Tak podle toho, jak moc ten ventilek utíká. Ale věř tomu, že ten okruh utíká dýl než na povolení čepičky na okamžik. True story, dokonce několikrát, než jsem přišel na to, co se děje.
SOLCtech V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby! Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě] Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Tak mi nějak přestala chladit klima, jediné co jsem odhalil, že mi nesepíná spojka na klimakompresoru, víc jsem bohužel neměl čas diagnostikovat. O víkendu zkusím nastavit vůli na spojce, ale ještě jsem našel, že by to mohlo dělat relé. Tak jsem si řekl, že ho zkusím prohodit za jiné třeba od ventilátorů, ale k mému překvapení v pojistkové skřínce (u motoru) není, respektive je na nákresu, ale ve slotu kde by mělo být, tak není fyzicky přítomno :D Nepředpokládám, že by mi někdo vlezl k motoru a ukradl relé od klimy, takže spíš předpokládám, že je umístěno jinde, nemáte někdo nápad, kde by mohlo být? Taky nemáte někdo zkušenosti s náhradou? číslo dílu je 82501TC000, ale pod tímhle číslem jsem našel jen nějaké Hella relé za pár korun a úplně nevím jestli mu věřit :D
Nejpravděpodobnější důvod proč nespíná spojka je, že ECU nedává signál, aby spínala, protože je nízký tlak chladiva v systému. Dá se zjistit přes diagnostiku.
SOLCtech V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby! Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě] Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Když to by muselo chladivo utéct během chvíle a to se mi nezdá. Stalo se mi to totiž tak, že sem dojel k přejezdu a dlouho čekal (klima šlapala jak divá) ak sem vypnul motor a když jsem opět nastartoval, tak už nechladila. Ale i tak to píchnu na diagnostiku a uvidíme.
To by nemuselo. Může to utíkat pomalu a prostě jednou už ten tlakový spínač nesepne.
SOLCtech V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby! Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě] Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Ahoj
Přidám se s podobným dotazem jako Vrták se stejným vozidlem. Klima spíná náhodně. Na začátku jízdy zapnu a nastavím max chlazení, klima chladí a běží třeba 5 minut, potom se na 30 minut vypne a pak zase na pár minut zapne a furt dokola. Cesta 160km / 2hod jízdy.
Chtěl jsem zkontrolovat a vyměnit relé. Ale v pojistkové skřínce je neobsazená pozice. Kde bych měl hledat relé ? Díky
HonzaCZ píše: ↑pon kvě 13, 2024 7:47 pm
Nejpravděpodobnější důvod proč nespíná spojka je, že ECU nedává signál, aby spínala, protože je nízký tlak chladiva v systému. Dá se zjistit přes diagnostiku.
SOLCtech V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby! Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě] Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Horké dny / slunce / výkon klimatizace
Zkušenost z těchto (a jiných) horkých dnů. Kdy je venku 30-35 stupňů a sluníčko pere do palubní desky.
Říkal jsem si, zda nemám nějakou slabou klimatizaci. Prostě po startu když vyjíždím tak chladí nádherně ale postupně mám pocit, že nestíhá.
Nastavuji většinou tak max. o 5-6 stupňů méně než je venku a tak 90 % času jedu na automatický režim.
Začal jsem v těchto situacích přidávat otáčky ventilátoru, ale pomáhalo to jen částečně.
Jsem ostuda, že jsem si na to nepřišel sám, ale náš Robert (syn, co má tu Toyotu Corollu Hybrid) mi poradil, že u něj v návodu bylo doporučení zapnout vnitřní cirukaci vzduchu. A to samozřejmě pomohlo! Prostě když proudí do auta ten rozpečený vzduch zvenku pořád, tak klima nestíhá. Alespoň tedy u mého XV 2.0.
Jaké máte vy zkušenost s toto situací? Auto mám ještě do září v záruce tak mi jde o to, zda třeba není něco s kompresorem klimatizace.
Před 2 lety se mi rozbil a v rámci záruky byl vyměněn. :.-)
Teď ale rozbitý není, protože chladný vzduch do auta jde, jen si nejsem jistý s výkonem ....
Subaru XV 2,0i Executive CVT (MY 2018) Subaru Forester 2.0x SG (MY 2004) Škoda Fabia Combi (2004)
Ty máš manuální, nebo automatickou?
Protože aut. klima vždy při běhu zapíná vnitřní cirkulaci sama.
