Tohle auto uz je v inzerci vic jak rokFuZero píše: ↑pon črc 10, 2023 7:53 pm Je to tohle auto.
Budu rad za kazdou radu
https://www.sauto.cz/osobni/detail/suba ... /162849206
Nákup ojetého Subaru Outback
-
- Uživatel fóra
- Příspěvky: 61
- Registrován: sob črc 13, 2019 11:30 am
- Jméno a příjmení: Krystof Jurman
Re: Nákup ojetého Subaru Outback
- podvlada
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 10692
- Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
- Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
- Bydliště: Plzeň
Re: Nákup ojetého Subaru Outback
Mrkni na první příspěvek mého vlákna o Outbacku, co mám v podpisu. Tam je celkem dobrej příklad toho, co vše jsem musel řešit po koupi. Neříkám, že se muselo dělat všechno, nebo že ten kus v bazaru to bude potřebovat, ale jako příklad, co vše může být špatné, stačí.
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde>
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
-
- Nováček
- Příspěvky: 6
- Registrován: pát lis 10, 2023 10:58 am
- Jméno a příjmení: Martin Horňák
Re: Nákup ojetého Subaru Outback
Místní Drazí
jsem z těch, co pár let sledují, koukají, pak útočí
aktuálně dojíždím Logan MCV II s 1,2 55 KW LPG najeto 100tis na benzín a 200tis na LPG, jednou GO hlavy (odolnější sedla, ventily), auto udržované, levný provoz, mám ho rád, ještě není na odpis, zvedl jsem ho vloni pružinama na Stepway, pracovní a rodinné auto, auto od novoty, první 2 roky v servisu, pak už jen sobě do garáže (odmítám čekat v pořadníku)
řeším auto "nové", a opravdu nemám koule na to jít a koupit zcela nové, ale přechytralé auto, na kterém si bez ofico servisu nevyměním ani autobaterii
naftu spíše nechci, do osobáku ne
a tak jsem otevřel otázku Subaru
už jsem to něco načetl, ale samozřejmě všechno mi hned nedojde, zvl zkratky
pochopil jsem, že tu jsou jedinci, co mají najeto 350-450tis km, mně se Outback líbí moc, 4x4 potřebuju, když už 4x4 tak trvalá, nic proti Haldexu, když benzín tak nejlépe aj plyn (jezdím ročně 25-30tis km)
pochopil jsem, že LPG zvládne 2,5i 121/123/127kW? 121kW určitě, kody motorů neznám
jsou to ojetiny max 2008 za cenu cca 150tis kč a dle tacho 200tis km +-50tis
otázky:
je v páté generaci (abych pořídil mladší kus) Outbacku nějaký motor vhodný na LPG? opravdu chci vůle ventilů = matička/šroubek
má smysl chtít 15let staré auto s tím, že ho budu využívat dalších 7-10let a poté asi již konec
co řekne ojetina s 200tis km na dalších 200tis km s LPG?
pochopil jsem, že rez je nepřítel, ostatní se opraví poměrně lehce, GO hlavy není vyjímkou (spodek motoru, v tomto případě prostředek motoru ale dělat nechci - kroužky/šály)
H6 mně nebere, naštěstí, o to složitější by byl výběr, automat nebo manuál neřeším, obojí možno
technicky nejsem levák, plno toho zvládnu sám, ale abych rozebíral palubku kvůli něčemu, to mě taky neužije
předem poděkuju za komentáře a těším se
Martin
jsem z těch, co pár let sledují, koukají, pak útočí
aktuálně dojíždím Logan MCV II s 1,2 55 KW LPG najeto 100tis na benzín a 200tis na LPG, jednou GO hlavy (odolnější sedla, ventily), auto udržované, levný provoz, mám ho rád, ještě není na odpis, zvedl jsem ho vloni pružinama na Stepway, pracovní a rodinné auto, auto od novoty, první 2 roky v servisu, pak už jen sobě do garáže (odmítám čekat v pořadníku)
řeším auto "nové", a opravdu nemám koule na to jít a koupit zcela nové, ale přechytralé auto, na kterém si bez ofico servisu nevyměním ani autobaterii
naftu spíše nechci, do osobáku ne
a tak jsem otevřel otázku Subaru
už jsem to něco načetl, ale samozřejmě všechno mi hned nedojde, zvl zkratky
pochopil jsem, že tu jsou jedinci, co mají najeto 350-450tis km, mně se Outback líbí moc, 4x4 potřebuju, když už 4x4 tak trvalá, nic proti Haldexu, když benzín tak nejlépe aj plyn (jezdím ročně 25-30tis km)
pochopil jsem, že LPG zvládne 2,5i 121/123/127kW? 121kW určitě, kody motorů neznám
jsou to ojetiny max 2008 za cenu cca 150tis kč a dle tacho 200tis km +-50tis
otázky:
je v páté generaci (abych pořídil mladší kus) Outbacku nějaký motor vhodný na LPG? opravdu chci vůle ventilů = matička/šroubek
má smysl chtít 15let staré auto s tím, že ho budu využívat dalších 7-10let a poté asi již konec
co řekne ojetina s 200tis km na dalších 200tis km s LPG?
