Říšská vrtule "Adolf" - Vláďovo BMW E61 550i 2006 LPG

Diskuse o vozidlech jednotlivých členů fóra na jednom místě.
Odpovědět
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 22927
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Říšská vrtule "Adolf" - Vláďovo BMW E61 550i 2006 LPG

Příspěvek od HonzaCZ »

Jj.

Já právě bral jako výhodu to odpařování blíž motoru.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Uživatelský avatar
podvlada
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 11623
Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
Bydliště: Plzeň

Re: Říšská vrtule "Adolf" - Vláďovo BMW E61 550i 2006 LPG

Příspěvek od podvlada »

Tak po dovolený zase drobnej update.

Včera jsem s tim jel na nákup. Dokud se jede normálně, tak to jede normálně.
A jak jsem chtěl razantně přidat, někdy už kolem 4500 - 5000 rpm se to začne jak kdyby dusit, přestane to jet, rozbliká se kuře. Dokud se to ještě jakž takž drží v otáčkách tak to jede, ale jak to klesne na volnoběh, třese se to jak drahej pes a je problém se s tím vůbec rozjet. Asi, jak cimrmansky ty čtyři válce mají co dělat, aby přetlačily ty další čtyři mrtvý.
Zkusil jsem to dvakrát, stalo se to dvakrát. Dobrej success-rate. Na to, že servis říkal "nooo vždycky když jsme to tu měli, tak to jelo normálně..."
Zajímavý je, že stačí restart a jede to zase "normálně". Dokud se s tim nechce jet svižnějš... Pomalu se to na kilo dostat umí, rychle ne.

Ještě jsem pořád neověřil, jestli se ta klapka ve výfuku otevírá jak má, ale je rozhejbaná že s tím jde hejbat rukou a podtlakový vedení by mělo být v pořádku. Budu s tím muset ještě trochu laborovat, protože moje aktuální podezření je, že se to fakt prostě nějak dusí, protože mi i přijde, že to nejede jak by mělo (nevidím rozdíl mezi 245 hp Outbackem a tímhle, co má mít 360). Ač to hraničí s konspirační teorií, možný by snad bylo i to, že jak to dlouhodobě jezdilo s nefunkční klapkou ve výfuku, ten vyšší tlak ve výfuku a provoz na plyn mohl vypálit katalyzátory tak, že jsou i přicpaný (P0420 to hází pravidelně) a proto to nechce jet (a dávalo by smysl, že se chyba objevuje pravidelně na jedný straně motoru).

Další plán je teda holt ověřit, jestli se klapka otevírá jak má, a taky shodit výfuk a prohlídnout katalyzátory.
Pokud bude výfuk v pohodě, bude to muset bejt někde u motoru. Napadly mě i vadný čidla klepání.

Ale samozřejmě se nevyhnu tomu rozebrat bižuterii kolem motoru a vyhodit plyn, opravit/vrátit elektriku kolem motoru, podívat se na svíčky, podívat se endoskopem do válců, ...

A aspoň nějaký pozitiva na konec - za to krátký pojíždění po městě jsem přes OBD neviděl vyšší teplotu vody než asi 95 - 98 °C. To je, jak kdyby tam už byl sníženej termostat. Ale možná se to jen nestihlo úplně ohřát v tom klidnym módu, jakym jsem jel. A přijde mi divný, že by to tam dal ten servis, kde naopak zmiňovali, že ten motor právě funguje při 105 °C a všechno kolem motoru je křehký a tak. No uvidíme.
Jo a taky to ohřátý nastartovalo po cca 5 minutách klidu úplně v pohodě, tak snad benzinový vstřiky budou opravdu OK - aspoň v tom smyslu, že nepropouští.
A hlavně mě to zatim furt ještě baví. Povíme si, až budu po pas v motoru. :-D

