Úprava zapojení alternátoru z regulovaného dobíjení na trvalé

Diskuse týkající se elektrické výbavy vozidla a osvětlení exteriéru i interiéru, žárovky, Led osvětlení atd.
Uživatelský avatar
George
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 483
Registrován: sob říj 08, 2016 10:48 am
Jméno a příjmení: Jiří Otisk
Bydliště: Mokre Lazce

Re: Úprava zapojení alternátoru z regulovaného dobíjení na trvalé

Příspěvek od George »

berka píše: ned říj 01, 2023 5:28 pm Předpokládám, že na minus pólu baterie je jeden přidaný vodič, který je spojený s inteligentním dobíjením. Teď nebudu pár dnů u auta, tak to nemohu zkontrolovat. Zkoušel ho někdo odpojit, co se pak stane? U jednoho auta (Renault Clio V) co máme doma, jsem ho odpojil už před asi třemi lety a od té doby je klid. Alternátor po startu nedobíjí, ale při prvním šlápnutí na brzdu za jízdy, začne dobíjet a tak to zůstane až do skončení jízdy. Prostě čeká pouze na první rekuperaci. Auto nevykazuje žádné chyby, všechny systémy jsou funkční. Vím že u některých značek odpojení tohoto kabelu znamená hlášení závady, nebo odpojení některých komfortních funkcí.
regulator (pripadne buzeni alterantoru, blize jsem to nezkoumal) se ridi PWM signalem z ECU, pokud signal jen odpojis nebo nejak jinak degradujes ten modul regulatoru tak ti na palubce vyskoci chyba dobijeni a patricna DTC v diagnostice.
Subaru BRZ 2016 MT Sport Limited - vlakno o aute.
Obrázek
Subaru Legacy Wagon 2.0R MY07, motor EJ20F (DOHC, 121kW), 4AT,SportShift,VTD,VDC
Obrázek
berka
Nováček
Nováček
Příspěvky: 37
Registrován: ned srp 27, 2023 3:52 pm
Jméno a příjmení: Tomáš
Bydliště: Rakovnicko

Re: Úprava zapojení alternátoru z regulovaného dobíjení na trvalé

Příspěvek od berka »

Koupil jsem ukazatel napětí do zapalovače a podle něj mi auto nabíjí ihned po startu 14,1-14,2 V. Zkoušel jsem odpojovat všechna zařízení, světla, ventilátor topení, výhřev sedaček, prostě vše co šlo a stejně nabíjí za jízdy takto, takže v pořádku. Nemá na to ani vliv zda zrovna brzdím, nebo naplno přidám plyn. Je možné, že by inteligentní dobíjení vyřadila deaktivace Stop-start systému? Nedávno jsem ho totiž provedl pomocí přidané elektroniky ke spínači stop-startu, ale nevím jak to dobíjení vypadalo předtím a už to nechci znovu vyndavat, abych to vyzkoušel. Každopádně jsem spokojen, že to tak je a nízkým napětím aku to také nebude, jelikož jezdím do práce přes 32 km.
Subaru Outback 2.5i LPG Executive, MY2018
moje první Subaru
Chorche
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2971
Registrován: ned úno 06, 2022 5:21 pm

Re: Úprava zapojení alternátoru z regulovaného dobíjení na trvalé

Příspěvek od Chorche »

tak dobrý vědět že BS lze taky vojebat
offroadforum.cz

Otloukánek = legacy outback BP 2004
Chorche
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2971
Registrován: ned úno 06, 2022 5:21 pm

Re: Úprava zapojení alternátoru z regulovaného dobíjení na trvalé

Příspěvek od Chorche »

tak mi z alíku konečně dneska dorazily votpory abych moch spáchat Georgeho hack. No vobjednal sem dva 10k. Přišlo mi todle :-D Nechcete něgdo taky spáchat ten hack?
votpory.JPG
offroadforum.cz

Otloukánek = legacy outback BP 2004
Uživatelský avatar
vita1kulisek
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2355
Registrován: stř dub 13, 2016 9:18 pm
Jméno a příjmení: Víťa Kulíšek
Bydliště: Město Touškov 330 33

Re: Úprava zapojení alternátoru z regulovaného dobíjení na trvalé

Příspěvek od vita1kulisek »

