Pridavny chladic
-
- Uživatel fóra
- Příspěvky: 121
- Registrován: pon lis 08, 2021 9:39 am
- Jméno a příjmení: PATRIK HLOBIL
- Bydliště: Zlín
Re: Pridavny chladic
Tohle uz jde nad moje chapani, nebo spis dovednosti, chapat to chapu, s tim uz by si musel poradit pan mechanik, kdyby na to prislo.
Dneska jsem jel s otcovym Foresterem 2023, 100km po dalnici, proti slunku, venkovni teplota 28 stupnu, celou dobu teplota oleje cca 118stupnu...to taky asi neni pro ten olej 0w20 dobre ze :D....tim chci rict, ze vlastne nevim co tady resim s olejem 10w60 a 125stupni :D
Dneska jsem jel s otcovym Foresterem 2023, 100km po dalnici, proti slunku, venkovni teplota 28 stupnu, celou dobu teplota oleje cca 118stupnu...to taky asi neni pro ten olej 0w20 dobre ze :D....tim chci rict, ze vlastne nevim co tady resim s olejem 10w60 a 125stupni :D
Forester 2.5XT AT 2006
XV 2.0 CVT 2013
XV 2.0 CVT 2013
Re: Pridavny chladic
Ja som absolútny odporca lahkobežných olejov, pretože ten lahkobežný má pri 100°C takú viskozitu ako má bežná 5W40 trepnem pri 85°C...
Mne je total u prdele čo prikazuje / odporúča výrobca, pretože výrobca v prvom rade nahána emisie aby splnil prísne limity, preto lahkobežný olej.
Nie preto že je lahkobežný "lepší" a ešte ho tam nechať smažiť 30tkm, lebo však výrobca tak odporúča...
Samozrejme každý si tých 30tkm obhájí : "lebo kvalitnejší olej"...
S prepáčením *****, ved každý vie čo...
Na internete je množstvo podobných grafov ako tento, kde sa odporúča použitie viskozity aj podla vonkajších teplôt a nikto tam nerieši nejaké dalšie podnormy API, ACEA, bla bla bla
My tu máme v pohode aj tie 35°C, čo je hraničná teplota aj pre 5W30 a dnes do najnovších áut ide v pohode 0W20, ktorá má odporúčanie pre vonkajšie teploty do +30°C...

Mne je total u prdele čo prikazuje / odporúča výrobca, pretože výrobca v prvom rade nahána emisie aby splnil prísne limity, preto lahkobežný olej.
Nie preto že je lahkobežný "lepší" a ešte ho tam nechať smažiť 30tkm, lebo však výrobca tak odporúča...
Samozrejme každý si tých 30tkm obhájí : "lebo kvalitnejší olej"...
S prepáčením *****, ved každý vie čo...
Na internete je množstvo podobných grafov ako tento, kde sa odporúča použitie viskozity aj podla vonkajších teplôt a nikto tam nerieši nejaké dalšie podnormy API, ACEA, bla bla bla
My tu máme v pohode aj tie 35°C, čo je hraničná teplota aj pre 5W30 a dnes do najnovších áut ide v pohode 0W20, ktorá má odporúčanie pre vonkajšie teploty do +30°C...
Subaru Impreza 2.0GX, 5MT, rv2001...
Subaru Legacy 2.5i, AT, rv2005...
Subaru Legacy 2.5i, AT, rv2005...
-
- Uživatel fóra
- Příspěvky: 121
- Registrován: pon lis 08, 2021 9:39 am
- Jméno a příjmení: PATRIK HLOBIL
- Bydliště: Zlín
Re: Pridavny chladic
Tak chladic mam konecne namontovany, nakonec jsem zvolil Proracing kit, 16 rad a k tomu termostaticky adapter pod filtr. Myslel sem ze montaz zvladnu sam, bohuzel jsem nebyl schopny tam dostat adapter, jelikoz zavazely svody na fitinky od hadic, moje myslenka byla ze bych demontoval ten vymenik voda-olej ( dival jsem se na videa z jinych zemi ze to tak delaji u imprez - tak snad to nebude problem, krome horsiho zahrivani v zime, s tim jsem smireny a budu si na to davat pozor) ,tim by vysly hadice nad svody, na to jsem si ale netroufl, jelikoz na vyvody od vody byl nutny dat bypass nebo je zaslepit jako v mojem pripade, takze mi montaz delal p. Capik ze Subolab ( timto ho tady opet chvalim). Jeste je teda nutne dokoupit delsi hadice aby vysly vrchem, ted jsou spodem a trci docela z pod auta, to se co nejdriv dodela.
Ted tedy k vyhodnoceni tehle upravy, po testovaci jizde na stejnem useku, pri podobne venkovni teplote, kde jsem mel na budiku pred montazi chladice az 130 stupnu, jsem se nedostal ani na 115stupnu, takze jsem spokojeny, teplotu o 15 stupnu dole povazuji za hodne dobry vysledek. Snad to bude fungovat dlouhodobe
Ted tedy k vyhodnoceni tehle upravy, po testovaci jizde na stejnem useku, pri podobne venkovni teplote, kde jsem mel na budiku pred montazi chladice az 130 stupnu, jsem se nedostal ani na 115stupnu, takze jsem spokojeny, teplotu o 15 stupnu dole povazuji za hodne dobry vysledek. Snad to bude fungovat dlouhodobe

