vymazání nastavení rádia a to pak po zapnutí klíčku zůstane vypnuté, dokud se nezapne tlačítkem.
Tak jsem šel udělat rychlý test. Vzal jsem svoji čínskou Delphi, připojil k autu s hrajícím rádiem... a nic. Vytáhl jsem panel z rádia, ať chcípne a diagnostika začala fungovat. Ha! Tak jsem dneska i vytáhl rádio z přístrojovky ven, že se teda podívám, co tam je. K mému překvapení tam žádná redukce nebyla, rovnou ISO konektor. Na druhou stranu některé piny vypadaly, jak kdyby to krimpoval šimpanz po lobotomii, takže na originální instalaci to taky nevypadá. Ale teď v tom hledej K-Line drát... Tak jsem na to chvíli koukal. U těch konektorů je rozdělené napájení a audio. Do audio konektoru jdou reproduktory, zpravidla dva dráty na jeden reprák. Ale když se kouknete na tu fotku, tak je to jak v tom slavném filmu: "jeden, dva, ať počítám jak počítám, někdo nám tady přebývá". Než jsem to neopravitelně zmrvil, tak jsem znova pustil rádio, vytáhl konektor od repráků a vzal diagnostiku. Funguje. Tak jsem toho křena z toho konektoru vypinoval, zaizoloval, složil to celý zpátky... a teď doufám, že to vážně bylo tím a bude to na technický fungovat


Akorát mi začalo vrtat hlavou, proč to nefunguje... taky se pomalu blíží dvouleté výročí, což znamená STK a emise. A tam ten trik s baterkou asi nezabere, protože smaže readiness kódy, čímž mě stejně vyrazí

Koncern už někdy v devadesátkách měl nějaký svůj konektor na rádio; na ISO konektor se na to dávala redukce (ala Subaru). Akorát že někdy v druhé půlce devadesátek přišli s chytrými diagnostikovatelnými rádii. Konektor zůstal stejný, ale přibyl v něm K-Line drát. Prostě tu sběrnici přivedli přímo do rádia a přes originální diagnostiku si pak šlo s rádiem povídat, ono mohlo říkat že nemá připojenej reprák a podobný chujoviny. Akorát že některé ty staré redukce na ISO měli kdo ví proč tuhle pozici vyvedenou do ISO konektoru taky. Žel bohu se prej stávalo, že ten K-Line drát skončil na nějakých tvrdých +12V, což kromě toho že nefungovala diagnostika taky prej tehdy dokázalo nenapravitelně zničit to diagnostického zařízení, včetně toho originálního VAG 1551, který v devadesátkách asi vůbec nebyl levnej

Tak jsem šel udělat rychlý test. Vzal jsem svoji čínskou Delphi, připojil k autu s hrajícím rádiem... a nic. Vytáhl jsem panel z rádia, ať chcípne a diagnostika začala fungovat. Ha! Tak jsem dneska i vytáhl rádio z přístrojovky ven, že se teda podívám, co tam je. K mému překvapení tam žádná redukce nebyla, rovnou ISO konektor. Na druhou stranu některé piny vypadaly, jak kdyby to krimpoval šimpanz po lobotomii, takže na originální instalaci to taky nevypadá. Ale teď v tom hledej K-Line drát... Tak jsem na to chvíli koukal. U těch konektorů je rozdělené napájení a audio. Do audio konektoru jdou reproduktory, zpravidla dva dráty na jeden reprák. Ale když se kouknete na tu fotku, tak je to jak v tom slavném filmu: "jeden, dva, ať počítám jak počítám, někdo nám tady přebývá". Než jsem to neopravitelně zmrvil, tak jsem znova pustil rádio, vytáhl konektor od repráků a vzal diagnostiku. Funguje. Tak jsem toho křena z toho konektoru vypinoval, zaizoloval, složil to celý zpátky... a teď doufám, že to vážně bylo tím a bude to na technický fungovat

- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 51260
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Busy, dodávky a jim podobné
Pro mě naprosto neuvěřitelný !! Paráda !!
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Re: Busy, dodávky a jim podobné

Skvele ranne citanie, gud dzob

- Tsakabaru
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 6701
- Registrován: pon pro 06, 2021 6:11 pm
- Jméno a příjmení: Míla
- Bydliště: Sokolovsko
Re: Busy, dodávky a jim podobné
pekne Jendo! 

- Metuzalem
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 3485
- Registrován: pát zář 22, 2017 5:52 pm
- Jméno a příjmení: Milan P.
- Bydliště: venkov u Jaroměře
Re: Busy, dodávky a jim podobné
Ještě že jsem v životě nedostal nápad koupit si něco jako je sloník nebo Dolfi, tohle bych neuměl, a tudíž nechtěl, řešit. Oba dva jste fakt dobrý! 

