Říšská vrtule "Adolf" - Vláďovo BMW E61 550i 2006 LPG
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 51513
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Říšská vrtule "Adolf" - Vláďovo BMW E61 550i 2006 LPG
Vláďo pecka !!
http://www.instagram.com/monstersubarus_house
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Re: Říšská vrtule "Adolf" - Vláďovo BMW E61 550i 2006 LPG
Taky gratuluji. Jsi bourák
Subaru WRX STI 2.5 2012
viewtopic.php?f=39&t=7756
Kia ProCeed GT 1.6 2021
Mini Cooper Clubman S ALL4 2.0 2016
Mazda MX5 NA 1.8 1995
BMW 330i E46 2000
Ex Subaru Legacy 2.5 2008
https://www.instagram.com/fova.bushman/
viewtopic.php?f=39&t=7756
Kia ProCeed GT 1.6 2021
Mini Cooper Clubman S ALL4 2.0 2016
Mazda MX5 NA 1.8 1995
BMW 330i E46 2000
Ex Subaru Legacy 2.5 2008
https://www.instagram.com/fova.bushman/
- samvaculik
- Vášnivý uživatel
- Příspěvky: 1073
- Registrován: úte pro 29, 2020 11:19 am
- Jméno a příjmení: Samuel Vaculík
- Bydliště: Liptál
- Kontaktovat uživatele:
Re: Říšská vrtule "Adolf" - Vláďovo BMW E61 550i 2006 LPG
Tohle vlákno je radost číst.
▶︎ Subaru Outback BP 2.5i 127kw MT 2008, vlákno zde
▶︎ Suzuki Swift SPORT 1.6 92kw 2007
▶︎ Ex Mazda 323f BJ 1.5 65kw 2000
▶︎ Suzuki Swift SPORT 1.6 92kw 2007
▶︎ Ex Mazda 323f BJ 1.5 65kw 2000
- podvlada
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 11519
- Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
- Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
- Bydliště: Plzeň
Re: Říšská vrtule "Adolf" - Vláďovo BMW E61 550i 2006 LPG
Děkuji opět všem za ohlasy 
Dneska krátká jízda pro nákup. 10 km tam, 10 km zpátky. V obou případech 4 km po rychlostce, takže klídek jízda na tempomat kolem kila. Cílem bylo zkusit vyvolat případnou P0420.
Tak nevim, jestli to teda je nebo neni OK, žádná chyba se neobjevila, v diagnostice jsem v readiness kódech objevil tohle:
Tak asi dobrý?
Nevim. Třeba to ještě neměřilo a špatně to interpretuju. Appka v mobilu mam mi to mam dojem ukazovala spolehlivějš (ale nemůžu teď najít ten wifi bazmek do OBD), v tomhle INPA nástroji na PC nejsem úplně zběhlej, tak nevim, jestli to "yes" znamená, že měření už proběhlo a je OK.
Každopádně ten brum v nízkejch otáčkách je dost otravnej a na bolehlav, to budu muset nějak řešit. Je to škoda, že kat udělá tolik, když tam je jinak sériovej výfuk, žádnej tuning. Když už jsem jel 110 a víc, tak jsou otáčky aspoň přes 2000 a je to pak lepší. Ale pod tímhle číslem to je blbý

Dneska krátká jízda pro nákup. 10 km tam, 10 km zpátky. V obou případech 4 km po rychlostce, takže klídek jízda na tempomat kolem kila. Cílem bylo zkusit vyvolat případnou P0420.
Tak nevim, jestli to teda je nebo neni OK, žádná chyba se neobjevila, v diagnostice jsem v readiness kódech objevil tohle:
Tak asi dobrý?

Každopádně ten brum v nízkejch otáčkách je dost otravnej a na bolehlav, to budu muset nějak řešit. Je to škoda, že kat udělá tolik, když tam je jinak sériovej výfuk, žádnej tuning. Když už jsem jel 110 a víc, tak jsou otáčky aspoň přes 2000 a je to pak lepší. Ale pod tímhle číslem to je blbý

Subaru Outback '04 BP 3.0H6 180 kW <vlákno zde>

BMW E61 550 '06 4.8 V8 270 kW, LPG <vlákno zde>

ex Subaru Forester '05 SG 2.0 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo '00 1.8 I4 85 kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140 kW
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 25131
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: Říšská vrtule "Adolf" - Vláďovo BMW E61 550i 2006 LPG
Nestaci tam manualne vrazit jednicku a jezdit na ni? 
Odesláno z mého SM-F926B pomocí Tapatalk

