Jechyho H6 s poštovní schránkou...

Diskuse o vozidlech jednotlivých členů fóra na jednom místě.
Odpovědět
Uživatelský avatar
Jechy
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 718
Registrován: pon dub 06, 2015 4:46 pm
Jméno a příjmení: Tomáš Jechort
Bydliště: Praha

Re: Jechyho H6 s poštovní schránkou...

Příspěvek od Jechy »

barts píše: stř čer 19, 2024 9:24 am Nový servo je zbytečný pokud to není nějakým stylem přidřený nebo poškozený. Přetěsnění za 50 Kč je fakt na pohodu.
To mi říkál kolega v práci taky, koukali jsme na video jak udělat repas, a tam byla vidět značka serva, říkal, že to je hodně kvalitní značka.


Hele kluci, já mám často hroznou smůlu, když chci nějak ušetřit. Takže raději koupím origo :-D
Jdu to všechno sehnat a schválně jestli to pomůže. :-)
Subaru Outback 3.0R 180kW MY2006 H6
Subaru Legacy 2.0R 121 kW MY2006 H4 - Prodáno
Uživatelský avatar
samvaculik
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1068
Registrován: úte pro 29, 2020 11:19 am
Jméno a příjmení: Samuel Vaculík
Bydliště: Liptál
Kontaktovat uživatele:

Jechyho H6 s poštovní schránkou...

Příspěvek od samvaculik »

Ahoj Jechy, neporadím nic zázračného, ale zkusil bych ze startu vyměnit tu kapalinu. Přední kola dáš do vzduchu, odsaješ z nádobky kapalinu, naleješ novou (dextron 3, ATF fluid), nastartuješ a začneš točit volantem od dorazu k dorazu několikrát. Pak zase vypneš motor, odsaješ, naleješ a tak dokola. Bude stačit litrovka, stojí to do 300 Kč.

Schválně, jestli to pomůže. Aktuálně se taky zabývám řízením, komplet hydraulický systém jsem vyndal abych poslal řízení na repas (spoiler - dopadlo to neslavně, tak jsem koupil nové řízení Aftermarket, dnes ho dávám do auta) - mezitím, co bylo řízení venku jsem koupil i novou hadici z nádobky do serva i se sponama (vše OEM), tak uvidím, jak to celé seskládám, jestli to pomůže. Jediné, na co jsem nesahal, bylo servo. Uvidím, jak to dneska složím, třeba se něco dozvím. Pak se o tom rozepíšu u sebe ve vlákně.

Obrázek
▶︎ Subaru Outback BP 2.5i 127kw MT 2008, vlákno zde
▶︎ Suzuki Swift SPORT 1.6 92kw 2007
▶︎ Ex Mazda 323f BJ 1.5 65kw 2000
Uživatelský avatar
Jechy
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 718
Registrován: pon dub 06, 2015 4:46 pm
Jméno a příjmení: Tomáš Jechort
Bydliště: Praha

Re: Jechyho H6 s poštovní schránkou...

Příspěvek od Jechy »

samvaculik píše: čtv čer 20, 2024 8:56 am Ahoj Jechy, neporadím nic zázračného, ale zkusil bych ze startu vyměnit tu kapalinu. Přední kola dáš do vzduchu, odsaješ z nádobky kapalinu, naleješ novou (dextron 3, ATF fluid), nastartuješ a začneš točit volantem od dorazu k dorazu několikrát....
Obrázek
Děkuji, pro mě každá informace je užitečná ,,,,| (*_^) |,,,,
Subaru Outback 3.0R 180kW MY2006 H6
Subaru Legacy 2.0R 121 kW MY2006 H4 - Prodáno
Uživatelský avatar
Jechy
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 718
Registrován: pon dub 06, 2015 4:46 pm
Jméno a příjmení: Tomáš Jechort
Bydliště: Praha

Re: Jechyho H6 s poštovní schránkou...

