Stavitelný volant v obou osách vůle
Stavitelný volant v obou osách vůle
Ahoj všem, chtěl bych se zeptat, zda někdo neřešil vůli v zajištěném volantu. Auto jsem koupil v prosinci po pánovi co jen jezdil, takže jsem o vůli a třepání volantu věděl, ale myslel jsem, že to vyřeší výměna pár dílů, která proběhla. Postupně jsem vyměnil všechny 4 brzdy (kotouče + destičky),čepy řízení + axiální táhla, náboje kol s ložisky, všechny stabilizátory s uloženími a pak šlo auto na geometrii. Předek jim šel krásně srovnat, ale na zadku je potřeba ještě něco vyměnit, ale to už nechám až na jaro. Třepání volantu jsem nejspíš vyřešil nebo už to není tak hrozné, ale jde mi o to, že po přejetí nerovnosti se dost přenáší rázy do volantu. Zkoušel jsem volant různě přenastavit, ať co nejvíce vymezím vůle v nastavitelném mechanismu, ale zajištěným volantem jde pohybovat nahoru a dolů asi 1-2mm viditelně, což si myslím, že může ty rázy přenášet. Řešil to někdo na svém Legacy nebo Subaru obecně? Jinak jde o Legacy kombi 2.0R 2008
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49213
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Stavitelný volant v obou osách vůle
Jestli se přenáší rázy do volantu, tak to není vůle ve volantové tyči, ale v hřebenu řízení. To je celkem běžná závada a zná jí kdekdo z nás. Poklepává ti hřeben o obal řízení. Proto je to klepnutí při přejezdu nerovností takové kovové.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Re: Stavitelný volant v obou osách vůle
Něco jsem si o tom tady přečetl a chci se teda ještě zeptat. Píše se tu o nějakém dotáhnutí, aby byly vůle menší a pak teda pár článků o repasu, který se někdy minul účinkem. Pokročil někdo s ověřenými repasy nebo to tady začal už někdo dělat, když se to vyskytuje celkem hojně?
- Cliffer
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 1754
- Registrován: sob lis 21, 2015 6:24 pm
- Jméno a příjmení: Tadeáš Pospíchal
- Bydliště: Praha
Re: Stavitelný volant v obou osách vůle
Repase se řeší myslim uz bez problémů.
Na tátovo Oťasovi se repas řešil přes Elit, kde se komplet řízení vymontovalo, odvezlo do Elitu, kde ti výměnou s doplatkem dali už zrepasovaný. Pak to šlo zase dovnitř. To bylo 2019.
Já to na Démonovi, nechal dělat 2021 v Dobřanech za 7000 Kč. S tím, že říkali, že kdyby byl zrezlej i hřeben (nebyl) mohlo by to být jestě asi o 4000 Kč dražší.
S oběma repasema jsme byli spokojený a řizení funguje fajn.
Každopádně chci upozornit, že pokud jsi přešel např z koncernu, tak se ti vždy bude řízeni zdát špatný. V rukou cítíšy skoro všechno co je pod kolama, dokonce i sklon silnici na bok, když je velký. Ve služebni Octě 2 a 3 bylo řízení úplně mrtvý. Taky bylo v koncernu násobně lehčí (přeposilovaný).
Pokud vibruje volant, tak krom brzd ještě zkouknout vyvážení pneu, rovnoměrnost vzorku pneu a poškození disků. Na letních AT mi Démon mezi 110-120 taky lehce vybruje a to jsou pneu vyvažený a disky nenakopaný.
Na tátovo Oťasovi se repas řešil přes Elit, kde se komplet řízení vymontovalo, odvezlo do Elitu, kde ti výměnou s doplatkem dali už zrepasovaný. Pak to šlo zase dovnitř. To bylo 2019.
Já to na Démonovi, nechal dělat 2021 v Dobřanech za 7000 Kč. S tím, že říkali, že kdyby byl zrezlej i hřeben (nebyl) mohlo by to být jestě asi o 4000 Kč dražší.
S oběma repasema jsme byli spokojený a řizení funguje fajn.
Každopádně chci upozornit, že pokud jsi přešel např z koncernu, tak se ti vždy bude řízeni zdát špatný. V rukou cítíšy skoro všechno co je pod kolama, dokonce i sklon silnici na bok, když je velký. Ve služebni Octě 2 a 3 bylo řízení úplně mrtvý. Taky bylo v koncernu násobně lehčí (přeposilovaný).
Pokud vibruje volant, tak krom brzd ještě zkouknout vyvážení pneu, rovnoměrnost vzorku pneu a poškození disků. Na letních AT mi Démon mezi 110-120 taky lehce vybruje a to jsou pneu vyvažený a disky nenakopaný.
Subaru Outback 3.0R "Démon"
- Skotsko 2022 (5567 km)
- Rumunsko 2021 (3574 km)
- Norsko 2020 (7007 km)
- Ukrajina 2019 (4060 km)
Subaru Outback 2.5i-prodán
- Balkán 2018 (4457 km)
- Balkán 2017 (5884 km)
- Skandinávie 2016 (8300 km)
Š.Felda 1.6
- Istanbul 2012 (6100 km)
- Skotsko 2022 (5567 km)
- Rumunsko 2021 (3574 km)
- Norsko 2020 (7007 km)
- Ukrajina 2019 (4060 km)
Subaru Outback 2.5i-prodán
- Balkán 2018 (4457 km)
- Balkán 2017 (5884 km)
- Skandinávie 2016 (8300 km)
Š.Felda 1.6
- Istanbul 2012 (6100 km)
Re: Stavitelný volant v obou osách vůle
Já si nemyslím, že to popisované je klasická vůle v hřebenu. Je to vůle v uložení volantové tyče, která od hřebenu někudy vede a v něčem je uložená. A tohle uložení není konstruované na nějaké velké vibrace, a pokud někdo jak debil jezdí dlouhodobě s vibrujícím volantem nebo vibracemi při brzdění, tak se vymrdlá. Vibrace jsou jedna z nějvětších zkáz čehokoliv, při dlouhodobém působení zničí úplně všechno. To je snad to nejhroší, co se dá koupit - auto, které trpí na vibrace a někdo s ním dlouhodobě jezdil, protože to neuměl vyřešit a tzv. ho to nesralo. Taky mám tu zkušenost, naštěstí to nebylo asi zase tak moc dlouhodobě.
Ale zpět k otázce. Já tam úplně znatelnou vůli nemám, ale citím, že už to uložení volantové tyče není úplně "ftopu" - pravděpodobně s tím v mém případě nikdo nejezdil tak dlouho a odneslo to "jenom" řízení. Ještě jsem se ale nepídil, co by se vlastně dalo vyměnit. Ale šel bych směrem od interiéru - rozebrat sloupek řízení, pod palubku atd. Určitě dej vědět, jestli na něco přijdeš.
Co se týče repase řízení, tak já mám dobrou zkušenost s Truck Motor. Sice ke spokojenosti to vyřešili až napodruhé, možná to byla chyba komunikace, možná to napoprvé odflákli, každopádně mně to repasovaný řízení od nich drží už přes 8 let / 50 Mm.
Ale zpět k otázce. Já tam úplně znatelnou vůli nemám, ale citím, že už to uložení volantové tyče není úplně "ftopu" - pravděpodobně s tím v mém případě nikdo nejezdil tak dlouho a odneslo to "jenom" řízení. Ještě jsem se ale nepídil, co by se vlastně dalo vyměnit. Ale šel bych směrem od interiéru - rozebrat sloupek řízení, pod palubku atd. Určitě dej vědět, jestli na něco přijdeš.
Co se týče repase řízení, tak já mám dobrou zkušenost s Truck Motor. Sice ke spokojenosti to vyřešili až napodruhé, možná to byla chyba komunikace, možná to napoprvé odflákli, každopádně mně to repasovaný řízení od nich drží už přes 8 let / 50 Mm.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Re: Stavitelný volant v obou osách vůle
Chlapi děkuju za rychlé věcné příspěvky a právě si taky nemyslím, že to bude hřebenem. Jinak z koncernu jsem teda opravdu nepřešel Hrdě se hlásím k japonským vozům. Za roky a mnoho vystřídaných vozů, kdy si plním klukovské sny jak jsem měl ty auta kdysi na plakátu nebo je prohlížel v časopisech, kdy ještě byly za částky na které nedosáhnu si je můžu většinou tak 14-18leté koupit
Teď k problému: třepání volantu jsem včera vyřešil, že jsem zkoušel co nejvíce vystředit vůli v kolech protočením, kvedláním a dotahováním šroubu rukou a pomohlo to. Kola jsem měl samozřejmě vyvážené a věděl jsem, že to bude nejspíš koly, protože jak jsem pořídil druhou sadu kvůli hučení "gum" (byly to ložiska), kterou jsem nechal taky vyvážit, tak to netřepalo, než jsem trefil celkem malou díru po které to začalo zase třepat (koupené kola byly celkem bláto). Tak jsem nahodil zase origo kola s novými gumami na kterých jsem auto koupil. Také jsem si pohrál s nastavením volantu a dal ho do polohy, kdy cítím že s ním jde po utažení nejméně hýbat a to také pomohlo, takže to bude určitě tím jak píšete, že s tím pán přede mnou jezdil dlouho
a třepání starých kotoučů a vymlácených axiálních kloubů neřešil. Jestli bude čas, tak kouknu o víkendu na to uložení volantové tyče a myslím, že problém bude tam, kdyby vás napadly ještě nějaké postřehy tak budu rád.
Teď k problému: třepání volantu jsem včera vyřešil, že jsem zkoušel co nejvíce vystředit vůli v kolech protočením, kvedláním a dotahováním šroubu rukou a pomohlo to. Kola jsem měl samozřejmě vyvážené a věděl jsem, že to bude nejspíš koly, protože jak jsem pořídil druhou sadu kvůli hučení "gum" (byly to ložiska), kterou jsem nechal taky vyvážit, tak to netřepalo, než jsem trefil celkem malou díru po které to začalo zase třepat (koupené kola byly celkem bláto). Tak jsem nahodil zase origo kola s novými gumami na kterých jsem auto koupil. Také jsem si pohrál s nastavením volantu a dal ho do polohy, kdy cítím že s ním jde po utažení nejméně hýbat a to také pomohlo, takže to bude určitě tím jak píšete, že s tím pán přede mnou jezdil dlouho
a třepání starých kotoučů a vymlácených axiálních kloubů neřešil. Jestli bude čas, tak kouknu o víkendu na to uložení volantové tyče a myslím, že problém bude tam, kdyby vás napadly ještě nějaké postřehy tak budu rád.
Re: Stavitelný volant v obou osách vůle
Kdybys neznal, tak https://partsouq.com/ nebo http://opposedforces.com/ poskytují výkresy rozpadů na díly.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Re: Stavitelný volant v obou osách vůle
DěkujiHonzaCZ píše: ↑pát úno 09, 2024 10:25 am Kdybys neznal, tak https://partsouq.com/ nebo http://opposedforces.com/ poskytují výkresy rozpadů na díly.