Legacy IV (2008) zvýšení
- Cliffer
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 1776
- Registrován: sob lis 21, 2015 6:24 pm
- Jméno a příjmení: Tadeáš Pospíchal
- Bydliště: Praha
Re: Legacy IV (2008) zvýšení
Oka, oka tak jsem zas o kus chytřejší
Subaru Outback 3.0R "Démon"
- Skotsko 2022 (5567 km)
- Rumunsko 2021 (3574 km)
- Norsko 2020 (7007 km)
- Ukrajina 2019 (4060 km)
Subaru Outback 2.5i-prodán
- Balkán 2018 (4457 km)
- Balkán 2017 (5884 km)
- Skandinávie 2016 (8300 km)
Š.Felda 1.6
- Istanbul 2012 (6100 km)
- Skotsko 2022 (5567 km)
- Rumunsko 2021 (3574 km)
- Norsko 2020 (7007 km)
- Ukrajina 2019 (4060 km)
Subaru Outback 2.5i-prodán
- Balkán 2018 (4457 km)
- Balkán 2017 (5884 km)
- Skandinávie 2016 (8300 km)
Š.Felda 1.6
- Istanbul 2012 (6100 km)
- samvaculik
- Vášnivý uživatel
- Příspěvky: 894
- Registrován: úte pro 29, 2020 11:19 am
- Jméno a příjmení: Samuel Vaculík
- Bydliště: Liptál
- Kontaktovat uživatele:
Re: Legacy IV (2008) zvýšení
Já jsem zvedal zadek o 2 cm a původní štefty šly ven docela snadno
Fotodokumentace: viewtopic.php?p=554054#p554054
Fotodokumentace: viewtopic.php?p=554054#p554054
▶︎ Subaru Outback BP 2.5i 127kw MT 2008, vlákno zde
▶︎ Suzuki Swift SPORT 1.6 92kw 2007
▶︎ Ex Mazda 323f BJ 1.5 65kw 2000
▶︎ Suzuki Swift SPORT 1.6 92kw 2007
▶︎ Ex Mazda 323f BJ 1.5 65kw 2000
- paulus
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 141
- Registrován: pon srp 16, 2010 1:39 pm
- Jméno a příjmení: Pavel
- Bydliště: Sumava
Re: Legacy IV (2008) zvýšení
Zeptam se jako zemědělec: "Když vyměním na Legacy pružiny a tlumiče za ty z OTB, tak se stane co? Je to cajk i bez podložení nápravy?" Konec dotazu
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49570
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Legacy IV (2008) zvýšení
Podle mě se nestane nic. Já to nikdy neviděl ležet vedle sebe. Ale předpokládám, že otb tlumiče jsou cca o 3 cm delší, než ty z legacy. Takže by to mělo být stejný, jako bys na legacy dal podložky.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
- macasubaru
- Vášnivý uživatel
- Příspěvky: 921
- Registrován: ned dub 08, 2012 9:48 pm
- Jméno a příjmení: Pavel
- Bydliště: Jablonecko
Re: Legacy IV (2008) zvýšení
Tomáši máš uplnou pravdu cca 3 cm a je to stejné když dáš na legacy tlumiče 3 cm podložku
ale nechápu proč podkládat nápravnici pokud to už není extrémně zvedlé, jen se tím sníží světlá výška a diferák je níž o to podložení a dříve bude v terénu škrtat a pochybuji že někdo chce dát podložky a bude mít kufr upnle prázdný jak když vyjede z fabriky
a ty 3 cm cca 3.5 cm nemůže mít vliv na sbíhavost to je přece rozdíl na pohyb ramen jako když je auto plně naložené nebo uplně prázdné tak tam je větší rozdíl než 5cm ve výšce, příklad když budou stát vedle sebe dvě legacy bez podložek a jedno bude naložené plně a druhé uplně prázdné tak bude velký rozdíl ve výšce zadku naložené bude sedlé a nikdo tam nebude seřizovat zbíhavost
já měl na otasu 5 cm ale v kufru dvě bomby lpg fůru nářadí a dvě rezervy a ještě zapojený vlek na auta tak jsem byl níž než prázdný otas. takže ramena byly mín natažené
ale nechápu proč podkládat nápravnici pokud to už není extrémně zvedlé, jen se tím sníží světlá výška a diferák je níž o to podložení a dříve bude v terénu škrtat a pochybuji že někdo chce dát podložky a bude mít kufr upnle prázdný jak když vyjede z fabriky
a ty 3 cm cca 3.5 cm nemůže mít vliv na sbíhavost to je přece rozdíl na pohyb ramen jako když je auto plně naložené nebo uplně prázdné tak tam je větší rozdíl než 5cm ve výšce, příklad když budou stát vedle sebe dvě legacy bez podložek a jedno bude naložené plně a druhé uplně prázdné tak bude velký rozdíl ve výšce zadku naložené bude sedlé a nikdo tam nebude seřizovat zbíhavost
já měl na otasu 5 cm ale v kufru dvě bomby lpg fůru nářadí a dvě rezervy a ještě zapojený vlek na auta tak jsem byl níž než prázdný otas. takže ramena byly mín natažené
Outback 2009 LPG 127 KW AUT černá met. EX..