Příspěvek od Jechy »

HonzaCZ píše: pon čer 17, 2024 12:21 pm Jestli něco jakoby drhne, tak zkus pod autem stáhnout manžety z řízení a prohlídnout konce hřebenu. Já měl hřeben úplně vyrezlý. To pak zničí pouzdra na koncích řízení a začne to mlátit a týct. To je většinou důsledek, že někdo nevymění prasklou manžetu.
Zatím se mi nepovedlo stáhnout ty manžety. Ale vizuálně vypadají dobře. Nic méně jak jsem se tak rychle válel pod autem našel jsem štítek na řízení viz foto. Koukal jsem, že správně bych měl mít konec čísla dílu ag030, ale mám tam ag010 a výrobce Showa. Což jsem našel že je pro pravostranou variantu.
Volant se ale točí a kola taky. Tak budiž 😁
ale nevíte jeslti tento výrobce to vyráběl jako originál nebo je to třeba už vyměněné? Zatím jsem to od této značku nenašel.
Přílohy
20240706_105249_resized.jpg
Subaru Outback 3.0R 180kW MY2006 H6
Subaru Legacy 2.0R 121 kW MY2006 H4 - Prodáno
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 22770
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Jechyho H6 s poštovní schránkou...

Příspěvek od HonzaCZ »

Ten rozdíl čísel bude jenom obměna v rámci konstrukčních úprav, který se někdy průběžně na dílech dělají. Jestli to tak je, tak ty díly jsou zaměnitelné. Většinou to právě bývá inkrementální změna v poslední nebo předposlední číslici dílu. Dá se dohledat v katalozích.

Co se týče toho hřebenu, tak jsem nemyslel, že máš prasklý manžety teď, ale že to tak bylo někdy dřív... já měl manžety taky v pořádku a konec mýho hřebenu vypadal takhle (4. fotka od konce). 🤣
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Uživatelský avatar
Jechy
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 718
Registrován: pon dub 06, 2015 4:46 pm
Jméno a příjmení: Tomáš Jechort
Bydliště: Praha

Re: Jechyho H6 s poštovní schránkou...

Příspěvek od Jechy »

Zdar,
mám za sebou výměnu kapaliny, hadice a O kroužku. Díky odsávačce a páru šikovných rukou navíc, šlo vše celkem hladce včetně odvzdušnění (dal jsem auto na hever, abych zvedl celý předek a koutil a kroutil). Hadice je teď hezky měkká, původní už bylo dost tvrdá. Hladina kapaliny zatím drží stabilně, ale očekávám, že si ještě trošku sedne a budu jemně dolévat.

Pocitově, mi přijde posilovaní o něco lepší. Ale nijak závratně. Poprosil jsem o návštěvu a krátkou výměnu aut Tadeáše, abych měl s čím srovnávat. Tímto mu moc děkuji. Po delší debatě jsme došli k tomu, že takto je to asi již v pořádku, můj sice jde o trošičku víc ztuha než u Tadeáše, ale né jinak moc rozdílně. Vypadá to, že tato tuhost tedy odpovídá dané technoligi a moje srovnání je neobjektivně ovlivněno přeposilovaným služebákem (Rapid) :-D

Honzo tu manžetu jsem zatím nesundaval, na to jsem zatím moc lama :-D Ale zkusím výhledově ještě sundat alespoň kryt motoru a zase to víc omrknout. Hladina kapaliny mi, ale vlastně nikdy neubývala.

Nicméně ještě pár otázek.
Zkoušel jsem sundat řemen a protočit čerpadlo rukou jestli jde hladce (jde) a jestli zbylá kapalina uvnitř se hýbe. Objevil jsem při tom mírnou vůli řemenice viz video -> je to OK?
https://youtube.com/shorts/zciMIKk0bcw?feature=share

Dalši otázka. Zvuk při dorazu. Při zkoumání tohoto jsem se dozvěděl novou informaci, že hluk při dorazu dělá přepouštěcí ventil. Ale zajímalo by mě jestli tohle je ještě v pořádku? U Tadeáše jsme také zkoušeli a u něho to byl o dost menší hluk.
https://youtube.com/shorts/qE2g2sxWon0

Servo jako takové bylo docela špinavé od oleje, ale bylo všechno zaschlé. Vyčistím to a budu sledovat. Nebo myslíte, že bych měl pořešit přetěsnění?

Děkuji za odpovědi :-)
Přílohy
20240714_161654.jpg
Subaru Outback 3.0R 180kW MY2006 H6
Subaru Legacy 2.0R 121 kW MY2006 H4 - Prodáno
Uživatelský avatar
samvaculik
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1068
Registrován: úte pro 29, 2020 11:19 am
Jméno a příjmení: Samuel Vaculík
Bydliště: Liptál
Kontaktovat uživatele:

Re: Jechyho H6 s poštovní schránkou...

Příspěvek od samvaculik »

Ahoj Jechy,

pokud se to dobře odvzdušní (přední kola ve vzduchu, zalít kapalinou, nejdřív točit bez motoru, pak s motorem), tak kapalina skoro neubyde, jen to odvzdušní trvá poměrně dlouho (5 - 10 minut točení), aby se z toho dostal vzduch. Hlavně si to nesmí necucnout vzduch do čerpadla (proto se ze začátku odvzdušňuje bez motoru. Ještě pak sáhni na manžety, jestli jsou lehké, nebo jsou težké a je v nich olej, ale to bys poznal na nádržce (vlastní zkušenost)

K té tuhosti - během měsíce jsem na Outbacku vystřídal 3 řízení :-D a všechny šly stejně tuze, takže ano, jsi zhýčkaný ze Škodovky, mám stejnou zkušenost.

Vůle na řemenici, za mě to není OK. Na videu je ten řemen napnutý? Není jen povolená řemenice?

Ten zvuk v dorazu, taky mi to dělá méně, než tobě. Ten zvuk předpokládám vydává čerpadlo. Asi v klidu jezdi a časem se připrav na výměnu čerpadla. Ale dokud ten celý systém řízení funguje, tak doporučuji na něj nesahat :D maximálně měnit kapalinu (odsání a dolití)
▶︎ Subaru Outback BP 2.5i 127kw MT 2008, vlákno zde
▶︎ Suzuki Swift SPORT 1.6 92kw 2007
▶︎ Ex Mazda 323f BJ 1.5 65kw 2000
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 22770
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Jechyho H6 s poštovní schránkou...

Příspěvek od HonzaCZ »

Axiální vůle bude asi v normě. Jestli si chceš bejt jistej, tak to změř a najdi si povolený hodnoty v FSM.

To kvičení je bublinama. Je to málo odvzdušněný nebo to někde přisává.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Uživatelský avatar
barts
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1129
Registrován: ned bře 15, 2020 9:06 pm
Bydliště: Holomóc

Re: Jechyho H6 s poštovní schránkou...

Příspěvek od barts »

Ta vůle na servu když bereš za řemenici je uplně v klidu. Taky jsem se toho bál, ale ještě jak jsem si to čerpadlo zprepasoval tak už vím co a jak :-), a bez té vůle by to ani nešlo. A je to po upgradu víc potichu?
Subaru Impreza WRX Hawk 06 / 169kw
Subaru Outback BP 07 H6 / 180kw
Toyota Yaris 03 / 48 kw
Uživatelský avatar
spm
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 24889
Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
Jméno a příjmení: Jan Krajdl

Re: Jechyho H6 s poštovní schránkou...

Příspěvek od spm »

Rozdílnou tuhost toho řízení můžou dělat i gumy. Zpravidla v tomhle teple zimáky nebo nějaký M+Sky půjdou o dost lehčeji než silniční letní. Mezi různými auty se to pak taky dost liší. Rapida jsem neměl, ale třeba u firemní Caddy to jde strašně lehce, to moje Tčko jde taky hrozně zlehka (ale má teda taky ještě delší převod), nicméně třeba u tý dvojkový octavie to šlo pak snad ztuha víc než na H6 (ale taky tam při změně rejdu něco chroupalo, tak nevím, jestli nebyl nakouřený ten :-D ).
Subaru Libero SDX Obrázek
Hyundai i20 1.2 2012 Obrázek
Volkswagen Transporter T4 Syncro 2.5TDI R5 Obrázek
Subaru Outback BS 2.5i Obrázek
Uživatelský avatar
Jechy
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 718
Registrován: pon dub 06, 2015 4:46 pm
Jméno a příjmení: Tomáš Jechort
Bydliště: Praha

Re: Jechyho H6 s poštovní schránkou...

