Kvalita PHM

Pohonné hmoty, spotřeby, alternativní paliva, čerpací stanice, kvalita, modifikace motorů, aditiva.
Odpovědět
petr
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 5246
Registrován: stř zář 24, 2014 8:25 pm
Jméno a příjmení: Petr Němec
Bydliště: Beskydy

Re: Kvalita PHM

Příspěvek od petr »

no to čumím takové emoce a takovou diskuzi to způsobilo, taková blbost , to jsem nečekal :-D to nebyl účel sorry
koukl jsem na to video , zajímavé, že nenaměřili na tom motoru žádný výrazný rozdíl , že by byl tak zásadní rozdíl v motoru 1,4tsi a tím co je v dustrovi ? myslím že je tam nějaký 1,3 přeplňovaný 110kw motůtek, mě na vervu do dustra zlákal kolega , který mi právě líčil , že je to dost znát, přitom on sám má superba 1,8tsi a tam taky necítí rozdíl, zato v dustrovi dost výrazný , já teda nejsem závodník , vůbec vyšší výkon nějak nepotřebuju, už tak to jezdí parádně a víc než využiju, spíš mě to překvapilo, protože jsem tomu taky nevěřil než jsem to vyzkoušel
ještě je taky otázka, co přesně pak na těch pumpách mají v tancích, protože vidím sakra velké rozdíly mezi benzínkama, teda hlavně co se týká barvy , víc od pohledu nezjistím, taky je možné že někde místo vervy teče obyč N95 :-D podle barvy by to sedělo, někde je verva uplně jako N95, někde trochu do modrozelena a někde tmavě modrozelená , možná v tomto je zakopaný pes
Uživatelský avatar
spm
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 23212
Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
Jméno a příjmení: Jan Krajdl

Re: Kvalita PHM

Příspěvek od spm »

Nejel si třeba s menší zátěží, než obvykle? :-) To mi z mých testů přijde, že zátěž v autě a teplota okolí při puštěné klimatizaci dělají mnohem více, než benzin :-) Jinak atmosféra z víceoktanového paliva nemá v podstatě vůbec co a jak získat. U přeplňovaných motorů tam nějaké možnosti jsou, takže hypoteticky ano, může se to umět adaptovat na víceoktan a získat z něj více.
Subaru Outback BH 3.0 H6 Obrázek
Subaru Libero SDX Obrázek
Hyundai i20 1.2 2012 Obrázek
Volkswagen Transporter T4 Syncro 2.5TDI R5 Obrázek
Uživatelský avatar
námořník
Místopředseda klubu
Místopředseda klubu
Příspěvky: 21147
Registrován: sob zář 10, 2016 8:43 am
Jméno a příjmení: Jiří Mareš
Bydliště: Most

Re: Kvalita PHM

Příspěvek od námořník »

Ale to jsou, jestli se nepletu, procenta výkonu. A myslím že nepoznáš jestli máš 100 nebo 102 koní.
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat
Uživatelský avatar
spm
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 23212
Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
Jméno a příjmení: Jan Krajdl

Re: Kvalita PHM

Příspěvek od spm »

Za nějakých okolností asi můžeš. Když jsem měl z Dobřan půjčenou 1.6kovou Imprezu, tak po cestě do Prahy ve stoupácích na D5 šlo úplně přesně poznat, jestli je kompresor od klimatizace sepnutý nebo ne. Protože jakmile se sepnul, tak ten motor už nebyl schopnej tu rychlost udržet a začal jsem zpomalovat :-DDD Přitom klima kompresor bere asi 2kW. Takže čistě hypoteticky, pokud najdeš trasu, kde to to auto má výkonově na hraně, tak si toho všimnout asi jde. Ale jinak ano, na zrychlení a podobně pozná člověk pocitově kulový, pokud to neměří :-)
Subaru Outback BH 3.0 H6 Obrázek
Subaru Libero SDX Obrázek
Hyundai i20 1.2 2012 Obrázek
Volkswagen Transporter T4 Syncro 2.5TDI R5 Obrázek
Uživatelský avatar
hamoun
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 19775
Registrován: ned čer 12, 2011 9:16 pm
Jméno a příjmení: Petr Hanek
Bydliště: Kravaře

