Říšská vrtule "Adolf" - Vláďovo BMW E61 550i 2006 LPG

Diskuse o vozidlech jednotlivých členů fóra na jednom místě.
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 22274
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Říšská vrtule "Adolf" - Vláďovo BMW E61 550i 2006 LPG

Příspěvek od HonzaCZ »

Jj.

Já právě bral jako výhodu to odpařování blíž motoru.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Uživatelský avatar
podvlada
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 10802
Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
Bydliště: Plzeň

Re: Říšská vrtule "Adolf" - Vláďovo BMW E61 550i 2006 LPG

Příspěvek od podvlada »

Tak po dovolený zase drobnej update.

Včera jsem s tim jel na nákup. Dokud se jede normálně, tak to jede normálně.
A jak jsem chtěl razantně přidat, někdy už kolem 4500 - 5000 rpm se to začne jak kdyby dusit, přestane to jet, rozbliká se kuře. Dokud se to ještě jakž takž drží v otáčkách tak to jede, ale jak to klesne na volnoběh, třese se to jak drahej pes a je problém se s tím vůbec rozjet. Asi, jak cimrmansky ty čtyři válce mají co dělat, aby přetlačily ty další čtyři mrtvý.
Zkusil jsem to dvakrát, stalo se to dvakrát. Dobrej success-rate. Na to, že servis říkal "nooo vždycky když jsme to tu měli, tak to jelo normálně..."
Zajímavý je, že stačí restart a jede to zase "normálně". Dokud se s tim nechce jet svižnějš... Pomalu se to na kilo dostat umí, rychle ne.

Ještě jsem pořád neověřil, jestli se ta klapka ve výfuku otevírá jak má, ale je rozhejbaná že s tím jde hejbat rukou a podtlakový vedení by mělo být v pořádku. Budu s tím muset ještě trochu laborovat, protože moje aktuální podezření je, že se to fakt prostě nějak dusí, protože mi i přijde, že to nejede jak by mělo (nevidím rozdíl mezi 245 hp Outbackem a tímhle, co má mít 360). Ač to hraničí s konspirační teorií, možný by snad bylo i to, že jak to dlouhodobě jezdilo s nefunkční klapkou ve výfuku, ten vyšší tlak ve výfuku a provoz na plyn mohl vypálit katalyzátory tak, že jsou i přicpaný (P0420 to hází pravidelně) a proto to nechce jet (a dávalo by smysl, že se chyba objevuje pravidelně na jedný straně motoru).

Další plán je teda holt ověřit, jestli se klapka otevírá jak má, a taky shodit výfuk a prohlídnout katalyzátory.
Pokud bude výfuk v pohodě, bude to muset bejt někde u motoru. Napadly mě i vadný čidla klepání.

Ale samozřejmě se nevyhnu tomu rozebrat bižuterii kolem motoru a vyhodit plyn, opravit/vrátit elektriku kolem motoru, podívat se na svíčky, podívat se endoskopem do válců, ...

A aspoň nějaký pozitiva na konec - za to krátký pojíždění po městě jsem přes OBD neviděl vyšší teplotu vody než asi 95 - 98 °C. To je, jak kdyby tam už byl sníženej termostat. Ale možná se to jen nestihlo úplně ohřát v tom klidnym módu, jakym jsem jel. A přijde mi divný, že by to tam dal ten servis, kde naopak zmiňovali, že ten motor právě funguje při 105 °C a všechno kolem motoru je křehký a tak. No uvidíme.
Jo a taky to ohřátý nastartovalo po cca 5 minutách klidu úplně v pohodě, tak snad benzinový vstřiky budou opravdu OK - aspoň v tom smyslu, že nepropouští.
A hlavně mě to zatim furt ještě baví. Povíme si, až budu po pas v motoru. :-D
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde> Obrázek
ex Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde> Obrázek
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW
Uživatelský avatar
hamoun
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 19950
Registrován: ned čer 12, 2011 9:16 pm
Jméno a příjmení: Petr Hanek
Bydliště: Kravaře