A taky jestli říkáš, že ze začátku OK. Ona taky muže jet na plný kule, protože je čidlo interiéru rozpálený. Ale pak může začít míchat teplý vzduch se studeným, protože podle čidla interiéru už může mít nachlazeno.
Já teda aut. klimu ovládám manuálně. Při klimatizování si dávám otáčky větráku na 2 až 4 čárky. A teploty klimatizace šteluju podle svého pocitu, nikoliv podle stupňů. Když je mi teplo, tak prostě o stupeň uberu.
Tak, automaticka klimatizace ten vnitrni okruh zapina sama pokud nebezi na uplne minimu. Pri chybejicim chladivu by to podle me nechladilo hlavne na zacatku, kdy je to rozpaleny a da nejvice prace to vychladit. Takhle bych rekl ze je to spis rozhazenym nastavenim nebo bude spatne nektere z tech regulacnich cidel.
hamoun píše: ↑pon črc 01, 2024 9:10 am
v servise zkontrolovat a doplnit chladivo. treba něco uteklo. je to normalni. to je pak poznat ...
Dík ...
dracekvo píše: ↑pon črc 01, 2024 9:15 am
Ty máš manuální, nebo automatickou?
Protože aut. klima vždy při běhu zapíná vnitřní cirkulaci sama.
A taky jestli říkáš, že ze začátku OK. Ona taky muže jet na plný kule, protože je čidlo interiéru rozpálený. Ale pak může začít míchat teplý vzduch se studeným, protože podle čidla interiéru už může mít nachlazeno.
Já teda aut. klimu ovládám manuálně. Při klimatizování si dávám otáčky větráku na 2 až 4 čárky. A teploty klimatizace šteluju podle svého pocitu, nikoliv podle stupňů. Když je mi teplo, tak prostě o stupeň uberu.
Po parkování se automatika sama zapne navnitřní cirkulaci. To nechá tak cca 5 minut, asi podle potřeby. To chladí opravdu fest a ruka u ventilačky by skoro zmrzla. Jak jsem psal, když pak po delší jízdě se natahuje ten horký vzduch zvenku tak mám pocit nižšího výkonu ...
Ruční aktivace vnitřního okruhu pak výrazně pomáhá během jízdy ,,,,
Nechám to při další prohlídce, která bude pár týdnů před koncem té prodloužené záruky, zkontrolovat.
Subaru XV 2,0i Executive CVT (MY 2018) Subaru Forester 2.0x SG (MY 2004) Škoda Fabia Combi (2004)
spm píše: ↑pon črc 01, 2024 9:25 am
Tak, automaticka klimatizace ten vnitrni okruh zapina sama pokud nebezi na uplne minimu. Pri chybejicim chladivu by to podle me nechladilo hlavne na zacatku, kdy je to rozpaleny a da nejvice prace to vychladit. Takhle bych rekl ze je to spis rozhazenym nastavenim nebo bude spatne nektere z tech regulacnich cidel.
viz výše.
Subaru XV 2,0i Executive CVT (MY 2018) Subaru Forester 2.0x SG (MY 2004) Škoda Fabia Combi (2004)
Automat mi sám vypne vnitřní okruh, pokud je teplota v interiéru taková, že už skoro není potřeba klimatizovat. Možná máš prostě nastavenou moc vysokou teplotu.
Mě teda u subaru třeba proti koncernu přijde, že v létě musím mít nastaveno méně a v zimě více, abych měl pocitově pohodlnou teplotu.
tož i já mám dotaz, snad se to tu už neřešilo...můj starý otb má automatickou klimačku a ta funguje vcelku dobře...ale nový BS mě začíná pěkně vytáčet...nevím, proč jsem si toho nevšiml dřív, ale to auto v režimu Full Auto umí jedinou věc a to prát do xichtu ledovej vzduch, angíno pojď sem...
U starýho se klima přepínala, když to bylo vyhřátý tak xicht, ale pak už okno a nohy apod...tak nějak rozumně...jenže tady proste jenom xicht.
Takže jsem dopadl jak ve starý šádes...prostě ho to nechám trochu nachladit a paxi manuálně zapínám okno+nohy a nnastavuju točení větráků...a auto si asi nastavuje, jak ledovej vzduch tam pošle, protože je to furt v režimu AUTO (nikoliv Full Auto).
Co dělám blbě? Nebo je to fakt takhle dementní vychytávka, aby to auto mělo něco, čím mě bude vytáčet?