Chyba P2764 - vadný Lock Up Duty solenoid
- hamoun
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 19370
- Registrován: ned čer 12, 2011 9:16 pm
- Jméno a příjmení: Petr Hanek
- Bydliště: Kravaře
Re: Chyba P2764 - vadný Lock Up Duty solenoid
no tak to je parada .. ses dobrej !!
škoda superb
ex WRX 2008
ex WRX 2008
- námořník
- Místopředseda klubu
- Příspěvky: 20729
- Registrován: sob zář 10, 2016 8:43 am
- Jméno a příjmení: Jiří Mareš
- Bydliště: Most
Re: Chyba P2764 - vadný Lock Up Duty solenoid
Hlavně paráda, že se ti to povedlo vyřešit. A s tím olejem si myslím, že když to je olej do cvt, tak tam nemůže být nic špatně.
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat
-
- Nováček
- Příspěvky: 16
- Registrován: pon srp 29, 2022 12:45 pm
- Jméno a příjmení: Jan Rubeš
- Bydliště: Turnov
Re: Chyba P2764 - vadný Lock Up Duty solenoid
Ahoj všem,
od výměny uplynula nějaká doba a hlavně se přihodilo pár zásadních změn.
Vyměněný solenoid vydržel cca 1000km. Pak vyskočila chyba - nedostatečný výkon LockUp Solenoidu tuším P2765. Takže zase demontáž a hlavně rozhodování, co místo něj. Když jsem kupoval z Číny tento aktuální, byly v nabídce dvě verze. Ta má pro TR690 cca 12ohm (hnědé tělo) a druhý s cca 3,6ohm (černé tělo), zřejmě na novější typ CVT.
Tak jsem vyzkoušel plán číslo 2 a sice koupit ten novější s odporem cívky 3,6 ohm. Zároveň dle Ohmova zákona dopočítat předřadný odpor. Koupil jsem více hodnot od 9 až po 12 ohmů. Když solenoid přišel, na zdroji jsem zkusil, jaký proud jej bezpečně spíná (cca 850mA) a podle toho zvolil finální odpor, cca 12,5 ohm. Odpor je výkonový 100W.
Odpor jsem umístil ještě na chladič, a přidělal na celkem příhodné místo na podběhu. Po výměně solenoidu jsem přerušil kabel u konektoru, napájel fastony a všechno spojil a pořádně zpátky zaizoloval. Kupodivu hned všechno fungovalo. Nicméně ani tento stav netrval dlouho, neuvědomil jsem si, že chvění od motoru je dost velké - dokázalo po cca 10hodinách provozu uklepat napojené faston konektory od kabelu. Nyní zároveň chyba tuším P2763, tedy ta poslední do třetice - rozpojený obvod. Málem mě kleplo. Nicméně jsem všechno proměřil, solenoid zkusil externím zdrojem a závada se hned našla. Takže další pokus a pevné uchycení kabelů, aby vše chvělo spolu. A tedy proto to píšu, od té doby (prosinec 2022) do teď ujeto cca 5000 km a všechno šlape jak hodinky. Jednotka se rychle naučila spínat solenoid v různých režimech. V podstatě se dá říct, že zamykání nejde poznat - chodí naprosto sametově bez sebemíň znatelného škubnutí. Akorát jak se otepluje, jednotka se opět učí spínat a občas nějaký druh rozjezdu škubne, ale opět postupně škubnutí ustávají. (Třeba okolo 10 stupňů - ráno spíná solenoid hned po rozjezdu. V zimě nechá jednotka pře variátor prohrát olej a solenoid spínal po cca 5km jízdy po rovince.)
Když jsem vyndal ten vadný solenoid, tak měl odpor v pořádku, ale byl zadřený vlastní ventil. Stačilo do těla trošku klepnout, odskočil a zase fungoval, jak novej. Tak jsem provedl zkoušku, zapnul jsem jej na napájení 14,2 Voltů. Po cca půl minutě začal být cítit spálený olej a na solenoid byl rozpálenej na neskutečnou teplotu a samozřejmě opět přidřený.
Takže i po načtění všech možných fór, kde se o ventilech z Číny vyjadřujou dost špatně, bych se i já přiklonil k názoru jej už nikdy nebrat. Zřejmě tolerance vlastní jehly uvnitř bude dost špatná a vysoký počet jich bude vadných hned po několika hodinách provozu. Určitě se jich pár najde funkčních, ale je to obrovská loterie.
