Vibrace volantu do volantu >120km/h | Legacy 2.0R 2008 AT
Re: Vibrace volantu do volantu >120km/h | Legacy 2.0R 2008 AT
Ahojte.
Pridám sa do tejto diskusie nakoľko ma trápi to isté ako autora. To je trasenie volantu ktoré sa začne objavovať pri rýchlostiach nad 100km/h a s rastúcou rýchlostnou sa to prejavuje viac ( intenzívnejšie ). Už pri miernom zatáčaní sa vibrácia stráca alebo znižuje ...
Taktiež ďalším prejavom je klopnutie alebo buchnutie v momente záberu motora/kolies. idete trebárs po rovine so zaradenou rýchlostnou a pridáte plyn,alebo dobrzdujete motorom a pridáte plyn ...ozve sa tupé klopnutie. Na začiatku som si myslel,že je to tyčkou riadenia ktorá bola vyklepaná,ale po výmene tyčky riadenia a čapu riadenia trasenie volantu a tupé klopanie ostali.
Dostal som typ,aby som dal skontrolovať poloosy. Viem si ich prvotne nejako skontrovať doma na zdviháku? teda ich voľu? čo môžem považovať za veľa alebo málo?
Ak by som sa dopracoval k výmene dielov na poloosách akú značku kúpiť ( repas sadu )? alebo rovno račej vymeniť celú poloos? tak na rýchlo som pozeral,že sa dá zohnať od SKF celá poloos ... máte s ňou niekto nejakú skúsenosť či čosi vydrží?
Ďakujem
Pridám sa do tejto diskusie nakoľko ma trápi to isté ako autora. To je trasenie volantu ktoré sa začne objavovať pri rýchlostiach nad 100km/h a s rastúcou rýchlostnou sa to prejavuje viac ( intenzívnejšie ). Už pri miernom zatáčaní sa vibrácia stráca alebo znižuje ...
Taktiež ďalším prejavom je klopnutie alebo buchnutie v momente záberu motora/kolies. idete trebárs po rovine so zaradenou rýchlostnou a pridáte plyn,alebo dobrzdujete motorom a pridáte plyn ...ozve sa tupé klopnutie. Na začiatku som si myslel,že je to tyčkou riadenia ktorá bola vyklepaná,ale po výmene tyčky riadenia a čapu riadenia trasenie volantu a tupé klopanie ostali.
Dostal som typ,aby som dal skontrolovať poloosy. Viem si ich prvotne nejako skontrovať doma na zdviháku? teda ich voľu? čo môžem považovať za veľa alebo málo?
Ak by som sa dopracoval k výmene dielov na poloosách akú značku kúpiť ( repas sadu )? alebo rovno račej vymeniť celú poloos? tak na rýchlo som pozeral,že sa dá zohnať od SKF celá poloos ... máte s ňou niekto nejakú skúsenosť či čosi vydrží?
Ďakujem
Outback 2004 2.5l 121kw
Re: Vibrace volantu do volantu >120km/h | Legacy 2.0R 2008 AT
Vadná poloos na vnútornom klbe na 99,9% = na strane prevodovky sa v triangli pravdepodobne vysypalo jedno ložisko z troch a to spôsobuje vibrácie a klepnutie.
Treba pozrieť pod kapotu či to nie je ogrcané od vazelíny, teda aj poškodená manžeta. A na zdviháku sa dá zistiť točením kolesa pri zaradenom "P".
Malo by byť vidieť ako sa tá poškodená poloos mierne pootočí, ale vnútorný klb bude stáť a malo by byť počuť aj to lupnutie ked budeš kolesom simulovať "D" vs "R"
Treba pozrieť pod kapotu či to nie je ogrcané od vazelíny, teda aj poškodená manžeta. A na zdviháku sa dá zistiť točením kolesa pri zaradenom "P".
Malo by byť vidieť ako sa tá poškodená poloos mierne pootočí, ale vnútorný klb bude stáť a malo by byť počuť aj to lupnutie ked budeš kolesom simulovať "D" vs "R"
Subaru Impreza 2.0GX, 5MT, rv2001...
Subaru Legacy 2.5i, AT, rv2005...
Subaru Legacy 2.5i, AT, rv2005...
Re: Vibrace volantu do volantu >120km/h | Legacy 2.0R 2008 AT
Ahoj Pufko
Mám síce manuál,ale vôľu určite skúsim ako si mi to opísal. Manžeta bola dávnejšie menená po tom čo som zistil,že je prasklá.
Vazelína skončila na výfuku a krásne to smrdelo keď som zastal.Manžety boli už menené na oboch stranách poloosí pri prevodovke (teda vnútornom klbe).
Teraz mám nájazd cca 225 000 km a poloosi ( všetky časti ) sú ešte pôvodné. ( okrem tých manžiet )
Mám síce manuál,ale vôľu určite skúsim ako si mi to opísal. Manžeta bola dávnejšie menená po tom čo som zistil,že je prasklá.