Forester 2.0 XT SJ 2017: Šedivák
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 24889
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: Busy, dodávky a jim podobné
Ono tohle může být v úplně každém autě napadeném kutilem, pokud ho nekoupíš nové. Vlastně ani že je nové není zárukou. Dneska už se rádia teda nemění, ale vůbec by mě nepřekvapilo, kdyby podobnou super věc udělal i autorizovanej servis, který klientovi do nového auta namontuje lepší rádio (v roce výroby tohohle auta asi běžná věc)
Tady je paradoxně naopak asi štěstí, že je to celkem rozšířená značka a tenhle problém k tomu dohledat šel 


- podvlada
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 11450
- Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
- Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
- Bydliště: Plzeň
Re: Busy, dodávky a jim podobné
Taky pěkný Jendo! Takovýhle závady se blbě hledaj, o to větší radost je, když to pak funguje 

Subaru Outback '04 BP 3.0H6 180 kW <vlákno zde>

BMW E61 550 '06 4.8 V8 270 kW, LPG <vlákno zde>

ex Subaru Forester '05 SG 2.0 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo '00 1.8 I4 85 kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140 kW
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 24889
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: Busy, dodávky a jim podobné
Dnes si ukážeme, jak vlastnictví koncernového vozu z vás nakonec udělá odporného tuzera, kterým každý opovrhuje... a také jak snadno a rychle za pouhé 4 dny vyměnit žárovky v předních obrysových světlech (TL;DR, fakt se nedozvíte nic jinýho, než že jsem vyměnil žárovky
).
Aneb příprava na STK; během běhání okolo auta jsem si všiml dvou malých nedostatků. První byl, že z lampiček na osvětlení zadní registrační značky svítila jenom jedna (takový evergreen, ještě jsem v životě nekoupil auto, kde by svítily obě). Googlil jsem co je tam za žárovku a nevygooglil, zato jsem zjistil, že v CZ eshopech s autodíly stojí pár LED lampiček s homologací asi 200Kč. Tak jsem objednal ty. Jelikož jsem měl podezření na jednu nehezkou vlastnost, tak jsem si je doma zapnul ještě na stole. A podezření se potvrdilo; ačkoliv to má ty homologace a vyrábí to firma co snad i dělá nějaká světla, tak to svítí tak, že by to šlo namontovat i dopředu místo dálkovek. A zrovna já nejsem vyznavač toho, že při jízdě na dvounásobku povoleného rychlostního limitu by registrační značka měla být nejviditelnější místo auta
Tak jsem si koupil tuzerskej zatmavovací sprej na světla. Takový to jak se s tím dělají ty odporný černý světla. Sprej stál víc než ty lampičky, ale co už... a spáchal jsem tuzing:
Nastříkaný je to hnusně, ale naštěstí je to tak schovaný, že to neni moc vidět
Když jsem to zkoušel za tmy, tak mi přišlo, že jsem to s tím zatmavováním možná trochu přehnal... ale vidět to nějak je 
Epizoda 2: obrysová světla. Na sloníkovi jsou od předchozího tuzera nějaká aftermarketová přední světla, která jako obrysovky imitují bavorákový angels eye. Akorát drobnou slabinou je, že na to nemají jednu žárovku jako BMW, ale v každém to kroužku je 5 kusů žároviček v patici W2x4,6d. Takže ano, ty obrysovky mají 20 žárovek dohromady. Už v Irsku jsem zjistil, že většina z nich nesvítí (nebo jsou žárovky vytahané mimo tu parabolu, kam mají být cvaknuté). Jako bonus na potkávací nebo dálkové světlo lze dosáhnout normálně motorovým prostorem, ale tahle kokotina je tak utopená, že bez dvojitého zalomení ruky to nejde. Takže světlo ven. Aby mohlo jít světlo ven, tak se musí napřed sundat přední maska a spodní plechový kryt pod maskou. K tomu je světlo taky přišroubovaný, ale kryje to samostatné světlo blinkru, které se teda musí také vyndat. A pak teprve světlo... Zní to naprosto příšerně, nicméně vzhledem k následující eskapádě už to umím celé rozebrat asi za minutu