FORESTR 2008 LPG 110 KW manual (bohužel: ) stříbrná metal
FORESTR 2008 LPG 110 KW manual (bohužel: ) stříbrná metal
- Cliffer
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 1776
- Registrován: sob lis 21, 2015 6:24 pm
- Jméno a příjmení: Tadeáš Pospíchal
- Bydliště: Praha
Re: Legacy IV (2008) zvýšení
Tak teorie funkčních samoniveláků říká, že když to naložíš, tak se výšky vyrovnají. U neniveláků to sámo fungovat nebude.
Co se seřizování sbíhavosti týká, tak a tu už několikrát proběhlo to, že když na BP Oťasovi dáš 3,5 cm, tak máš štelování na dotaz. U některých i maximální doštelování nezaručí správnou geometrii. Přecijen to jsou úpravy se kterými inzenýři nepočítali a geometrii auta naladili nějak. Když tu geometrii nesplníš, hrozí, že se auto nebude chovat standardně nebo bezpečně. Minimálně se ti budou sjížet nestejně gumy, v extrému jelikož pneumatika bude mít třeba jen 50% předpokládaného kontaktu, tak ztratí přilnavost v kritické chvíli.
Když podložíš nápravnici, tak diferáku tolik nepomůžeš, ale věci uchycený do kastle budou zvedlé dle podložek. Takže lepší nájezdové/přejezdové úhly, víc místa pro výfuk (který bývá nejníž) atd.
Osobní zkušenost je, že při liftu na zadku o 3,5 cm zadek ztvrdnul, což dle mého davá smysl. Podložkou víc "stlačíš" pružinu. Bylo cítit hrubší bouchnutí při každém příčném prahu a v Praze jich je velká mrť. Při normální jízdě jsem to tak výrazně neregistroval. Nepřišlo mi, že by auto odskakovalo. Měl přímé přímé srovnání BP nazvedaného a sériového (rozdíl v motorech, který by na zatížení zadní napravy neměl mit takový vliv), ale nájezd a stáři odpovídaly. A i s podložením o 2 cm, je naliftovanej Démon "tvrdší" než Zlaťák v sérii.
Co se seřizování sbíhavosti týká, tak a tu už několikrát proběhlo to, že když na BP Oťasovi dáš 3,5 cm, tak máš štelování na dotaz. U některých i maximální doštelování nezaručí správnou geometrii. Přecijen to jsou úpravy se kterými inzenýři nepočítali a geometrii auta naladili nějak. Když tu geometrii nesplníš, hrozí, že se auto nebude chovat standardně nebo bezpečně. Minimálně se ti budou sjížet nestejně gumy, v extrému jelikož pneumatika bude mít třeba jen 50% předpokládaného kontaktu, tak ztratí přilnavost v kritické chvíli.
Když podložíš nápravnici, tak diferáku tolik nepomůžeš, ale věci uchycený do kastle budou zvedlé dle podložek. Takže lepší nájezdové/přejezdové úhly, víc místa pro výfuk (který bývá nejníž) atd.
Osobní zkušenost je, že při liftu na zadku o 3,5 cm zadek ztvrdnul, což dle mého davá smysl. Podložkou víc "stlačíš" pružinu. Bylo cítit hrubší bouchnutí při každém příčném prahu a v Praze jich je velká mrť. Při normální jízdě jsem to tak výrazně neregistroval. Nepřišlo mi, že by auto odskakovalo. Měl přímé přímé srovnání BP nazvedaného a sériového (rozdíl v motorech, který by na zatížení zadní napravy neměl mit takový vliv), ale nájezd a stáři odpovídaly. A i s podložením o 2 cm, je naliftovanej Démon "tvrdší" než Zlaťák v sérii.
Subaru Outback 3.0R "Démon"
- Skotsko 2022 (5567 km)
- Rumunsko 2021 (3574 km)
- Norsko 2020 (7007 km)
- Ukrajina 2019 (4060 km)
Subaru Outback 2.5i-prodán
- Balkán 2018 (4457 km)
- Balkán 2017 (5884 km)
- Skandinávie 2016 (8300 km)
Š.Felda 1.6
- Istanbul 2012 (6100 km)
- Skotsko 2022 (5567 km)
- Rumunsko 2021 (3574 km)
- Norsko 2020 (7007 km)
- Ukrajina 2019 (4060 km)
Subaru Outback 2.5i-prodán
- Balkán 2018 (4457 km)
- Balkán 2017 (5884 km)
- Skandinávie 2016 (8300 km)
Š.Felda 1.6
- Istanbul 2012 (6100 km)
- macasubaru
- Vášnivý uživatel
- Příspěvky: 921
- Registrován: ned dub 08, 2012 9:48 pm
- Jméno a příjmení: Pavel
- Bydliště: Jablonecko
Re: Legacy IV (2008) zvýšení
dal jsem příklad u legacy a ty mají obyč tlumiče.
Outback 2009 LPG 127 KW AUT černá met. EX..