Re: Kvalita PHM

Příspěvek od hamoun »

i pokud se to meri ... ono se to presne meri pekne blbe .. hlavne jsou ty casy mirne ruzne i pri stejnych podmínkách ... :-D
škoda superb
ex WRX 2008
sima
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 24713
Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
Jméno a příjmení: Radek- šíma
Bydliště: Valašsko

Re: Kvalita PHM

Příspěvek od sima »

spm píše: ned čer 09, 2024 5:28 pm Nejel si třeba s menší zátěží, než obvykle? :-) To mi z mých testů přijde, že zátěž v autě a teplota okolí při puštěné klimatizaci dělají mnohem více, než benzin :-) Jinak atmosféra z víceoktanového paliva nemá v podstatě vůbec co a jak získat. U přeplňovaných motorů tam nějaké možnosti jsou, takže hypoteticky ano, může se to umět adaptovat na víceoktan a získat z něj více.
Jo, Petr zapomněl na dva divočáky v kufru :-D
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
petr
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 5246
Registrován: stř zář 24, 2014 8:25 pm
Jméno a příjmení: Petr Němec
Bydliště: Beskydy

Re: Kvalita PHM

Příspěvek od petr »

no je zajímavé , že u dustra zapnutí klimakompresoru necítím snad vůbec , u foryna to bylo znát celkem dost hlavně taky v kopci , s tou zátěží to mám furt stejné, jezdím sám a v kufru vozím psa, pořád stejného , ale je fakt že může být jeden den hladový a pak zas nažraný , to bude ono :-D
zkuste někdo posledovat barvu té vervy u vás jestli někdo berete benzín do průhledných kanystrů nebo petek jako já ;-D
sima
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 24713
Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
Jméno a příjmení: Radek- šíma
Bydliště: Valašsko

Re: Kvalita PHM

Příspěvek od sima »

:-D :-D Verva pes, jednou hladový...
Já co jsem postřehl při přelévání, tak od té doby co tankuji Vervu tu ve valmezu, tak je vždy modrozelená, jen nevím jestli se dá říct, že tmavá, ale spíš je to tmava, to jo. Teď budu zase brát do 20l kaňdáku, tak budu při přelévání pozornější.
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Uživatelský avatar
spm
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 23212
Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
Jméno a příjmení: Jan Krajdl

Re: Kvalita PHM

Příspěvek od spm »

petr píše:no je zajímavé , že u dustra zapnutí klimakompresoru necítím snad vůbec , u foryna to bylo znát celkem dost hlavně taky v kopci , s tou zátěží to mám furt stejné, jezdím sám a v kufru vozím psa, pořád stejného , ale je fakt že může být jeden den hladový a pak zas nažraný , to bude ono :-D
zkuste někdo posledovat barvu té vervy u vás jestli někdo berete benzín do průhledných kanystrů nebo petek jako já ;-D
Na kundaji ten klimakompresor nema spojku, co ho zapina a vypina, ale ridi se to vstrikovacim ventilem toho chladiva. Takze to pak reguluje plynule, nedela to ty razy. Duster to muze mit stejne. Nevyhodou jinak je, ze kdyz to chladivo uplne utece, tak narozdil od toho spinaciho systemu se to poci porad a nici se to. (Jinak teda u toho kundaje to je na vykonu nekdy poznat i tak. Typicky ve velkych vedrech, kdy to jede uplne na plno, je to pri rozjezdech z mista hrozne mrtvy... a taky to o dost vic zere)

Odesláno z mého SM-F926B pomocí Tapatalk

Subaru Outback BH 3.0 H6 Obrázek
Subaru Libero SDX Obrázek
Hyundai i20 1.2 2012 Obrázek
Volkswagen Transporter T4 Syncro 2.5TDI R5 Obrázek
petr
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 5246
Registrován: stř zář 24, 2014 8:25 pm
Jméno a příjmení: Petr Němec
Bydliště: Beskydy

Re: Kvalita PHM

Příspěvek od petr »

no byl jsem zvyklý na 15 na sto , tak 6,5 místo 6 na doufám přežiju ;-D na spotřebě vervu určitě nepoznám ono to u mě dost kolísá podle toho kde jezdím , dlouhodobě by to možná něco ukázalo , ale nic průkazného by to nebylo , no uvidíme
fcknluka
Nováček
Nováček
Příspěvky: 19
Registrován: sob bře 02, 2024 5:54 pm
Bydliště: Prešov

Re: Kvalita PHM

Příspěvek od fcknluka »

Ja som dlho tankoval do môjho Levorga 100 oktán a zo skúsenosti (Mol/Slovnaft, OMV, Shell) mi motor najklultivovanejšie bežal na OMV a Shell samozrejme subjektívny pocit a záleží to aj na konkrétnej pumpe. Inak ale teraz skúšam ako to pôjde na 95 konkrétne orlen effecta + vif. Ale vervu som ešte neskúšal, tak keď sa minie vifko tak pojdem do nej. Inak na Levorgu zatiaľ nepoznám rozdiel medzi 95+vif a 100 oktan.
Subaru Levorg 1.6 125kw DIT GT S Navi
…………………………………………………………………
EX:Lexus GS300 3.0 V6 3GR-FSE 183kw
EX:Citroën Nemo 1.4i 54kw
EX:Lexus IS200 2.0 R6 114kw
EX:Renault Megane 1.6dci 96kw
EX:Honda Civic 7G 1.4i 66kw
Uživatelský avatar
CoZmo
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1706
Registrován: ned říj 25, 2009 10:23 pm

Re: Kvalita PHM

Příspěvek od CoZmo »

přiznám se, že tohle tema moc nesleduju, takže se případně omlouvám za objevené...ale předám zkušenost.
Kdysi jsem si vyhodnocoval nějak "premiové" pumpy a nejlépe se mi choval benál z benziny/orlenu. Dlouhodobě byla spotřeba prostě lepší jak u zbytku...a teď jsem nějakou náhodou natankoval u eurooilu tu jejich aditivovanou 95 oktan šmakuládu.
A nestíhám zírat...na obvyklé trase co jezdím za 10.5 jsem najednou na 8.7. Sakra. A to už sem spálil půl nádrže a furt sem 8.7...zjevně přecházím k eurooil, který má jednu benzínku na 1000km2...
čím víc bahna, tím víc Subaru

aneb In mud we trust!

Subaru Outback 3.6 H6 MY19 BS Premium - Canada
Subaru Outback 3.0 H6 MY05
ex Subaru Legacy 2,2 MY92
Uživatelský avatar
námořník
Místopředseda klubu
Místopředseda klubu
Příspěvky: 21147
Registrován: sob zář 10, 2016 8:43 am
Jméno a příjmení: Jiří Mareš
Bydliště: Most

Re: Kvalita PHM

Příspěvek od námořník »

A to se vyplatí 😂👍
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat
Uživatelský avatar
dracekvo
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3311
Registrován: stř kvě 19, 2010 4:04 pm

Re: Kvalita PHM

Příspěvek od dracekvo »

A zkoušel někdo jezdit na samotná aditiva? Bo čím více aditiv a oktanů, tak tím menší spotřeba.
Směs ze 100% aditiv by tak mohla jezdit třeba za 0.5L/100 Km. Takže i přes relativní vysoké náklady na samotné palivo by se to mohlo vyplatit.
Peugeot ION elektro (rv.12, najeto 100 tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv. 07 najeto 320tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv.99 najeto 350tis)
Peugeot 206 1.4i MT (rv. 99 najeto 270 tis)
Audi A4 Avant 1.9 TDI (rv. 97 najeto 260 tis)
Peugeot J5 obytná alkovna (2.5TD, rv.91 najeto 150tis)
Uživatelský avatar
CoZmo
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1706
Registrován: ned říj 25, 2009 10:23 pm

Re: Kvalita PHM

Příspěvek od CoZmo »

no tak mě dojalo, že ta aditivovaná šmakuláda byla o korunu levnější jak orlen...no a naštěstí pumpa je asi o 4km dál, jak orlen, to se zvládnout při nějakém volném čase dá...
čím víc bahna, tím víc Subaru

aneb In mud we trust!

Subaru Outback 3.6 H6 MY19 BS Premium - Canada
Subaru Outback 3.0 H6 MY05
ex Subaru Legacy 2,2 MY92
Odpovědět

Zpět na „Palivo“