Honzíkova cesta... ehm, tedy H6
- Metuzalem
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 3138
- Registrován: pát zář 22, 2017 5:52 pm
- Jméno a příjmení: Milan P.
- Bydliště: venkov u Jaroměře
Re: Honzíkova cesta... ehm, tedy H6
Já aktuálně leju stovku Vervu s E10 a ETBE a Šedivák se začal míň špinit. Jiné rozdíly při svém jízdním stylu nepoznám.
Forester 2.0 XT SJ 2017: Šedivák
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 24161
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: Honzíkova cesta... ehm, tedy H6
Ja vam to zavidim. Ja tam tu vervu leju taky, ale jede to stejne, zataci to stejne a spini se to taky stejne. Asi to auto mam nejaky rozbity
Odesláno z mého SM-F926B pomocí Tapatalk
Odesláno z mého SM-F926B pomocí Tapatalk
- mnov
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 7961
- Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
- Jméno a příjmení: Marek Novák
- Bydliště: Praha
Re: Honzíkova cesta... ehm, tedy H6
Já dnes zajedu natankovat do Veselí n L.
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Impreza 2004 2.0 AT
Re: Honzíkova cesta... ehm, tedy H6
Tak tak daleko se zatím nejezdím projíždět. I když párkrát se mi už povedlo třeba 300 km z bodu A do bodu A.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Re: Honzíkova cesta... ehm, tedy H6
Páč mám už dost jetý stěrače, myslím mechanismus - když hodně prší, tak stírají až na sloupek, někdy zase naopak nedojedou do parkovací polohy, ale zůstanou viset trochu výš, tak jsem se rozhodl, že je zrepasuju.
Samozřejmě, protože se znám a vím, že se se vším vždycky seru jak s první láskou, tak jsem věděl, že musím sehnat druhej mechanismus, abych si na půl roku neodstavil auto. Takže když byla možnost, tak jsem ho koupil. Bohužel Sam si zabavil ten zánovní z dýzla pro sebe a na mě zbyl jen ten jeho původní, co má asi 350 Mm. No, co naplat.
Začal jsem to tedy čistit a rozebírat. Fotky z dřívějších fází nemám, protože to bylo šíleně zasraný.
Po zkoumání možností, jak nahradit ty vyčlochtaný misky kloubků, jsem dospěl k názoru, že tisk není to pravé a půjdu jistější cestou - celá nová táhla nebo nové misky do původních táhel. Když jsem viděl stav, tak mi přišlo škoda ty starý táhla zahodit, tak jsem objednal z UK sadu nových misek pro osazení do táhel původních. Wipex https://www.ebay.com/itm/173999788811
Chvíli trvalo, než to přišlo, tak jsem blbnul s tím zbytkem. Např. jsem sundal všechny gumové díly a vmasíroval do nich silikonovou pastu.
Dále jsem rozebral převodovku a motor, abych si ověřil, že tam není nějakej průser a má smysl se tím vůbec dál zabývat. Všechno bylo krásně zalepený butylkaučukem, což dává velkou šanci, že se tam žádný bordel ani vlhkost nedostane. A taky, že jo. Převodovka vypadala fajn, ani jsem z ní to mazivo nečistil a nenahrazoval novým, jenom jsem rozetřel z těch nahromaděných míst zpět na ozubení. Uhlíky a motor obecně fajn. Vyštětkoval jsem z něj prach z uhlíků, vyfoukal vzduchem, máznul zadní ložisko. Původní butylkaučuk byl hodně řídkej, tipuji, že protože strojní nanášení. Hrozně se matlal. Tak jsem ho benzínem vyčistil a z nového si užmoulal tenká vlákna a těmi to utěsnil.
Vyzkoušel jsem i funkci motoru a převodovky, jestli to v tom nějak nechroustá nebo to nemá nadměrný příkon, což by značilo nějaké přidření nebo tak. Ale vše se zdálo OK. Vyzkoušel jsem i kontakt pro snímání polohy pro dojezd.
