Včera mě Subaru snad poprvé v životě (a je to bratru 12 let, co s nějakým jezdím) vypeklo nečekanou závadou/selháním. Naštěstí u baráku – chtěl jsem nastartovat, vše OK, dokud jsem neotočil klíčkem do polohy startování. Jenom to cvaklo a nic. Baterku nepodezírám, protože budíky se chovají normálně, ani náznak poklesu napětí.
Dneska jsem startér vytáhl a rozebral (podotýkám, že je to moje první praktická zkušenosti, doteď jsem kolem toho jenom teoretizoval ) Spodek (bez cívky) sám o sobě po přivedení napětí startovacími kabely normálně funguje.
Ale cívka se mi zdá nějaká slabá – kotvu ani zdaleka nevtáhne úplně dovnitř, musel jsem jí docela dost pomáhat rukou, aby se dostala až úplně nakonec, potom už tam zůstala a odpadla až po odpojení napětí.
Otázky: 1) předpokládám správně, že normální funkčnost startéru je taková, že cívka vtáhne dovnitř kotvu, a to až na úplný konec, čímž vevnitř spojí kontakt a napětí se dostane až na motor startéru?
2) lze nějak rozebrat pouzdro té ovládací cíky? jak?
3) Není náhodou startér z dieselu shodný s benzinovým OTB BP?
Startér - ověření funkčnosti
- MaSlo
- Vášnivý uživatel
- Příspěvky: 913
- Registrován: sob pro 25, 2010 2:36 pm
- Jméno a příjmení: Martin Slováček
- Bydliště: Okolo Vsetína
Startér - ověření funkčnosti
IG: @svetmasla
█ Subaru Outback 2.5 121 kW MY07 5MT alias Šedýl
█ Subaru Forester 2.0 MY01 5MT alias Forejs
█ Toyota Previa 2.4 VVT-i MY02 alias Kinderwagen
█ Subaru Outback 2.5 121 kW MY07 5MT alias Šedýl
█ Subaru Forester 2.0 MY01 5MT alias Forejs
█ Toyota Previa 2.4 VVT-i MY02 alias Kinderwagen
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 4042
- Registrován: ned zář 06, 2009 7:00 pm
- Bydliště: Valašsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Startér - ověření funkčnosti
Kuchni to celé, vyčisti a asik bude potřeba vyměniť pouzdro hřídele, co je na konci a do kerého je uložená osa rotoru - totok de do kytek najčastějš a je to aj hlavní problém. Jak je to vychozené, je tam vúla a dře to při pohybu o stator. Že by to bylo edem cívků je možné, ale to je až poslední možnosť. Pak eště odcházá do lovišť volnoběžka, ale ta ide kúpiť jako náhradní díl. Pouzdro ale vyměň v každém případě - též ide kúpiť jako ND. Já si dával nové mosazné vytočené na soustruhu, ale mám kúpené aj náhradní, edem už nevím, kde
Forester 2.0 SG Comfort 2003
Forester 2.0 SG Active 2003
Impreza combi 1,8 76kW, 1993 (zrušeno)
Forester 2.0 SG Active 2003
Impreza combi 1,8 76kW, 1993 (zrušeno)
- MaSlo
- Vášnivý uživatel
- Příspěvky: 913
- Registrován: sob pro 25, 2010 2:36 pm
- Jméno a příjmení: Martin Slováček
- Bydliště: Okolo Vsetína
Re: Startér - ověření funkčnosti
Díky, Doro, trochu jsem doufal, že se ozveš, našel jsem tu včera Tvoje příspěvky na toto téma Kuchnuté to mám, teda kromě cívky, do které se neumím dostat. Jde to nějak?
Podívám se, jak je na tom to pouzdro s vůlí.
Podívám se, jak je na tom to pouzdro s vůlí.