Odesláno z mého SM-F926B pomocí Tapatalk
- podvlada
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 11519
- Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
- Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
- Bydliště: Plzeň
Re: Říšská vrtule "Adolf" - Vláďovo BMW E61 550i 2006 LPG
Díky za nic 

Subaru Outback '04 BP 3.0H6 180 kW <vlákno zde>

BMW E61 550 '06 4.8 V8 270 kW, LPG <vlákno zde>

ex Subaru Forester '05 SG 2.0 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo '00 1.8 I4 85 kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140 kW
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 25131
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: Říšská vrtule "Adolf" - Vláďovo BMW E61 550i 2006 LPG
Podle me se ten pocet kvaltu precenuje
zena ma 1.8VVTI 108kW a 6 kvaltovej manual. Ta prevodovka ma fakt dlouhy rychlosti a ten motor ma nejakej rozumnej zatah az od 5000rpm. Takze kdyz s tim jezdim ja, tak mi typicky staci jednicka, dvojka a sestka a ten zbytek je uplne na nic 
Odesláno z mého SM-F926B pomocí Tapatalk


Odesláno z mého SM-F926B pomocí Tapatalk
Re: Říšská vrtule "Adolf" - Vláďovo BMW E61 550i 2006 LPG
To je pěkný, že jsi z toho vytloukl katy a ono to ukazuje katy ready. 
A není to jenom nastavení, který ty kódy to má vyhodnocovat? Já bych čekal, že ten stav se načítá pak přes EOBD protokol.
A není to jenom nastavení, který ty kódy to má vyhodnocovat? Já bych čekal, že ten stav se načítá pak přes EOBD protokol.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE)
[vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE)

Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
- podvlada
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 11519
- Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
- Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
- Bydliště: Plzeň
Re: Říšská vrtule "Adolf" - Vláďovo BMW E61 550i 2006 LPG
To právě nevím. Ohledně nastavení, taky jsem koukal, jestli to jde vypnout, ale asi to zahrnuje flash ECU (DME). Takže bych tu informaci, jestli to je aktivní nebo ne, nehledal tady... Uvidíme časem.
(A jak jsem říkal, naposledy mi to vyhodilo P0420 už při cestě od předsedy domů... teď jsem jel dál)

Subaru Outback '04 BP 3.0H6 180 kW <vlákno zde>

BMW E61 550 '06 4.8 V8 270 kW, LPG <vlákno zde>

ex Subaru Forester '05 SG 2.0 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo '00 1.8 I4 85 kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140 kW
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 51513
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Říšská vrtule "Adolf" - Vláďovo BMW E61 550i 2006 LPG
Mám radost jako malej jarda !! 

http://www.instagram.com/monstersubarus_house
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
- podvlada
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 11519
- Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
- Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
- Bydliště: Plzeň
Re: Říšská vrtule "Adolf" - Vláďovo BMW E61 550i 2006 LPG
Tohle leccos vysvětluje 
Netuším samozřejmě jak to celý vzniklo, ale tipoval bych, že prvopočátkem byla ta neotevírající se klapka. Levý tlumič je méně průchozí, pravý více, ale v menší zátěži a nižších otáčkách je klapkou zavřený (až za ním). Takže funguje jako rezonátor, až po otevření klapky umožní motoru více dýchat. A jestli bez klapky šel všechen "výkon" ven jen tím levým, tak se nedivím, že se roztrhl. A jak se roztrhl, tak foukal spaliny přímo na tepelný štít, který se prostě roztavil (včetně zvukové izolace uvnitř vany v kufru, a další bižuterie kolem, to jsem vám ještě neukázal
)
No a teď hlavní otázka... koncový tlumiče jsou téměř nesehnatelný, origo nový stojí přes 40k. Polmostrow ani Bosal a podobní nevyrábí, asi protože to je komplet nerez (jo, fakt od začátku až do konce včetně rezonátorů a tlumičů) a prostě se to neničí (obvykle
) a pokud to někdo mění, tak jen za "sportovnější" varianty. Chci zachovat tu funkci levýho restriktivního tiššího a pravýho otevřenýho s klapkou. Věřím, že to původně vymysleli dobře, a že by to mohlo bejt normálně tichý auto a ten brum/rezonance by nemusely vůbec bejt, kdyby ten koncák dělal co má. Předseda mi navrhoval pořídit nějaký pasující tlumiče z jinýho auta, a navařit je. Ale tím se obávám přijdu o ten původní smysl dvou různých tlumičů a klapky.
Kuchnout ty origo a postavit podle nich z nerezu nový od nuly? Kuchnout ty origo opatrně shora, kde je ten plech otevřenej, a převařit novej obal? Jak se to vlastně staví, aby ty přepážky uvnitř byly připevněný k tomu obalu? Jasně, asi nejdřív otevřu ty stávající abych zjistil, jak to uvnitř vůbec vypadá a co má pak smysl dělat...