Fajn, vyndal jsem první světlo a pokusil se tam nacpat LED žárovky z aliexpressu. To jsem po chvíli vzdal, protože ty patice jsou... úplně nahovno. A těch LEDek, jak jsou v měkkém pouzdře, jsem víc zničil než tam natlačil. Takže jsem koupil nové žárovky (bratru v tom množství asi nakonec za 3 kila). I tak to nesvítilo na poprvé, protože ty patice jsou prostě.... grrrr. Takže půlku z nich jsem různě šroubováčkem upravoval, než konečně ty svině svítily všechny. Pak nastává ten největší vtip: dostat to do toho světla. Ty žárovky jsou zapojené sice paralelně, ale ve šňůře jdoucí za sebou. Vypadá to jak světlo na vánoční stromeček, doslova. A tenhle řetěz se musí vměstnat dovnitř do světlometu a každou z těch žároviček zamáčknout do pozice v tom kroužku. Většina pozic je v místě, kam nejde strčit ani prst. Takže velice precizní gynekologická práce (už bych zvládnul i generálku motoru přes výfuk)... abych zjistil, že záleží kterým směrem se to vede, protože jinak mi v jednom místě (skoro na konci) nevyjde vzdálenost kabelu mezi dvoumi pozicemi. Takže ven a znova
Po zhruba dni jebání se s tímhle konečně pravé světlo svítí:
Abych následně už za stmívání zjistil, že levé mi nejde vyndat ven... po chvíli totiž zjišťuju, že je ještě přišroubované dole, což to pravé nebylo. Vzápětí (a ráno to potvrzuje) se ukazuje proč, šrouby totál zahnilé. Nicméně hrubou silou se mi je nakonec povedlo povolit (na tohle jsou ty torxy dobré). Ale tomu mantákovi přede mnou na pravém světle se to nepovedlo, takže z té výztuhy trčí dva urvané šrouby
No nic, opravil jsem šroubováčkem patice levého světla, provedl gynekologickou operaci, namontoval levé světlo zpátky a šel zase vyndat to pravé. Alespoň narozdíl od hyundaie ta výztuha je kovová, takže odvrtáváním šroubů jsem nic neroztavil. Bohužel jsem se ale také v tom prostoru zrovna přesně netrefil, takže že by mi tam zbylo něco, do čeho by šlo závitníkem udělat závit, to úplně ne... Nicméně, závit byl dělaný navařenou maticí z vnitřní strany výztuhy. Takže jsem vyndal plátek na železo z pilky a zahájil trénink na to, až mě jednou někde zavřou... a plátkem odřezal původní matice. Naštěstí kráter co tam zbyl, tak akorát vyšel na díru na lisovací M6 matici. Jaké to ale štěstí 
Světla na pozicích, teď ještě seskládat ten zbytek. Kovová příčka pod maskou zrovna dobře v pozici nedržela, protože je chycená přesně na 4 místech: na světlech a přes takovou plastovou blbost, do které se vrazí vrut, skrz výztuhu. Jenže jak do toho předtím každej vrazil co měl zrovna po ruce, tak ta polohmoždinka byla už celkem KO. Nicméně je to zrovna v místě, kam jde ještě rukou za tu výztuhu sáhnout, takže jsem zvolil řešení, které spolehlivě nasere toho, co to bude rozebírat po mně (a nastuduje si to na youtubu) a dal tam prostě šroubek a matičku.
Poslední hřebíček do rakve byla maska. Ta je nahoře chycená vrutama do plastové hmoždinky a dole také samořezem skrz takový klip na výztuze chladiče:
Opět tam byly nacpané nějaké malé šmejdy, co tam nedržely. A jako bonus ty úchyty masky, za které to vlastně drží, byly ulámané... No nic, vytisknul jsem si placičky s dírou na šroub z ABS. Acetonem a kaší z ABS rozpuštěném v acetonu jsem naleptal pacičky do masky, čímž maska zase přišla zpátky k úchytům. Překvapivě tenhle postup funguje fakt dobře, drží to jak helvetská víra. Z bordelu jsem vyndal nějaké vruty, co v těch klipech drží a šel to smontovat. Levá strana se chytla, na pravé mi ta sponka někam vypadla. A už se zase stmívalo... takže za hlasitého vyvolávání pracovnic lehkých mravů jsem šel radši spát.
Dnes ráno jsem nastoupil a opět jsem to celé rozebral včetně vyndání světla... abych ten debilní klip stejně nenašel. Sice jsem našel pozůstatky spon na palivových hadicích, které jsem měnil už když jsem to koupil, našel jsem ty chybějící podložky do světel. Ale ten debilní klip nikde. Počítám, že bude zapadlý někde v sahaře a až to ohřeju, tak se ozve krásné křup. Tak jsem to zase složil, z odpadu v garáži jsem vzal kus nějakého hliníkového plechu kdo ví z čeho a vyrobil si za 2 minuty naprosto odpornou vzhledově iritující, nicméně však držící sponu:
Čímž se mi to skoro povedlo složit zpátky. Skoro, protože ty plastové hmoždinky nahoře taky někdo měnil a do jedné pozice dal nějakou, ve které ten originál šroub nedrží... takže jsem tam vrazil nějakej nábytkovej kdovíco, co mi zbyl v bordelu a do hmoždinky šel. Což také znamená, že ty šrouby nahoře jsou každý jiný a také mě irituje
Nicméně to teď drží pohromadě a svítí to, což jsou dvě lepší vlastosti, než které to mělo předtím 
Takže tuningová světla s angels eye kroužky mohu jedině doporučit. Zejména pro lidi, co si tu žárovku ani sami nevymění, protože v servise by tahle sranda hádám vyšla tak na bůra i bez opravování té zlámané masky
A mně... mně jestli ty obrysovky ještě někdy prasknou, tak to snad radši prodám, než to absolvovat znova 

