Výměna AKU - ztráta kostry

Odpovědět
Tom120
Nováček
Nováček
Příspěvky: 2
Registrován: pon dub 01, 2024 7:08 pm
Jméno a příjmení: Tomáš

Výměna AKU - ztráta kostry

Příspěvek od Tom120 »

Dobrý den, 2x se mi vybila autobaterie v BRZ 2019 do nuly. Poprvé jsem ji dobil, zapojil - a + (bylo cítit lehké zajiskření) a vše fungovalo bez problémů.
Podruhé asi po 14 dnech se opět vybila, nabil jsem ji a při připojování ani nezajiskřila. Koupil jsem novou autobaterii a nová také nefunguje (ani fungující aku z jiného auta).
Při zapojení autobaterie vůbec nezajiskří, jako by byla prasklá nějaká pojistka. Nic nefunguje ani centrál atd.
Kontroloval jsem velkou pojistku 60A v motorovém prostoru a vypadá v pořádku.
Auto stojí v garáži bez kun atd.
Děkuji za případné rady.
Naposledy upravil(a) Tom120 dne úte dub 02, 2024 8:51 pm, celkem upraveno 1 x.
Makovica
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 4944
Registrován: čtv dub 21, 2016 11:28 pm

Re: Výměna AKU

Příspěvek od Makovica »

Ze ti to jemne zaiskri pri zapajani je normal (ale nemusi).
Co to znamena "do nuly" ? Meral si napatie po vybiti ?
Lebo take vybitie by ju uz znicilo a po 14dnoch uz si mohol nabit len nejaku malu zvyskovu kapacitu, preto sa tvari ako mrtva.

Samozrejme treba zmerat odber. Ale ked nejde teraz uz ani nova, nieco je fakt zle a treba pozriet (najlepsie ohmmetrom) vsetky poistky.
Subaru Forester 2.0i CVT Comfort MY16 (G91F Rest in pieces Cooper Discovery ATT / SJ6 ,,,,| (*_^) |,,,,)
Obrázek
zhor
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2725
Registrován: pon srp 26, 2013 2:38 pm
Jméno a příjmení: Standa H.
Bydliště: Šumperk/Ostrava

Re: Výměna AKU

Příspěvek od zhor »

Spíš to bude povolená kostra na autě. Musíš jít po drátech a hledat.
Subaru Impreza GG WRX EJ205 165kW 2003
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
Uživatelský avatar
Mira
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 10655
Registrován: úte srp 18, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Miroslav
Bydliště: Poslední zatáčka před Vídní

Re: Výměna AKU

Příspěvek od Mira »

Jo, zkontrolovat veškerý uzemnění, zejména startér.
Forester SG XT
ex Impreza 97 s baťohem
mari75
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3420
Registrován: pon říj 31, 2016 10:47 am

Re: Výměna AKU

Příspěvek od mari75 »

Měl jsem to samé na jiném autě jak Subaru. Uhnilá kostra na kabelu k baterie.
Subaru Forester 2,0XT 03 Red dragon
Alfa Romeo 156 SW 1,9 Jtd 02 85 kw chip by Sarkan
ex AR 156 SW 1,9 Jtd 01 81 kw chip by Sarkan
ex AR 146 1,4 TS
ex Saab 9-3 2,0i kupé
ex Seat Toledo 1,9 Tdi 98
ex VW Vento 1,8i
ex Škoda 130
Makovica
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 4944
Registrován: čtv dub 21, 2016 11:28 pm

Re: Výměna AKU

Příspěvek od Makovica »

Tak ale to je nove auto. Tak rychlo neuhnije snad ani Japonec :)
Ale podotahovat isto neuskodi.
Subaru Forester 2.0i CVT Comfort MY16 (G91F Rest in pieces Cooper Discovery ATT / SJ6 ,,,,| (*_^) |,,,,)
Obrázek
pufko
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1130
Registrován: pát úno 11, 2011 10:42 pm

Re: Výměna AKU

Příspěvek od pufko »

Zobrať merák a zmerať +12V voči kostre auta, tým sa vylúči vadné ukostrenie.
Niektoré autá majú poistku priamo na plusovej svorke baterie, napríklad Renault, ale možno aj iný.
Subaru Impreza 2.0GX, 5MT, rv2001...
Subaru Legacy 2.5i, AT, rv2005...
mari75
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3420
Registrován: pon říj 31, 2016 10:47 am

Re: Výměna AKU

Příspěvek od mari75 »

To jako jo 😁. Může být vykleoaný - uvolněný vrut/matka. Ale i tak je to divné. Strčit to z kopce, nakopnout a dát na zvedák
Subaru Forester 2,0XT 03 Red dragon
Alfa Romeo 156 SW 1,9 Jtd 02 85 kw chip by Sarkan
ex AR 156 SW 1,9 Jtd 01 81 kw chip by Sarkan
ex AR 146 1,4 TS
ex Saab 9-3 2,0i kupé
ex Seat Toledo 1,9 Tdi 98
ex VW Vento 1,8i
ex Škoda 130
Uživatelský avatar
spm
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 22783
Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
Jméno a příjmení: Jan Krajdl