Subaru Outback '04 BP 3.0H6 180 kW <vlákno zde> Obrázek
BMW E61 550 '06 4.8 V8 270 kW, LPG <vlákno zde> Obrázek
ex Subaru Forester '05 SG 2.0 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo '00 1.8 I4 85 kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140 kW
Uživatelský avatar
hamoun
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 22127
Registrován: ned čer 12, 2011 9:16 pm
Jméno a příjmení: Petr Hanek
Bydliště: Kravaře

Re: Říšská vrtule "Adolf" - Vláďovo BMW E61 550i 2006 LPG

Příspěvek od hamoun »

ten motor se na provozni teplotu ohreje hodne rychle .. to pak oceníš v zime .. topi to v podstate hned ...
se zbytkem drzim palce a napjate sleduji :)
škoda superb
ex WRX 2008
Uživatelský avatar
dracekvo
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3854
Registrován: stř kvě 19, 2010 4:04 pm

Re: Říšská vrtule "Adolf" - Vláďovo BMW E61 550i 2006 LPG

Příspěvek od dracekvo »

Bych prostě na test udělal bypass toho ovládacího ventilu a nechal tu klapku natvrdo otevřenou.
Žádnou jinou chybu to nepíše?
Peugeot ION elektro (rv.12, najeto 100 tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv. 07 najeto 320tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv.99 najeto 350tis)
Peugeot 206 1.4i MT (rv. 99 najeto 270 tis)
Audi A4 Avant 1.9 TDI (rv. 97 najeto 260 tis)
Peugeot J5 obytná alkovna (2.5TD, rv.91 najeto 150tis)
Uživatelský avatar
podvlada
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 11623
Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
Bydliště: Plzeň

Re: Říšská vrtule "Adolf" - Vláďovo BMW E61 550i 2006 LPG

Příspěvek od podvlada »

hamoun píše: úte črc 09, 2024 10:58 am ten motor se na provozni teplotu ohreje hodne rychle .. to pak oceníš v zime .. topi to v podstate hned ...
se zbytkem drzim palce a napjate sleduji :)
Díky :-) V zimě ocením hlavně Webasto ;-D
dracekvo píše: úte črc 09, 2024 11:02 am Bych prostě na test udělal bypass toho ovládacího ventilu a nechal tu klapku natvrdo otevřenou.
Žádnou jinou chybu to nepíše?
Jojo, to je taky v plánu zkusit. Buď tak, nebo tu klapku zaaretovat drátem v otevřený pozici.
Po včerejším výletě ještě nebyl čas si ty chyby přečíst, to chci zkusit někdy dnes snad. Dřív to psalo jen ty missfiry, ale to jsem ještě neměl kabel a software (INPA).

Subaru Outback '04 BP 3.0H6 180 kW <vlákno zde> Obrázek
BMW E61 550 '06 4.8 V8 270 kW, LPG <vlákno zde> Obrázek
ex Subaru Forester '05 SG 2.0 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo '00 1.8 I4 85 kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140 kW
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 51771
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Říšská vrtule "Adolf" - Vláďovo BMW E61 550i 2006 LPG

Příspěvek od VDC »

Vláďo to je dobře, že se alespoň ty chyby objevujou pravidelně. Věřím, že to najdeš !!
Uživatelský avatar
samvaculik
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1112
Registrován: úte pro 29, 2020 11:19 am
Jméno a příjmení: Samuel Vaculík
Bydliště: Liptál
Kontaktovat uživatele:

Re: Říšská vrtule "Adolf" - Vláďovo BMW E61 550i 2006 LPG

Příspěvek od samvaculik »

Je to taková bojovka, ale ty to dáš :)
▶︎ Subaru Outback BP 2.5i 127kw MT 2008, vlákno zde
▶︎ Suzuki Swift SPORT 1.6 92kw 2007
▶︎ Ex Mazda 323f BJ 1.5 65kw 2000
Uživatelský avatar
podvlada
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 11623
Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
Bydliště: Plzeň

Re: Říšská vrtule "Adolf" - Vláďovo BMW E61 550i 2006 LPG

Příspěvek od podvlada »

Další drobnej update, spíš jen jako zápis do deníčku.
Furt neni moc času, takže proběhl jen jeden test.

Jel jsem to projet s napojenym ntb s diagnostikou a zajímaly mě hodnoty knock senzorů. Jsou tam asi 4, takže to dokáže vypisovat hodnoty jednotlivých válců. Stačil jeden prudší rozjezd, kdy to vytočím nad 4k rpm a kuře je pečený. Ale předčasnou detonací to asi nebude, protože hodnoty se nijak zásadně nehnuly.

Mrknul jsem i na tu klapku ve výfuku - buď je něco špatně s vedením nebo ovládáním, protože při vytočení motoru na místě se neotevírá, ani náznak. Možná se to děje jen při vyšší zátěži, takže to budu muset někdy projet s kamerou, abych zjistil, jestli se to za jízdy chová jak má. Ale neváhal jsem a zaaretoval jsem ji drátem v otevřený poloze, abych to projel znovu a zjistil, jestli to má na motor vliv. A bohužel, při 4 nebo 4,5 k rpm se chyba vyskytla znovu. A vždycky stačí jen vypnout motor a zase ho zapnout, a nepravidelný chod motoru je pryč.

Co mě překvapilo, což jsem doteď nezkusil, je, že to samý se stane i když ten motor vytočím nad 4k i na místě, bez toho, abych jel. Tak se kvůli tomu nemusím ani jezdit projíždět :-D a vzhledem k tomu, že se to stane i na místě, za to nebude moct ta klapka ve výfuku (leda fakt ucpanej katalyzátor, ale to by muselo bejt pekelný), ale spíš opravdu něco s elektrikou kolem motoru / vstřiky.

Mám už konečně k diagnostice INPA i ISTA-D, kterou byl trochu problém stáhnout, ale nastěstí na jednom anglickém/americkém fóru existují lidi, co jsou ochotni poslat odkaz ke stažení. Problém je, že to je "soukromý", nesmí to bejt nikde veřejně, protože po tom BMW jde. Obojí je v podstatě software tovární/dealerskej. První je jednodušší diagnostickej, co umí ukázat realtime analog hodnoty všeho možnýho kolem motoru, druhej je spíš servisní, s plánem kontroly a diagnostiky dle jednotlivých chyb, ale ukáže všechny chyby detailně pro úplně každou jednotku v autě, a má lepší grafický rozhraní, umí toho víc... Pak je ještě ISTA-P, který slouží k programování starších E- modelů, novější F už používají ISTA+; pro úplnost.

Bohužel mi to ale k chybám neřekne nic víc než co už vím. Pravidelně jsou to jen chyby Misfire - various cylinders a pak Misfire with cylinder cutout #1, #3, #4. Mám dojem, že jsem zatím neviděl chybu jednoho z válců na tý jedný straně, ale ruku do ohně bych za to teď nedal, možná se to střídá. Při tý zkoušce na místě to vyhodilo myslím jen tu obecnou a #3. Od tý ISTA-D diag jsem si sliboval, že mi to poskytne i freeze-frame data, což ta první neumí, ale prdlačky. Auto to prej logovat umí, protože jsem v tomhle nástroji někde na netu viděl jiný chyby, který měly u popisu ještě další tab "details", kterej mi u těch misfirů ale chybí, to tlačítko tam prostě není.

Takže svíčky, cívky, vstřiky, elektrika kolem tohohle v kombinaci s plynovou zástavbou... Další krok už je fakt asi ten motor trochu svlíknout a podívat se víc dovnitř. Jednoduchý věci došly. :-) Ale špatný spaní z toho zatím nemám a nápady nedochází. ;-D

Subaru Outback '04 BP 3.0H6 180 kW <vlákno zde> Obrázek
BMW E61 550 '06 4.8 V8 270 kW, LPG <vlákno zde> Obrázek
ex Subaru Forester '05 SG 2.0 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo '00 1.8 I4 85 kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140 kW
Uživatelský avatar
námořník
Místopředseda klubu
Místopředseda klubu
Příspěvky: 21972
Registrován: sob zář 10, 2016 8:43 am
Jméno a příjmení: Jiří Mareš
Bydliště: Most

Re: Říšská vrtule "Adolf" - Vláďovo BMW E61 550i 2006 LPG

Příspěvek od námořník »

Pokud by to byl kat, tak to do červeného v zátěži nevytočíš. A misfire ti to bude házet taky. Jezdí to na lpg, tak ten kat klidně v prdeli být může.
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat
Uživatelský avatar
podvlada
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 11623
Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
Bydliště: Plzeň

Re: Říšská vrtule "Adolf" - Vláďovo BMW E61 550i 2006 LPG

Příspěvek od podvlada »

Je to možný, asi by záleželo jak moc v prdeli ten kat je / ty katy jsou, ale teď se jako pravděpodobnější jeví třeba přicpanej vstřik/y, který v těch vyšších otáčkách nedají dostatek paliva, ale zas když to udělá i bez zátěže na neutrál na místě, ... nesmíme zapomínat, že elektrika k benzinovým vstřikům jde pořád ještě přes jednotku LPG :-)

Subaru Outback '04 BP 3.0H6 180 kW <vlákno zde> Obrázek
BMW E61 550 '06 4.8 V8 270 kW, LPG <vlákno zde> Obrázek
ex Subaru Forester '05 SG 2.0 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo '00 1.8 I4 85 kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140 kW
Uživatelský avatar
spm
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 25464
Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
Jméno a příjmení: Jan Krajdl

Re: Říšská vrtule "Adolf" - Vláďovo BMW E61 550i 2006 LPG

Příspěvek od spm »

Vyhozením jednotky z LPG bych upřímně v téhle chvíli asi začal. U vadných cívek, svíček nebo vstřiků si moc nedovedu vysvětlit, proč by se to podělalo při vytočení nad 4000rpm a následně by to misfajrovalo i na volnoběh, dokud se nezhasne motor. Naopak u elektronický jednotky, který nějak jebne a po tvrdym restartu zase funguje normálně si to vysvětlit mohu :-)
Subaru Libero SDX Obrázek
Hyundai i20 1.2 2012 Obrázek
Volkswagen Transporter T4 Syncro 2.5TDI R5 Obrázek
Subaru Outback BS 2.5i Obrázek
Uživatelský avatar
podvlada
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 11623
Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
Bydliště: Plzeň

Re: Říšská vrtule "Adolf" - Vláďovo BMW E61 550i 2006 LPG

Příspěvek od podvlada »

No o tom rozhoduje DME (jednotka motoru). Nad 4k se něco stane (misfire, cokoliv) a ona odpojí válec. (proto misfire with cylinder cutout). Proto to jde i na volnoběh blbě a po restartu zase v pohodě. Ale samozřejmě tím prvotním důvodem může klidně být i ta LPG, nicméně naprosto stejnej popis (plyn na podlahu, error, misfiry, cutout, rough idle, a po restartu vše OK) jsem teď našel v dalším fóru a přisuzují to katu nebo lambdasondě. (Test - prý když se lambda vyndá ven (nechá zapojená), mělo by to jet stejně na hovno jen nehodit misfire, pak za to může buď kat nebo lambda, a když je prohodím L/P, tak pokud se chyba objeví na stejný straně = kat, pokud na druhý, lambda.) Než rozeberu věci kolem motoru, sundám výfuk a podívám se na katy aspoň.

Pak půjde opravit zpět elektrika bez LPG a když už budu tak hluboko, inspekce svíček/cívek a snad i válců endoskopem.