pochopil jsem, že rez je nepřítel, ostatní se opraví poměrně lehce, GO hlavy není vyjímkou (spodek motoru, v tomto případě prostředek motoru ale dělat nechci - kroužky/šály)
H6 mně nebere, naštěstí, o to složitější by byl výběr, automat nebo manuál neřeším, obojí možno
technicky nejsem levák, plno toho zvládnu sám, ale abych rozebíral palubku kvůli něčemu, to mě taky neužije
předem poděkuju za komentáře a těším se
Martin
- podvlada
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 10692
- Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
- Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
- Bydliště: Plzeň
Re: Nákup ojetého Subaru Outback
Ahoj Martine, vítej u nás na SFC, je potřeba ještě napsat 2 další příspěvky a budeš moci psát bez odsouhlasení a posílat soukromé zprávy.
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde>
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
-
- Nováček
- Příspěvky: 6
- Registrován: pát lis 10, 2023 10:58 am
- Jméno a příjmení: Martin Horňák
Re: Nákup ojetého Subaru Outback
jeden příspěvek: jsem i z Plzně
-
- Nováček
- Příspěvky: 6
- Registrován: pát lis 10, 2023 10:58 am
- Jméno a příjmení: Martin Horňák
Re: Nákup ojetého Subaru Outback
druhý příspěvěk: požadavek 4x4, 2+2 osoby, sáňky - když jsme na severu, je to v Krušných
-
- Nováček
- Příspěvky: 6
- Registrován: pát lis 10, 2023 10:58 am
- Jméno a příjmení: Martin Horňák
Re: Nákup ojetého Subaru Outback
a samozřejmě počítám, že u najetých 200tis km bude po prodejní servis vcelku obsáhlý, nebojím se toho
Re: Nákup ojetého Subaru Outback
Pozeráš kusy 2003-08, od 2006 je facelift.
121/127kW sú v podstate rovnaké, 127kW by údajne nemal trpieť na spotrebu oleja.
Podľa mňa to je skôr preto, lebo sú to mladšie ročníky a ešte sa tam problém neprejavil.
Je to trochu konštrukčný problém, motor má nízky zdvih a extra nízke piesty a preto viac trpia na opotrebovanie ako vysoké piesty u motorov s vysokým zdvihom.
Treba skontrolovať či nie je motor zo spodu oslzený medzi hlavou a blokom, to značí že sa blíži výmena tesnení pod hlavami.
Nastavovanie ventilov je u oboch klasika pomocou matice a nastavovacej skrutky.
Hľadať kus kde je najmenej korozie a urobiť preventívne ochranu.
Korozia bude určite na výfuku, ale to bude na každom ak ho niekto nemenil
Manuál vs automat - ja som spohodlnel a mám logicky AT, ale v prípade MT máš redukovanú prevodovku
121/127kW sú v podstate rovnaké, 127kW by údajne nemal trpieť na spotrebu oleja.
Podľa mňa to je skôr preto, lebo sú to mladšie ročníky a ešte sa tam problém neprejavil.
Je to trochu konštrukčný problém, motor má nízky zdvih a extra nízke piesty a preto viac trpia na opotrebovanie ako vysoké piesty u motorov s vysokým zdvihom.
Treba skontrolovať či nie je motor zo spodu oslzený medzi hlavou a blokom, to značí že sa blíži výmena tesnení pod hlavami.
Nastavovanie ventilov je u oboch klasika pomocou matice a nastavovacej skrutky.
Hľadať kus kde je najmenej korozie a urobiť preventívne ochranu.
Korozia bude určite na výfuku, ale to bude na každom ak ho niekto nemenil
Manuál vs automat - ja som spohodlnel a mám logicky AT, ale v prípade MT máš redukovanú prevodovku
Subaru Impreza 2.0GX, 5MT, rv2001...
Subaru Legacy 2.5i, AT, rv2005...
Subaru Legacy 2.5i, AT, rv2005...
-
- Nováček
- Příspěvky: 6
- Registrován: pát lis 10, 2023 10:58 am
- Jméno a příjmení: Martin Horňák
Re: Nákup ojetého Subaru Outback
děkuju
a otázka, jestli je pátá generace OTB kvalitativně lepší/nebo horší? motory jsou tam úplně jiný? co LPG?
a otázka, jestli je pátá generace OTB kvalitativně lepší/nebo horší? motory jsou tam úplně jiný? co LPG?
