Outback 2.5xt

Architekt
Nováček
Nováček
Příspěvky: 15
Registrován: stř led 04, 2023 7:20 pm
Jméno a příjmení: Marek Maloň
Bydliště: Brno

Re: Outback 2.5xt

Příspěvek od Architekt »

martas píše: čtv led 05, 2023 6:06 pm Noooo , to jsou krasny kary . Ani jsem nevedel ze takovy existujou :-D :-/
mirekst píše: čtv led 05, 2023 8:44 pm Ach, pane náš, ochraňuj nás před pokušením ...

Toho bílého POTŘEBUJU! - to úplně chápu, já asi taky! ...jen bez Eyesight :-D
Že existuje tahle limitka jsem zjistil až před Vánocemi 2022, až jsem po XT pátral v google translate japonštině :-D

Pokušení je hrozná věc. Podle toho, co jsem se dočetl z různých zdrojů je tam trochu "umírněněji" naladěný motor z Legacy S402, asi kvůli automatu, jehož limit odhaduju podle různých jiných limitek s 5EAT cca na 200kW a 350 N.m. Zajímavostí jsou spešl tlumiče /ala Spec B? a snížení o 25mm, což mi teda moc nevoní, ptž hlavní důvod volby Outbacku je světlá výška (pro mě i v sérii stále malá) ale podložky by zase něco snad vyřešily :-DDD >B-)
Uživatelský avatar
mirekst
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 795
Registrován: čtv říj 10, 2013 8:02 pm

Re: Outback 2.5xt

Příspěvek od mirekst »

Po vychladnutí: Taky jsem neměl tušení že něco takového existuje. Ale myslím si že provozovat podobnou limitovanou edici dlouhodobě v CZ nepůjde - jednak je zde tlak přes STK vyhnat cokoliv, co nemá homologaci EURO6 nebo vyšší ze silnic (psal pufko), dvak náhradní díly - třeba díly podvozku tam budou asi atypické, a objednat v subaru.cz to nepůjde.

Ale nikomu v tom bránit nebudu, naopak fandím. Třeba už jenom uložit toto auto v seriovém stavu někam do suché větrané stodoly bude docela zajímavá investice.

Stran dovozu z JP tu před časem byl kolega eaerbr (viz. viewtopic.php?t=8177), ale odstěhoval se někam daleko. Možná ještě čte SZ? Nevím.
Uživatelský avatar
Lukas_McPraask
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 637
Registrován: ned zář 19, 2010 4:31 pm
Jméno a příjmení: Lukáš Jeništa
Bydliště: Žamberk

Re: Outback 2.5xt

Příspěvek od Lukas_McPraask »

Architekt píše: pát led 06, 2023 11:34 am ...

Jak to přesně, prosím, myslíš, s tím Levorgem? Kupní cena toho "bílýho jednorožce" je v přepočtu cca 250 000, k tomu shipping (netuším) + nejaká administrativa a běhání při přihlášení (netuším) a když by člověk jó chtěl tak přestavba na LHD (netuším)? Dá se to odhadnout? Je to třeba 400 000 nebo jak jsi to myslel s tím Levorgem?

...
JJ. Tak jsem to myslel. Hrubým odhadem bys za takový auto byl někde těsně pod půl milionu. A to je cena Levorga. Ale to je pouze moje kalkulace ze zdrojů "jedna paní povídala". Osobní zkušenost s takovou akcí nemám.
Někde jsme tady na klubu měli člověka, který se zabýval dovozem aut z Japanu, jen to nemůžu najít.
SUBARU FORESTER 2,5 XT dailycar
SUBARU LEGACY 2.0 sedan MY 93 LPG enjoy the trip
Uživatelský avatar
ladis77
Strážce pokladu
Strážce pokladu
Příspěvky: 6136
Registrován: stř zář 09, 2009 7:07 pm
Bydliště: Kralupy nad Vltavou

Re: Outback 2.5xt

Příspěvek od ladis77 »