Aneb příprava na STK; během běhání okolo auta jsem si všiml dvou malých nedostatků. První byl, že z lampiček na osvětlení zadní registrační značky svítila jenom jedna (takový evergreen, ještě jsem v životě nekoupil auto, kde by svítily obě). Googlil jsem co je tam za žárovku a nevygooglil, zato jsem zjistil, že v CZ eshopech s autodíly stojí pár LED lampiček s homologací asi 200Kč. Tak jsem objednal ty. Jelikož jsem měl podezření na jednu nehezkou vlastnost, tak jsem si je doma zapnul ještě na stole. A podezření se potvrdilo; ačkoliv to má ty homologace a vyrábí to firma co snad i dělá nějaká světla, tak to svítí tak, že by to šlo namontovat i dopředu místo dálkovek. A zrovna já nejsem vyznavač toho, že při jízdě na dvounásobku povoleného rychlostního limitu by registrační značka měla být nejviditelnější místo auta

Nastříkaný je to hnusně, ale naštěstí je to tak schovaný, že to neni moc vidět


Epizoda 2: obrysová světla. Na sloníkovi jsou od předchozího tuzera nějaká aftermarketová přední světla, která jako obrysovky imitují bavorákový angels eye. Akorát drobnou slabinou je, že na to nemají jednu žárovku jako BMW, ale v každém to kroužku je 5 kusů žároviček v patici W2x4,6d. Takže ano, ty obrysovky mají 20 žárovek dohromady. Už v Irsku jsem zjistil, že většina z nich nesvítí (nebo jsou žárovky vytahané mimo tu parabolu, kam mají být cvaknuté). Jako bonus na potkávací nebo dálkové světlo lze dosáhnout normálně motorovým prostorem, ale tahle kokotina je tak utopená, že bez dvojitého zalomení ruky to nejde. Takže světlo ven. Aby mohlo jít světlo ven, tak se musí napřed sundat přední maska a spodní plechový kryt pod maskou. K tomu je světlo taky přišroubovaný, ale kryje to samostatné světlo blinkru, které se teda musí také vyndat. A pak teprve světlo... Zní to naprosto příšerně, nicméně vzhledem k následující eskapádě už to umím celé rozebrat asi za minutu

Fajn, vyndal jsem první světlo a pokusil se tam nacpat LED žárovky z aliexpressu. To jsem po chvíli vzdal, protože ty patice jsou... úplně nahovno. A těch LEDek, jak jsou v měkkém pouzdře, jsem víc zničil než tam natlačil. Takže jsem koupil nové žárovky (bratru v tom množství asi nakonec za 3 kila). I tak to nesvítilo na poprvé, protože ty patice jsou prostě.... grrrr. Takže půlku z nich jsem různě šroubováčkem upravoval, než konečně ty svině svítily všechny. Pak nastává ten největší vtip: dostat to do toho světla. Ty žárovky jsou zapojené sice paralelně, ale ve šňůře jdoucí za sebou. Vypadá to jak světlo na vánoční stromeček, doslova. A tenhle řetěz se musí vměstnat dovnitř do světlometu a každou z těch žároviček zamáčknout do pozice v tom kroužku. Většina pozic je v místě, kam nejde strčit ani prst. Takže velice precizní gynekologická práce (už bych zvládnul i generálku motoru přes výfuk)... abych zjistil, že záleží kterým směrem se to vede, protože jinak mi v jednom místě (skoro na konci) nevyjde vzdálenost kabelu mezi dvoumi pozicemi. Takže ven a znova

Abych následně už za stmívání zjistil, že levé mi nejde vyndat ven... po chvíli totiž zjišťuju, že je ještě přišroubované dole, což to pravé nebylo. Vzápětí (a ráno to potvrzuje) se ukazuje proč, šrouby totál zahnilé. Nicméně hrubou silou se mi je nakonec povedlo povolit (na tohle jsou ty torxy dobré). Ale tomu mantákovi přede mnou na pravém světle se to nepovedlo, takže z té výztuhy trčí dva urvané šrouby


Světla na pozicích, teď ještě seskládat ten zbytek. Kovová příčka pod maskou zrovna dobře v pozici nedržela, protože je chycená přesně na 4 místech: na světlech a přes takovou plastovou blbost, do které se vrazí vrut, skrz výztuhu. Jenže jak do toho předtím každej vrazil co měl zrovna po ruce, tak ta polohmoždinka byla už celkem KO. Nicméně je to zrovna v místě, kam jde ještě rukou za tu výztuhu sáhnout, takže jsem zvolil řešení, které spolehlivě nasere toho, co to bude rozebírat po mně (a nastuduje si to na youtubu) a dal tam prostě šroubek a matičku.
Poslední hřebíček do rakve byla maska. Ta je nahoře chycená vrutama do plastové hmoždinky a dole také samořezem skrz takový klip na výztuze chladiče:
Opět tam byly nacpané nějaké malé šmejdy, co tam nedržely. A jako bonus ty úchyty masky, za které to vlastně drží, byly ulámané... No nic, vytisknul jsem si placičky s dírou na šroub z ABS. Acetonem a kaší z ABS rozpuštěném v acetonu jsem naleptal pacičky do masky, čímž maska zase přišla zpátky k úchytům. Překvapivě tenhle postup funguje fakt dobře, drží to jak helvetská víra. Z bordelu jsem vyndal nějaké vruty, co v těch klipech drží a šel to smontovat. Levá strana se chytla, na pravé mi ta sponka někam vypadla. A už se zase stmívalo... takže za hlasitého vyvolávání pracovnic lehkých mravů jsem šel radši spát.
Dnes ráno jsem nastoupil a opět jsem to celé rozebral včetně vyndání světla... abych ten debilní klip stejně nenašel. Sice jsem našel pozůstatky spon na palivových hadicích, které jsem měnil už když jsem to koupil, našel jsem ty chybějící podložky do světel. Ale ten debilní klip nikde. Počítám, že bude zapadlý někde v sahaře a až to ohřeju, tak se ozve krásné křup. Tak jsem to zase složil, z odpadu v garáži jsem vzal kus nějakého hliníkového plechu kdo ví z čeho a vyrobil si za 2 minuty naprosto odpornou vzhledově iritující, nicméně však držící sponu:
Čímž se mi to skoro povedlo složit zpátky. Skoro, protože ty plastové hmoždinky nahoře taky někdo měnil a do jedné pozice dal nějakou, ve které ten originál šroub nedrží... takže jsem tam vrazil nějakej nábytkovej kdovíco, co mi zbyl v bordelu a do hmoždinky šel. Což také znamená, že ty šrouby nahoře jsou každý jiný a také mě irituje


Takže tuningová světla s angels eye kroužky mohu jedině doporučit. Zejména pro lidi, co si tu žárovku ani sami nevymění, protože v servise by tahle sranda hádám vyšla tak na bůra i bez opravování té zlámané masky


- hamoun
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 21572
- Registrován: ned čer 12, 2011 9:16 pm
- Jméno a příjmení: Petr Hanek
- Bydliště: Kravaře
Re: Busy, dodávky a jim podobné
Dobré práce! Bavil jsem se .. narozdil od tebe 





škoda superb
ex WRX 2008
ex WRX 2008
- podvlada
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 11450
- Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
- Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
- Bydliště: Plzeň
Re: Busy, dodávky a jim podobné
Četlo se to fajn, a jako majitel něčeho, co se sem dostalo z Německa, jen soucítím 

Subaru Outback '04 BP 3.0H6 180 kW <vlákno zde>

BMW E61 550 '06 4.8 V8 270 kW, LPG <vlákno zde>

ex Subaru Forester '05 SG 2.0 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo '00 1.8 I4 85 kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140 kW
Re: Busy, dodávky a jim podobné
Ano. S německým automobilovým průmyslem jsem poměrně detailně seznámen. Proto je můj busík z Koreje.
Subaru XV 2.0 Exclusive r.v.2018, facelift EyeSight CVT nonhybrid
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)