Zdravím vás po delší době na tomto vlákně,
Chtěl bych se podělit o reálnou zkušenost s Outbackem XT a vlastně tímto můj projekt „hledání svatého grálu“ ukončit nebo jej alespoň na delší čas odložit k ledu...
Co se vlastně stalo: Měl jsem možnost se projet velmi zachovalým kusem Subaru Outback 2.5xt 2008 (US verze) a tak nějak jsem byl nucen (poměrně neochotně) přehodnotit celkově otázku výkonu, praktičnosti, univerzálnosti a pragmatičnosti vozů Subaru obecně. Musím ale říct, že to byla velmi zajímavá a příjemná zkušenost a jsem rád, že jsme si s kámošem udělali výlet do zahraničí a vůz oba (ve třech lidech) projeli...
Jak to shrnout.. asi jsem prostě čekal víc... představoval jsem si, že Outback s turbem zatlačí do sedačky a vystřelí jak z praku, ale až na pocitově lepší průběh točivého momentu v nižších/středních otáčkách, zvedání kapoty pod návalem krouťáku, hezké (v tomto případě i funkční) bubliny na kapotě a očekávaného "odfouknutí turba" jsem se ničeho extra navíc nedočkal... Ono taky jak bych mohl.. H6 se 180kw a 5EAT na tom asi bude "overall" velmi podobně jako 2.5XT se 179kw a stejnou převodovkou... Asi by se dalo spekulovat o lepší pružnosti v kopcích nebo při zařazené stejné rychlosti, ale na druhou stranu je to "jen" čtyřválec a na toto větší (a těžší) auto mě svým charakterem nepřesvědčil.. Zvuk H6, jeho pocitová (a patrně i reálná) větší robustnost, tah od volnoběhu a celkově jeho charakter a projev mě tak po cestě zpátky čím dál více přesvědčovaly, že XT Outback asi není ničím extra. Nebo aspoň ne v souvislosti s tím, že s autem by to nebylo jednoduché od začátku až do konce.. US verze, nemá pádla, má ocelovou kapotu namísto hliníkové, pohotovostní hmotnost téměř vyšší než sériová 3.0R, kola 225/55 r17 (rád s Otíkem jezdím na 16 a vůbec nevím, zda-li bych byl schopen zapsat např. 225/60 r16), světla halogenová namísto xenonových, nemá ISOFIX, tažné atd. atd... Zkrátka je tam dost věcí, které bych potřeboval přeřešit k obrazu svému , což ne že by nešlo, ale když to spočítám, už mi to nevychází ani emocionálně, natož pak racionálně...
Co se přihlášení US verze, zjistil jsem pár věcí... I dnes US verze přihlásit lze. Můžete oslovit firmu, která se tím přímo zabývá nebo pomůže i dealer Subaru (ale rovněž externí firmou) s náklady cca 15 000Kč. V těchto nákladech by měla být (předpokládám) i zkušebna , doplnění chybějících údajů a vystavení TP (pokud auto už není přihlášeno a nejezdí v Německu, kde je to velice podobné jako v ČR a údaje jsou k dispozici). Dále je ale možné, že některé prvky neprojdou výjimkou a budou muset být zaměněny - typicky přední světla, která nepodléhají EU specifikaci. Za přihlášení vozidla tedy počítám 15-30 000Kč. Ono možná 15 by stačilo,ale... v Subaru mi sice řekli, že pokud je vozidlo provozováno kdekoliv v EU, tak už je to OK, ale jiní zase řekli, že bez specifických čísel na karoserii, motoru a kdoví kde ještě mi dopředu nic moc neřeknou... Ani na STK nemají žádná data, prostě nic, čeho by se dalo chytnout.. A jak to bylo se štítky? Americká verze tam, kde byste štítky našli u EU verze, žádné nemá.. To tu problematiku docela komplikuje... takže opravdu těžko soudit, kam až by se cena za přihlášení mohla vyšplhat.
Co tak závěrem říct... Zkušenost s turbem mě spíš utvrdila v tom, že po stránce dynamiky by mě už přesvědčil leda tak Forester XT v manuálu (automat je na tom dynamicky velmi podobně jako právě Outback XT nebo dokonce i trochu hůř, takže to by mě nejspíš taky nepřesvědčilo) nebo rovnou STi... případně nějaká limitka z Japanu, ale ty volanty nalevo na daily moc nejsou, škoda... Holt s jídlem roste chuť, ale zase je dobré zůstat nohama na zemi... Potřebuji hlavně praktické auto, nikoliv vykuchanou STíhačku na závody do vrchu o víkendu (tím bych se nerad někoho dotknul, zcela chápu, že ji někdo má!!!
:D, mě spíš mrzí, že neexistuje v kombíku a se zvýšeným podvozkem :D
.
Kdyby náhodou někdo věděl o něčem, co vyrobilo Subaru (a nebo třeba i ne), má na podvozku aspoň 20 čísel, samosvory vpředu a vzadu a výkon kolem 200kW, nežere to při normálním ježdění 15/100, vyspím se v tom a odvezu (do budoucna) rodinku... jo a nestojí to půl mega, dejte vědět.. třeba se někomu z vás něco takovýho válí na zahradě a nemůže se toho zbavit :D ...kdyby jo, tak mi brnkněte
Jinak se mějte pěkně a ať vám Subárka dobře jezdí!