PeteBiggy píše: ↑pát led 12, 2024 7:38 am
To co píšeš, není pravda. Je to stále dokola, já už to tu vysvětloval X-krát. Koneckonců částečně i u pár minut starého příspěvku....
Edit: SPM to níže napsal stručně a docela i celkem výstižně. Já bych to nedokázal, já bych tohle musel napsat tak asi do deseti vět Takže díky. Ty nůžky "splnit/max co dovoluje technická norma" byly do 31.12.2023 u benzínu 4.1% (nebo 4.2, už si nejsem jistý) a 5%. Teď to první číslo nevím, tedy kolik musí splnit. To druhé se samozřejmě posunulo na 10%....
No a co som napisal ja ?
Ak hovoria ze v E10 biozlozka nie je, resp. je zastupena 0% tak zavadzaju (minimalne) a nepochopil si co som pisal ...
A tie normy E5 (cca 5%) a E10 (10%) schvaluju Ti co lietaju na tryskacoch a vozia sa na 6 a 8 valcoch.
A my ostatni mame byt ECO friendly ...
Prave preto aby sme boli "EKO"tak nam schvalili E10
Sorry jako
edit: Alebo mi chces povedat ze ked prehlasia ze v E10 je 0% biozlozky maju pravdu ?
Klíčové je to slovíčko až/maximálně. Pokud norma říká, že tam má být maximálně 10% biosložky, tak to označení E10 splňuje ikdyž tam bude nula. Stejně jako u 98 oktanového benzinu se píše, že oktanové číslo má být minimálně 98 (nebo nevím jestli je tam nějaká tolerance směrem níže), tak když ti do nádrže u čerpačky na N95 nalejou 98 oktan, tak je to také v pohodě, protože to kvalitativně bylo splněno.
Já nevím, jestli už na to mám sílu. Ale zkusím ještě jednou a nestrávit nad tím mládí (které už je stejně dávno fuč)...
Předně;, bavíme se pouze o ČP od EuroOilu. Ty vlastní Čepro. To dodává do spoustu jiných ČP, nejen do svých. Do benzínu technická norma stanovuje maximální procenta biosložky, které tam mohou být. To bylo u benzínu max 5%, nyní 10%. Na stojanu je uvedeno E5 resp. E10, protože tohle je označení dle normy. Ale to neznamená, že tam tolik musí být, to je to maximum. Může tam být tedy i ta nula. A to si Čepro může v určitém množství dovolit, protože povinná procenta biopaliv splňuje dodavatel, nikoli prodejce PH. A to procento je vždy o něco nižší než je ten max, co povoluje norma a co ty vidíš, my vidíme na stojanech.
Takhle to prostě je. Ty jsi psal, že při nejbližší kontrole mají fest problém. Ale to oni nemají. Tohle je umožněno. Mohou tam mít až 10% a nemusí. Musí jen splnit výše zmíněné. Klamavá reklama? Tohle je umožněno, ČSN tohle umožňuje. Naopak klamavou reklamou by bylo, kdyby garantovali jako u nafty, že tam biosložku nemají a někde ji v tom měli. Ale to oni u N95 negarantují..... A víc času už tomu fakt nehodlám obětovat, vysvětloval jsem to fakt už mockrát, tak když tak prosím v historii vlákna.....
Edit: Ještě k těm více oktanovým benzínům (vesměs s ETBE) , ČSN nezná 100 oktanový benzín, ale jen 98 oktanový. 100 oktanový název je jen marketingový název. A ve finále N98 od ONA či EuroOilu (ČP, které se drží normy) může mít skutečně víc oktanů než třeba 100 oktan od Shellu či jiné ČP, které používají obchodní názvy.... A tam už je to právě možná na hraně s tou klamavou reklamou, pokud by ten jejich benzín měl méně resp. o dost méně než těch 100. Mít třeba jen 98,1 oktanů, tak už by to asi byla v případě OMV, Shell atd. právě ta klamavá reklama, kdežto ONO a EO by byli v pohodě....
Alfa Romeo Stelvio Veloce 280/2023-MY 2022/ & Suzuki Swift 1.2/2022/ & KTM SMT limit. ed./2011/ Ex AR Stelvio B-Tech 280/2020/ & Subaru Forester 2.0 XT/2018/ & Subaru XV 2.0 MT/2016/ & spousta motorek Subaru & Alfa Romeo by Pete Biggy!!!
@PeteBiggy
OK, mozno v CR a pri tejto pumpe teda je mozne oznacenie E10 s 0% biozlozky a mozno jej tam teda moze byt 0%. Nejdem sa hadat. Ja som to nepredpokladal. Toto som nevedel. V Tom pripade by vsak bolo lepsie tankovat E10 bez biozlozky. Ak je to vsak v CR a tejto znacke tak, beriem spat a ospravedlnujem sa. Vdaka za vysvetlenie.
Pokial viem na SK to mozne nie je. Stale tam nieco musi byt.