Spolehlivost CVT (Lineartronic)

Manuální nebo Automatická převodovka a diferenciál. Informace okolo nich jsou společné napříč jednotlivými modely.
Odpovědět
Uživatelský avatar
alky
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 1257
Registrován: úte srp 11, 2009 12:00 am
Bydliště: býv. voj. výcvk. p. Ralsko

Re: Spolehlivost CVT (Lineartronic)

Příspěvek od alky »

Mám dotaz z vaší praxe, jedná se mi podřazování. Situace: zatáčky, z kopce, auto jede setrvačností, do zatáčky si podřadíte pádlama, motor to dobrzdí, ale nevadí to nějak CVT - ted myslím podřazování pádlama obecně? A dále: domů z Ještědu to mám skoro 7 km z kopce. Se staroušem jsem v sedle vyřadil a na neutrál dojel (skoro) až do garáže. Ale s CVT? Všiml jsem si, že motor točí skoro stejně když mám D nebo N, a to cca 1100 ot, takže to maže furt stejně, nebo se pletu? Díkes.
Forester 2003 XT..starouš.. & Mazda CX 7 černej chrocht - alias Marabu and here comes: 2015 XT
Uživatelský avatar
Traveller
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 11896
Registrován: pát kvě 30, 2014 8:04 am
Jméno a příjmení: Jirka
Bydliště: Česká Třebová

Re: Spolehlivost CVT (Lineartronic)

Příspěvek od Traveller »

Neboj se toho a podřazuj. Na to tam ta pádla jsou, ne? :-)
S CVT nemám žádnou zkušenost, ale obecně bych řekl, že ta převodovka dostává, když na to trochu šlapeš (a vlastně i při běžné jízdě) daleko větší kouř, než při brždění motorem. Jenom když vezmeš ten výkon a krouťák, který to pod plynem musí přenášet..., proti tomu je brždění motorem určitě menší zátěž.
WRX STI MY2016
Ex: Subaru Forester SJ 2.0i, stříbrný s fofr-klackem.
Uživatelský avatar
quickly
Místopředseda klubu
Místopředseda klubu
Příspěvky: 16150
Registrován: pát srp 14, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Daniel Rychlý
Bydliště: Hradubice
Kontaktovat uživatele:

Re: Spolehlivost CVT (Lineartronic)

Příspěvek od quickly »

Já podřazování na CVT v BS Grinchovi používám dost často, třeba sjezd z Mohelničáku od Studené Loučky do Mohelnice jedu těch cca 5 km stále s podřazením, kdy občas brzdím motorem i na 3.
quickly

Outback BS 2.5 MY19 Obrázek Outback BR 3.6R MY10 Obrázek

Legacy BR 2.0 MY15
ex Legacy BL SpecB AT 9.8 l/100 124 tkm
ex Forester SJ CVT 7.3 l/100 km 267 tkm
ex Forester SH 2.0D 6.7 l/100km 218 tkm
Uživatelský avatar
námořník
Místopředseda klubu
Místopředseda klubu
Příspěvky: 20663
Registrován: sob zář 10, 2016 8:43 am
Jméno a příjmení: Jiří Mareš
Bydliště: Most

Re: Spolehlivost CVT (Lineartronic)

Příspěvek od námořník »

taky s Levorgem normálně podřazuju
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat
Uživatelský avatar
kwt2000
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1316
Registrován: pát led 07, 2011 5:51 pm
Jméno a příjmení: Petr Jelínek
Bydliště: Rudolec u Sokolova

Re: Spolehlivost CVT (Lineartronic)

Příspěvek od kwt2000 »

Já s Outbackem taky 😉 a kdyby hrozilo přetočení motoru, tak ti to zapípá, ale nepodřadí
OUTBACK Touring 2023
FORESTER ACTIVE 2,0i 2018
MB W124 300CE

PONTIAC FIREBIRD - minulost ::-(((
OUTBACK 2,5i SPORT 2015 - minulost
OUTBACK 2,5i Comfort 2010 - minulost
"nejezdím rychleji než létá můj anděl strážný"
"seru na sociální sítě, mám rád skutečné přátele"
Fleggy
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 400
Registrován: pon lis 02, 2015 4:34 pm

Re: Spolehlivost CVT (Lineartronic)

Příspěvek od Fleggy »

Můj starý Levorg MY2015 při jízdě na tempomat uměl brzdit jenom motorem a taky to dělal (bylo pěkně vidět, jak jdou otáčky nahoru). Po přechodu na MY2018 mi tohle zpočátku hodně chybělo.
Odpovědět

Zpět na „Převodovka, Diferenciál“