Kolísání otáček a chcípání teplého motoru ve vedrech

Klubové záležitosti SFC, web, připomínky, dotazy, komentáře, klubové předměty.
deinos38
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 81
Registrován: úte říj 19, 2021 9:12 am
Jméno a příjmení: Daniel Rauch

Re: Kolísání otáček a chcípání teplého motoru ve vedrech

Příspěvek od deinos38 »

dracekvo píše: čtv srp 17, 2023 10:39 am Bych se zaměřil na změření hodnot co řídí dávku paliva a porovnal jejich hodnoty v době kdy motor jede celkem OK a kdy zlobí. Jestli tam někde nebude vidět rozdíl. Některé čidlo by mohlo být načaté a v ručitých situacích ukazovat nesmysl.

Dále pokud se čidlo klepání snaží korigovat nějaký stav stylem, že motor s ním běží hůř jak bez nej, tak tam může být něco špatného s časováním. Nemohli by to třeba dělat rozvody posunuté o zub?

Taky by to mohlo někde sát falešnej vzduch.

Tím, že to zlobí na LPG i benzín by se dle mého asi mohli vyloučit špatné vstřiky, nebo tlak paliva.
Jakej máš systém plynu?
Plyn je Tomasetto, falešneh vzduch mě taky napadl, ale nenašel jsem nic netěsnýho. Díky
deinos38
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 81
Registrován: úte říj 19, 2021 9:12 am
Jméno a příjmení: Daniel Rauch

Re: Kolísání otáček a chcípání teplého motoru ve vedrech

Příspěvek od deinos38 »

yeti píše: čtv srp 17, 2023 2:58 pm Dyt pise, žes mu to blbe pali 3 a 4 valec. Takze vymenit civku, dyt jsem mel to samy.
Jojo, to budu muset zkusit
deinos38
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 81
Registrován: úte říj 19, 2021 9:12 am
Jméno a příjmení: Daniel Rauch

Re: Kolísání otáček a chcípání teplého motoru ve vedrech

Příspěvek od deinos38 »

Jen pro upřesnění, jak jsou číslovaný válce? Dik
yeti
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3036
Registrován: úte říj 26, 2010 3:20 pm

Re: Kolísání otáček a chcípání teplého motoru ve vedrech

Příspěvek od yeti »

Stojíš čelem k autu, misto řidiče po pravé straně. 1 válec je nejblíž tobě vlevo, 2 válec nejblíž tobě vpravo, 3 je za 1 a 4 za 2.
Subaru Legacy wagon 2.0 R 121kW "sociál" MY06
Subaru Forester SF 90kW MY98
deinos38
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 81
Registrován: úte říj 19, 2021 9:12 am
Jméno a příjmení: Daniel Rauch

Re: Kolísání otáček a chcípání teplého motoru ve vedrech

Příspěvek od deinos38 »

yeti píše: čtv srp 17, 2023 2:58 pm Dyt pise, žes mu to blbe pali 3 a 4 valec. Takze vymenit civku, dyt jsem mel to samy.
Cívky i svíčky nový a žádné zlepšení!
deinos38
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 81
Registrován: úte říj 19, 2021 9:12 am
Jméno a příjmení: Daniel Rauch

Re: Kolísání otáček a chcípání teplého motoru ve vedrech

Příspěvek od deinos38 »

mnov píše: čtv srp 17, 2023 9:10 am Aha, takže se jedná o DOHC motor s elektronickou škrtící klapkou?
Tam bych sledování VN nechal jako poslední možnost diagnostiky, protože je k němu opravdu špatný přístup. :-)
Když z toho vyčteš chyby, tak by jsi mohl kouknout třeba na tu škrtící klapku, zda je správně kalibrovaná.
Můžeš mi prosím nějak upřesnit tu myšlenku? Nejsi první kdo mi o té klapce říká. Jen nevím jak by měla být skalibrovaná... Dik
yeti
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3036
Registrován: úte říj 26, 2010 3:20 pm

Re: Kolísání otáček a chcípání teplého motoru ve vedrech

Příspěvek od yeti »

jakože furt diagnostika píše missfajry na 3 a 4 válci?
Subaru Legacy wagon 2.0 R 121kW "sociál" MY06
Subaru Forester SF 90kW MY98
deinos38
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 81
Registrován: úte říj 19, 2021 9:12 am
Jméno a příjmení: Daniel Rauch

Re: Kolísání otáček a chcípání teplého motoru ve vedrech

Příspěvek od deinos38 »

yeti píše: úte srp 22, 2023 7:45 pm jakože furt diagnostika píše missfajry na 3 a 4 válci?
Jojo, už to tam taky bylo, ale ty otáčky lítaj od 600 do 850, nedrží se to a pořád chcípá, možná trochu míň, ale pořád na hovno.
yeti
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3036
Registrován: úte říj 26, 2010 3:20 pm

Re: Kolísání otáček a chcípání teplého motoru ve vedrech

Příspěvek od yeti »

podle mého laického názoru, dokud nebude spolehlivě zapalovat, nemá cenu řešit klapku, falešnej vzduch a další veci.
Subaru Legacy wagon 2.0 R 121kW "sociál" MY06
Subaru Forester SF 90kW MY98
deinos38
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 81
Registrován: úte říj 19, 2021 9:12 am
Jméno a příjmení: Daniel Rauch