Re: Říšská vrtule "Adolf" - Vláďovo BMW E61 550i 2006 LPG

Příspěvek od hamoun »

ten motor se na provozni teplotu ohreje hodne rychle .. to pak oceníš v zime .. topi to v podstate hned ...
se zbytkem drzim palce a napjate sleduji :)
škoda superb
ex WRX 2008
Uživatelský avatar
dracekvo
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3365
Registrován: stř kvě 19, 2010 4:04 pm

Re: Říšská vrtule "Adolf" - Vláďovo BMW E61 550i 2006 LPG

Příspěvek od dracekvo »

Bych prostě na test udělal bypass toho ovládacího ventilu a nechal tu klapku natvrdo otevřenou.
Žádnou jinou chybu to nepíše?
Peugeot ION elektro (rv.12, najeto 100 tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv. 07 najeto 320tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv.99 najeto 350tis)
Peugeot 206 1.4i MT (rv. 99 najeto 270 tis)
Audi A4 Avant 1.9 TDI (rv. 97 najeto 260 tis)
Peugeot J5 obytná alkovna (2.5TD, rv.91 najeto 150tis)
Uživatelský avatar
podvlada
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 10802
Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
Bydliště: Plzeň

Re: Říšská vrtule "Adolf" - Vláďovo BMW E61 550i 2006 LPG

Příspěvek od podvlada »

hamoun píše: úte črc 09, 2024 10:58 am ten motor se na provozni teplotu ohreje hodne rychle .. to pak oceníš v zime .. topi to v podstate hned ...
se zbytkem drzim palce a napjate sleduji :)
Díky :-) V zimě ocením hlavně Webasto ;-D
dracekvo píše: úte črc 09, 2024 11:02 am Bych prostě na test udělal bypass toho ovládacího ventilu a nechal tu klapku natvrdo otevřenou.
Žádnou jinou chybu to nepíše?
Jojo, to je taky v plánu zkusit. Buď tak, nebo tu klapku zaaretovat drátem v otevřený pozici.
Po včerejším výletě ještě nebyl čas si ty chyby přečíst, to chci zkusit někdy dnes snad. Dřív to psalo jen ty missfiry, ale to jsem ještě neměl kabel a software (INPA).
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde> Obrázek
ex Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde> Obrázek
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 49839
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Říšská vrtule "Adolf" - Vláďovo BMW E61 550i 2006 LPG

Příspěvek od VDC »

Vláďo to je dobře, že se alespoň ty chyby objevujou pravidelně. Věřím, že to najdeš !!
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Uživatelský avatar
samvaculik
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 928
Registrován: úte pro 29, 2020 11:19 am
Jméno a příjmení: Samuel Vaculík
Bydliště: Liptál
Kontaktovat uživatele:

Re: Říšská vrtule "Adolf" - Vláďovo BMW E61 550i 2006 LPG

Příspěvek od samvaculik »

Je to taková bojovka, ale ty to dáš :)
▶︎ Subaru Outback BP 2.5i 127kw MT 2008, vlákno zde
▶︎ Suzuki Swift SPORT 1.6 92kw 2007
▶︎ Ex Mazda 323f BJ 1.5 65kw 2000
Uživatelský avatar
podvlada
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 10802
Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
Bydliště: Plzeň

Re: Říšská vrtule "Adolf" - Vláďovo BMW E61 550i 2006 LPG

Příspěvek od podvlada »

Další drobnej update, spíš jen jako zápis do deníčku.
Furt neni moc času, takže proběhl jen jeden test.

Jel jsem to projet s napojenym ntb s diagnostikou a zajímaly mě hodnoty knock senzorů. Jsou tam asi 4, takže to dokáže vypisovat hodnoty jednotlivých válců. Stačil jeden prudší rozjezd, kdy to vytočím nad 4k rpm a kuře je pečený. Ale předčasnou detonací to asi nebude, protože hodnoty se nijak zásadně nehnuly.

