Repase řízení - zkušenosti

V této části bychom měli diskutovat o technických problémech, které nelze zařadit do konkrétní kategorie
Uživatelský avatar
podvlada
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 10708
Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
Bydliště: Plzeň

Re: Repase řízení - zkušenosti

Příspěvek od podvlada »

Asi záleží co se v tom podělalo a proč to má vůli. Jestli to schytalo nějaký pouzdro, co se mění, tak to třeba bude po repasu OK...
Jinak ale s repasem zkušenost nemám, tak neporadím. Repasoval jsem na Outbacka, ale to co jsem tam dal provizorně je pořád OK, takže mi repasovaný leží v garáži, a u Forestera jsem teď měnil za jinej kus a právě přemýšlím, co s tím původním, jestli si ho taky nechat zrepasovat do zásoby, nebo pustit dál... začalo totiž dost téct u pastorku/sloupku, takže by to repas dost pravděpodobně spravil. Možná ho pustim nějakýmu dobrodruhovi.
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde> Obrázek
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde> Obrázek
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
suubaru
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1996
Registrován: čtv zář 08, 2011 2:19 pm

Re: Repase řízení - zkušenosti

Příspěvek od suubaru »

spooon píše: pát úno 16, 2024 10:53 pm Řeším stejný problém, potřebují repas serva na SG. Neteče, ale je tam velká radiální vůle (uhnilo rameno a jak sem s tím sjel do příkopu, tak to dostalo ránu) a klepe. Má vůbec význam to repasovat? Našel sem nový od značky NTY za 6000

Takovou cenu jsem platil v aftermarketu za repasovaný díl, podmínkou pro tuto cenu bylo dodání starého dílu na protiúčet. Zaplatí se víc, a dostaneš voucher na výkup starého dílu. Voucher je platný třeba 2 týdny nebo 2 měsíce. Myslím že to bylo z Itálie.
IMPREZA 2,0i cvt sport MY18 naše dvanácté subaru :-)
LEGACY kombi BPE H6 5AT MY2008 letní auto
Outback 2019 BS exec cvt 2,5i
93, RXL, LR series
spooon
Nováček
Nováček
Příspěvky: 31
Registrován: úte říj 17, 2023 10:06 am
Jméno a příjmení: Jiří
Bydliště: Liberec

Re: Repase řízení - zkušenosti

Příspěvek od spooon »

podvlada -> no těžko říct, co to schytalo. Ale bojím se, jestli není třeba i ohnutý hřeben(nebo jak se to jmenuje - díl, co jsou k němu připevněny axiální táhla). Protože když sem to po výměně ramen projížděl, tak byl při jízdě rovně volant natočený. Což samozřejmě může dělat i změna geo po výměně ramene.
Ale asi nemám čas, chuť ani energii vymontovávat stávající řízení, někam ho posílat a zjišťovat, co se tam stalo a kolik by to stálo.

suubaru-> nemáš někde odkaz, kde to bylo? To by pro mě byla cesta. I když furt přemýšlím o výhodnosti. Jestli nakonec nekoupím nové řízení a nemusím řešit věci kolem.
Uživatelský avatar
podvlada
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 10708
Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
Bydliště: Plzeň

Re: Repase řízení - zkušenosti

Příspěvek od podvlada »

Hřeben neohneš, to je daleko větší prvek než jsou axiální tyčky, který budou designovaný tak, aby selhaly jako první. Samozřejmě to ale mohly odnést nějaký pouzdra v trubce, ve který hřeben jezdí. Ale natočený volant bude z 95 % geometrií po výměně ramen.
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde> Obrázek
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde> Obrázek
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
zhor
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2733
Registrován: pon srp 26, 2013 2:38 pm
Jméno a příjmení: Standa H.
Bydliště: Šumperk/Ostrava

Re: Repase řízení - zkušenosti

Příspěvek od zhor »

Hřeben ohneš, ale to už musí být velká rána, a pokud ho ohneš, tak se ti omezí rejd, protože tu hřebenovou tyčku můžeš posunovat jenom v rámci toho ohnutí, jinak bude chytat o pouzdro. Pokud to klepe pravidelně, tak zkusit vlézt pod auto, a zjistit odkud přesně.
Subaru Impreza GG WRX EJ205 165kW 2003
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
spooon
Nováček
Nováček
Příspěvky: 31
Registrován: úte říj 17, 2023 10:06 am
Jméno a příjmení: Jiří
Bydliště: Liberec