Člověk co dováží auta z japanu je Smola, nicméně od pár lidí vybral peníze a auto nikde, už se s ním i soudí,soudili a nedopadlo to dobře. Takže od něj asi radši nic.
OTB 2016 Comfort 08/18 ->
O3 2.0 TDi 2016 - pracant
bylo: favorit, escort 1.6 8v, tranzit connect, fiat ducato hymer, wrx combi prodrive
Uživatelský avatar
martas
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2713
Registrován: sob lis 06, 2010 9:22 am
Jméno a příjmení: Martin Staněk
Bydliště: Most,Jílové u Děčína,

Re: Outback 2.5xt

Příspěvek od martas »

Ladis 77 , myslim , ze jeste nekdo taha auta z Japan - odnekut s Melnika ,nejsem jsi jisty jak se ten clovicek jmenuje ,ale myslim jsi ze Trouda :-/
A co ja vim ,tak ten je spolehlivy . Nebo se zeptat v AWD , myslim ze maji taky nejakeho coudka co jim neco vozi
Martas
Subaru Outback 2.5 - MY 2002 - ex
Subaru Forestr 2.0D - MY 2010 - ex
Subaru Impreza Sport 2.0 - MY 2008 - ex
Subaru Impreza WRX STI 2.5 - MY 2011 - 12,8l
Subaru Forestr 2.0 XT - MY 2016 - 11,4l
newli
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2390
Registrován: stř kvě 25, 2011 11:36 pm

Re: Outback 2.5xt

Příspěvek od newli »

To je tomas douda - od neho jsem koupil subaru type r, ktere mi pak v AWD predelavali z RHD na LHD. Ale on to netaha z japonska, ale z UK. Respektive z UK to tahal, ale v ty dobe bylo UK jeste v EU. Jak to ma nyni, netusim.
Prodáno: BMW 340i xDrive Touring, ZF automat, LCI (7/2015)
Největší ostuda značky subaru: Subaru Legacy 2.0D, MT, MY08-09 ... první motor umřel v 64.000 km, druhý po 3.000 km a třetí vykázal znaky smrtelnosti po 35.000 km
Prodáno: Saab 9-3 2.8T Turbo X SportCombi (2008)
Prodáno: Subaru Impreza STI, Type R, MY98
newli
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2390
Registrován: stř kvě 25, 2011 11:36 pm

Re: Outback 2.5xt

Příspěvek od newli »

Tohle je on, mozna se po brexitu preorientoval na primy dovoz z JPN. Nejlepsi, kdyz mu zavolas. Az neco zjistis, dej vedet i sem :-)

https://subaruspareshop.webgarden.cz/
Prodáno: BMW 340i xDrive Touring, ZF automat, LCI (7/2015)
Největší ostuda značky subaru: Subaru Legacy 2.0D, MT, MY08-09 ... první motor umřel v 64.000 km, druhý po 3.000 km a třetí vykázal znaky smrtelnosti po 35.000 km
Prodáno: Saab 9-3 2.8T Turbo X SportCombi (2008)
Prodáno: Subaru Impreza STI, Type R, MY98
Uživatelský avatar
martas
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2713
Registrován: sob lis 06, 2010 9:22 am
Jméno a příjmení: Martin Staněk
Bydliště: Most,Jílové u Děčína,

Re: Outback 2.5xt

Příspěvek od martas »

jojo , toho jsem myslel =)
Dekuji panovi >B-)
Martas
Subaru Outback 2.5 - MY 2002 - ex
Subaru Forestr 2.0D - MY 2010 - ex
Subaru Impreza Sport 2.0 - MY 2008 - ex
Subaru Impreza WRX STI 2.5 - MY 2011 - 12,8l
Subaru Forestr 2.0 XT - MY 2016 - 11,4l
Uživatelský avatar
blake
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 211
Registrován: stř srp 19, 2009 12:00 am
Bydliště: Táborsko

Re: Outback 2.5xt

Příspěvek od blake »

ahoj,
a neches si vyrobit outbacka BR z legacy gt? vedel by som pripadne o jednom sposobe :)

https://www.legacygt.com/topic/87600-in ... ng-spacer/

ten potencial 195 kw motoru vlastne ani nevyuzivam, vozim sa s rodinou na pohodu-pianko, viem si predstavit navrat k nejakej atmosfere v obdobnej velkosti, mozno by som zkusol aj nie velmi vizualne privetiveho outbacka BR:) tym padom by bolo lego GT na vymenu...

trochu ten pribeh popisujem v mojom vlakne o GTcku: viewtopic.php?t=6672&start=135
Architekt
Nováček
Nováček
Příspěvky: 15
Registrován: stř led 04, 2023 7:20 pm
Jméno a příjmení: Marek Maloň
Bydliště: Brno

Re: Outback 2.5xt

Příspěvek od Architekt »

Dobrý večer všem! (měl jsem rozepsanou vše-shrnující odpověď a když jsem to chtěl odeslat, už mě to odhlásilo, takže znovu a lépe...)

Děkuji za hodnotné informace. Na stránky pana Doudy jsem se koukal, jak budu mít trochu čas a myšlenky, zavolám mu a poptám možnosti. Vzpomněl jsem si, že známý si nechal dovézt Imprezu STi spec.C z Japonska, takže se ho taky zeptám, jak to celé udělal a dostal na naše silnice. Každopádně zkusím to potom tady ještě nějak obecně popsat, když se něco kloudného dozvím.

Paralelně s tím budu prověřovat možnosti montáže pádel pod volant na americkou verzi XT. To jedno auto v Nizozemsku se mi dost líbí a patrně kvůli provozu v EU má dokonce i ty výškově stavitelná světla, blinkry v zrcátkách a snad i rádio na evropské frekvence.
Už jsem zvažoval i Outback XT s manuálem - to bych sice neřešil pádla, ale předpokládám, že to má viscospojku a bez redukce nevím nevím... Navíc u těch amerik s manuálem ani nevím, jestli mají či nemají zadní samosvor. Četl jsem že snad jen s "winter package". U 5EAT je, pokud vím, vždy VTD 45/55 a zadní samosvor + se s tím pojí jednodušší manévrovatelnost v zhoršených podmínkách. Nemám to na terén, ale na hluboký sníh k chatě a na hřebeny, občasné drifty na sněhu a dlouhé cesty do zahraničí, kdy se střídáme s přítelkyní.

Uvidím, prověřím všechny možnosti, ale nakonec se na to možná vykašlu, protože 3.0R slouží dobře a život není jen auto...
blake píše: úte led 10, 2023 10:00 am ahoj,
a neches si vyrobit outbacka BR z legacy gt? vedel by som pripadne o jednom sposobe :)

https://www.legacygt.com/topic/87600-in ... ng-spacer/

ten potencial 195 kw motoru vlastne ani nevyuzivam, vozim sa s rodinou na pohodu-pianko, viem si predstavit navrat k nejakej atmosfere v obdobnej velkosti, mozno by som zkusol aj nie velmi vizualne privetiveho outbacka BR:) tym padom by bolo lego GT na vymenu...

trochu ten pribeh popisujem v mojom vlakne o GTcku: viewtopic.php?t=6672&start=135
Zdravím, tohle je zajímavá myšlenka, ale mám k tomu několik věcí:

1. Inženýři z Japonska to mají pro každý model nějak navržené. Tím vůbec nechci tvrdit, že se to nedá udělat nebo že to nejde udělat i lépe. Bohužel já nejsem natolik mechanicky zdatný, abych se o něco podobného vůbec pokoušel a zas tolik peněz na experiment nemám. Raději bych měl auto z fabriky - mírně upravené, které už je tak navrženo a uvedeno na silnice.
2. limitujícím faktorem se pro mě stává i velikost a hmotnost vozu. Otík v BL/BP je pro mě váhový strop. V tomto směru bych raději pokukoval po Foresterovi 2.5xt... Tahle další generace Legacy/Outback už má na mě vizuálně, ale i reálně moc kilogramů...
3. Gratuluji k rodinným přírůstkům, k rodině celkově i k vozovému parku! Výběru toho vozu rozumím. Tomu výkonovému potenciálu, ale klidné jízdě rozumím dokonce moc dobře! Mám to zrovna tak, jenže u 3.0R mi stále trochu výkonu nebo surového projevu chybí. Na druhou stranu i za 2-3 roky může snad plnit ještě i relativně obstojně funkci relativně bezpečného rodinného vozu.
Uživatelský avatar
Lukas_McPraask
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 637
Registrován: ned zář 19, 2010 4:31 pm
Jméno a příjmení: Lukáš Jeništa
Bydliště: Žamberk