berka píše: pon říj 09, 2023 12:47 pm Koupil jsem ukazatel napětí do zapalovače a podle něj mi auto nabíjí ihned po startu 14,1-14,2 V. Zkoušel jsem odpojovat všechna zařízení, světla, ventilátor topení, výhřev sedaček, prostě vše co šlo a stejně nabíjí za jízdy takto, takže v pořádku. Nemá na to ani vliv zda zrovna brzdím, nebo naplno přidám plyn. Je možné, že by inteligentní dobíjení vyřadila deaktivace Stop-start systému? Nedávno jsem ho totiž provedl pomocí přidané elektroniky ke spínači stop-startu, ale nevím jak to dobíjení vypadalo předtím a už to nechci znovu vyndavat, abych to vyzkoušel. Každopádně jsem spokojen, že to tak je a nízkým napětím aku to také nebude, jelikož jezdím do práce přes 32 km.
No taky mne to napadlo s tím S-S systémem a jeho deaktivací, mám Outback 2022 a v něm radarový detektor Genevo Max, který má na zadní straně ( směrem do vozu) digitální voltmetr. Standardně dobíjí 14,4 až 14,6V ať jedu km kolik chci, tak nevím, asi tam ten systém i dobíjení nemám či co. A to ať je motor v zátahu, nebo jím brzdím. Pečlivě vypínám tu bruselskou sračku s-s systém, ale nechám ho aktivovaný na zkoušku a budu sledovat voltmetr.
Víťa Kulíšek
Subaru Outback 2,5i, 124kW, 2022, Field
Subaru Impreza 2,0i, 115kW, 2018 Comfort
Subaru Forester 2.0i, 110kW, 2016 Comfort
Š100-120-Favorit- Lada 1300- Felicia-Fabia Combi-Rapid.
[WINNER]
Uživatelský avatar
Zdenos
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 128
Registrován: stř dub 25, 2018 9:55 pm

Re: Úprava zapojení alternátoru z regulovaného dobíjení na trvalé

Příspěvek od Zdenos »

Chorche píše: pát lis 03, 2023 5:15 pm tak mi z alíku konečně dneska dorazily votpory abych moch spáchat Georgeho hack. No vobjednal sem dva 10k. Přišlo mi todle :-D Nechcete něgdo taky spáchat ten hack?

votpory.JPG
Ja bych to bral. Taky mě vadí, jak to po krátkých jízdách při startování sotva točí motorem a říkám si co to bude dělat, až přijdou větší mrazíky :-/
Chorche
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2971
Registrován: ned úno 06, 2022 5:21 pm

Re: Úprava zapojení alternátoru z regulovaného dobíjení na trvalé

Příspěvek od Chorche »

můžu ti to někam poslat jestli chceš :-) Normálně ve vobálce poštou.
offroadforum.cz

Otloukánek = legacy outback BP 2004
Uživatelský avatar
Zdenos
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 128
Registrován: stř dub 25, 2018 9:55 pm

Re: Úprava zapojení alternátoru z regulovaného dobíjení na trvalé

Příspěvek od Zdenos »

Jasne, posílám adresu do sz :)
Chorche
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2971
Registrován: ned úno 06, 2022 5:21 pm

Re: Úprava zapojení alternátoru z regulovaného dobíjení na trvalé

Příspěvek od Chorche »

tak sem spáchal Georgeho hack a potvrzuju funkčnost :-) Po nastartování 14,8 postupně klesalo na 14,3 a drží. Regulátor funguje, protože i při zátěži napětí nekolísá a drží furt těch 14,3 coš je podle mě ideál.
offroadforum.cz

Otloukánek = legacy outback BP 2004
Chorche
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2971
Registrován: ned úno 06, 2022 5:21 pm

Re: Úprava zapojení alternátoru z regulovaného dobíjení na trvalé

Příspěvek od Chorche »

tak aby nebylo sůba za vola samo, dneska ráno sem nenatočil rafku, musel sem pro startbox. A tak mě napadlo změřit volty za jízdy no a co myslíte? Je tam to kurvítko taky! >:-& Rafka je MY2005. Konektor má bohužel 4 piny, takže stejnej hack na to použít asi nepude. Možná sem těm vartám křivdil a za všechno zlo může kurvítko... Faktem ale je, že napětí u rafky nekleslo za jízdy pod 13,2 a relativně často lezlo na 14, což je výrazně lepší než u sůba. Ale i tak mě to neuspokojuje a budu hledat řešení.
offroadforum.cz

Otloukánek = legacy outback BP 2004
berka
Nováček
Nováček
Příspěvky: 37
Registrován: ned srp 27, 2023 3:52 pm
Jméno a příjmení: Tomáš
Bydliště: Rakovnicko

Re: Úprava zapojení alternátoru z regulovaného dobíjení na trvalé

Příspěvek od berka »

vita1kulisek píše: pát lis 03, 2023 5:28 pm No taky mne to napadlo s tím S-S systémem a jeho deaktivací, mám Outback 2022 a v něm radarový detektor Genevo Max, který má na zadní straně ( směrem do vozu) digitální voltmetr. Standardně dobíjí 14,4 až 14,6V ať jedu km kolik chci, tak nevím, asi tam ten systém i dobíjení nemám či co. A to ať je motor v zátahu, nebo jím brzdím. Pečlivě vypínám tu bruselskou sračku s-s systém, ale nechám ho aktivovaný na zkoušku a budu sledovat voltmetr.
Víťa Kulíšek
... Tak to tím bohužel člověk neobejde. Dobil jsm preventivně baterku nabíječkou a pak to po pár km přešlo do režimu inteligentního dobíjení, tzn. dobíjelo to jen při brždění a možná při jízdě bez plynu. Teď už to zase dobíjí jak má, ale asi jen z důvodu velkého odběru a zimy.
Subaru Outback 2.5i LPG Executive, MY2018
moje první Subaru
Odpovědět

Zpět na „Elektrická výbava auta a osvětlení“