Honzíkova cesta... ehm, tedy H6

Diskuse o vozidlech jednotlivých členů fóra na jednom místě.
Odpovědět
Uživatelský avatar
Metuzalem
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 3138
Registrován: pát zář 22, 2017 5:52 pm
Jméno a příjmení: Milan P.
Bydliště: venkov u Jaroměře

Re: Honzíkova cesta... ehm, tedy H6

Příspěvek od Metuzalem »

Já aktuálně leju stovku Vervu s E10 a ETBE a Šedivák se začal míň špinit. Jiné rozdíly při svém jízdním stylu nepoznám.
Forester 2.0 XT SJ 2017: Šedivák
Uživatelský avatar
spm
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 24161
Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
Jméno a příjmení: Jan Krajdl

Re: Honzíkova cesta... ehm, tedy H6

Příspěvek od spm »

Ja vam to zavidim. Ja tam tu vervu leju taky, ale jede to stejne, zataci to stejne a spini se to taky stejne. Asi to auto mam nejaky rozbity :-DDD

Odesláno z mého SM-F926B pomocí Tapatalk

Subaru Outback BH 3.0 H6 Obrázek
Subaru Libero SDX Obrázek
Hyundai i20 1.2 2012 Obrázek
Volkswagen Transporter T4 Syncro 2.5TDI R5 Obrázek
Uživatelský avatar
mnov
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 7961
Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
Jméno a příjmení: Marek Novák
Bydliště: Praha

Re: Honzíkova cesta... ehm, tedy H6

Příspěvek od mnov »

Já dnes zajedu natankovat do Veselí n L.
Screenshot_2024-02-11-12-03-47-314_eu.fss.mobile.eurooil.jpg
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 22601
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Honzíkova cesta... ehm, tedy H6

Příspěvek od HonzaCZ »

Tak tak daleko se zatím nejezdím projíždět. 🤣 I když párkrát se mi už povedlo třeba 300 km z bodu A do bodu A. 😁
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 22601
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Honzíkova cesta... ehm, tedy H6

Příspěvek od HonzaCZ »

Páč mám už dost jetý stěrače, myslím mechanismus - když hodně prší, tak stírají až na sloupek, někdy zase naopak nedojedou do parkovací polohy, ale zůstanou viset trochu výš, tak jsem se rozhodl, že je zrepasuju.



Samozřejmě, protože se znám a vím, že se se vším vždycky seru jak s první láskou, tak jsem věděl, že musím sehnat druhej mechanismus, abych si na půl roku neodstavil auto. 😁 Takže když byla možnost, tak jsem ho koupil. Bohužel Sam si zabavil ten zánovní z dýzla pro sebe a na mě zbyl jen ten jeho původní, co má asi 350 Mm. No, co naplat. 😁

Začal jsem to tedy čistit a rozebírat. Fotky z dřívějších fází nemám, protože to bylo šíleně zasraný. 😁
20240127_154042.jpg
Po zkoumání možností, jak nahradit ty vyčlochtaný misky kloubků, jsem dospěl k názoru, že tisk není to pravé a půjdu jistější cestou - celá nová táhla nebo nové misky do původních táhel. Když jsem viděl stav, tak mi přišlo škoda ty starý táhla zahodit, tak jsem objednal z UK sadu nových misek pro osazení do táhel původních. Wipex https://www.ebay.com/itm/173999788811
20240210_113001.jpg
Chvíli trvalo, než to přišlo, tak jsem blbnul s tím zbytkem. Např. jsem sundal všechny gumové díly a vmasíroval do nich silikonovou pastu.
20240127_182945.jpg
20240129_115944.jpg
20240210_112830.jpg
Dále jsem rozebral převodovku a motor, abych si ověřil, že tam není nějakej průser a má smysl se tím vůbec dál zabývat. Všechno bylo krásně zalepený butylkaučukem, což dává velkou šanci, že se tam žádný bordel ani vlhkost nedostane. A taky, že jo. Převodovka vypadala fajn, ani jsem z ní to mazivo nečistil a nenahrazoval novým, jenom jsem rozetřel z těch nahromaděných míst zpět na ozubení. Uhlíky a motor obecně fajn. Vyštětkoval jsem z něj prach z uhlíků, vyfoukal vzduchem, máznul zadní ložisko. Původní butylkaučuk byl hodně řídkej, tipuji, že protože strojní nanášení. Hrozně se matlal. Tak jsem ho benzínem vyčistil a z nového si užmoulal tenká vlákna a těmi to utěsnil.
20240201_134847.jpg
20240201_134901.jpg
20240201_135045.jpg
Vyzkoušel jsem i funkci motoru a převodovky, jestli to v tom nějak nechroustá nebo to nemá nadměrný příkon, což by značilo nějaké přidření nebo tak. Ale vše se zdálo OK. Vyzkoušel jsem i kontakt pro snímání polohy pro dojezd.
20240201_154511.jpg


Další byly na řadě pouzdra os pro samotná ramena stěračů. Neměl jsem referenci, jak ztuha mají jít, ale kdo maže, ten jede, tak jsem se pokusil do nich narvat nějaký mazivo. Začal jsem tedy tím, že jsem to stejně jako zbytek mechanismu omyl a vypláchnul Loctite 8201 5way sprayem. Dále jsem si všiml, že díky konstrukci těch čepů se s nimi dá "pumpovat" přes pérovku. Takže to by mohla být cesta, jak do nich dostat nějaké mazivo. Nejdřív řídký PTFE sprej Loctite 8192 a následně sprej na řetězy Loctite 8101, což je v podstatě rozředěný plastický mazivo - takže se to někam nacáká, ředidlo vytěká a zůstane tam vazelína. Asi to mělo úspěch, protože se to hned hýbalo lépe.
20240215_124949.jpg
20240215_124945.jpg
Mezitím došly "čůdly" z konstituční monarchie. Jsem rád, že výrobce za mě vyřešil otázku, jestli mají být v těch okách napevno a nebo volně. Dokonce na nich jsou nálitky, aby se nemohly protáčet. Což znemanalo vypilovat drážky do táhel.
20240213_153628.jpg
20240216_211443.jpg
Následovala kompletace. Tady bych udělal malou vsuvku. Konstrukce kulových čepů je fajn, má to i takovou pěknou prachovku, ale holt časem to mazivo odejde a dostane se tam vlhkost nebo dokonce voda. Pak vypadají tak, jak vypadají. Očividně z jedné strany se tam toho bordelu dostává víc. Jsem zvědavý, jak budou vypadat na tom mém původním mechanismu.
20240217_143603.jpg
Nešetřil jsem proto Super lube zejména na okolí těch čepů. Dovnitř se toho zase tolik dávat nemůže - ten spoj je celkem těsný. Následně, až to vetknu do vozu, tak to ještě omatlám okolo, snad to tam nějakou dobu vydrží.
20240217_144308.jpg
20240217_144732.jpg
Pak už jenom osadit gumové díly a hotovo.
20240217_150343.jpg
20240217_150359.jpg
20240217_150412.jpg
Nakonec následoval záběh.



Tak teď už jenom otázka... kdo to tam dá? 😁 Aby se to nepřidalo k těm všem ostatním "skladovým dílům". 🤣

Jinak poučení pro ty, kdo to ještě nemají v katastrofálním stavu, tak sundat ten plastovej bazmek před oknem a tyhle kloubky prohlédnout... není nutné rozebírat, ale je vhodné je očistit, pokusit se do nich nacpat mazivo a utěsnit okolo proti vlhkosti.

Jo, BTW, kdyby to stálo 4-5 tisíc, jako na normální auto, tak se s tím tak neseru, ale ten mechanismus nový stojí 13... 😖 To je hodně daleko za psychologickou hranicí.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Uživatelský avatar
námořník
Místopředseda klubu
Místopředseda klubu
Příspěvky: 21688
Registrován: sob zář 10, 2016 8:43 am
Jméno a příjmení: Jiří Mareš
Bydliště: Most

Re: Honzíkova cesta... ehm, tedy H6

Příspěvek od námořník »

Pěkný Honzo, jsem si říkal kdy to tam budeš všechno dávat 😁
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 22601
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Honzíkova cesta... ehm, tedy H6

Příspěvek od HonzaCZ »

Díky 🙂 Jako tohle je ze všech těch věcí asi nejkritičtější. Na rozdíl od ostatních věcí, což jsou spíš "nice to haves", tak tohle je normální závada a navíc nebezpečná. 🤣
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Uživatelský avatar
StandaB
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3916
Registrován: pát led 03, 2020 2:20 pm
Jméno a příjmení: Stanislav Becvar
Bydliště: Nürnberg

Re: Honzíkova cesta... ehm, tedy H6

Příspěvek od StandaB »

Wow!! Hezka prace. ,,,,| (*_^) |,,,, ,,,,| (*_^) |,,,,
Uživatelský avatar
dethroned
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2242
Registrován: pon čer 07, 2010 6:09 pm
Bydliště: Brno

Re: Honzíkova cesta... ehm, tedy H6

Příspěvek od dethroned »

8() (*_^) |,,,,
Outback 2.5 BS9 CVT MY18 129kW
ex - Outback 2.5 BI-Fuel BP9 4AT MY09 127kW LPG BRC
Obrázek
ex - Legacy 2.0R Wagon BP5 5MT MY07 121kW
Obrázek
ex - Legacy 2.0i Wagon BP5 5MT MY04 101kW LPG PRINS
Obrázek
Uživatelský avatar
samvaculik
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1010
Registrován: úte pro 29, 2020 11:19 am
Jméno a příjmení: Samuel Vaculík
Bydliště: Liptál
Kontaktovat uživatele:

Re: Honzíkova cesta... ehm, tedy H6

Příspěvek od samvaculik »

Super! Pěkná rozborka. Upřímně, ten z nafty, taky už začal mít drobnou vůli, ale zatím je to ok. Moc díky za tip na ten wipex! Objednám Dankovi (majitel Zlatníka). Zatím tam má můj 3D výtisk, ale dlouhodobé řešení to není.

Ten wipex šel na ty kuličky nacvaknout dobře? Drží to tam pevně?
▶︎ Subaru Outback BP 2.5i 127kw MT 2008, vlákno zde
▶︎ Suzuki Swift SPORT 1.6 92kw 2007
▶︎ Ex Mazda 323f BJ 1.5 65kw 2000
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 50603
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Honzíkova cesta... ehm, tedy H6

Příspěvek od VDC »

Honzo děkuji ti za odkaz. Můj mechanismus stěračů je na tom velmi podobně jako tvůj, takže mě repase náhradního mechanismu z dárce taky čeká. Tak aspoň vím, že ty klobouky nemám vymejšlet a mám je rovnou předem objednat.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 22601
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Honzíkova cesta... ehm, tedy H6

Příspěvek od HonzaCZ »

Díky a za málo. Jsem rád, že to pomůže i někomu dalšímu. 🙂

Ty nový čůdly jsou pravděpodobně silonový nebo z nějakýho podobně houževnatýho materiálu. Tvrdý, pevný, ale decentně pružný. Nacvakával jsem je tam sikovkama přes kusy kartonu a teda, že by to šlo snadno se říct nedá. Šlo s tím následně i dost ztuha hýbat. Myslím, že to mají dobře zkonstruovaný, aby až se to zaběhá, tak to bylo tak akorát.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Uživatelský avatar
podvlada
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 11171
Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
Bydliště: Plzeň

Re: Honzíkova cesta... ehm, tedy H6

Příspěvek od podvlada »

Pěkná práce! Upřímně, asi bych se s tím drbal i kdyby novej mechanizmus stál 4-5 tisíc :-D
Jednou taky asi budu muset... ale zatím to ještě ujde :-)

Subaru Outback '04 BP 3.0H6 180 kW <vlákno zde> Obrázek
BMW E61 550 '06 4.8 V8 270 kW, LPG <vlákno zde> Obrázek
ex Subaru Forester '05 SG 2.0 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo '00 1.8 I4 85 kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140 kW
Uživatelský avatar
Fiba
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1926
Registrován: stř črc 29, 2009 12:00 am
Bydliště: Pardubice

Re: Honzíkova cesta... ehm, tedy H6

Příspěvek od Fiba »

@HonzaCZ na kolik přišly celní poplatky když je to z UK? Já od nich naposledy kupoval celý táhla do SF, když byli ještě v EU.
Obrázek Forester 2.5 XT '06 AT

ex Forester S-turbo '99 MT
ex Alfa Romeo 90 2.0i 94kW 1985
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 22601
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Honzíkova cesta... ehm, tedy H6

Příspěvek od HonzaCZ »

@Fiba Nějak víc jsem to nezkoumal, ale šlo to nějak přes eBay DE, pravděpodobně pouze formálně, protože na štítkách je jenom ta UK adresa odesílatele a moje adresa. Takže to zřejmě nějak proclí eBay a zákazník to zaplatí v ceně nákupu. U nás na celnici to podle logu z pošty bylo, ale pak to přišlo normálně rovnou do schránky. Takže navíc jsem nic neplatil.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Odpovědět

Zpět na „Vozidla členů SFC“