IG: @svetmasla
█ Subaru Outback 2.5 121 kW MY07 5MT alias Šedýl
█ Subaru Forester 2.0 MY01 5MT alias Forejs
█ Toyota Previa 2.4 VVT-i MY02 alias Kinderwagen
█ Subaru Outback 2.5 121 kW MY07 5MT alias Šedýl
█ Subaru Forester 2.0 MY01 5MT alias Forejs
█ Toyota Previa 2.4 VVT-i MY02 alias Kinderwagen
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 4042
- Registrován: ned zář 06, 2009 7:00 pm
- Bydliště: Valašsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Startér - ověření funkčnosti
U cívky změř odpor - nějaký tam bude, poky ne, je tam zkrat. Osobně sem ju nekuchal, bo nebyl důvod a je to snad poslední možnosť, co by bylo blbé.
Forester 2.0 SG Comfort 2003
Forester 2.0 SG Active 2003
Impreza combi 1,8 76kW, 1993 (zrušeno)
Forester 2.0 SG Active 2003
Impreza combi 1,8 76kW, 1993 (zrušeno)
- MaSlo
- Vášnivý uživatel
- Příspěvky: 913
- Registrován: sob pro 25, 2010 2:36 pm
- Jméno a příjmení: Martin Slováček
- Bydliště: Okolo Vsetína
Re: Startér - ověření funkčnosti
Koupil jsem si nové kluzné pouzdro, resp. dvě, poskládané tak, aby dohromady měly potřebný vnější průměr. Dneska budu pokračovat v investigaci, zapojím konečně do hry i multimetr.
IG: @svetmasla
█ Subaru Outback 2.5 121 kW MY07 5MT alias Šedýl
█ Subaru Forester 2.0 MY01 5MT alias Forejs
█ Toyota Previa 2.4 VVT-i MY02 alias Kinderwagen
█ Subaru Outback 2.5 121 kW MY07 5MT alias Šedýl
█ Subaru Forester 2.0 MY01 5MT alias Forejs
█ Toyota Previa 2.4 VVT-i MY02 alias Kinderwagen
- MaSlo
- Vášnivý uživatel
- Příspěvky: 913
- Registrován: sob pro 25, 2010 2:36 pm
- Jméno a příjmení: Martin Slováček
- Bydliště: Okolo Vsetína
Re: Startér - ověření funkčnosti
Tak hotovo. Byla to cívka. Naštěstí je stejná na dieselovém startéru (který je sám o sobě proti benzinovému mnohem větší/výkonnější, mohlo mě napadnout hned), takže jsem jenom zajel pár km vedle, kde odpočívá náš zbořený ropák, kterého jsme se @samvaculik nedávno napůl koupili, a vyměnil ji.
Příště budu chytřejší o zkušenost, jak cívku správně zkoušet, a hlavně, jak ji pak montovat na startér. Napoprvé jsem ji dal naopak, auto nestartovalo a cívka se parádně rozžhavila
Takže přímé náklady celkem 40 Kč za kluzná pouzdra, která jsem vůbec nepotřeboval
Příště budu chytřejší o zkušenost, jak cívku správně zkoušet, a hlavně, jak ji pak montovat na startér. Napoprvé jsem ji dal naopak, auto nestartovalo a cívka se parádně rozžhavila
Takže přímé náklady celkem 40 Kč za kluzná pouzdra, která jsem vůbec nepotřeboval
IG: @svetmasla
█ Subaru Outback 2.5 121 kW MY07 5MT alias Šedýl
█ Subaru Forester 2.0 MY01 5MT alias Forejs
█ Toyota Previa 2.4 VVT-i MY02 alias Kinderwagen
█ Subaru Outback 2.5 121 kW MY07 5MT alias Šedýl
█ Subaru Forester 2.0 MY01 5MT alias Forejs
█ Toyota Previa 2.4 VVT-i MY02 alias Kinderwagen
- samvaculik
- Vášnivý uživatel
- Příspěvky: 869
- Registrován: úte pro 29, 2020 11:19 am
- Jméno a příjmení: Samuel Vaculík
- Bydliště: Liptál
- Kontaktovat uživatele:
Re: Startér - ověření funkčnosti
Ještě, že toho ropáka máme
▶︎ Subaru Outback BP 2.5i 127kw MT 2008, vlákno zde
▶︎ Suzuki Swift SPORT 1.6 92kw 2007
▶︎ Ex Mazda 323f BJ 1.5 65kw 2000
▶︎ Suzuki Swift SPORT 1.6 92kw 2007
▶︎ Ex Mazda 323f BJ 1.5 65kw 2000