Re: Outback 2.5xt

Příspěvek od Lukas_McPraask »

Pak, že nerostou...
Další oturbený Outback v Polsku. Tentokrát předfacelift s manuálem.
SUBARU FORESTER 2,5 XT dailycar
SUBARU LEGACY 2.0 sedan MY 93 LPG enjoy the trip
Architekt
Nováček
Nováček
Příspěvky: 15
Registrován: stř led 04, 2023 7:20 pm
Jméno a příjmení: Marek Maloň
Bydliště: Brno

Re: Outback 2.5xt

Příspěvek od Architekt »

Zdravím vás po delší době na tomto vlákně,

Chtěl bych se podělit o reálnou zkušenost s Outbackem XT a vlastně tímto můj projekt „hledání svatého grálu“ ukončit nebo jej alespoň na delší čas odložit k ledu...

Co se vlastně stalo: Měl jsem možnost se projet velmi zachovalým kusem Subaru Outback 2.5xt 2008 (US verze) a tak nějak jsem byl nucen (poměrně neochotně) přehodnotit celkově otázku výkonu, praktičnosti, univerzálnosti a pragmatičnosti vozů Subaru obecně. Musím ale říct, že to byla velmi zajímavá a příjemná zkušenost a jsem rád, že jsme si s kámošem udělali výlet do zahraničí a vůz oba (ve třech lidech) projeli...

Jak to shrnout.. asi jsem prostě čekal víc... představoval jsem si, že Outback s turbem zatlačí do sedačky a vystřelí jak z praku, ale až na pocitově lepší průběh točivého momentu v nižších/středních otáčkách, zvedání kapoty pod návalem krouťáku, hezké (v tomto případě i funkční) bubliny na kapotě a očekávaného "odfouknutí turba" jsem se ničeho extra navíc nedočkal... Ono taky jak bych mohl.. H6 se 180kw a 5EAT na tom asi bude "overall" velmi podobně jako 2.5XT se 179kw a stejnou převodovkou... Asi by se dalo spekulovat o lepší pružnosti v kopcích nebo při zařazené stejné rychlosti, ale na druhou stranu je to "jen" čtyřválec a na toto větší (a těžší) auto mě svým charakterem nepřesvědčil.. Zvuk H6, jeho pocitová (a patrně i reálná) větší robustnost, tah od volnoběhu a celkově jeho charakter a projev mě tak po cestě zpátky čím dál více přesvědčovaly, že XT Outback asi není ničím extra. Nebo aspoň ne v souvislosti s tím, že s autem by to nebylo jednoduché od začátku až do konce.. US verze, nemá pádla, má ocelovou kapotu namísto hliníkové, pohotovostní hmotnost téměř vyšší než sériová 3.0R, kola 225/55 r17 (rád s Otíkem jezdím na 16 a vůbec nevím, zda-li bych byl schopen zapsat např. 225/60 r16), světla halogenová namísto xenonových, nemá ISOFIX, tažné atd. atd... Zkrátka je tam dost věcí, které bych potřeboval přeřešit k obrazu svému , což ne že by nešlo, ale když to spočítám, už mi to nevychází ani emocionálně, natož pak racionálně...

Co se přihlášení US verze, zjistil jsem pár věcí... I dnes US verze přihlásit lze. Můžete oslovit firmu, která se tím přímo zabývá nebo pomůže i dealer Subaru (ale rovněž externí firmou) s náklady cca 15 000Kč. V těchto nákladech by měla být (předpokládám) i zkušebna , doplnění chybějících údajů a vystavení TP (pokud auto už není přihlášeno a nejezdí v Německu, kde je to velice podobné jako v ČR a údaje jsou k dispozici). Dále je ale možné, že některé prvky neprojdou výjimkou a budou muset být zaměněny - typicky přední světla, která nepodléhají EU specifikaci. Za přihlášení vozidla tedy počítám 15-30 000Kč. Ono možná 15 by stačilo,ale... v Subaru mi sice řekli, že pokud je vozidlo provozováno kdekoliv v EU, tak už je to OK, ale jiní zase řekli, že bez specifických čísel na karoserii, motoru a kdoví kde ještě mi dopředu nic moc neřeknou... Ani na STK nemají žádná data, prostě nic, čeho by se dalo chytnout.. A jak to bylo se štítky? Americká verze tam, kde byste štítky našli u EU verze, žádné nemá.. To tu problematiku docela komplikuje... takže opravdu těžko soudit, kam až by se cena za přihlášení mohla vyšplhat.

