Čistění/barvení brzd
- kosobecny
- Vášnivý uživatel
- Příspěvky: 993
- Registrován: pát zář 16, 2011 6:53 pm
- Jméno a příjmení: Marek
- Bydliště: Klatovy a okolí
Čistění/barvení brzd
Hoj, nevím jestli jsem tu správně, kdyžtak poprosím o přesunutí jinam-či sloučení do jiného topicu.
Má otázka je prostá, čím nejlépe ošetřit bubny a držení brzdových destiček, hlavně jde o rez a potom čím to nastříkat a nabarvit? Konkrétní přípravky? jinak asi bude nezbytné brzdy úplně sundat?
Má otázka je prostá, čím nejlépe ošetřit bubny a držení brzdových destiček, hlavně jde o rez a potom čím to nastříkat a nabarvit? Konkrétní přípravky? jinak asi bude nezbytné brzdy úplně sundat?
Subaru Outback H6 3.0 MY2000
Subaru Forester 2.0 XT MY2003 - ex
Subaru Impreza 2.0 GL MY2000 - ex
Subaru Forester 2.0 XT MY2003 - ex
Subaru Impreza 2.0 GL MY2000 - ex
Re: Čistění/barvení brzd
Já jsem to kdysi zamlada dělal už na rodinné Felicii drátěným kartáčem a smirkovým papírem (očištění) a stříkal to červeným sprejem na třmeny.
Např. : http://www.auto-doplnky.com/barva-na-br ... rvena.html
Na Subaru jsem nechtěl nějaký barevně dráždivý sprej, tak jsem použil stříbrný sprej na disky kol a taky výsledek ušel.
Např. : http://www.auto-doplnky.com/barva-na-br ... rvena.html
Na Subaru jsem nechtěl nějaký barevně dráždivý sprej, tak jsem použil stříbrný sprej na disky kol a taky výsledek ušel.
ex - Subaru Legacy 2.0R SW Comfort Edition, MY2006 (2.0R 16V, 2x DOHC, EJ20, 121 kW, 187 N.m, 5MT)
BMW 530xd (E61), Bj. 2006 (170 kW, 500 N.m, 6MT)
Kawasaki W650
BMW 530xd (E61), Bj. 2006 (170 kW, 500 N.m, 6MT)
Kawasaki W650
- mamut
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 1905
- Registrován: pon črc 27, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Lukáš
- Bydliště: Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Čistění/barvení brzd
Hammerite
Drží mi na třmnenech i kotoučích u Imprezy a vydrží dost velký teploty.
Drží mi na třmnenech i kotoučích u Imprezy a vydrží dost velký teploty.
- seatik
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 4040
- Registrován: ned srp 09, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Vašek
- Bydliště: Plzeňsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Čistění/barvení brzd
Ja uspesne pozival stribrenku ve spreji od Motipu anebo ted naposledy Alkyton a natiral stetcem.Oboji drzi krasne. Hammerite sem kdysi mel a on tu rez krasne obali,ale po nejakem case se zacne loupat. Pod naterem koroze krasne buji dal,navic sem hammeritku na zadnich bubnech Tigry spalil do cerna:-)
Subaru Forester 2.5 XT MY 2007
Subaru Outback 2.5 Limited 2020
ex Subaru BRZ 2.0i Sport MY2015
ex Subaru Impreza 2.0i 92kw MY2004
Subaru Outback 2.5 Limited 2020
ex Subaru BRZ 2.0i Sport MY2015
ex Subaru Impreza 2.0i 92kw MY2004
- mamut
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 1905
- Registrován: pon črc 27, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Lukáš
- Bydliště: Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Čistění/barvení brzd
Rez musíš očistit až na povrchovou rez, já tim mám třemny a středy kotoučů na impreze a nic sem zatim nespálil,seatik píše: Hammerite sem kdysi mel a on tu rez krasne obali,ale po nejakem case se zacne loupat. Pod naterem koroze krasne buji dal,navic sem hammeritku na zadnich bubnech Tigry spalil do cerna:-)
Na středu kotouče to vydrží, i když kotoče svítily rudě
- kosobecny
- Vášnivý uživatel
- Příspěvky: 993
- Registrován: pát zář 16, 2011 6:53 pm
- Jméno a příjmení: Marek
- Bydliště: Klatovy a okolí
Re: Čistění/barvení brzd
TO tím stříkáš i kotouče?? A brzdy jste teda sundavali komplet nebo jste kolem toho běhali jenom bez kola?, ještě teda přemýšlím o barvě k tý zelený(auto) a stříbrný kola(ty asi taky pak nechám přelakovat) je takový divný, asi tam dám růžovou nebo oranžovou :D
Subaru Outback H6 3.0 MY2000
Subaru Forester 2.0 XT MY2003 - ex
Subaru Impreza 2.0 GL MY2000 - ex
Subaru Forester 2.0 XT MY2003 - ex
Subaru Impreza 2.0 GL MY2000 - ex
- mamut
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 1905
- Registrován: pon črc 27, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Lukáš
- Bydliště: Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Čistění/barvení brzd
NA krajích kotouče to samozřejmě nevydrží, ale na středu ano.
http://subarufanclub.cz/galerie/display ... play_media
http://subarufanclub.cz/galerie/display ... play_media
- M a r c e l
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 15410
- Registrován: pát úno 05, 2010 2:58 pm
- Jméno a příjmení: Martin Fabian
- Bydliště: Středozem B-)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Čistění/barvení brzd
Mam nove kotouce a ted resim, ze jak jsou krasne novy, tak me stve, jak to co je volne, tedy ty casti kotoucu, ktere nejsou treci plochou, chytly pochopitelne lisku rysavou a mne se to vuuubec, ale vuuuuubec nelibi a chtel bych je necim osetrit, otazkou je cim...
zvazuju dve moznosti, ktere bych chtel aplikovat po odstraneni vyse uvedeneho zrzaveho zviratka z tech novych kotoucu
bud to nastrikam nejakym bezbarvym lakem cele at jsou krasne kovove stribrne
nebo, a k tomu se priklanim cim dal vic, to udelam v kombinaci cerne a stribrne, aby to pekne vyniklo (v kombinaci s repasovanymi brzdici, taktez cerne barvy, coz je take v planu do budoucna udelat)
otazka zni, cim to nastrikat, aby se to nespalilo po zahrati a nevypadalo to hur, nez rezatej kus zeleza
jde mi hlavne o tu bezbarvou barvu cerna by se teda asi dala pouzit barva na trmeny, ale co s tim bezbarvym lakem?
zvazuju dve moznosti, ktere bych chtel aplikovat po odstraneni vyse uvedeneho zrzaveho zviratka z tech novych kotoucu
bud to nastrikam nejakym bezbarvym lakem cele at jsou krasne kovove stribrne
nebo, a k tomu se priklanim cim dal vic, to udelam v kombinaci cerne a stribrne, aby to pekne vyniklo (v kombinaci s repasovanymi brzdici, taktez cerne barvy, coz je take v planu do budoucna udelat)
otazka zni, cim to nastrikat, aby se to nespalilo po zahrati a nevypadalo to hur, nez rezatej kus zeleza
jde mi hlavne o tu bezbarvou barvu cerna by se teda asi dala pouzit barva na trmeny, ale co s tim bezbarvym lakem?
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49492
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Čistění/barvení brzd
Marceli natři to klidně tím hammeritem, jak se o něm baví kluci, nebo klidně tím, čím jsi natíral brzdiče. Vono se tomu nic nestane. Já natíral brzdiče i tyhle části kotoučů dvousložkovou PU barvou a drží to v pohodě.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
- M a r c e l
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 15410
- Registrován: pát úno 05, 2010 2:58 pm
- Jméno a příjmení: Martin Fabian
- Bydliště: Středozem B-)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Čistění/barvení brzd
ja brzdice zatim jen ojel kartacem, sundal jsem z nich nanosy blaticka z Krivoklatu, coz doporucuju vsem kdo tam byli, pac mycka/wapka si s tim neporadila, rozhybal jsem voditka a doplnil mazivo...
repasi sverim s nejvetsi pravdepodobnosti odbornikovi, tedy clenovi, co se tim zabejva tak nejak profesionalneji, nezli bych to dokazal udelat ja. (www.subitomo.cz), navrhl mi cenu za komplet repas profi zpusobem za min penez, nez si to dokazu udelat ja v domacich podminkach, nebudu muset shanet dily, resit piskovani a komaxit atd, ja jen doladim ty kotouce...
ok, takze tedy barvu co prezije tchyni, doufam, ze se to dela ve spreji...
repasi sverim s nejvetsi pravdepodobnosti odbornikovi, tedy clenovi, co se tim zabejva tak nejak profesionalneji, nezli bych to dokazal udelat ja. (www.subitomo.cz), navrhl mi cenu za komplet repas profi zpusobem za min penez, nez si to dokazu udelat ja v domacich podminkach, nebudu muset shanet dily, resit piskovani a komaxit atd, ja jen doladim ty kotouce...
ok, takze tedy barvu co prezije tchyni, doufam, ze se to dela ve spreji...
- M a r c e l
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 15410
- Registrován: pát úno 05, 2010 2:58 pm
- Jméno a příjmení: Martin Fabian
- Bydliště: Středozem B-)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Čistění/barvení brzd
odpovidam sam sobe sam, nedela, nansi se to stetcem bo valeckem, no tak na tech rovnych plochah na kotoucich by to snad nemel byt problem...
ale teda myslel jsem, ze je to levnejsi...
edit: tak jo, nektere se daji i strikat a da se to sehnat levneji, nez za litr
ale teda myslel jsem, ze je to levnejsi...
edit: tak jo, nektere se daji i strikat a da se to sehnat levneji, nez za litr
Naposledy upravil(a) M a r c e l dne ned lis 03, 2013 3:30 pm, celkem upraveno 1 x.
- M a r c e l
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 15410
- Registrován: pát úno 05, 2010 2:58 pm
- Jméno a příjmení: Martin Fabian
- Bydliště: Středozem B-)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Čistění/barvení brzd
jeste k tomu HAMMERITu, jakej z nabizenych druhu pouzit?
ocenil bych moznost strikani, bude-li to mozne a chtel bych s tim natrit i opiskovane a zakladem a i vrchni barvou nastrikane rameno, pokud neco zbude...
KOMAPRIM 2v1, PŘÍMO NA REZ
základní a vrchní antikorozní barva na kov.
POUŽITÍ: nátěr zrezivělých ocelových dílů, zoxidované pozinkované oceli, plotů, střech, okapů, vrat, venkovní i vnitřní použití.
VLASTNOSTI: dobrá přilnavost na zoxidovanou pozinkovanou ocel, jednoduché zpracování, lze použít přímo na zrezivělý povrch.
TEPELNA ODOLNOST:
SCHNUTÍ: úplné vytvrzení po 5 dnech, přetíratelný po 24 hodinách
TEORETICKÁ VYDATNOST: 7-11 m2/l
APLIKACE: štětec, váleček a stříkání
ČIŠTĚNÍ A ŘEDĚNÍ: neředí se, S 6006 pro čištění
PRIMO NA REZ
jednosložková antikorozní barva
POUŽITÍ: Hammerite přímo na rez má optimální ochranu proti povětrnostním vlivům a korozi. Nátěr odolává vodě, běžné vlhkosti v místnostech a odolává pravidelnému kontaktu s vodou. Je omyvatelný vodou a saponáty, odolný proti ohybu a nárazu, má dobrou přilnavost k podkladu
VLASTNOSTI: Vyniká velmi dobrou ochranou proti korozi a má dobrou kryvost.
Plně vytvrzený odolává vůči postříkání zředěnými kyselinami nebo zásadami, benzínem, motorovou naftou a všemi běžnými stavebními materiály, natřené plochy nesmí být ponořeny do výše uvedených chemických látek.
TEPELNA ODOLNOST:Snese nepřetržité zatížení teplotou 80 °C, pravidelné zatížení teplotou do 150 °C, dlouhodobé vystavení teplotám nad 50 °C může způsobit změny barvy - vyblednutí.
SCHNUTÍ: Nelepivý je nátěr po 2 hodinách, přetíratelný po 6 hodinách.
TEORETICKÁ VYDATNOST: 7 m2/l
APLIKACE: štětec, váleček
ČIŠTĚNÍ A ŘEDĚNÍ: neředí se
HAMMERITE (BALAKOM) Komaprim 3v1
základní a vrchní antikorozní barv
POUŽITÍ: Používá se jako multifunkční nátěr na ocel, na zoxidovanou pozinkovanou ocel nebo železo, na ocelové konstrukce, vrata, střechy, sloupy. Má výborný antikorozní účinek.
VLASTNOSTI: Má vynikající přilnavost k podkladu, rychlé zasychání, povetrnostni odolnost
TEPELNA ODOLNOST:
SCHNUTÍ: přetíratelný po 6 hodinách.
TEORETICKÁ VYDATNOST: 10-12 m2/l
APLIKACE: štětec, váleček, strikani
ČIŠTĚNÍ A ŘEDĚNÍ: max. 10 % - S 6006 pro nátěr štětcem, nebo S 6001 pro stříkání.
SILIKON 500 (500 °C) a SILIKON THERMO (400 °C) ma sice vyssi tepelnou odolnost, ale jsou to vypalovaci barvy, takze na kotouce asi nic moc, ze
a ted babo rad
ocenil bych moznost strikani, bude-li to mozne a chtel bych s tim natrit i opiskovane a zakladem a i vrchni barvou nastrikane rameno, pokud neco zbude...
KOMAPRIM 2v1, PŘÍMO NA REZ
základní a vrchní antikorozní barva na kov.
POUŽITÍ: nátěr zrezivělých ocelových dílů, zoxidované pozinkované oceli, plotů, střech, okapů, vrat, venkovní i vnitřní použití.
VLASTNOSTI: dobrá přilnavost na zoxidovanou pozinkovanou ocel, jednoduché zpracování, lze použít přímo na zrezivělý povrch.
TEPELNA ODOLNOST:
SCHNUTÍ: úplné vytvrzení po 5 dnech, přetíratelný po 24 hodinách
TEORETICKÁ VYDATNOST: 7-11 m2/l
APLIKACE: štětec, váleček a stříkání
ČIŠTĚNÍ A ŘEDĚNÍ: neředí se, S 6006 pro čištění
PRIMO NA REZ
jednosložková antikorozní barva
POUŽITÍ: Hammerite přímo na rez má optimální ochranu proti povětrnostním vlivům a korozi. Nátěr odolává vodě, běžné vlhkosti v místnostech a odolává pravidelnému kontaktu s vodou. Je omyvatelný vodou a saponáty, odolný proti ohybu a nárazu, má dobrou přilnavost k podkladu
VLASTNOSTI: Vyniká velmi dobrou ochranou proti korozi a má dobrou kryvost.
Plně vytvrzený odolává vůči postříkání zředěnými kyselinami nebo zásadami, benzínem, motorovou naftou a všemi běžnými stavebními materiály, natřené plochy nesmí být ponořeny do výše uvedených chemických látek.
TEPELNA ODOLNOST:Snese nepřetržité zatížení teplotou 80 °C, pravidelné zatížení teplotou do 150 °C, dlouhodobé vystavení teplotám nad 50 °C může způsobit změny barvy - vyblednutí.
SCHNUTÍ: Nelepivý je nátěr po 2 hodinách, přetíratelný po 6 hodinách.
TEORETICKÁ VYDATNOST: 7 m2/l
APLIKACE: štětec, váleček
ČIŠTĚNÍ A ŘEDĚNÍ: neředí se
HAMMERITE (BALAKOM) Komaprim 3v1
základní a vrchní antikorozní barv
POUŽITÍ: Používá se jako multifunkční nátěr na ocel, na zoxidovanou pozinkovanou ocel nebo železo, na ocelové konstrukce, vrata, střechy, sloupy. Má výborný antikorozní účinek.
VLASTNOSTI: Má vynikající přilnavost k podkladu, rychlé zasychání, povetrnostni odolnost
TEPELNA ODOLNOST:
SCHNUTÍ: přetíratelný po 6 hodinách.
TEORETICKÁ VYDATNOST: 10-12 m2/l
APLIKACE: štětec, váleček, strikani
ČIŠTĚNÍ A ŘEDĚNÍ: max. 10 % - S 6006 pro nátěr štětcem, nebo S 6001 pro stříkání.
SILIKON 500 (500 °C) a SILIKON THERMO (400 °C) ma sice vyssi tepelnou odolnost, ale jsou to vypalovaci barvy, takze na kotouce asi nic moc, ze
a ted babo rad
- Marty73
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 3306
- Registrován: sob črc 31, 2010 5:44 pm
- Jméno a příjmení: Martin J.
- Bydliště: Statenice
Re: Čistění/barvení brzd
Já používám ten přímo na rez. Ostatní ani neznám...
Sent from iPhone
Sent from iPhone
"If in doubt, flat out." (Colin McRae)
Impreza WRX Prodrive, MY07
XV 2.0 Ridge, MY19
Toyota Aygo X
Forester SF, MY02 (ex)
Impreza WRX Prodrive, MY07
XV 2.0 Ridge, MY19
Toyota Aygo X
Forester SF, MY02 (ex)
- seatik
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 4040
- Registrován: ned srp 09, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Vašek
- Bydliště: Plzeňsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Čistění/barvení brzd
Ja docela často a se spokojenosti pouzival barvy od Motip primo na trmeny .. ted pouzivam stribrenku ve spreji na kamna a taky velika spokojenost
Subaru Forester 2.5 XT MY 2007
Subaru Outback 2.5 Limited 2020
ex Subaru BRZ 2.0i Sport MY2015
ex Subaru Impreza 2.0i 92kw MY2004
Subaru Outback 2.5 Limited 2020
ex Subaru BRZ 2.0i Sport MY2015
ex Subaru Impreza 2.0i 92kw MY2004