lepsi brzdy na forestera

Odpovědět
pufko
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1130
Registrován: pát úno 11, 2011 10:42 pm

Re: lepsi brzdy na forestera

Příspěvek od pufko »

Značkové ako značkové...
Velký výrobcovia svoje výrobne kapacity orientujú na aktuálne vozidlá a to menej aktuálne = ročníkovo staršie posúvajú tretím stranám, ale predáva sa to balené ako originál, lebo biznis je biznis.

Podstatné je mať zrepasované brzdy a nie to riešiť až ked to robí problém a to isté platí pre brzdovú kvapalinu, nová kvapalina voči nejakej 5 ročnej je úplne iný brzdný účinok...

Ja kupujem poslednú dobu kotúče BluePrint lebo sú opatlané farbou a nekorodujú, platničky tiež nejaké aké zrovna vyberiem a nemám absolútne problém, pred rokom som dával aj zrepasované predné brzdy.
Na starých brzdách bol účinok taký "gumový", po výmene kvapaliny daleko lepšie a po výmene strmenov za repasované ešte lepšie, pedál je tuhý a dalšie pritlačenie patrične cítiť na brzdnom účinku.

Za mna 70% úspechu sú brzdy vo funkčnom stave a 30% by som dal na kotúče / platničky. Treba to riadne sledovať, ak sa nederú platničky +- rovnomerne netreba čakať s údržbou strmena.
Najčastejší problém je korozia valčeka zo strany platničky, kedy korozia postupuje dalej cez prachovku a cez to skorodované miesto tam začne vnikať vlhkosť. Potom valčeky začnú korodovať aj pod prachovkou a nevracajú sa ideálne.
Platničky sú nerovnomerne opotrebné, alebo opotrebené zo šikma pretože jeden z dvojice valčekov sa nevracia tak ako by mal...
Subaru Impreza 2.0GX, 5MT, rv2001...
Subaru Legacy 2.5i, AT, rv2005...
Uživatelský avatar
hamoun
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 19197
Registrován: ned čer 12, 2011 9:16 pm
Jméno a příjmení: Petr Hanek
Bydliště: Kravaře

Re: lepsi brzdy na forestera

Příspěvek od hamoun »

Metuzalem píše:Není nad značkové brzdy :-)
Přesně ... brembo je brembo ... :-DDD
škoda superb
ex WRX 2008
Uživatelský avatar
Metuzalem
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 2257
Registrován: pát zář 22, 2017 5:52 pm
Jméno a příjmení: Milan P.
Bydliště: venkov u Jaroměře

Re: lepsi brzdy na forestera

Příspěvek od Metuzalem »

@pufko Promiň, jestli byla moje poznámka zavádějící, já jsem původně reagoval na tu fotku s dřevěným špalkem brembo :-)
Forester 2.0XT Comfort, MY2017, SJ - Šedivák
pufko
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1130
Registrován: pát úno 11, 2011 10:42 pm

Re: lepsi brzdy na forestera

Příspěvek od pufko »

Metuzalem : Nie, ja len hovorím že aj zvučný výrobcovia nevyrábajú všetko sami, ale využívajú aj tretích výrobcov, pretože neexistuje dôvod aby všetko robili sami.
Logicky budú posúvať von menšie zákazky, kde je menší dopyt, krabica bude ale stále Brembo. Tam kde sa vyrábajú kvantá to si nechá Brembo pre seba.
Ale tiež si stojím za tým že ked chce človek aby to brzdilo, treba zrepasovať brzdy.
Teraz bez srandy, ja som prvý krát repasoval zadné ked som menil plné 274mm za vetrané 290mm a to bolo tak 3 roky dozadu a predné som repasoval dva roky dozadu. Takže brzdy mali za sebou nejakých +-16 rokov prevádzky.
Nehovorím že som nerobil údržbu na vodiacich čapoch, ale nové piestiky s prachovkami šli prvý krát ako som písal vyššie.
Prd by mi bolo platné kupovať kotúče za 2 násobnú cenu...

To isté mám na DH bike, tam treba meniť kvapalinu minimálne raz za rok, inak to nebrzdí ani prd a je to gumové a môžem tam mať aj Shimano RT86 Ice Tech za 45€... Vymení sa kvapalina a už to kúše a s tými istými platničkami čo tam boli...
Subaru Impreza 2.0GX, 5MT, rv2001...
Subaru Legacy 2.5i, AT, rv2005...
Morda
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 53
Registrován: pát srp 18, 2017 10:29 am
Jméno a příjmení: Jan Morochovič
Bydliště: Rokycansko

Re: lepsi brzdy na forestera

Příspěvek od Morda »

pufko píše: stř dub 17, 2024 9:18 pm Metuzalem : Nie, ja len hovorím že aj zvučný výrobcovia nevyrábajú všetko sami, ale využívajú aj tretích výrobcov, pretože neexistuje dôvod aby všetko robili sami.
Logicky budú posúvať von menšie zákazky, kde je menší dopyt, krabica bude ale stále Brembo. Tam kde sa vyrábajú kvantá to si nechá Brembo pre seba.
Ale tiež si stojím za tým že ked chce človek aby to brzdilo, treba zrepasovať brzdy.
Teraz bez srandy, ja som prvý krát repasoval zadné ked som menil plné 274mm za vetrané 290mm a to bolo tak 3 roky dozadu a predné som repasoval dva roky dozadu. Takže brzdy mali za sebou nejakých +-16 rokov prevádzky.
Nehovorím že som nerobil údržbu na vodiacich čapoch, ale nové piestiky s prachovkami šli prvý krát ako som písal vyššie.
Prd by mi bolo platné kupovať kotúče za 2 násobnú cenu...

To isté mám na DH bike, tam treba meniť kvapalinu minimálne raz za rok, inak to nebrzdí ani prd a je to gumové a môžem tam mať aj Shimano RT86 Ice Tech za 45€... Vymení sa kvapalina a už to kúše a s tými istými platničkami čo tam boli...
Loni když jsem dával DBA sadu šly na vozidlo nové třmeny, nové zadní brzdy a nová kapalina je samozřejmostí. Nyní mám ještě
v plánu nové sportovní hadičky, které mám zakoupené. Jen si netroufnu na výměnu. Jelikož a protože očekávám, že bych zrovna náhodou mohl ukroutit přívodní kovové potrubí a nedisponuji zrovna ohýbačkou, šroubeními ani trubičkami
Odpovědět

Zpět na „Brzdy“