Vazelína skončila na výfuku a krásne to smrdelo keď som zastal.Manžety boli už menené na oboch stranách poloosí pri prevodovke (teda vnútornom klbe).
Teraz mám nájazd cca 225 000 km a poloosi ( všetky časti ) sú ešte pôvodné. ( okrem tých manžiet )
Outback 2004 2.5l 121kw
Re: Vibrace volantu do volantu >120km/h | Legacy 2.0R 2008 AT
To je jedno že máš MT, stačí tam nechať kvalt a skúšať točiť kolesom dopredu dozadu a ono to bude lupkať.
Ja mám cez 330tkm a tých poloosí som už dačo vymenil (asi 3-4x) a vždy len predné a vždy kvôli manžetám, zadné sú stále pôvodné.
Ja som väčšinou kúpil jazdenú originálnu, ale jednu už som kúpil aj neorigo komplet, lebo sa takých vecí celkom bojím ak nejde o originál. Nikdy som nemenil samotný klb. Funguje aj tá kompletná, ale kedže ty si už mal poškodenú manžetu, tak sa aj mohlo stať že sa poškodil / rozsypal práve ten triagel.
Ja mám cez 330tkm a tých poloosí som už dačo vymenil (asi 3-4x) a vždy len predné a vždy kvôli manžetám, zadné sú stále pôvodné.
Ja som väčšinou kúpil jazdenú originálnu, ale jednu už som kúpil aj neorigo komplet, lebo sa takých vecí celkom bojím ak nejde o originál. Nikdy som nemenil samotný klb. Funguje aj tá kompletná, ale kedže ty si už mal poškodenú manžetu, tak sa aj mohlo stať že sa poškodil / rozsypal práve ten triagel.
Subaru Impreza 2.0GX, 5MT, rv2001...
Subaru Legacy 2.5i, AT, rv2005...
Subaru Legacy 2.5i, AT, rv2005...
Re: Vibrace volantu do volantu >120km/h | Legacy 2.0R 2008 AT
Ahojte
Tak dnes som bol nad jamu pozrieť čo a ako. Cítim vôľu na vnútorných kĺboch na oboch stranách ( na pravej je väčšia ). Vonkajšie kĺby vyzerajú byť v poriadku ...ale to sa mi môže len zdať. Čo ma ale zaujalo je,že dokážem poloosou hýbať smerom k prevodovke a pri dorazení mi to klopne zrejme v ložisku. Má to tak byť? je to normálne ? ... urobil som video aby ste videli a počuli čo tým myslím.
Po odľahčení kolesa som ním otáčal a počúval som čo to robí v klbe ...cítil som tam také lúpanie,nešlo to hladko ...
hádam odkaz na video pôjde ...
https://drive.google.com/file/d/19DLjqF ... sp=sharing
Tak dnes som bol nad jamu pozrieť čo a ako. Cítim vôľu na vnútorných kĺboch na oboch stranách ( na pravej je väčšia ). Vonkajšie kĺby vyzerajú byť v poriadku ...ale to sa mi môže len zdať. Čo ma ale zaujalo je,že dokážem poloosou hýbať smerom k prevodovke a pri dorazení mi to klopne zrejme v ložisku. Má to tak byť? je to normálne ? ... urobil som video aby ste videli a počuli čo tým myslím.
Po odľahčení kolesa som ním otáčal a počúval som čo to robí v klbe ...cítil som tam také lúpanie,nešlo to hladko ...
hádam odkaz na video pôjde ...
https://drive.google.com/file/d/19DLjqF ... sp=sharing
Outback 2004 2.5l 121kw
-
- Vášnivý uživatel
- Příspěvky: 1497
- Registrován: pon dub 27, 2015 8:12 pm
- Jméno a příjmení: Michal
Re: Vibrace volantu do volantu >120km/h | Legacy 2.0R 2008 AT
Axiální vůle je u poloosy do určitý míry normální jev, nesmí mít radiální vůli. Axiální vůle je způsobena hlavně "tolerancí" u západky ložiska, co hřídel drží, tj drážka a pérový kroužek, popřípadě u jiných typů segrovka. Radiální vůle je ale způsobena tím, že už je nadměrně opotřebovaný ložisko (klec, poškozený kuličky apd.)
Jak jsou na tom ložiska v tehlicich, Hm?
Jak jsou na tom ložiska v tehlicich, Hm?
Re: Vibrace volantu do volantu >120km/h | Legacy 2.0R 2008 AT
Ložiská sa menili cca 44 000km do zadu a necítim na kolesách nejakú vôľu alebo žeby boli hlučné.
Teraz je otázka či meniť len samotnú vnútornú časť homo kĺbu alebo celú poloos? menil by som už obe strany naraz...nech je stým na dlhšie pokoj... Nejaké overené značky, výrobcovia?
Teraz je otázka či meniť len samotnú vnútornú časť homo kĺbu alebo celú poloos? menil by som už obe strany naraz...nech je stým na dlhšie pokoj... Nejaké overené značky, výrobcovia?
