Mopedy a jiné obstarožní padesátky
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 22815
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: Mopedy a jiné obstarožní padesátky
Babetta má nicméně automat, takže ta by měla být v pohodě tak jako tak. (Když si vezmu, že jako malý smradi jsme jezdili na pionýru... dneska kdyby nás chytli, tak jsme večer ve zprávách )
Re: Mopedy a jiné obstarožní padesátky
Přesně.
Subaru Legacy wagon 2.0 R 121kW "sociál" MY06
Subaru Forester SF 90kW MY98
Subaru Forester SF 90kW MY98
-
- Vášnivý uživatel
- Příspěvky: 1142
- Registrován: čtv led 16, 2020 9:56 pm
- Jméno a příjmení: Mira Decky
- Bydliště: Valašské Meziříčí
Re: Mopedy a jiné obstarožní padesátky
To mi nedošlo, máš samozřejme pravdu.
No já sem s AMkem jezdil 3roky na simsonu, kontorly byl 3 ale vždy mi to prošlo
Jako STK měl, ale proste sem nato ofiko řidičák neměl.
A není to tak dávno..
Forester SG 116kW + LPG
Dědův SG 92kW
Mondeo IV 2.0 Duratec
Mondeo II 1.8i Zetec - Srdcovka v modré bohužel zrušeno
Dědův SG 92kW
Mondeo IV 2.0 Duratec
Mondeo II 1.8i Zetec - Srdcovka v modré bohužel zrušeno
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 1523
- Registrován: stř zář 02, 2009 6:21 pm
Re: Mopedy a jiné obstarožní padesátky
Ne, má to civku pod nádrží, jak psal Outback. Ano, je tam dost kompromisů, chrom tam žádný už není, sedlo kostra origo, potah kožený nový. Zadní světlo na foto není, zatím jen historická odrazka z kola. A mohl bych pokračovat. Ale když vezmu, co mě to stálo nákladově, tak výsledek zas tak blbý není.
Ex. Subaru Outback BR MY11 2,5 123Kw
Subaru Forester SG MY03 2,0 92Kw
CUCV M1009. V8 6,2D
Subaru Forester SG MY03 2,0 92Kw
CUCV M1009. V8 6,2D
Re: Mopedy a jiné obstarožní padesátky
Máš to pěkný, jediný co by mi vadilo je logo Jawa na sedle. Já vím, motor je Jawa 552, ale vyráběný mimo Jawu, odlitky ČZ, zbytek Motor České Budějovice atd. atd.
Nejlepší je ta krásná originální kostra sedla, bez ní se nedá jezdit, sedlo z kola by bylo vzhledem k absenci odpružení vzadu naprosto smrtící.
A hrůzu mám z toho benzínového filtru. Taky jsem jich vyzkoušel hodně, všechny nakonec škrtily výkon a jediné co se osvědčilo byla chemicko-mechanicky dokonale vyčištěná nádrž bez filtru. Kyselina citronová na odrezení, louh či soda na odmaštění a ostré vruty na hrubé očištění, dá se snadno dělat doma.
Nejlepší je ta krásná originální kostra sedla, bez ní se nedá jezdit, sedlo z kola by bylo vzhledem k absenci odpružení vzadu naprosto smrtící.
A hrůzu mám z toho benzínového filtru. Taky jsem jich vyzkoušel hodně, všechny nakonec škrtily výkon a jediné co se osvědčilo byla chemicko-mechanicky dokonale vyčištěná nádrž bez filtru. Kyselina citronová na odrezení, louh či soda na odmaštění a ostré vruty na hrubé očištění, dá se snadno dělat doma.
Subaru XV 2.0 Exclusive r.v.2018, facelift EyeSight CVT nonhybrid
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 1523
- Registrován: stř zář 02, 2009 6:21 pm
Re: Mopedy a jiné obstarožní padesátky
Benzínový filtr už není, šel pryč. Zlobilo to. Bez něj, jen s punčoškou na kohoutu to funguje líp. S logem Jawa na sedle jsem taky nebyl úplně v pohodě, ale barevně se mi tam ostatní kožená nelíbila, tak jsem ho vzal na milost. A jak říkáš, motor Jawa i s nápisem na karteru. Takže trochu Jawa to je.
Ex. Subaru Outback BR MY11 2,5 123Kw
Subaru Forester SG MY03 2,0 92Kw
CUCV M1009. V8 6,2D
Subaru Forester SG MY03 2,0 92Kw
CUCV M1009. V8 6,2D
Re: Mopedy a jiné obstarožní padesátky
Já mám sedlo mnohem hnusnější, takže vlastně nemám co říkat. Ale koneckonců, mopedy jsou na ježdění. A když jedeš, logo není vidět. Zamlada jsem byl fundamentalista, teď už to tak neřeším. Hlavně aby to dobře a spolehlivě jelo.
Subaru XV 2.0 Exclusive r.v.2018, facelift EyeSight CVT nonhybrid
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
Re: Mopedy a jiné obstarožní padesátky
Dnešní bastlení na mopedu dopadlo jako vždycky.
Úkol zněl jasně: nasadit víko spojky, setrvačník, hlavu, víko zapalování, karburátor a pak dát motor do rámu S22 a vše připojit. Práce na dvě hodiny, když se nezdaří na půl dne. Teoreticky.
Takže: na víku spojky chci měnit gufero, mechanismus vypínání nejde demontovat. Tisícihran nafest. Dobrá, našel jsem jiné víko, demontoval vypínání a použil ho. Vypínací bronzový váleček mám nový... Nepasuje, moc velký, blbá tolerance repliky. Na obroušení nemám čas, dávám starý, ještě ujde, jen srazím otřepy. Těsnění, víko na motor. Zkouška vypínání spojky: páka se protočí na tisícihranu. Takže jednou tisícihran na fest, jednou omletý. Super. Horkovzduška, znovu ohřívám ten festovní, mlátím do toho, nic.Tak aspoň očistím to víko, třeba to gufero nebude tak zlý a nepoteče? Když je víko co má tyčku na fest, perfektně čisté, zjišťuju, že dezintegrovaným guferem vidím skrz.
Takže hledám další víko nebo samotnou tyčku s tisícihranem, nenalezeno. Naštěstí mám ještě jeden rezervní totálně dobitý motor z Jawetty, hurá, patřičné díly jsou v pořádku, vše funguje.
Historek okolo setrvačníku, hlavy a karburátoru vás ušetřím, proběhlo to podobně. Motor je pořád na stole.
Ach jo. Ale už mne to nepřekvapuje.
Úkol zněl jasně: nasadit víko spojky, setrvačník, hlavu, víko zapalování, karburátor a pak dát motor do rámu S22 a vše připojit. Práce na dvě hodiny, když se nezdaří na půl dne. Teoreticky.
Takže: na víku spojky chci měnit gufero, mechanismus vypínání nejde demontovat. Tisícihran nafest. Dobrá, našel jsem jiné víko, demontoval vypínání a použil ho. Vypínací bronzový váleček mám nový... Nepasuje, moc velký, blbá tolerance repliky. Na obroušení nemám čas, dávám starý, ještě ujde, jen srazím otřepy. Těsnění, víko na motor. Zkouška vypínání spojky: páka se protočí na tisícihranu. Takže jednou tisícihran na fest, jednou omletý. Super. Horkovzduška, znovu ohřívám ten festovní, mlátím do toho, nic.Tak aspoň očistím to víko, třeba to gufero nebude tak zlý a nepoteče? Když je víko co má tyčku na fest, perfektně čisté, zjišťuju, že dezintegrovaným guferem vidím skrz.