Subaru Outback '04 BP 3.0H6 180 kW <vlákno zde> Obrázek
BMW E61 550 '06 4.8 V8 270 kW, LPG <vlákno zde> Obrázek
ex Subaru Forester '05 SG 2.0 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo '00 1.8 I4 85 kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140 kW
Uživatelský avatar
námořník
Místopředseda klubu
Místopředseda klubu
Příspěvky: 21972
Registrován: sob zář 10, 2016 8:43 am
Jméno a příjmení: Jiří Mareš
Bydliště: Most

Re: Říšská vrtule "Adolf" - Vláďovo BMW E61 550i 2006 LPG

Příspěvek od námořník »

My to u Forestera hledali 2 roky. Katy jsme vyřadili , protože byly skoro nový. Škoda, mohli jsme to najít vice méně hned. Pokud nemáš jasnou chybu, tak bych nejdřív zkontroloval je. Ale samozřejmě musíš vědět sám.
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat
Uživatelský avatar
bushman1
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3802
Registrován: úte led 21, 2014 3:15 pm

Re: Říšská vrtule "Adolf" - Vláďovo BMW E61 550i 2006 LPG

Příspěvek od bushman1 »

Nám teď strašně cukala Xsara a servisák, at dělal, co dělal, si s tím dlouhou dobu nevěděl rady.
Auto jsme museli úplně odstavit z provozu.
Poslední návrh byl vyměnit motor za motor z jiného auta.
Převezli jsme to k jinému servisákovi a ten zjistil, že je překousaný kabelový svazek od kuny.
Po jeho výměně motor běží zas jak víno.

Takže chce to hledat, zkoušet a hledat.
Subaru WRX STI 2.5 2012
viewtopic.php?f=39&t=7756
Kia ProCeed GT 1.6 2021
Mini Cooper Clubman S ALL4 2.0 2016
Mazda MX5 NA 1.8 1995
BMW 330i E46 2000
Ex Subaru Legacy 2.5 2008
https://www.instagram.com/fova.bushman/
Uživatelský avatar
podvlada
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 11623
Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
Bydliště: Plzeň

Re: Říšská vrtule "Adolf" - Vláďovo BMW E61 550i 2006 LPG

Příspěvek od podvlada »

Moc se toho furt neděje, co?

Zvyklej z Outbacka na to, jak jednoduchý je ho zvednout, jsem byl nemile zaskočen. Chválim německý inženýry, že udělali zvedací body formou vystouplých plastových kostek u prahů - takže jsou 1) vidět a za 2) nehrozí deformace prahů. Na zvednutý komplet předku je pod nápravnicí bod podobně jako u Subaru, a vzadu za diff - jen tady pozor, zvedat se to má za tělo, ne za dekl, jenže dekl má na sobě žebrování a zrovna taky takovou kostku směrem dolů, která vypadá jako ty ostatní body pro zvedání... takže trochu nachytávka.

Jenže já ten hever zepředu nedostanu až pod tu nápravnici, a to mam low-profile :-D No tak jsem vytáhl malý nízký plastový nájezdy co slouží pro vyrovnání třeba karavanu (u mě jen auta, když v něm spím) při kempingu. Ale jak jsem na to najížděl pomalu plyn - brzda - plyn - brzda, tak mi to ty nájezdy posouvalo po zemi dál a dál... no ale naštěstí jsem na ně aspoň kousek najel, tak, abych mohl ten hever zasunout až pod nápravnici a zvednout předek. Zvedl, dosunul nájezdy až pod kola jen pro jistotu, pak konečně aplikoval podpěry. Vzadu jsem se pod diff naštěstí dostal. Auto mam konečně zvednutý a příště už budu vědět jak na to.

Za další, zespoda to je zakrytý, že neni skoro nic vidět. Všude jen plasty, tepelný štíty a výfuk. Dokonce i kardan je někde schovanej až za těmi tepelnými štíty... Tak jsem postupně sundaval co mi přišlo pod ruce... Nějakej kryt pod motorem z lisovaný kombinace plast-filc, pod tím plechovej kryt-výztuha (s nápisem "do not drive without this" :-)) I ten výfuk se mi nakonec podařilo odpojit - hned za katalyzátory to je jeden komplet díl, přestože na nákresu má být dělený... je to pořád ještě origo, většina je nerez, co jsem tak zkoušel magnetem. Asi se řeže vejpůl až když se musí něco měnit.