Re: Kolísání otáček a chcípání teplého motoru ve vedrech

Příspěvek od deinos38 »

Nemyslím si, že je to problém se zapalováním. Po resetu (odpojení baterky na noc) se to prvních 50 km chovalo parádně, hezky to jelo a otáčky taky v poho. Pak to začalo do 3000 otáček škubat dusit se a sotva to jelo. Jednička skoro do kopce nejela až když se to vyhouplo nad 3000 ot. tak to jelo slušně. Když jsem šlapal na plyn jen trochu, tak to šlo, ale víc plynu zase cukání, dušení se než si podřadil a mazal. Teď najeto cca 150 km a zase se klepe jak drahej pes a už i chcípá. Tak nevím poloha plynového pedalu? Ta klapka? Nevím... Díky za rady
sima
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 24345
Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
Jméno a příjmení: Radek- šíma
Bydliště: Valašsko

Re: Kolísání otáček a chcípání teplého motoru ve vedrech

Příspěvek od sima »

Absolutně netuším, jen mě tak zlehka napadá vada na ŘJ, ale to je teda těžká střelba ode mě. Já mám jiný menší problém a furt to vidím na nabídku od jednoho pána servisáka a to testnout ŘJ, případně ji opravit, nebo vyměnit, oboje prý umí. Ale fakt nevím...sorry.
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
yeti
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3036
Registrován: úte říj 26, 2010 3:20 pm

Re: Kolísání otáček a chcípání teplého motoru ve vedrech

Příspěvek od yeti »

Mne se takhle chovala vadna civka. To uz jsem psal. Ty jsi psal, ze jsi ji menil a bez vysledku. Zkousel jsi nejaky servis co umi subaru?
Subaru Legacy wagon 2.0 R 121kW "sociál" MY06
Subaru Forester SF 90kW MY98
deinos38
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 81
Registrován: úte říj 19, 2021 9:12 am
Jméno a příjmení: Daniel Rauch

Re: Kolísání otáček a chcípání teplého motoru ve vedrech

Příspěvek od deinos38 »

yeti píše: ned srp 27, 2023 8:21 am Mne se takhle chovala vadna civka. To uz jsem psal. Ty jsi psal, ze jsi ji menil a bez vysledku. Zkousel jsi nejaky servis co umi subaru?
Servis jsem nezkoušel. Budu muset, ale nechci autorizák...
Uživatelský avatar
spm
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 22764
Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
Jméno a příjmení: Jan Krajdl

Re: Kolísání otáček a chcípání teplého motoru ve vedrech

Příspěvek od spm »

Hmm, co lambda? Ma tohle (ridici) dve nebo jednu?

Odesláno z mého SM-F926B pomocí Tapatalk

Subaru Outback BH 3.0 H6 Obrázek
Subaru Libero SDX Obrázek
Hyundai i20 1.2 2012 Obrázek
Volkswagen Transporter T4 Syncro 2.5TDI R5 Obrázek
pufko
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1130
Registrován: pát úno 11, 2011 10:42 pm

Re: Kolísání otáček a chcípání teplého motoru ve vedrech

Příspěvek od pufko »

deinos38 píše: sob srp 26, 2023 8:28 pm Nemyslím si, že je to problém se zapalováním. Po resetu (odpojení baterky na noc) se to prvních 50 km chovalo parádně, hezky to jelo a otáčky taky v poho. Pak to začalo do 3000 otáček škubat dusit se a sotva to jelo. Jednička skoro do kopce nejela až když se to vyhouplo nad 3000 ot. tak to jelo slušně. Když jsem šlapal na plyn jen trochu, tak to šlo, ale víc plynu zase cukání, dušení se než si podřadil a mazal. Teď najeto cca 150 km a zase se klepe jak drahej pes a už i chcípá. Tak nevím poloha plynového pedalu? Ta klapka? Nevím... Díky za rady
Takéto príznaky mal kedysi jeden kamoš na starom Outbacku 2.5i AT (BH), chvílu to šlo a potom ani prd, ledva sa to plazilo, potom sa to pozviechalo a šlo normálne až do nejakého momentu kedy vyšiel z určitého pásma rpm a zasa nič
Ako to vyriešil neviem, lebo to bol tak trochu podvodník a pre podvody skončil v base...
Každopádne do všetkého narval LPG sám doma na čierno a tak ma neprekvapuje že mu to nešlo.

Ja by som navrhol na skúšku vyradiť LPG a tým myslím aj elektronicky, jednoducho akokeby tam vôbec nebolo a dalšia vec na ktorú by som sa zameral by bolo čidlo kluky a tiež kladka na kluke pretože tá dáva informáciu kedy má motor hádzať iskru.
Napríklad benzínové Renaulty majú roky problém so štartovaním pre čidlo kluky, na ktoré sa nalepia kovové mikročastice a zle sníma polohu kluky
Subaru Impreza 2.0GX, 5MT, rv2001...
Subaru Legacy 2.5i, AT, rv2005...
Odpovědět

Zpět na „SubaruFanClub“