Další byly na řadě pouzdra os pro samotná ramena stěračů. Neměl jsem referenci, jak ztuha mají jít, ale kdo maže, ten jede, tak jsem se pokusil do nich narvat nějaký mazivo. Začal jsem tedy tím, že jsem to stejně jako zbytek mechanismu omyl a vypláchnul Loctite 8201 5way sprayem. Dále jsem si všiml, že díky konstrukci těch čepů se s nimi dá "pumpovat" přes pérovku. Takže to by mohla být cesta, jak do nich dostat nějaké mazivo. Nejdřív řídký PTFE sprej Loctite 8192 a následně sprej na řetězy Loctite 8101, což je v podstatě rozředěný plastický mazivo - takže se to někam nacáká, ředidlo vytěká a zůstane tam vazelína. Asi to mělo úspěch, protože se to hned hýbalo lépe.
Mezitím došly "čůdly" z konstituční monarchie. Jsem rád, že výrobce za mě vyřešil otázku, jestli mají být v těch okách napevno a nebo volně. Dokonce na nich jsou nálitky, aby se nemohly protáčet. Což znemanalo vypilovat drážky do táhel.
Následovala kompletace. Tady bych udělal malou vsuvku. Konstrukce kulových čepů je fajn, má to i takovou pěknou prachovku, ale holt časem to mazivo odejde a dostane se tam vlhkost nebo dokonce voda. Pak vypadají tak, jak vypadají. Očividně z jedné strany se tam toho bordelu dostává víc. Jsem zvědavý, jak budou vypadat na tom mém původním mechanismu.
Nešetřil jsem proto Super lube zejména na okolí těch čepů. Dovnitř se toho zase tolik dávat nemůže - ten spoj je celkem těsný. Následně, až to vetknu do vozu, tak to ještě omatlám okolo, snad to tam nějakou dobu vydrží.
Pak už jenom osadit gumové díly a hotovo.
Nakonec následoval záběh.
Tak teď už jenom otázka... kdo to tam dá? Aby se to nepřidalo k těm všem ostatním "skladovým dílům".
Jinak poučení pro ty, kdo to ještě nemají v katastrofálním stavu, tak sundat ten plastovej bazmek před oknem a tyhle kloubky prohlédnout... není nutné rozebírat, ale je vhodné je očistit, pokusit se do nich nacpat mazivo a utěsnit okolo proti vlhkosti.
Jo, BTW, kdyby to stálo 4-5 tisíc, jako na normální auto, tak se s tím tak neseru, ale ten mechanismus nový stojí 13... To je hodně daleko za psychologickou hranicí.
Samozřejmě, protože se znám a vím, že se se vším vždycky seru jak s první láskou, tak jsem věděl, že musím sehnat druhej mechanismus, abych si na půl roku neodstavil auto. Takže když byla možnost, tak jsem ho koupil. Bohužel Sam si zabavil ten zánovní z dýzla pro sebe a na mě zbyl jen ten jeho původní, co má asi 350 Mm. No, co naplat.
Začal jsem to tedy čistit a rozebírat. Fotky z dřívějších fází nemám, protože to bylo šíleně zasraný.
Po zkoumání možností, jak nahradit ty vyčlochtaný misky kloubků, jsem dospěl k názoru, že tisk není to pravé a půjdu jistější cestou - celá nová táhla nebo nové misky do původních táhel. Když jsem viděl stav, tak mi přišlo škoda ty starý táhla zahodit, tak jsem objednal z UK sadu nových misek pro osazení do táhel původních. Wipex https://www.ebay.com/itm/173999788811
Chvíli trvalo, než to přišlo, tak jsem blbnul s tím zbytkem. Např. jsem sundal všechny gumové díly a vmasíroval do nich silikonovou pastu.