- quickly
- Místopředseda klubu
- Příspěvky: 16181
- Registrován: pát srp 14, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Daniel Rychlý
- Bydliště: Hradubice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nákup ojetého Subaru Outback
Já mám čtvrtou (BR - Odin 3.6) i pátou (BS, Grinch 2.5) generaci. BS bude asi kvalitnější, BR má méně elektroniky, na kyvné desce jsem s BR měl lepší výsledky, je čitelnější. BR se v zatáčkách naklání víc než BS. LPG bych do BS asi nedoporučoval, s BS jezdím za 7.06 l/100 km. BS 2.5 bude mít vylepšený motor proti BR 2.5.
quickly
Outback BS 2.5 MY19 Outback BR 3.6R MY10
Legacy BR 2.0 MY15
ex Legacy BL SpecB AT 9.8 l/100 124 tkm
ex Forester SJ CVT 7.3 l/100 km 267 tkm
ex Forester SH 2.0D 6.7 l/100km 218 tkm
Outback BS 2.5 MY19 Outback BR 3.6R MY10
Legacy BR 2.0 MY15
ex Legacy BL SpecB AT 9.8 l/100 124 tkm
ex Forester SJ CVT 7.3 l/100 km 267 tkm
ex Forester SH 2.0D 6.7 l/100km 218 tkm
-
- Nováček
- Příspěvky: 37
- Registrován: ned srp 27, 2023 3:52 pm
- Jméno a příjmení: Tomáš
- Bydliště: Rakovnicko
Re: Nákup ojetého Subaru Outback
https://australiancar.reviews/reviews.p ... k&gen=1322
Tohle ti možná trochu pomůže. Rozdíl v motorech 2.5 u BR a BS je zásadní. Mám BS rok 2018 s přestavbou na LPG, zatím sice málo najeto jelikož ho mám krátce, ale spotřeba LPG se pohybuje od 9,5-10,5 což při ceně cca.14 Kč a mém nájezdu zhruba 25 tis. ročně, je vynikající úspora.
Tohle ti možná trochu pomůže. Rozdíl v motorech 2.5 u BR a BS je zásadní. Mám BS rok 2018 s přestavbou na LPG, zatím sice málo najeto jelikož ho mám krátce, ale spotřeba LPG se pohybuje od 9,5-10,5 což při ceně cca.14 Kč a mém nájezdu zhruba 25 tis. ročně, je vynikající úspora.
Subaru Outback 2.5i LPG Executive, MY2018
moje první Subaru
moje první Subaru
Re: Nákup ojetého Subaru Outback
Kedže riešiš niečo za 150tKč tak asi ostaneš pri tretej generácii = tie do roku 2008MartinHorňák píše: ↑pát lis 10, 2023 2:42 pm děkuju
a otázka, jestli je pátá generace OTB kvalitativně lepší/nebo horší? motory jsou tam úplně jiný? co LPG?
Iné motory sú tuším až od 2013, 2.5i (2498ccm), vrtanie a zdvih 94x90mm
Od 1997 až po 2013 majú 2.5i (2457ccm) 99,5x79mm
Aby sa ti to neplietlo, tak 2003-08 je Legacy IV alebo Outback III, Outback preto iba tretia, lebo sa začal vyrábať až od druhej generácie Legacy
Subaru Impreza 2.0GX, 5MT, rv2001...
Subaru Legacy 2.5i, AT, rv2005...
Subaru Legacy 2.5i, AT, rv2005...
- samvaculik
- Vášnivý uživatel
- Příspěvky: 889
- Registrován: úte pro 29, 2020 11:19 am
- Jméno a příjmení: Samuel Vaculík
- Bydliště: Liptál
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nákup ojetého Subaru Outback
Mám 127kw verzi, aktuálně najeto 316 000 km. Momentálně se na motoru dělá těsnění pod hlavou (pomalu sáklo ven na svody) + jsem nechal motor překroužkovat, stíraci kroužky byly zapečené. Spotřeba byla 1litr/3000 km. Olej Mobil 5w50.
Jinak 127km verze má oproti 121kw variabilní časování ventilů, tím pádem trošku jiné hlavy z hlediska konstrukce. Taky písty jsou jiné. Co se týče dílů, dostupnost je ok. Měnily se teda kroužky, kompletní GO hlavy, a pak další věci jako různá těsnění, olejové čerpadlo, atd.
▶︎ Subaru Outback BP 2.5i 127kw MT 2008, vlákno zde
▶︎ Suzuki Swift SPORT 1.6 92kw 2007
▶︎ Ex Mazda 323f BJ 1.5 65kw 2000
▶︎ Suzuki Swift SPORT 1.6 92kw 2007
▶︎ Ex Mazda 323f BJ 1.5 65kw 2000
Re: Nákup ojetého Subaru Outback
Jsou to už hodně starý auta a sehnat dobrý servisovaný kus bude trochu sci-fi.
BS má hydroštely. Na LPG dobrý, ale nikdo zatím neví, co to na plyn vydrží (motor).
BS má hydroštely. Na LPG dobrý, ale nikdo zatím neví, co to na plyn vydrží (motor).