FORESTR 2008 LPG 110 KW manual (bohužel: ) stříbrná metal
FORESTR 2008 LPG 110 KW manual (bohužel: ) stříbrná metal
- paulus
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 141
- Registrován: pon srp 16, 2010 1:39 pm
- Jméno a příjmení: Pavel
- Bydliště: Sumava
Re: Legacy IV (2008) zvýšení
O to mi prave jde.O tu spravnou (rozumnej idealni) geometrii . Koupil jsem si tu drahou sadu WHITELINE, kde se da seridit tusim odklon i sbihavost, tak zatim sbiram nazory a zkusenosti. Díky!
- Cliffer
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 1776
- Registrován: sob lis 21, 2015 6:24 pm
- Jméno a příjmení: Tadeáš Pospíchal
- Bydliště: Praha
Re: Legacy IV (2008) zvýšení
Řídil bych se ofiko hodnotami, v jejichž mezích by měl podvozek fungovat ideálně. Předpokládám, že by měly být servisním manuálu, a maj je na každý geometrii.
Subaru Outback 3.0R "Démon"
- Skotsko 2022 (5567 km)
- Rumunsko 2021 (3574 km)
- Norsko 2020 (7007 km)
- Ukrajina 2019 (4060 km)
Subaru Outback 2.5i-prodán
- Balkán 2018 (4457 km)
- Balkán 2017 (5884 km)
- Skandinávie 2016 (8300 km)
Š.Felda 1.6
- Istanbul 2012 (6100 km)
- Skotsko 2022 (5567 km)
- Rumunsko 2021 (3574 km)
- Norsko 2020 (7007 km)
- Ukrajina 2019 (4060 km)
Subaru Outback 2.5i-prodán
- Balkán 2018 (4457 km)
- Balkán 2017 (5884 km)
- Skandinávie 2016 (8300 km)
Š.Felda 1.6
- Istanbul 2012 (6100 km)
- paulus
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 141
- Registrován: pon srp 16, 2010 1:39 pm
- Jméno a příjmení: Pavel
- Bydliště: Sumava
Re: Legacy IV (2008) zvýšení
Jasná věc! Problém je ten, že když provedu nějakou úpravu a na geometrii mi jen řeknou, že jsem mimo rozsah a že s tím ONI už nic neudělají. To už znám. A tomu chci předejít
- Cliffer
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 1776
- Registrován: sob lis 21, 2015 6:24 pm
- Jméno a příjmení: Tadeáš Pospíchal
- Bydliště: Praha
Re: Legacy IV (2008) zvýšení
Tak předpokládal bych, že to doštelovali na nejlepší hodnotu a pak to ladit dle protokolu.
Teď dám čistě myšlenku (někdo z mechaniků by věděl líp), ale nehrajou v hodnotách roli i jiný součásti? Jako vysypaný siláče, jetý tlumiče, ložiska, nebo snad i nepravidelně sjetý gumy? Přecijen ten ten Multi-link má 1 podélné, 3 příčná ramena, tlumič a hromadu další pičičand. Alespoň tak si vysvětluju, to, že hodnoty u stejných auto jsou trochu rozdílný. A u jednoho s liftem došteluješ a u druhýho už ne.
Jako základní nastavení geometrie lze udělat vizuální a provázková metoda (myslím, ze to hezky popisoval u sebe ve vláku Podvlada). A když budeš se šroubama na doraz a auto furt bude vypadat jak prázdná Tatra a každý kolo bude ukazovat do jinýho směru, tak je něco špatně
Teď dám čistě myšlenku (někdo z mechaniků by věděl líp), ale nehrajou v hodnotách roli i jiný součásti? Jako vysypaný siláče, jetý tlumiče, ložiska, nebo snad i nepravidelně sjetý gumy? Přecijen ten ten Multi-link má 1 podélné, 3 příčná ramena, tlumič a hromadu další pičičand. Alespoň tak si vysvětluju, to, že hodnoty u stejných auto jsou trochu rozdílný. A u jednoho s liftem došteluješ a u druhýho už ne.
Jako základní nastavení geometrie lze udělat vizuální a provázková metoda (myslím, ze to hezky popisoval u sebe ve vláku Podvlada). A když budeš se šroubama na doraz a auto furt bude vypadat jak prázdná Tatra a každý kolo bude ukazovat do jinýho směru, tak je něco špatně
Subaru Outback 3.0R "Démon"
- Skotsko 2022 (5567 km)
- Rumunsko 2021 (3574 km)
- Norsko 2020 (7007 km)
- Ukrajina 2019 (4060 km)
Subaru Outback 2.5i-prodán
- Balkán 2018 (4457 km)
- Balkán 2017 (5884 km)
- Skandinávie 2016 (8300 km)
Š.Felda 1.6
- Istanbul 2012 (6100 km)
- Skotsko 2022 (5567 km)
- Rumunsko 2021 (3574 km)
- Norsko 2020 (7007 km)
- Ukrajina 2019 (4060 km)
Subaru Outback 2.5i-prodán
- Balkán 2018 (4457 km)
- Balkán 2017 (5884 km)
- Skandinávie 2016 (8300 km)
Š.Felda 1.6
- Istanbul 2012 (6100 km)