Forester 2.5XT AT 2006
XV 2.0 CVT 2013
XV 2.0 CVT 2013
- OZP
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 4445
- Registrován: úte pro 09, 2014 3:36 pm
- Jméno a příjmení: Ondřej
- Bydliště: Praha
Re: Pridavny chladic
No tak super!
VW Multivan T6.1 / HAWK- Impreza WRX STI MY2006 / BLOB- Impreza WRX STI MY2003 / EX-Ford Focus combi 1,6 MY2000 RIP†2016 /
V rodině též Levorg MY2017 / OZP SUBARU Youtube
V rodině též Levorg MY2017 / OZP SUBARU Youtube
Re: Pridavny chladic
Paráda, hlavně chvíli sleduj, jestli při běžné jízdě to není podchlazené. Jinak to zní jako úspěch. 
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE)
[vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE)

Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
-
- Uživatel fóra
- Příspěvky: 121
- Registrován: pon lis 08, 2021 9:39 am
- Jméno a příjmení: PATRIK HLOBIL
- Bydliště: Zlín
Re: Pridavny chladic
Prave ze se to krasne drzi mezi 85-95 stupni, to je dobre rozmezi ne? Uvidime co v zime.
Forester 2.5XT AT 2006
XV 2.0 CVT 2013
XV 2.0 CVT 2013
Re: Pridavny chladic
Já osobně bych viděl motorový olej radši 90+. Otázka taky, co to je za olej a jestli tedy nebude vhodné změnit viskozitu na trochu nižší. Když se dlouhodobě jezdí s olejem mimo provozní teplotu, tak pak vznikají v motoru nepěkné usazeniny.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE)
[vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE)

Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
-
- Uživatel fóra
- Příspěvky: 121
- Registrován: pon lis 08, 2021 9:39 am
- Jméno a příjmení: PATRIK HLOBIL
- Bydliště: Zlín
Re: Pridavny chladic
Ted tam mam 10w60, prave kvuli tomu prehrivani, ted uz to asi nebude nutny, takze tam dam 5w50, uz po 4 za rok budu menit olej :D
Dlouhodobe tam pod 90 mit urcite nebudu, mozna kdyz by s tim nutne musela jet manzelka, kdyz by bylo XV v servise a ja s tim jezdim jedine pro radost, takze svizne :D
Dlouhodobe tam pod 90 mit urcite nebudu, mozna kdyz by s tim nutne musela jet manzelka, kdyz by bylo XV v servise a ja s tim jezdim jedine pro radost, takze svizne :D
Forester 2.5XT AT 2006
XV 2.0 CVT 2013
XV 2.0 CVT 2013
Re: Pridavny chladic
Niečo ako podchladenie oleja podla mna ani nehrozí, pretože je tam chladiaca zmes a tá bude vždy 85-90°C a olej môže byť len teplejší, alebo sa držať na podobných hodnotách.
Subaru Impreza 2.0GX, 5MT, rv2001...
Subaru Legacy 2.5i, AT, rv2005...
Subaru Legacy 2.5i, AT, rv2005...
-
- Uživatel fóra
- Příspěvky: 121
- Registrován: pon lis 08, 2021 9:39 am
- Jméno a příjmení: PATRIK HLOBIL
- Bydliště: Zlín
Re: Pridavny chladic
Urcite to je mensi problem nez treba 0w20 a olej 120stupnu :D
Forester 2.5XT AT 2006
XV 2.0 CVT 2013
XV 2.0 CVT 2013
-
- Uživatel fóra
- Příspěvky: 82
- Registrován: ned říj 28, 2018 7:17 am
- Jméno a příjmení: Jindřich Franc
- Bydliště: Kladno
Re: Pridavny chladic
Poté, co jsem koupil v r. 2018 nového Forestera, nechal jsem po 1500km vyměnit olej. 0W20 jsem vypustil a ode té doby používám 0w40.
Sleduju teplotu oleje (na přídavném displayi, protože výrobce můj vůz tímto nevybavil). Ve všech režimech nevystoupala teplota oleje nad 90 st., spíš se pohybuje do 85 st., teplota chladící kapaliny podobně. Nevidím nejmenší důvod, používat 0W20.

Sleduju teplotu oleje (na přídavném displayi, protože výrobce můj vůz tímto nevybavil). Ve všech režimech nevystoupala teplota oleje nad 90 st., spíš se pohybuje do 85 st., teplota chladící kapaliny podobně. Nevidím nejmenší důvod, používat 0W20.

-
- Uživatel fóra
- Příspěvky: 121
- Registrován: pon lis 08, 2021 9:39 am
- Jméno a příjmení: PATRIK HLOBIL
- Bydliště: Zlín
Re: Pridavny chladic
Forester 2023. Na dalnici teplota oleje cca 115 stupnu, nepovazuji se za odbornika, ale myslim si, ze to neni pro olej, respektive motor dobra teplota.
Forester 2.5XT AT 2006
XV 2.0 CVT 2013
XV 2.0 CVT 2013
Re: Pridavny chladic
XV benzin 2 litre 110kW CVT.
Pokojna jazda po dialnici na tempomat 115 km/h a teplota oleja vystupila na 103, co ma dost vylakalo,
Pri rannej zapche a jazde priskokmi teplota dosiahla 108 !
Je to normalne ?
Doteraz som si myslel, ze optimalna teplota je cca 95 stupnov.
Mal som Focus 2 diesel, a tam sa termostat otvara pri 88 stupnov.
Pokojna jazda po dialnici na tempomat 115 km/h a teplota oleja vystupila na 103, co ma dost vylakalo,
Pri rannej zapche a jazde priskokmi teplota dosiahla 108 !
Je to normalne ?
Doteraz som si myslel, ze optimalna teplota je cca 95 stupnov.
Mal som Focus 2 diesel, a tam sa termostat otvara pri 88 stupnov.
- podvlada
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 11519
- Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
- Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
- Bydliště: Plzeň
Re: Pridavny chladic
Olej bude v naprosté většině případů teplejší než voda. To s termostatem nemá nic společnýho 

Subaru Outback '04 BP 3.0H6 180 kW <vlákno zde>

BMW E61 550 '06 4.8 V8 270 kW, LPG <vlákno zde>

ex Subaru Forester '05 SG 2.0 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo '00 1.8 I4 85 kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140 kW
-
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 26602
- Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
- Jméno a příjmení: Radek- šíma
- Bydliště: Valašsko
Re: Pridavny chladic
Přesně tak, voda jen ochlazuje víc horký olej, tudíž musí být voda studenější, potažmo samotné otvírání termostatu už jen samo o sobě říká, že začíná být čas soustavu, motor, olej jeho chladit víc.
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98