Dále jsem rozebral převodovku a motor, abych si ověřil, že tam není nějakej průser a má smysl se tím vůbec dál zabývat. Všechno bylo krásně zalepený butylkaučukem, což dává velkou šanci, že se tam žádný bordel ani vlhkost nedostane. A taky, že jo. Převodovka vypadala fajn, ani jsem z ní to mazivo nečistil a nenahrazoval novým, jenom jsem rozetřel z těch nahromaděných míst zpět na ozubení. Uhlíky a motor obecně fajn. Vyštětkoval jsem z něj prach z uhlíků, vyfoukal vzduchem, máznul zadní ložisko. Původní butylkaučuk byl hodně řídkej, tipuji, že protože strojní nanášení. Hrozně se matlal. Tak jsem ho benzínem vyčistil a z nového si užmoulal tenká vlákna a těmi to utěsnil.
Vyzkoušel jsem i funkci motoru a převodovky, jestli to v tom nějak nechroustá nebo to nemá nadměrný příkon, což by značilo nějaké přidření nebo tak. Ale vše se zdálo OK. Vyzkoušel jsem i kontakt pro snímání polohy pro dojezd.
Další byly na řadě pouzdra os pro samotná ramena stěračů. Neměl jsem referenci, jak ztuha mají jít, ale kdo maže, ten jede, tak jsem se pokusil do nich narvat nějaký mazivo. Začal jsem tedy tím, že jsem to stejně jako zbytek mechanismu omyl a vypláchnul Loctite 8201 5way sprayem. Dále jsem si všiml, že díky konstrukci těch čepů se s nimi dá "pumpovat" přes pérovku. Takže to by mohla být cesta, jak do nich dostat nějaké mazivo. Nejdřív řídký PTFE sprej Loctite 8192 a následně sprej na řetězy Loctite 8101, což je v podstatě rozředěný plastický mazivo - takže se to někam nacáká, ředidlo vytěká a zůstane tam vazelína. Asi to mělo úspěch, protože se to hned hýbalo lépe.
Mezitím došly "čůdly" z konstituční monarchie. Jsem rád, že výrobce za mě vyřešil otázku, jestli mají být v těch okách napevno a nebo volně. Dokonce na nich jsou nálitky, aby se nemohly protáčet. Což znemanalo vypilovat drážky do táhel.
Následovala kompletace. Tady bych udělal malou vsuvku. Konstrukce kulových čepů je fajn, má to i takovou pěknou prachovku, ale holt časem to mazivo odejde a dostane se tam vlhkost nebo dokonce voda. Pak vypadají tak, jak vypadají. Očividně z jedné strany se tam toho bordelu dostává víc. Jsem zvědavý, jak budou vypadat na tom mém původním mechanismu.
Nešetřil jsem proto Super lube zejména na okolí těch čepů. Dovnitř se toho zase tolik dávat nemůže - ten spoj je celkem těsný. Následně, až to vetknu do vozu, tak to ještě omatlám okolo, snad to tam nějakou dobu vydrží.
Pak už jenom osadit gumové díly a hotovo.
Nakonec následoval záběh.
Tak teď už jenom otázka... kdo to tam dá? Aby se to nepřidalo k těm všem ostatním "skladovým dílům".
Jinak poučení pro ty, kdo to ještě nemají v katastrofálním stavu, tak sundat ten plastovej bazmek před oknem a tyhle kloubky prohlédnout... není nutné rozebírat, ale je vhodné je očistit, pokusit se do nich nacpat mazivo a utěsnit okolo proti vlhkosti.
Jo, BTW, kdyby to stálo 4-5 tisíc, jako na normální auto, tak se s tím tak neseru, ale ten mechanismus nový stojí 13... To je hodně daleko za psychologickou hranicí.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
- námořník
- Místopředseda klubu
- Příspěvky: 21688
- Registrován: sob zář 10, 2016 8:43 am
- Jméno a příjmení: Jiří Mareš
- Bydliště: Most
Re: Honzíkova cesta... ehm, tedy H6
Pěkný Honzo, jsem si říkal kdy to tam budeš všechno dávat
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat
Re: Honzíkova cesta... ehm, tedy H6
Díky Jako tohle je ze všech těch věcí asi nejkritičtější. Na rozdíl od ostatních věcí, což jsou spíš "nice to haves", tak tohle je normální závada a navíc nebezpečná.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
- StandaB
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 3916
- Registrován: pát led 03, 2020 2:20 pm
- Jméno a příjmení: Stanislav Becvar
- Bydliště: Nürnberg
Re: Honzíkova cesta... ehm, tedy H6
Wow!! Hezka prace.
