

Já úskokem přes korejský poloostrov skončil u BMW. Značka na kterou jsem se vždy díval skrz prsty mě nakonec nadchla a koupě nelituju. Auta jsou opravdu řidičsky orientovaná a spousta věcí je pěkně domyšlená. Adaptivní tempomat jde jednoduše delším stiskem jednoho tlačítka na volantu přepnout na klasický. Nastavování rychlosti +- je šikovně řešeno, kdy spínač nemá jen 3, ale 5 poloh, takže lehkým zatlačením přidávám rychlost o 1 km/h, silnějším zatlačením o 10 km/h. Asistenty jako udržování v pruhu nebo přednárazové nouzové brždění jsou nastaveny velmi defenzivně a při běžné jízdě člověku vůbec nekecají do řízení. A nejlepší na tom je, že hned vedle spínače varovných světel je velké tlačítko, kterým můžeš vše okamžitě vypnout (případně individuálně nastavit dle svých preferencí). V autě je sice dotykový displej, ale taky ovladač idrive vedle voliče převodovky, kterým se dá pohodlně ovládat celé palubní menu a člověk na dotykáč za jízdy nemusí sáhnout. A mě osobně nejvíc překvapilo jak efektivní ty auta umí být. 306HP ve čtyřkolce umí bez problémů jezdit za lepší spotřeby než Levorg. Doporučuji se podívat po něčem co má systém ID7 (1er F40, 3er G20/G21 před FL), které mají ještě mechanické tlačítka klimatizace. Nejnovější modely už mají vše ovladané přes displej dotykově a to už taková hitparáda co se ergonomie týče není.Fleggy píše: ↑stř úno 28, 2024 10:57 am Nabízí v dnešní době některá značka nějaký nový model s benzinovýn motorem, nepříliš otravnými asistenty a v neposlední řadě jak s adaptivním tak i s klasickým tempomatem? Začínám se poohlížet po náhradě za Levorga MY2018 a zatím jsem se zkusil projet jen v CUPRA Leon Sportstourer 310k. I když je to výkonově úplně jiná liga, kvůli ergonomii jsem strašně rád zase přesedl zpět do Levorga. Co byste poradili? Nejsem nijak extra dravý řidič (šedesátka pomalu na krku), ale rád si užiju zakroucené okresky.
JJ. Ja tiez po 2 Outbackoch zacinam mat zajacie umysly. Ja pozream po novom Santa FE 2024, novej Kia Sorento 2024, Nissane X-Trail 2024 a Mitsubishi Outlander PHEV 2024. Subaru ma sklamalo tou cenovou politikou co nasadili. Keby tam bol motor tak mu odpustim aj nedostatky vo vybave oproti konkurencii, ale takto ... A to som este pred 2-ma rokmi mal v plane v 2024 kupovat minimalne 2 Subarka nove. Co uz clovek mieni, importer a predajca meni ...
Po X-Trailu jsem se díval taky. Bude to bezva auto, jen je trochu uchlastaný a přestali nabízet barvu interiéru která se mi líbila. Plus to podle testů vypadá, že to sice jede moc hezky, ale je to dost užraný. Sorento bylo v merku taky, čekal jsem právě na ceníky Santa Fe. U Sorenta jsem čekal na facelift kvůli interiéru, ale zase mě moc neberou přední světla po faceliftu. A Santa Fe má narozdíl od Sorenta matrix světlomety. Byť se všude tvrdilo, že nebudou. Ceny jsou slušný na to jaký kus auta to je. Divný je, že výkon píšou nižší o 15 koní proti předchozí generaci, ale je dost možný, že počítají jinak ten kombinovaný výkon. Protože výkon spalováku zůstal stejný a elektromotor by měl být taky stejný. Jediná výhoda Sorenta je ta, že nabízí naftu. Ale to se mě netýká...