Re: Výměna AKU

Příspěvek od spm »

No jestli nejde vubec zapalování, central, atd, tak to postrcenim z kopce fakt nenahodi :-)

Odesláno z mého SM-F926B pomocí Tapatalk

Subaru Outback BH 3.0 H6 Obrázek
Subaru Libero SDX Obrázek
Hyundai i20 1.2 2012 Obrázek
Volkswagen Transporter T4 Syncro 2.5TDI R5 Obrázek
mari75
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3420
Registrován: pon říj 31, 2016 10:47 am

Re: Výměna AKU

Příspěvek od mari75 »

V tom případě to nebude kostrou. Respektive mi vše toto fungovalo, jen nestartovalo. Proto třeba já to přisuzoval startéru. Ale ten se zbytečně vyměnil za nový a stejně nic. Až tedy ta kostra.
Subaru Forester 2,0XT 03 Red dragon
Alfa Romeo 156 SW 1,9 Jtd 02 85 kw chip by Sarkan
ex AR 156 SW 1,9 Jtd 01 81 kw chip by Sarkan
ex AR 146 1,4 TS
ex Saab 9-3 2,0i kupé
ex Seat Toledo 1,9 Tdi 98
ex VW Vento 1,8i
ex Škoda 130
zhor
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2725
Registrován: pon srp 26, 2013 2:38 pm
Jméno a příjmení: Standa H.
Bydliště: Šumperk/Ostrava

Re: Výměna AKU

Příspěvek od zhor »

spm píše: pon dub 01, 2024 9:34 pm No jestli nejde vubec zapalování, central, atd, tak to postrcenim z kopce fakt nenahodi :-)

Odesláno z mého SM-F926B pomocí Tapatalk
A tak určitá šance, že by to tím drcnutím přitlačilo někde tu kostru zpátky, tam je. Akorát by to vydrželo do dalšího drcnutí, než by se to zase rozpojilo :-DDD
Subaru Impreza GG WRX EJ205 165kW 2003
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
Uživatelský avatar
wenzel
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 287
Registrován: sob bře 06, 2021 9:16 am
Jméno a příjmení: Václav Šikl
Bydliště: Šumperk

Re: Výměna AKU

Příspěvek od wenzel »

Jestli všechno ostatní svítí a jen nestartuje, jako že vůbec, tušil bych něco jako nouzový odpojovač, pyropojistku od bagu.
Forester 2.0 AT, 2006
Superb VR6, 3.6, AT, 2012
Tom120
Nováček
Nováček
Příspěvky: 2
Registrován: pon dub 01, 2024 7:08 pm
Jméno a příjmení: Tomáš

Re: Výměna AKU - ztráta kostry

Příspěvek od Tom120 »

Dnes jsem byl proměřit odpory připojení AKU a + má odpor cca 5 ohmů, ale kostra je "odpojená".
Na mínus jsou kromě kostry ještě dráty k nějakému pravděpodobně snímači. Je možné, že systém kostru odpojil.
https://photos.app.goo.gl/uWZQcir51z2zrEe18
zhor
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2725
Registrován: pon srp 26, 2013 2:38 pm
Jméno a příjmení: Standa H.
Bydliště: Šumperk/Ostrava

Re: Výměna AKU - ztráta kostry

Příspěvek od zhor »

Kostra je přišroubený kabel od mínus pólu baterie ke karosérii auta, a celá karosérie slouží jako záporný pól (kostra). Spousta elektrických žařízení nemá navedený mínusový kabel k baterce, ale jenom k nejbližší kovové části karosérie. Takže to co hledáš, je to kam je napojený mínusový kabel z baterie do karosérie auta. Případně vem nějaký kabel (třeba startovací), a spoj mínusový pól baterie s karosérií, jestli ti to začne fungovat (při kontaktu by měl jiskřit).
Subaru Impreza GG WRX EJ205 165kW 2003
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
Makovica
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 4944
Registrován: čtv dub 21, 2016 11:28 pm

Re: Výměna AKU - ztráta kostry

Příspěvek od Makovica »

Tom120 píše: úte dub 02, 2024 9:06 pm Dnes jsem byl proměřit odpory připojení AKU a + má odpor cca 5 ohmů, ale kostra je "odpojená".
Na mínus jsou kromě kostry ještě dráty k nějakému pravděpodobně snímači. Je možné, že systém kostru odpojil.
https://photos.app.goo.gl/uWZQcir51z2zrEe18
To sa mi nezda, ze by bolo mozne kostru odpojit na zelanie, ale mozno sa mylim. Ked neratam klasicke poistky v systeme.
Tie draty budu prudovy senzor.
Tu to mas rozkreslene
https://parts.subaru.com/a/Subaru_2019_ ... 20-01.html
Tych 5ohmov si nameral kde ?
Subaru Forester 2.0i CVT Comfort MY16 (G91F Rest in pieces Cooper Discovery ATT / SJ6 ,,,,| (*_^) |,,,,)
Obrázek
Odpovědět

Zpět na „BRZ / GT86“