Mrknul jsem i na tu klapku ve výfuku - buď je něco špatně s vedením nebo ovládáním, protože při vytočení motoru na místě se neotevírá, ani náznak. Možná se to děje jen při vyšší zátěži, takže to budu muset někdy projet s kamerou, abych zjistil, jestli se to za jízdy chová jak má. Ale neváhal jsem a zaaretoval jsem ji drátem v otevřený poloze, abych to projel znovu a zjistil, jestli to má na motor vliv. A bohužel, při 4 nebo 4,5 k rpm se chyba vyskytla znovu. A vždycky stačí jen vypnout motor a zase ho zapnout, a nepravidelný chod motoru je pryč.

Co mě překvapilo, což jsem doteď nezkusil, je, že to samý se stane i když ten motor vytočím nad 4k i na místě, bez toho, abych jel. Tak se kvůli tomu nemusím ani jezdit projíždět :-D a vzhledem k tomu, že se to stane i na místě, za to nebude moct ta klapka ve výfuku (leda fakt ucpanej katalyzátor, ale to by muselo bejt pekelný), ale spíš opravdu něco s elektrikou kolem motoru / vstřiky.

Mám už konečně k diagnostice INPA i ISTA-D, kterou byl trochu problém stáhnout, ale nastěstí na jednom anglickém/americkém fóru existují lidi, co jsou ochotni poslat odkaz ke stažení. Problém je, že to je "soukromý", nesmí to bejt nikde veřejně, protože po tom BMW jde. Obojí je v podstatě software tovární/dealerskej. První je jednodušší diagnostickej, co umí ukázat realtime analog hodnoty všeho možnýho kolem motoru, druhej je spíš servisní, s plánem kontroly a diagnostiky dle jednotlivých chyb, ale ukáže všechny chyby detailně pro úplně každou jednotku v autě, a má lepší grafický rozhraní, umí toho víc... Pak je ještě ISTA-P, který slouží k programování starších E- modelů, novější F už používají ISTA+; pro úplnost.

Bohužel mi to ale k chybám neřekne nic víc než co už vím. Pravidelně jsou to jen chyby Misfire - various cylinders a pak Misfire with cylinder cutout #1, #3, #4. Mám dojem, že jsem zatím neviděl chybu jednoho z válců na tý jedný straně, ale ruku do ohně bych za to teď nedal, možná se to střídá. Při tý zkoušce na místě to vyhodilo myslím jen tu obecnou a #3. Od tý ISTA-D diag jsem si sliboval, že mi to poskytne i freeze-frame data, což ta první neumí, ale prdlačky. Auto to prej logovat umí, protože jsem v tomhle nástroji někde na netu viděl jiný chyby, který měly u popisu ještě další tab "details", kterej mi u těch misfirů ale chybí, to tlačítko tam prostě není.

Takže svíčky, cívky, vstřiky, elektrika kolem tohohle v kombinaci s plynovou zástavbou... Další krok už je fakt asi ten motor trochu svlíknout a podívat se víc dovnitř. Jednoduchý věci došly. :-) Ale špatný spaní z toho zatím nemám a nápady nedochází. ;-D
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde> Obrázek
ex Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde> Obrázek
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW
Uživatelský avatar
námořník
Místopředseda klubu
Místopředseda klubu
Příspěvky: 21259
Registrován: sob zář 10, 2016 8:43 am
Jméno a příjmení: Jiří Mareš
Bydliště: Most

Re: Říšská vrtule "Adolf" - Vláďovo BMW E61 550i 2006 LPG

Příspěvek od námořník »

Pokud by to byl kat, tak to do červeného v zátěži nevytočíš. A misfire ti to bude házet taky. Jezdí to na lpg, tak ten kat klidně v prdeli být může.
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat
Uživatelský avatar
podvlada
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 10802
Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
Bydliště: Plzeň

Re: Říšská vrtule "Adolf" - Vláďovo BMW E61 550i 2006 LPG

Příspěvek od podvlada »

Je to možný, asi by záleželo jak moc v prdeli ten kat je / ty katy jsou, ale teď se jako pravděpodobnější jeví třeba přicpanej vstřik/y, který v těch vyšších otáčkách nedají dostatek paliva, ale zas když to udělá i bez zátěže na neutrál na místě, ... nesmíme zapomínat, že elektrika k benzinovým vstřikům jde pořád ještě přes jednotku LPG :-)
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde> Obrázek
ex Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde> Obrázek
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW
Uživatelský avatar
spm
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 23365
Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
Jméno a příjmení: Jan Krajdl