K mému nemilému zjištění jsem pohledem zezadu do katalyzátorů nic nezjistil. Zezadu vypadají oba dva pěkně. Přitom levý by měl být ok a pravý buď vysypaný, nebo přicpaný. Zezadu ale nic poznat není. Takže co dál... sundat svody? Ani prd, kolem toho motoru je tak málo místa, že na sundání svodů je potřeba sundat buď pomocný rám nebo samotnou nápravnici (ještě to nemam tak nastudovaný) a ideálně si i naklonit motor dozadu, což znamená ještě odpojit kardan, povolit montáž motoru atd... Vojeb.

No tak další varianta - podívat se před katalyzátor endoskopem? Takže vyndat přední "lambdu". Hm, víte, jak jsem říkal, že tam není místo? Zespodu není téměř vidět, kabeláž je přichycená asi třemi klipsy na místech, kam se dostane jen zkušený internista... a trochu je vidět shora, takže možná půjde odšroubovat metrovým nástavcem který strčím někam hluboko do neznáma :-)

Zadní lambdy, pod který budou muset tak jako tak jít podložky, se mi nakonec podařilo povolit po nahřátí příruby hořákem. Nic dalšího neshořelo, zatím by mi to asi bylo líto, byť je to jebačka, zatím nemám chuť to úplně zapálit. ;-D Mimochodem podložky pod lambdy budou muset být úhlový, ne přímý, protože na ně samozřejmě taky není místo.

Takže teď mě čeká povolit a vyšroubovat přední lambdu a podívat se na ten kat endoskopem. Chtěl bych to samý udělat i na druhý straně, ale tam jsem tu přední lambdu ještě ani nezahlídl. Takže nevim nevim. Dost jsem zvažoval, že bych před katalyzátorem udělal zespodu prostě díru, kterou bych se tam podíval, a pak ji zavařil, ale kdo ví jak by to šlo, dělat to pod autem další opruz, a nerad bych si přidělal další problémy, kterých už tak je požehnaně. Další varianta je ten kat prostě vykuchat tak jako tak, protože na 90 % to tím ucpaným katem je, jsou asi dávno po smrti tak jako tak, a to ještě otázka, jestli, když kuchnu jeden, by bylo vhodný kuchnout i druhej (teoreticky bezproblémovej), aby to bylo symetrický a ten motor neměl na jedný straně větší restrikci než na druhý. Jestli je plán, že to má jezdit na plyn, tak se s tím možná zbytečně seru. :-D

Mimochodem, abych vám taky dal aspoň jednu fotku... ;-D Takhle vypadaly matice (resp. jejich zbytky) na přírubách výfuku. Zleva doprava - první nešla povolit, ohobloval jsem ji dokulata, tak jsem ji pak navrtal, šroubovákem odrazil a pak už vytočil bez problému. Druhá šla kupodivu normálně odšroubovat, a dokonce na ní držel ořech. Třetí se oddělilo tělo od závitu, to z toho upadlo, a závit pak šel kleštěmi. Poslední, kde byl už jen závit, se povedlo ten závit kleštěmi odtrhnout a pak šel taky vytočit. Koukal jsem na to jak na zjevení. :-)

(A jednou vám snad už konečně dodám i slíbený fotky interiéru, ale nejdřív asi uvidíte ještě pár fotek zespodu auta :-)
Přílohy
IMG_5729.jpg

Subaru Outback '04 BP 3.0H6 180 kW <vlákno zde> Obrázek
BMW E61 550 '06 4.8 V8 270 kW, LPG <vlákno zde> Obrázek
ex Subaru Forester '05 SG 2.0 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo '00 1.8 I4 85 kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140 kW
Odpovědět

Zpět na „Vozidla členů SFC“