Příspěvek od Jechy »

Ok, tak jsem zhýčkaný :-DDD Holt s tím jezdím každý den. To jste mě celkově uklidnili, díky. :-)

No, tak to to musím ještě pořádně odvzdušnit. Odvzduškoval jsem jen než přestala ubývat kapalina a neudělal jsem tu první - tedy část bez motoru :-( Mám to znovu odsát a naplnit?
Subaru Outback 3.0R 180kW MY2006 H6
Subaru Legacy 2.0R 121 kW MY2006 H4 - Prodáno
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 22770
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Jechyho H6 s poštovní schránkou...

Příspěvek od HonzaCZ »

Ne, to je nesmysl. Postav to s nastartovaným motorem do kopce, pořádnýho, a párkrát pomalu a plynule zatoč lock to lock. To mi pomohlo nejvíc. 😁

Klidně pak ještě udělej druhou sérii se zvýšenýma otáčkama, třeba 2500.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Uživatelský avatar
Mira
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 10969
Registrován: úte srp 18, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Miroslav
Bydliště: Poslední zatáčka před Vídní

Re: Jechyho H6 s poštovní schránkou...

Příspěvek od Mira »

Gumy dělají v tuhosti velkej rozdíl. Když jsem loni nazul nový silničky, tak jsem měl dojem, že mi odešel posilovač.
Forester SG XT
ex Impreza 97 s baťohem
Uživatelský avatar
podvlada
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 11450
Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
Bydliště: Plzeň

Re: Jechyho H6 s poštovní schránkou...

Příspěvek od podvlada »

Jechy píše: pon črc 22, 2024 7:47 pm Ok, tak jsem zhýčkaný :-DDD Holt s tím jezdím každý den. To jste mě celkově uklidnili, díky. :-)

No, tak to to musím ještě pořádně odvzdušnit. Odvzduškoval jsem jen než přestala ubývat kapalina a neudělal jsem tu první - tedy část bez motoru :-( Mám to znovu odsát a naplnit?
Jako že jsi to prázdný nastartoval a dolíval, dokud nepřestala ubývat? No, teď už to je jedno, ta první část bez motoru se dělá, aby to neběželo nasucho :-) jestli už to máš plný, tak prostě jezdi a kontroluj, nebo tomu můžeš pomoct jak psal Honza.

Subaru Outback '04 BP 3.0H6 180 kW <vlákno zde> Obrázek
BMW E61 550 '06 4.8 V8 270 kW, LPG <vlákno zde> Obrázek
ex Subaru Forester '05 SG 2.0 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo '00 1.8 I4 85 kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140 kW
Uživatelský avatar
Jechy
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 718
Registrován: pon dub 06, 2015 4:46 pm
Jméno a příjmení: Tomáš Jechort
Bydliště: Praha

Re: Jechyho H6 s poštovní schránkou...

Příspěvek od Jechy »

Chvíli to dělalo nic moc zvuk to je pravda. Ale hned jak jsem pohnul volantem tak se to zklidnilo. Honzova ráda zní dobře. Mám tu kousek fakt luxusní kopeček ke garážím domu vedle. 😁
Dělal jsem to tak... Přední náprava ve vzduchu, dolít, zavřít víčko, nastartovat, točit, chcipnoit, otevřít a dolít, a tak několikrát dokud hladina nezůstala již na místě na cold max.
Subaru Outback 3.0R 180kW MY2006 H6
Subaru Legacy 2.0R 121 kW MY2006 H4 - Prodáno
Odpovědět

Zpět na „Vozidla členů SFC“