Vážičů bych se nebál, osobák s "normální" károu není v jejich hledáčku. Prázdného tě vážit nebudou, a pokud jezdíš a hodláš jezdit evidentně přes, tak je jedno co máš za káru. Většina, snad kromě OBI plechových srágor zvládá 2x tolik co má povoleno. Tak je to jen o tobě, co naložíš, abys zbytečně nedráždil orgány ....
petr píše: ↑pát úno 24, 2023 8:53 pm
ty nápravy s lisťákama jsou fajn v tom , že člověk ví kolik má naloženo , je vidět vzdálenost od dorazů, ten polák je fajn , bytelný , jen podlaha je z tenké překližky , to je slabé místo , oproti agadosu co jsem kdysi měl je to daleko robustnější i když o pár kg těžší
Já jsem šel cíleně po vozíku s lisťákama. Podlahu jsem "vyspravil" osbčkem. Aspoň se ta drahá překližka neponičí. Jediná nevýhoda je, že oproti agadosu je ten vozík těžší.
Subaru Legacy wagon 2.0 R 121kW "sociál" MY06
Subaru Forester SF 90kW MY98
KLABO nedoporučuji. Abych byl přesný - nesmíte věřit doporučení samotného výrobce a koupit verzi EASY. Já jsem si na občasný převoz motorky (příp. čtyřkolky či zahradního traktůrku...). Nechal jsem si doporučit vozík KLABO EASY a připlatil jsem si za vše, co mi jen výrobce nabídnul: zesílená podlaha, opěrka s kolečkem, opěrná noha, spousta OK (celkem 8x oko ve třech řadách), bočnice (stačilo by mi plato), držáky moto, nájezdy... Celkem jsem zaplatil bez 4 stovek 40 tisíc korun.
Vozík dorazil s rozbitým krytem světla - patrně převozem. Neřešil jsem. Vše se tak protahovalo, že jsem s vozíkem nemohl na motorky, jak jsem původně chtěl. T možnost mám z časových důvodů jednou za rok nebo několik let. Proto tedy vozík až do dnešního dne téměř jen stál. Jednou jsem odvezl zahradní traktůrek do servisu (8km tam a totéž zpět). Ten jsem ale nekurtoval, jen zabrzdil. Podruhé jsem vezl do servisu čtyřkolku a tu už jsem musel přikurtovat. Byl jsem opatrný a kurtny přitahoval mnohem méně, než v minulosti motorky na zapůjčených vozících. Přesto se oka začala vytrhávat z desky. Dodávám, že jsem ujel cca 2 + 2 km. Je to velice špatně navržené - oka jsou jen v desce, na jejím absolutním kraji, a ani zespod není žádný pořádný plech. Viděli to kolegové, kteří mi dali na KLABO doporučení a byli zhnuseni. Stejně jako já.
Vyjádření majitele firmy KLABO bylo v tom smyslu, že se přeci nemohu divit, když jsem si koupil ten nejlevnější vozík, který vyrábějí. Byl agresivní, urážlivý... Bylo mu úplně jedno, že mi celou sestavu doporučili oni a vše, co vymysleli, jsem objednal. Nic jsem nijak neomezoval. Naopak - zmínil jsem, že si klidně připlatím i za brzděný vozík, ale po věcné debatě se zaměstnancem firmy, který mi dal najevo, že v mém případě je to zbytečně a že by si to sám nekoupil, jsem tedy od toho odstoupil. Dnes zjišťuji, že model EASY je prostě šrot a to mi de-facto tvrdí i sám majitel firmy. Škoda, že mi tedy nenabídli něco, co funguje. Zaplatil bych místo 40 tisíc třeba 60 tis., ale měl bych funkční věc. Takto mám jen rozpadající se polotovar - dodělej si sám a neobtěžuj.
Už s tím člověkem jednat nechci. Vozík si tedy dodělám dříve, než se rozpadne. Používat jej do té doby nemohu, ale to nevadí - budu jej potřebovat opět až za dlouho.
Přátelé, nenechte se napálit a buď se vozíkům KLABO vyhněte obloukem, nebo neposlouchejte rady jejich zaměstnanců a kupte si nějakou jejich prémiovou řadu, jinak dostanete rozpadající se šrot. To ostatně vidím v cca 3 měsíce staré recenzi, kde si zákazník stěžuje na mizernou kvalitu. Možná se u výrobce něco změnilo, možná byla řada EASY vždy jen na vystavení, to nevím. Ale po své zkušenosti důrazně nedoporučuji KLABO EASY a varuji před jednáním pana majitele. Byli velice milí, když řešili zakázku. Nyní je to úplně jiný svět...