Outback 2004 2.5l 121kw
Re: Vibrace volantu do volantu >120km/h | Legacy 2.0R 2008 AT
zkontroluj si brzdy. bez legrace.
čím víc bahna, tím víc Subaru
aneb In mud we trust!
Subaru Outback 3.6 H6 MY19 BS Premium - Canada
Subaru Outback 3.0 H6 MY05
ex Subaru Legacy 2,2 MY92
aneb In mud we trust!
Subaru Outback 3.6 H6 MY19 BS Premium - Canada
Subaru Outback 3.0 H6 MY05
ex Subaru Legacy 2,2 MY92
Re: Vibrace volantu do volantu >120km/h | Legacy 2.0R 2008 AT
Brzdy? Takéto vibrácie určite nerobia brzdy... mne to netrasie pri brzdení... Či z akého dôvodu si ich mám skontrolovať?
Outback 2004 2.5l 121kw
- Tapan
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 14882
- Registrován: úte kvě 16, 2017 8:13 am
- Jméno a příjmení: Štěpán Z.
- Bydliště: Zliv (České Budějovice)
Re: Vibrace volantu do volantu >120km/h | Legacy 2.0R 2008 AT
Ono zpravidla (když nemáš sjetý kotouče/destičky) brzdy dělají bordel právě když se nebrzdí
Lvl. 1 Subaru Necromancer
Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
Re: Vibrace volantu do volantu >120km/h | Legacy 2.0R 2008 AT
Je to tak...hůř fungující pojezdy, cokoliv a máš přesně tohle potěšení...blbě se to odhaluje.
čím víc bahna, tím víc Subaru
aneb In mud we trust!
Subaru Outback 3.6 H6 MY19 BS Premium - Canada
Subaru Outback 3.0 H6 MY05
ex Subaru Legacy 2,2 MY92
aneb In mud we trust!
Subaru Outback 3.6 H6 MY19 BS Premium - Canada
Subaru Outback 3.0 H6 MY05
ex Subaru Legacy 2,2 MY92
Re: Vibrace volantu do volantu >120km/h | Legacy 2.0R 2008 AT
Máte niekto stránku kde by som našiel ,alebo mi viete povedať aké je presné OEM číslo pre celú poloos alebo jej časti? našiel som totiž rôzne čísla a aj katalógy výrobcov majú viac možností. Sú tam iní veľkosti pre ten istý model ... ešte to môže byť,že pre manuál,alebo automat ale nie je to jasné.
Potrebujem to pre OTB 2004, 2.5 litra , manuálna prevodovka.
Uvažujem kúpiť rovno celú poloos od SKF a tam mi to dáva SKF VKJC 7515 a SKF VKJC 7518 ( majú iné rozmery )
Ďakujem
Potrebujem to pre OTB 2004, 2.5 litra , manuálna prevodovka.
Uvažujem kúpiť rovno celú poloos od SKF a tam mi to dáva SKF VKJC 7515 a SKF VKJC 7518 ( majú iné rozmery )
Ďakujem
Outback 2004 2.5l 121kw
- podvlada
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 10660
- Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
- Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
- Bydliště: Plzeň
Re: Vibrace volantu do volantu >120km/h | Legacy 2.0R 2008 AT
partsouq, nebo přímo autokelly (https://www.autokelly.cz/catalog/graphic/pkw)
Grafickej katalog podle VIN.
Tam si pak najdeš přesné číslo dílu. Takovýhle věci nemá smysl hledat podle modelu a motoru, protože v tom maj prodejci bordel, resp. nabízej pak stejně díly co jsou specifický pro výbavu, nebo míchaj různý převodovky nebo i motory dohromady. Podle toho VIN by to měla být jistota, snad.
Grafickej katalog podle VIN.
Tam si pak najdeš přesné číslo dílu. Takovýhle věci nemá smysl hledat podle modelu a motoru, protože v tom maj prodejci bordel, resp. nabízej pak stejně díly co jsou specifický pro výbavu, nebo míchaj různý převodovky nebo i motory dohromady. Podle toho VIN by to měla být jistota, snad.
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde>
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
Re: Vibrace volantu do volantu >120km/h | Legacy 2.0R 2008 AT
Ale i v autokelly mi to nabídlo více variant i přes to, že jsem zadal vin. Ale některý věci tam jsou fakt jednou a pak je to jistotota, že to sedne.
Peugeot ION elektro (rv.12, najeto 100 tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv. 07 najeto 320tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv.99 najeto 350tis)
Peugeot 206 1.4i MT (rv. 99 najeto 270 tis)
Audi A4 Avant 1.9 TDI (rv. 97 najeto 260 tis)
Peugeot J5 obytná alkovna (2.5TD, rv.91 najeto 150tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv. 07 najeto 320tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv.99 najeto 350tis)
Peugeot 206 1.4i MT (rv. 99 najeto 270 tis)
Audi A4 Avant 1.9 TDI (rv. 97 najeto 260 tis)
Peugeot J5 obytná alkovna (2.5TD, rv.91 najeto 150tis)