Výměna AKU - ztráta kostry
Výměna AKU - ztráta kostry
Dobrý den, 2x se mi vybila autobaterie v BRZ 2019 do nuly. Poprvé jsem ji dobil, zapojil - a + (bylo cítit lehké zajiskření) a vše fungovalo bez problémů.
Podruhé asi po 14 dnech se opět vybila, nabil jsem ji a při připojování ani nezajiskřila. Koupil jsem novou autobaterii a nová také nefunguje (ani fungující aku z jiného auta).
Při zapojení autobaterie vůbec nezajiskří, jako by byla prasklá nějaká pojistka. Nic nefunguje ani centrál atd.
Kontroloval jsem velkou pojistku 60A v motorovém prostoru a vypadá v pořádku.
Auto stojí v garáži bez kun atd.
Děkuji za případné rady.
Podruhé asi po 14 dnech se opět vybila, nabil jsem ji a při připojování ani nezajiskřila. Koupil jsem novou autobaterii a nová také nefunguje (ani fungující aku z jiného auta).
Při zapojení autobaterie vůbec nezajiskří, jako by byla prasklá nějaká pojistka. Nic nefunguje ani centrál atd.
Kontroloval jsem velkou pojistku 60A v motorovém prostoru a vypadá v pořádku.
Auto stojí v garáži bez kun atd.
Děkuji za případné rady.
Naposledy upravil(a) Tom120 dne úte dub 02, 2024 8:51 pm, celkem upraveno 1 x.
Re: Výměna AKU
Ze ti to jemne zaiskri pri zapajani je normal (ale nemusi).
Co to znamena "do nuly" ? Meral si napatie po vybiti ?
Lebo take vybitie by ju uz znicilo a po 14dnoch uz si mohol nabit len nejaku malu zvyskovu kapacitu, preto sa tvari ako mrtva.
Samozrejme treba zmerat odber. Ale ked nejde teraz uz ani nova, nieco je fakt zle a treba pozriet (najlepsie ohmmetrom) vsetky poistky.
Co to znamena "do nuly" ? Meral si napatie po vybiti ?
Lebo take vybitie by ju uz znicilo a po 14dnoch uz si mohol nabit len nejaku malu zvyskovu kapacitu, preto sa tvari ako mrtva.
Samozrejme treba zmerat odber. Ale ked nejde teraz uz ani nova, nieco je fakt zle a treba pozriet (najlepsie ohmmetrom) vsetky poistky.
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 2733
- Registrován: pon srp 26, 2013 2:38 pm
- Jméno a příjmení: Standa H.
- Bydliště: Šumperk/Ostrava
Re: Výměna AKU
Spíš to bude povolená kostra na autě. Musíš jít po drátech a hledat.
Subaru Impreza GG WRX EJ205 165kW 2003
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
- Mira
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 10668
- Registrován: úte srp 18, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Miroslav
- Bydliště: Poslední zatáčka před Vídní
Re: Výměna AKU
Jo, zkontrolovat veškerý uzemnění, zejména startér.
Forester SG XT
ex Impreza 97 s baťohem
ex Impreza 97 s baťohem
Re: Výměna AKU
Měl jsem to samé na jiném autě jak Subaru. Uhnilá kostra na kabelu k baterie.
Subaru Forester 2,0XT 03 Red dragon
Alfa Romeo 156 SW 1,9 Jtd 02 85 kw chip by Sarkan
ex AR 156 SW 1,9 Jtd 01 81 kw chip by Sarkan
ex AR 146 1,4 TS
ex Saab 9-3 2,0i kupé
ex Seat Toledo 1,9 Tdi 98
ex VW Vento 1,8i
ex Škoda 130
Alfa Romeo 156 SW 1,9 Jtd 02 85 kw chip by Sarkan
ex AR 156 SW 1,9 Jtd 01 81 kw chip by Sarkan
ex AR 146 1,4 TS
ex Saab 9-3 2,0i kupé
ex Seat Toledo 1,9 Tdi 98
ex VW Vento 1,8i
ex Škoda 130
Re: Výměna AKU
Tak ale to je nove auto. Tak rychlo neuhnije snad ani Japonec
Ale podotahovat isto neuskodi.
Ale podotahovat isto neuskodi.
Re: Výměna AKU
Zobrať merák a zmerať +12V voči kostre auta, tým sa vylúči vadné ukostrenie.
Niektoré autá majú poistku priamo na plusovej svorke baterie, napríklad Renault, ale možno aj iný.
Niektoré autá majú poistku priamo na plusovej svorke baterie, napríklad Renault, ale možno aj iný.
Subaru Impreza 2.0GX, 5MT, rv2001...
Subaru Legacy 2.5i, AT, rv2005...
Subaru Legacy 2.5i, AT, rv2005...
Re: Výměna AKU
To jako jo . Může být vykleoaný - uvolněný vrut/matka. Ale i tak je to divné. Strčit to z kopce, nakopnout a dát na zvedák
Subaru Forester 2,0XT 03 Red dragon
Alfa Romeo 156 SW 1,9 Jtd 02 85 kw chip by Sarkan
ex AR 156 SW 1,9 Jtd 01 81 kw chip by Sarkan
ex AR 146 1,4 TS
ex Saab 9-3 2,0i kupé
ex Seat Toledo 1,9 Tdi 98
ex VW Vento 1,8i
ex Škoda 130
Alfa Romeo 156 SW 1,9 Jtd 02 85 kw chip by Sarkan
ex AR 156 SW 1,9 Jtd 01 81 kw chip by Sarkan
ex AR 146 1,4 TS
ex Saab 9-3 2,0i kupé
ex Seat Toledo 1,9 Tdi 98
ex VW Vento 1,8i
ex Škoda 130
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 22958
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: Výměna AKU
No jestli nejde vubec zapalování, central, atd, tak to postrcenim z kopce fakt nenahodi
Odesláno z mého SM-F926B pomocí Tapatalk
Odesláno z mého SM-F926B pomocí Tapatalk
Re: Výměna AKU
V tom případě to nebude kostrou. Respektive mi vše toto fungovalo, jen nestartovalo. Proto třeba já to přisuzoval startéru. Ale ten se zbytečně vyměnil za nový a stejně nic. Až tedy ta kostra.
Subaru Forester 2,0XT 03 Red dragon
Alfa Romeo 156 SW 1,9 Jtd 02 85 kw chip by Sarkan
ex AR 156 SW 1,9 Jtd 01 81 kw chip by Sarkan
ex AR 146 1,4 TS
ex Saab 9-3 2,0i kupé
ex Seat Toledo 1,9 Tdi 98
ex VW Vento 1,8i
ex Škoda 130
Alfa Romeo 156 SW 1,9 Jtd 02 85 kw chip by Sarkan
ex AR 156 SW 1,9 Jtd 01 81 kw chip by Sarkan
ex AR 146 1,4 TS
ex Saab 9-3 2,0i kupé
ex Seat Toledo 1,9 Tdi 98
ex VW Vento 1,8i
ex Škoda 130
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 2733
- Registrován: pon srp 26, 2013 2:38 pm
- Jméno a příjmení: Standa H.
- Bydliště: Šumperk/Ostrava
Re: Výměna AKU
A tak určitá šance, že by to tím drcnutím přitlačilo někde tu kostru zpátky, tam je. Akorát by to vydrželo do dalšího drcnutí, než by se to zase rozpojilo
Subaru Impreza GG WRX EJ205 165kW 2003
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
- wenzel
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 291
- Registrován: sob bře 06, 2021 9:16 am
- Jméno a příjmení: Václav Šikl
- Bydliště: Šumperk
Re: Výměna AKU
Jestli všechno ostatní svítí a jen nestartuje, jako že vůbec, tušil bych něco jako nouzový odpojovač, pyropojistku od bagu.
Forester 2.0 AT, 2006
Superb VR6, 3.6, AT, 2012
Superb VR6, 3.6, AT, 2012
Re: Výměna AKU - ztráta kostry
Dnes jsem byl proměřit odpory připojení AKU a + má odpor cca 5 ohmů, ale kostra je "odpojená".
Na mínus jsou kromě kostry ještě dráty k nějakému pravděpodobně snímači. Je možné, že systém kostru odpojil.
https://photos.app.goo.gl/uWZQcir51z2zrEe18
Na mínus jsou kromě kostry ještě dráty k nějakému pravděpodobně snímači. Je možné, že systém kostru odpojil.
https://photos.app.goo.gl/uWZQcir51z2zrEe18
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 2733
- Registrován: pon srp 26, 2013 2:38 pm
- Jméno a příjmení: Standa H.
- Bydliště: Šumperk/Ostrava
Re: Výměna AKU - ztráta kostry
Kostra je přišroubený kabel od mínus pólu baterie ke karosérii auta, a celá karosérie slouží jako záporný pól (kostra). Spousta elektrických žařízení nemá navedený mínusový kabel k baterce, ale jenom k nejbližší kovové části karosérie. Takže to co hledáš, je to kam je napojený mínusový kabel z baterie do karosérie auta. Případně vem nějaký kabel (třeba startovací), a spoj mínusový pól baterie s karosérií, jestli ti to začne fungovat (při kontaktu by měl jiskřit).
Subaru Impreza GG WRX EJ205 165kW 2003
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
Re: Výměna AKU - ztráta kostry
To sa mi nezda, ze by bolo mozne kostru odpojit na zelanie, ale mozno sa mylim. Ked neratam klasicke poistky v systeme.Tom120 píše: ↑úte dub 02, 2024 9:06 pm Dnes jsem byl proměřit odpory připojení AKU a + má odpor cca 5 ohmů, ale kostra je "odpojená".
Na mínus jsou kromě kostry ještě dráty k nějakému pravděpodobně snímači. Je možné, že systém kostru odpojil.
https://photos.app.goo.gl/uWZQcir51z2zrEe18
Tie draty budu prudovy senzor.
Tu to mas rozkreslene
https://parts.subaru.com/a/Subaru_2019_ ... 20-01.html
Tych 5ohmov si nameral kde ?