Re: Repase řízení - zkušenosti

Příspěvek od spooon »

velká rána to nebyla, řekněme při 15km/h se vylomilo rameno a vzpříčilo se kolo a drželo právě na tyčce a na druhým silenbloku. Rejd je plnej, ale při jízdě to klepe jak kloub s vůlí. Nejdřív sem myslel že kloub řízení, pak že kloub axiální tyčky ale to sem měl sundaný a když sem "kmital" volantem aby to klepalo a koukal na to, tak se právě radiálně hýbal hřeben v řízení a klepal(kloub ani tyčka vůli nemají). Je tam cca 1-2mm radiální vůle.
Uživatelský avatar
paulus
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 137
Registrován: pon srp 16, 2010 1:39 pm
Jméno a příjmení: Pavel
Bydliště: Sumava

Re: Repase řízení - zkušenosti

Příspěvek od paulus »

Nemáte tušení, raději jistotu zda se liší servo řízení BL/BP pro motory 180KW a ty ostatní tj. 121 a 127kW ? Díky!
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 22144
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Repase řízení - zkušenosti

Příspěvek od HonzaCZ »

Jsou asi 3 nebo 4 dohromady. V podstatě by se to dalo rozdělit na slabý legacy, silný legacy, outback a možná diesel, i když tam nevím. Ale 3 různý jsou určitě.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Uživatelský avatar
paulus
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 137
Registrován: pon srp 16, 2010 1:39 pm
Jméno a příjmení: Pavel
Bydliště: Sumava

Re: Repase řízení - zkušenosti

Příspěvek od paulus »

Dekuji, tak jeste zda by to z te 180kw padlo na 121Kw a bylo by to super :) Tak uvidime
Uživatelský avatar
podvlada
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 10708
Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
Bydliště: Plzeň

Re: Repase řízení - zkušenosti

Příspěvek od podvlada »

Pokud ti nikdo nedá jasný stanovisko, mam svoje starý zrepasovaný v garáži, pokud bys chtěl experimentovat :-)
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde> Obrázek
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde> Obrázek
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
Uživatelský avatar
samvaculik
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 893
Registrován: úte pro 29, 2020 11:19 am
Jméno a příjmení: Samuel Vaculík
Bydliště: Liptál
Kontaktovat uživatele:

Re: Repase řízení - zkušenosti

Příspěvek od samvaculik »

Já doporučuju vyndat to své, to zrepasovat a nahodit ho zpátky :)
▶︎ Subaru Outback BP 2.5i 127kw MT 2008, vlákno zde
▶︎ Suzuki Swift SPORT 1.6 92kw 2007
▶︎ Ex Mazda 323f BJ 1.5 65kw 2000
Uživatelský avatar
podvlada
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 10708
Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
Bydliště: Plzeň

Re: Repase řízení - zkušenosti

Příspěvek od podvlada »

To je samozřejmě nejlepší varianta, když můžeš měsíc nejezdit :-D
Samozřejmě za předpokladu, že to řízení ti jinak normálně funguje, jen teče, nebo klepe (a je to repasovatelný).
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde> Obrázek
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde> Obrázek
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 22144
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Repase řízení - zkušenosti

Příspěvek od HonzaCZ »

paulus píše: čtv kvě 23, 2024 6:53 am Dekuji, tak jeste zda by to z te 180kw padlo na 121Kw a bylo by to super :) Tak uvidime
To si nemyslím. To je právě to slabý x silný legacy.

Ty máš řízení ze 180kW legacy navíc a chceš ho dát do 121? Tak minimálně má jiný převodový poměr. Ale je jiný i to tělo, je silnější, má asi i jiné úchyty.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Uživatelský avatar
podvlada
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 10708
Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
Bydliště: Plzeň

Re: Repase řízení - zkušenosti

Příspěvek od podvlada »

Úchyty bych čekal stejný, napříč komplet BL/BP, proč by to dělali jinak (krom dieselu samozřejmě, kde bylo elektrický); ale ano může se lišit převodovým poměrem. Nakolik to vadí nebo nevadí u auta, co nemá VDC, těžko říct?
Ale to jsou spekulace, ověřený/vyzkoušený to asi nikdo mít nebude.
Můžeš (Pavle) být první :-D
Minimálně to můžu třeba změřit.
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde> Obrázek
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde> Obrázek
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 22144
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Repase řízení - zkušenosti

Příspěvek od HonzaCZ »

Jako když je průměr tý hlavní trubky/těla jinej, tak na to budou stejný držáky, který kopírujou tu trubku?

Že já už si nekoupil dávno do zásoby jakýkoliv řízení z jakýhokoliv BL/BP, když to je tak hrozně jedno. 🤣
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Odpovědět

Zpět na „Všeobecná technická diskuse“