- samvaculik
- Vášnivý uživatel
- Příspěvky: 1010
- Registrován: úte pro 29, 2020 11:19 am
- Jméno a příjmení: Samuel Vaculík
- Bydliště: Liptál
- Kontaktovat uživatele:
Re: Honzíkova cesta... ehm, tedy H6
Super! Pěkná rozborka. Upřímně, ten z nafty, taky už začal mít drobnou vůli, ale zatím je to ok. Moc díky za tip na ten wipex! Objednám Dankovi (majitel Zlatníka). Zatím tam má můj 3D výtisk, ale dlouhodobé řešení to není.
Ten wipex šel na ty kuličky nacvaknout dobře? Drží to tam pevně?
Ten wipex šel na ty kuličky nacvaknout dobře? Drží to tam pevně?
▶︎ Subaru Outback BP 2.5i 127kw MT 2008, vlákno zde
▶︎ Suzuki Swift SPORT 1.6 92kw 2007
▶︎ Ex Mazda 323f BJ 1.5 65kw 2000
▶︎ Suzuki Swift SPORT 1.6 92kw 2007
▶︎ Ex Mazda 323f BJ 1.5 65kw 2000
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 50603
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Honzíkova cesta... ehm, tedy H6
Honzo děkuji ti za odkaz. Můj mechanismus stěračů je na tom velmi podobně jako tvůj, takže mě repase náhradního mechanismu z dárce taky čeká. Tak aspoň vím, že ty klobouky nemám vymejšlet a mám je rovnou předem objednat.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Re: Honzíkova cesta... ehm, tedy H6
Díky a za málo. Jsem rád, že to pomůže i někomu dalšímu.
Ty nový čůdly jsou pravděpodobně silonový nebo z nějakýho podobně houževnatýho materiálu. Tvrdý, pevný, ale decentně pružný. Nacvakával jsem je tam sikovkama přes kusy kartonu a teda, že by to šlo snadno se říct nedá. Šlo s tím následně i dost ztuha hýbat. Myslím, že to mají dobře zkonstruovaný, aby až se to zaběhá, tak to bylo tak akorát.
Ty nový čůdly jsou pravděpodobně silonový nebo z nějakýho podobně houževnatýho materiálu. Tvrdý, pevný, ale decentně pružný. Nacvakával jsem je tam sikovkama přes kusy kartonu a teda, že by to šlo snadno se říct nedá. Šlo s tím následně i dost ztuha hýbat. Myslím, že to mají dobře zkonstruovaný, aby až se to zaběhá, tak to bylo tak akorát.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
- podvlada
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 11171
- Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
- Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
- Bydliště: Plzeň
Re: Honzíkova cesta... ehm, tedy H6
Pěkná práce! Upřímně, asi bych se s tím drbal i kdyby novej mechanizmus stál 4-5 tisíc
Jednou taky asi budu muset... ale zatím to ještě ujde
Jednou taky asi budu muset... ale zatím to ještě ujde
Subaru Outback '04 BP 3.0H6 180 kW <vlákno zde>
BMW E61 550 '06 4.8 V8 270 kW, LPG <vlákno zde>
ex Subaru Forester '05 SG 2.0 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo '00 1.8 I4 85 kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140 kW
Re: Honzíkova cesta... ehm, tedy H6
@HonzaCZ na kolik přišly celní poplatky když je to z UK? Já od nich naposledy kupoval celý táhla do SF, když byli ještě v EU.
Re: Honzíkova cesta... ehm, tedy H6
@Fiba Nějak víc jsem to nezkoumal, ale šlo to nějak přes eBay DE, pravděpodobně pouze formálně, protože na štítkách je jenom ta UK adresa odesílatele a moje adresa. Takže to zřejmě nějak proclí eBay a zákazník to zaplatí v ceně nákupu. U nás na celnici to podle logu z pošty bylo, ale pak to přišlo normálně rovnou do schránky. Takže navíc jsem nic neplatil.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno