A není lepší chladit před dojezdem, než po dojezdu?
Máš tam budík na tlak oleje? Já budík sice nemám, ale co jsem měl možnost sledovat auta s budíkama, tak na volnoběh to tlačí asi 3x menší tlak než když tam je 2000 otáček. U vody, která je hnaná taky přes rozvody, si myslím, že to bude podobné. Za mě jednoznačně dochladit před dojezdem, kdy držím nízké otáčky motoru, auto je v pohybu, takže proudící vzduch ho dochladí, a po zastavení vypnu motor. To samé po nastartování, vyjíždím ihned a lehkou jízdou zahřívám, žádných 5 minut na volnoběh atd.
Trávova beSTIe
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 2720
- Registrován: pon srp 26, 2013 2:38 pm
- Jméno a příjmení: Standa H.
- Bydliště: Šumperk/Ostrava
Re: Trávova beSTIe
Subaru Impreza GG WRX EJ205 165kW 2003
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
- Traveller
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 11896
- Registrován: pát kvě 30, 2014 8:04 am
- Jméno a příjmení: Jirka
- Bydliště: Česká Třebová
Re: Trávova beSTIe
No jasně. Přesně tak jsem to myslel. To je tak, když píšeš v práci a přemýšlíš při tom nad jinými věcmi.
Na začátku ohřát jízdou a na konci ideálně jízdou dochladit. V létě, když je to rozpálené, tak to se stojícím vozem stejně moc dobře vychladit nejde., resp. aby se člověk dostal na nějakou rozumnou teplotu, tak to trvá.
Tlakoměr nemám. Určitě to bude jak říkáš - při vyšších otáčkách je tlak několikanásobný ve srovnání s volnoběhem. Já mám tedy volnoběh po tom naladění na brzdě trochu vyšší, takže to možná nebude tak hrozné.
Na začátku ohřát jízdou a na konci ideálně jízdou dochladit. V létě, když je to rozpálené, tak to se stojícím vozem stejně moc dobře vychladit nejde., resp. aby se člověk dostal na nějakou rozumnou teplotu, tak to trvá.
Tlakoměr nemám. Určitě to bude jak říkáš - při vyšších otáčkách je tlak několikanásobný ve srovnání s volnoběhem. Já mám tedy volnoběh po tom naladění na brzdě trochu vyšší, takže to možná nebude tak hrozné.
WRX STI MY2016
Ex: Subaru Forester SJ 2.0i, stříbrný s fofr-klackem.
Ex: Subaru Forester SJ 2.0i, stříbrný s fofr-klackem.
Re: Trávova beSTIe
To mam taky, pry kvuli lepsimu mazani na volnobeh. Delalo to ale problem pri mereni na emisich, kde jsou predespane klidove otacky naseho auta na 500 - 800 min-1, coz se nepodarilo dosahnout (mel jsem asi na 820 min-1) a to byl problem.Já mám tedy volnoběh po tom naladění na brzdě trochu vyšší,
- Traveller
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 11896
- Registrován: pát kvě 30, 2014 8:04 am
- Jméno a příjmení: Jirka
- Bydliště: Česká Třebová
Re: Trávova beSTIe
Já to dávám do AWD..., vždycky to spojím s nějakou prohlídkou nebo olejem..., a tam na emisích 1000-1200 ot/min nevadí.
WRX STI MY2016
Ex: Subaru Forester SJ 2.0i, stříbrný s fofr-klackem.
Ex: Subaru Forester SJ 2.0i, stříbrný s fofr-klackem.