Netuším samozřejmě jak to celý vzniklo, ale tipoval bych, že prvopočátkem byla ta neotevírající se klapka. Levý tlumič je méně průchozí, pravý více, ale v menší zátěži a nižších otáčkách je klapkou zavřený (až za ním). Takže funguje jako rezonátor, až po otevření klapky umožní motoru více dýchat. A jestli bez klapky šel všechen "výkon" ven jen tím levým, tak se nedivím, že se roztrhl. A jak se roztrhl, tak foukal spaliny přímo na tepelný štít, který se prostě roztavil (včetně zvukové izolace uvnitř vany v kufru, a další bižuterie kolem, to jsem vám ještě neukázal

No a teď hlavní otázka... koncový tlumiče jsou téměř nesehnatelný, origo nový stojí přes 40k. Polmostrow ani Bosal a podobní nevyrábí, asi protože to je komplet nerez (jo, fakt od začátku až do konce včetně rezonátorů a tlumičů) a prostě se to neničí (obvykle

Kuchnout ty origo a postavit podle nich z nerezu nový od nuly? Kuchnout ty origo opatrně shora, kde je ten plech otevřenej, a převařit novej obal? Jak se to vlastně staví, aby ty přepážky uvnitř byly připevněný k tomu obalu? Jasně, asi nejdřív otevřu ty stávající abych zjistil, jak to uvnitř vůbec vypadá a co má pak smysl dělat...
Subaru Outback '04 BP 3.0H6 180 kW <vlákno zde>

BMW E61 550 '06 4.8 V8 270 kW, LPG <vlákno zde>

ex Subaru Forester '05 SG 2.0 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo '00 1.8 I4 85 kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140 kW
- StandaB
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 4055
- Registrován: pát led 03, 2020 2:20 pm
- Jméno a příjmení: Stanislav Becvar
- Bydliště: Nürnberg
Re: Říšská vrtule "Adolf" - Vláďovo BMW E61 550i 2006 LPG
Tak tohle jsem jeste nevidel.



- podvlada
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 11519
- Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
- Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
- Bydliště: Plzeň
Re: Říšská vrtule "Adolf" - Vláďovo BMW E61 550i 2006 LPG
Rozlezlý hrnce už jsem viděl. Ale ne nerezový a ne tak, že ten hliník kolem tekl (na jedný příchytce toho výfuku byla fakt nateklá kapka
) a že to vytavilo i vnitřek... já vám to snad ještě vyfotim
Takže jsme na tom stejně Stando. 



Subaru Outback '04 BP 3.0H6 180 kW <vlákno zde>

BMW E61 550 '06 4.8 V8 270 kW, LPG <vlákno zde>

ex Subaru Forester '05 SG 2.0 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo '00 1.8 I4 85 kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140 kW
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 25131
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: Říšská vrtule "Adolf" - Vláďovo BMW E61 550i 2006 LPG
German engineering...
Nicméně, když to je nerez... vím že s tímhle motorem jich asi zase až tolik nebylo, ale stejně: nešlo by to prostě sehnat na nějakym vrakáči neroztrhaný? To by mi skoro přišlo jako nejjednodušší varianta, jestliže to běžně nehnije...

- podvlada
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 11519
- Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
- Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
- Bydliště: Plzeň
Re: Říšská vrtule "Adolf" - Vláďovo BMW E61 550i 2006 LPG
Jo, o german engineering už taky něco víš, viď? 
Ten výfuk by měl být možná společný i s některými menšími motory, možná i s chudším počtem válců. Takže to rozšiřuje portfolio.

Ten výfuk by měl být možná společný i s některými menšími motory, možná i s chudším počtem válců. Takže to rozšiřuje portfolio.
Subaru Outback '04 BP 3.0H6 180 kW <vlákno zde>

BMW E61 550 '06 4.8 V8 270 kW, LPG <vlákno zde>

ex Subaru Forester '05 SG 2.0 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo '00 1.8 I4 85 kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140 kW