Spolehlivost CVT (Lineartronic)
- alky
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 1257
- Registrován: úte srp 11, 2009 12:00 am
- Bydliště: býv. voj. výcvk. p. Ralsko
Re: Spolehlivost CVT (Lineartronic)
Mám dotaz z vaší praxe, jedná se mi podřazování. Situace: zatáčky, z kopce, auto jede setrvačností, do zatáčky si podřadíte pádlama, motor to dobrzdí, ale nevadí to nějak CVT - ted myslím podřazování pádlama obecně? A dále: domů z Ještědu to mám skoro 7 km z kopce. Se staroušem jsem v sedle vyřadil a na neutrál dojel (skoro) až do garáže. Ale s CVT? Všiml jsem si, že motor točí skoro stejně když mám D nebo N, a to cca 1100 ot, takže to maže furt stejně, nebo se pletu? Díkes.
Forester 2003 XT..starouš.. & Mazda CX 7 černej chrocht - alias Marabu and here comes: 2015 XT
- Traveller
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 11915
- Registrován: pát kvě 30, 2014 8:04 am
- Jméno a příjmení: Jirka
- Bydliště: Česká Třebová
Re: Spolehlivost CVT (Lineartronic)
Neboj se toho a podřazuj. Na to tam ta pádla jsou, ne?
S CVT nemám žádnou zkušenost, ale obecně bych řekl, že ta převodovka dostává, když na to trochu šlapeš (a vlastně i při běžné jízdě) daleko větší kouř, než při brždění motorem. Jenom když vezmeš ten výkon a krouťák, který to pod plynem musí přenášet..., proti tomu je brždění motorem určitě menší zátěž.
S CVT nemám žádnou zkušenost, ale obecně bych řekl, že ta převodovka dostává, když na to trochu šlapeš (a vlastně i při běžné jízdě) daleko větší kouř, než při brždění motorem. Jenom když vezmeš ten výkon a krouťák, který to pod plynem musí přenášet..., proti tomu je brždění motorem určitě menší zátěž.
WRX STI MY2016
Ex: Subaru Forester SJ 2.0i, stříbrný s fofr-klackem.
Ex: Subaru Forester SJ 2.0i, stříbrný s fofr-klackem.
- quickly
- Místopředseda klubu
- Příspěvky: 16181
- Registrován: pát srp 14, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Daniel Rychlý
- Bydliště: Hradubice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Spolehlivost CVT (Lineartronic)
Já podřazování na CVT v BS Grinchovi používám dost často, třeba sjezd z Mohelničáku od Studené Loučky do Mohelnice jedu těch cca 5 km stále s podřazením, kdy občas brzdím motorem i na 3.
quickly
Outback BS 2.5 MY19 Outback BR 3.6R MY10
Legacy BR 2.0 MY15
ex Legacy BL SpecB AT 9.8 l/100 124 tkm
ex Forester SJ CVT 7.3 l/100 km 267 tkm
ex Forester SH 2.0D 6.7 l/100km 218 tkm
Outback BS 2.5 MY19 Outback BR 3.6R MY10
Legacy BR 2.0 MY15
ex Legacy BL SpecB AT 9.8 l/100 124 tkm
ex Forester SJ CVT 7.3 l/100 km 267 tkm
ex Forester SH 2.0D 6.7 l/100km 218 tkm
- námořník
- Místopředseda klubu
- Příspěvky: 20771
- Registrován: sob zář 10, 2016 8:43 am
- Jméno a příjmení: Jiří Mareš
- Bydliště: Most
Re: Spolehlivost CVT (Lineartronic)
taky s Levorgem normálně podřazuju
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat
- kwt2000
- Vášnivý uživatel
- Příspěvky: 1324
- Registrován: pát led 07, 2011 5:51 pm
- Jméno a příjmení: Petr Jelínek
- Bydliště: Rudolec u Sokolova
Re: Spolehlivost CVT (Lineartronic)
Já s Outbackem taky a kdyby hrozilo přetočení motoru, tak ti to zapípá, ale nepodřadí
OUTBACK Touring 2023
FORESTER ACTIVE 2,0i 2018
MB W124 300CE
PONTIAC FIREBIRD - minulost
OUTBACK 2,5i SPORT 2015 - minulost
OUTBACK 2,5i Comfort 2010 - minulost
"nejezdím rychleji než létá můj anděl strážný"
"seru na sociální sítě, mám rád skutečné přátele"
FORESTER ACTIVE 2,0i 2018
MB W124 300CE
PONTIAC FIREBIRD - minulost
OUTBACK 2,5i SPORT 2015 - minulost
OUTBACK 2,5i Comfort 2010 - minulost
"nejezdím rychleji než létá můj anděl strážný"
"seru na sociální sítě, mám rád skutečné přátele"
Re: Spolehlivost CVT (Lineartronic)
Můj starý Levorg MY2015 při jízdě na tempomat uměl brzdit jenom motorem a taky to dělal (bylo pěkně vidět, jak jdou otáčky nahoru). Po přechodu na MY2018 mi tohle zpočátku hodně chybělo.