Zdravím, naše rodina si koupila jiný caravan, (Firma Fendt, Saphir 465 TG) a ted ma náš Forester trochu problém, spíš ridič.
Forester tahal bez problému náš starý caravan (Firma LMC), maximální váha 1200kg. S starým caravanem jsme byly v Dansku, cesta proběhla bez problemu. Najelo se přes 3000km. I cesta do Francie byla dobra (zde musím říct, že to tahal VW Touran, 2l TDI). Kolem Grenoble si ale motor dal,
když jsme stoupali pres 1000 metrů.
Fendt caravan ma maximalně 1800kg. Dle papírů Forester muže tahat 2000kg, ale auto proti caravanu je moc lehké. To je Forester ma slabý motor,
žere jako tank a každý nákladák nás na dálnici přejizdí mi moc nevadí, ale ta lehká váha toho auta. Vždy se to za jizdy ukaže, když jdu z plynu,
tak caravan přebere moc a začíná s autem dělat co chce. V léte pojedeme do Holanska, uvidíme jaká bude cesta.
V květnu jsme byly ve Spreewaldu na kanálech nebo jak se jím řika Fliess
Po dovolené chci se pokouknout po těšším vozidle. A ted Vás poprosím o radu, o zkušenosti atd. Aby auto nebylo moc dlouhé,
tak pokoukavám na BMW X3, 3l nafta, šestivalec.
BMW X3 je samo od sebe těší (přes 1900kg) a má (logicky) lepší krouticí moment.
Kamarád mi říká, že i ta X3 je malá a versus caravanu taky lehká. Mám se louknout ihned na X5. Za mě už moc velké vozidlo.
Kdo od Vás tahá taky caravan a jaký auto používáte?
Děkuji předem za radu, za informace.
Ne u semaforu ale v zatáčce se potkáme
Subaru Forester, MY 2008 manuál s rozmazleným moturkem
Kamoška co tahá koně říkala, že cokoli pod X5 je kravina (X3 zkoušela a zavrhla). Kamarád co si koupil karavan to tahal za WV Caddy a hodně rychle to vyměnil za Nissan Pathfinder. Má to 7 míst což využije, AWD je nutnost a koupil to s 3 litrem. Tažný tam dal na 3 tuny a o karavanu po cestě ví jen podle zrcátek a spotřeby. Ale i tak se vejdou naložený do 10 litrů. Vezl jsem mu to jednou s SG na STK a turbo to v pohodě uveze, ale dál jak těch 20 km bych s tím nejel. Párkrát mi to do toho z boku zadulo a udržet to v přímém směru dalo dost práce.
Vozim sem tam za foresterem 1500kg.
Brzdí ten karavan dobře? Já když ucítím jak naberou brzdy na vleku tak se to chová neuvěřitelně, pomalu jako by tam nebyl. S nebzrzdenym 750 vlekem se to nedá srovnat.
Jestli teď hned není auto ověřil bych že to brzdí jak má. Aspoň na tu nejbližší dovolenou.
Forester SG 116kW + LPG
Dědův SG 92kW
Mondeo IV 2.0 Duratec Mondeo II 1.8i Zetec - Srdcovka v modré bohužel zrušeno
Když ono 1500 kilo na přívěsu se chová jinak, než stejně těžkej karavan. Tím, že je to škatule jako kráva, tak se s tím jede podstatně hůř, než se stejnou váhou na vleku.
Caravan s Forestrem vypada takto, cesta do Spreewaldu
Rok výroby 2022 a celkem byl třikrát na cestě, vše funguje jak ma, brzdy, světla atd.
Ma závěs s stabilizátorem (Antischlingerkupplung).
Jak VDC píše, tahat kompaktní 1.500 kg na vleku nebo tak vekou stodolu je rozdíl. Caravan se chová trochu jinak.
Když porovnám jízdní vlastnosti mezi starým a novým karavanem, tak ten starý caravan se nechal velice rychle rozhoupat
když začal předjíždět autobus nebo nákladák.
Nový caravan to nechá úplně v klidu, za to se nechá rychle rozhoupat, když předjíždí dodávka co ma DPP, DHL atd.
Nechci měnit Subaru za "Bring Mit Werkstatt" nebo "Bus Metro Walk", Subaru si ponechám.
Kdo ví co se koupí, rozpočet malý.
A změna bude, ted pojedeme s VW Touran na dovolenou, Forester ma totálně rozpadlí výfuk a na technické měli s tim vážně problem.
Jenom tedy musíme dát pozor kolik naložíme, Touran muže táhnout max 1.600kg, Caravan ma max 1.800kg zapsané.
Ne u semaforu ale v zatáčce se potkáme
Subaru Forester, MY 2008 manuál s rozmazleným moturkem