Re: Říšská vrtule "Adolf" - Vláďovo BMW E61 550i 2006 LPG

Příspěvek od spm »

Vyhozením jednotky z LPG bych upřímně v téhle chvíli asi začal. U vadných cívek, svíček nebo vstřiků si moc nedovedu vysvětlit, proč by se to podělalo při vytočení nad 4000rpm a následně by to misfajrovalo i na volnoběh, dokud se nezhasne motor. Naopak u elektronický jednotky, který nějak jebne a po tvrdym restartu zase funguje normálně si to vysvětlit mohu :-)
Subaru Outback BH 3.0 H6 Obrázek
Subaru Libero SDX Obrázek
Hyundai i20 1.2 2012 Obrázek
Volkswagen Transporter T4 Syncro 2.5TDI R5 Obrázek
Uživatelský avatar
podvlada
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 10802
Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
Bydliště: Plzeň

Re: Říšská vrtule "Adolf" - Vláďovo BMW E61 550i 2006 LPG

Příspěvek od podvlada »

No o tom rozhoduje DME (jednotka motoru). Nad 4k se něco stane (misfire, cokoliv) a ona odpojí válec. (proto misfire with cylinder cutout). Proto to jde i na volnoběh blbě a po restartu zase v pohodě. Ale samozřejmě tím prvotním důvodem může klidně být i ta LPG, nicméně naprosto stejnej popis (plyn na podlahu, error, misfiry, cutout, rough idle, a po restartu vše OK) jsem teď našel v dalším fóru a přisuzují to katu nebo lambdasondě. (Test - prý když se lambda vyndá ven (nechá zapojená), mělo by to jet stejně na hovno jen nehodit misfire, pak za to může buď kat nebo lambda, a když je prohodím L/P, tak pokud se chyba objeví na stejný straně = kat, pokud na druhý, lambda.) Než rozeberu věci kolem motoru, sundám výfuk a podívám se na katy aspoň.

Pak půjde opravit zpět elektrika bez LPG a když už budu tak hluboko, inspekce svíček/cívek a snad i válců endoskopem.
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde> Obrázek
ex Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde> Obrázek
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW
Uživatelský avatar
námořník
Místopředseda klubu
Místopředseda klubu
Příspěvky: 21259
Registrován: sob zář 10, 2016 8:43 am
Jméno a příjmení: Jiří Mareš
Bydliště: Most

Re: Říšská vrtule "Adolf" - Vláďovo BMW E61 550i 2006 LPG

Příspěvek od námořník »

My to u Forestera hledali 2 roky. Katy jsme vyřadili , protože byly skoro nový. Škoda, mohli jsme to najít vice méně hned. Pokud nemáš jasnou chybu, tak bych nejdřív zkontroloval je. Ale samozřejmě musíš vědět sám.
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat
Uživatelský avatar
bushman1
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3680
Registrován: úte led 21, 2014 3:15 pm

Re: Říšská vrtule "Adolf" - Vláďovo BMW E61 550i 2006 LPG

Příspěvek od bushman1 »

Nám teď strašně cukala Xsara a servisák, at dělal, co dělal, si s tím dlouhou dobu nevěděl rady.
Auto jsme museli úplně odstavit z provozu.
Poslední návrh byl vyměnit motor za motor z jiného auta.
Převezli jsme to k jinému servisákovi a ten zjistil, že je překousaný kabelový svazek od kuny.
Po jeho výměně motor běží zas jak víno.

Takže chce to hledat, zkoušet a hledat.
Subaru WRX STI 2.5 2012
viewtopic.php?f=39&t=7756
Mini Cooper Clubman S ALL4 2.0 2016
Skoda Octavia IV 1.5 2021
Mazda MX5 NA 1.8 1995
BMW 330i E46 2000
Ex Subaru Legacy 2.5 2008
https://www.instagram.com/fova.bushman/
Odpovědět

Zpět na „Vozidla členů SFC“