Takže hledám další víko nebo samotnou tyčku s tisícihranem, nenalezeno. Naštěstí mám ještě jeden rezervní totálně dobitý motor z Jawetty, hurá, patřičné díly jsou v pořádku, vše funguje.
Historek okolo setrvačníku, hlavy a karburátoru vás ušetřím, proběhlo to podobně. Motor je pořád na stole.
Ach jo. Ale už mne to nepřekvapuje.
Subaru XV 2.0 Exclusive r.v.2018, facelift EyeSight CVT nonhybrid
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49291
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Mopedy a jiné obstarožní padesátky
Láďo soucítím s tebou !! Ale kdyby to šlo jako po másle, tak by sis to tak neužil.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Re: Mopedy a jiné obstarožní padesátky
Pokračuju v generálce toho motoru s přidřeným pístem a netěsností mezi kartery. Než začal přisávat falešný vzduch jezdil sice nikterak rychle, ale spolehlivě deset let, dovezl mne na Klínovec a odjel spoustu závodů a kilometrů.
Napřed pár fotek
Napřed pár fotek
Subaru XV 2.0 Exclusive r.v.2018, facelift EyeSight CVT nonhybrid
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
- StandaB
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 3684
- Registrován: pát led 03, 2020 2:20 pm
- Jméno a příjmení: Stanislav Becvar
- Bydliště: Nürnberg
Re: Mopedy a jiné obstarožní padesátky
Lado jsi dobrej. Tu treti fotku bych nazval "Motor v kyblu"
Re: Mopedy a jiné obstarožní padesátky
Překvapení při rozborce:
Chybí jedno ustavovací pouzdro mezi kartery. Ohlodaná jednička na přesuvníku (poslední foto), přesto to řadilo a jednička nevypadávala. Velký kus papíru v mrtvém prostoru mezi kartery, asi útržek starého těsnění. Na klice i na převodovce zapouzdřená ložiska 2RS, na nich vyraženo Yugoslavia. Motor uvnitř vcelku čistý, utěsněný mezi kartery naprosto nepřiměřeným přebytkem bílého tmelu - a stejně to fouklo. Průměr válce napříč 38.1 - takže stále nultý výbrus, původně 38.00. Podélně jsem naměřil 38.3 - ovalita jako prase, divím se, že to ještě jelo. První výbrus by byl 38.25, ten už jsem prostřelil a půjde na druhý 38.50.
A že jsem jeden šroub musel odvrtat ani není překvapení, bohužel spíš standard.
Chybí jedno ustavovací pouzdro mezi kartery. Ohlodaná jednička na přesuvníku (poslední foto), přesto to řadilo a jednička nevypadávala. Velký kus papíru v mrtvém prostoru mezi kartery, asi útržek starého těsnění. Na klice i na převodovce zapouzdřená ložiska 2RS, na nich vyraženo Yugoslavia. Motor uvnitř vcelku čistý, utěsněný mezi kartery naprosto nepřiměřeným přebytkem bílého tmelu - a stejně to fouklo. Průměr válce napříč 38.1 - takže stále nultý výbrus, původně 38.00. Podélně jsem naměřil 38.3 - ovalita jako prase, divím se, že to ještě jelo. První výbrus by byl 38.25, ten už jsem prostřelil a půjde na druhý 38.50.
A že jsem jeden šroub musel odvrtat ani není překvapení, bohužel spíš standard.
Subaru XV 2.0 Exclusive r.v.2018, facelift EyeSight CVT nonhybrid
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
Re: Mopedy a jiné obstarožní padesátky
Pozitiva: půlměsíce na pedálovém hřídeli v pořádku, všechny těsnící plochy vypadají dobře (až na drobné poškození u gufera řetězového kolečka). Kartery víceméně nepolámané a když už, tak jen málo a na nekritických místech. Převodovka až na přesuvník zdravá.
Subaru XV 2.0 Exclusive r.v.2018, facelift EyeSight CVT nonhybrid
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)