Co tak závěrem říct... Zkušenost s turbem mě spíš utvrdila v tom, že po stránce dynamiky by mě už přesvědčil leda tak Forester XT v manuálu (automat je na tom dynamicky velmi podobně jako právě Outback XT nebo dokonce i trochu hůř, takže to by mě nejspíš taky nepřesvědčilo) nebo rovnou STi... případně nějaká limitka z Japanu, ale ty volanty nalevo na daily moc nejsou, škoda... Holt s jídlem roste chuť, ale zase je dobré zůstat nohama na zemi... Potřebuji hlavně praktické auto, nikoliv vykuchanou STíhačku na závody do vrchu o víkendu (tím bych se nerad někoho dotknul, zcela chápu, že ji někdo má!!! ;-) :D, mě spíš mrzí, že neexistuje v kombíku a se zvýšeným podvozkem :D :).
Kdyby náhodou někdo věděl o něčem, co vyrobilo Subaru (a nebo třeba i ne), má na podvozku aspoň 20 čísel, samosvory vpředu a vzadu a výkon kolem 200kW, nežere to při normálním ježdění 15/100, vyspím se v tom a odvezu (do budoucna) rodinku... jo a nestojí to půl mega, dejte vědět.. třeba se někomu z vás něco takovýho válí na zahradě a nemůže se toho zbavit :D ...kdyby jo, tak mi brnkněte ;-)

Jinak se mějte pěkně a ať vám Subárka dobře jezdí! :)
smolik
Nováček
Nováček
Příspěvky: 10
Registrován: stř úno 20, 2013 3:41 pm
Jméno a příjmení: Smolik

Re: Outback 2.5xt

Příspěvek od smolik »

ladis77 píše: pát led 06, 2023 5:07 pm Člověk co dováží auta z japanu je Smola, nicméně od pár lidí vybral peníze a auto nikde, už se s ním i soudí,soudili a nedopadlo to dobře. Takže od něj asi radši nic.
Ladis77, zajímavé, nikdy jsme se neviděli, ale papouškovat umíte :-). Nevadí. Ano, v době Covidu byly problémy s dopravou z Japonska. Několik aut mělo extrémní zpoždění, což se průběžně řešilo, i když někdy se zpožděním :-( ;o)(o; . Někdo dostal své peníze zpět, někdo si vybral jiné auto s patřičnou slevou, někdo počkal a svého auta se dočkal. Upřímně, hejtovat umí každý... Na to, že každý rok dovezeme z Japonska přes 40 aut, to není špatný výsledek s přihlédnutím k tomu, co Covid ve světě způsobil, a také co způsobil následný nedostatek čipů, kdy veškeré lodní kapacity z Japonska byly nadlouho vytížené dovozy nových aut japonských automobilek do Evropy. Japonci totiž problémy s čipy, na rozdíl od německých a francouzských značek, skoro neměli...

Zvu každého k nám do areálu, klidně jen na pokec a kafe. A případné svezení
Uživatelský avatar
wunti
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 1113
Registrován: pát říj 09, 2015 1:38 pm
Jméno a příjmení: Michal Wunti
Bydliště: Ostrava

Re: Outback 2.5xt

Příspěvek od wunti »

smolik píše: pon čer 10, 2024 7:06 pm.

Zvu každého k nám do areálu, klidně jen na pokec a kafe. A případné svezení
Zdarec.
Kde ten areál máš?
Nyní:
Subaru OTB 2019, Comfort +
VW Passat 2,0 TDi, 110 kW, 2017

Ex:
Subaru Legacy 2,5 CVT LPG, 2011
Škoda Oct. III, 1,4 TSI, 110 kW, 2018
Škoda Oct. II, 1,6i, 75kW, 2007
Subaru Legacy 2,0R 121kW, 2006
Škoda Oct. I, 1,9TDi 4x4 66kW, 2000
Renault Clio 1,9D, 2001
Škoda Favorit a 110L
Odpovědět

Zpět na „Legacy, Outback“