Výhoda druhého řešení je v tom, že místo aby byla tepelná ztráta cca 16W přímo na solenoidu, rozdělí se u druhého typu ztráta na odpor a solenoid. A zároveň se dá ještě ponížit hodnota pracovního proudu z cca 1100mA na 850mA, což je opět o 30 procent nižší zátěž - výsledná ztráta vychází na 2,6Wattu. Je to obrovský rozdíl. Zapojený solenoid šel dlouho udržet v ruce.
Samozřejmě je to jedna výměna, statisticky úplně zanedbatelná a v kombinaci, že jsem mohl mít štěstí na kus. Nicméně z principu bych tomu řešení věřil. Nechtěl jsem psát po chvilce, ale půl rok a těch 5000km mě trošku uspokojilo. Zároveň je ověřeno, že ty čínské ventily pro TR690 fakt stojí za ...no za nic a nikomu bych je nedoporučil (je jedno, jestli Ali, nebo eBay...zdroj je stejný).
Vypadá to, že novější typ CVT bude pracovat s 5V napájením a teplotní zátěž bude nižší - jakoby se u Subaru poučili. (ale to je jen moje domněnka).
A ještě jedna poznámka k oleji. Při té druhé demontáži po cca 1000km byl opět magnet ve vaně dost zanesenej - jakoby by nabarvenej. Takže za sebe doporučuju opravdu pravidelně měnit olej v CVT.
Bohužel stejně se nedá říct, že je to dokonalé řešení. Ale třeba někomu pomůže. Druhý ventil opět stál cca 1500,-, pak odpor 20,- (Ali, v Čechách, třeba GME stojí cca 150) a chladič pro odpor cca 80,- opět Ali.
Ještě se budu snažit přes telefon připojit nějaké fotky, jak vypadá montáž předřadného odporu.
Mějte se fajn a přeju bezstarostnou Subaru jízdu v nadcházejícím létě.
od výměny uplynula nějaká doba a hlavně se přihodilo pár zásadních změn.
Vyměněný solenoid vydržel cca 1000km. Pak vyskočila chyba - nedostatečný výkon LockUp Solenoidu tuším P2765. Takže zase demontáž a hlavně rozhodování, co místo něj. Když jsem kupoval z Číny tento aktuální, byly v nabídce dvě verze. Ta má pro TR690 cca 12ohm (hnědé tělo) a druhý s cca 3,6ohm (černé tělo), zřejmě na novější typ CVT.
Tak jsem vyzkoušel plán číslo 2 a sice koupit ten novější s odporem cívky 3,6 ohm. Zároveň dle Ohmova zákona dopočítat předřadný odpor. Koupil jsem více hodnot od 9 až po 12 ohmů. Když solenoid přišel, na zdroji jsem zkusil, jaký proud jej bezpečně spíná (cca 850mA) a podle toho zvolil finální odpor, cca 12,5 ohm. Odpor je výkonový 100W.
Odpor jsem umístil ještě na chladič, a přidělal na celkem příhodné místo na podběhu. Po výměně solenoidu jsem přerušil kabel u konektoru, napájel fastony a všechno spojil a pořádně zpátky zaizoloval. Kupodivu hned všechno fungovalo. Nicméně ani tento stav netrval dlouho, neuvědomil jsem si, že chvění od motoru je dost velké - dokázalo po cca 10hodinách provozu uklepat napojené faston konektory od kabelu. Nyní zároveň chyba tuším P2763, tedy ta poslední do třetice - rozpojený obvod. Málem mě kleplo. Nicméně jsem všechno proměřil, solenoid zkusil externím zdrojem a závada se hned našla. Takže další pokus a pevné uchycení kabelů, aby vše chvělo spolu. A tedy proto to píšu, od té doby (prosinec 2022) do teď ujeto cca 5000 km a všechno šlape jak hodinky. Jednotka se rychle naučila spínat solenoid v různých režimech. V podstatě se dá říct, že zamykání nejde poznat - chodí naprosto sametově bez sebemíň znatelného škubnutí. Akorát jak se otepluje, jednotka se opět učí spínat a občas nějaký druh rozjezdu škubne, ale opět postupně škubnutí ustávají. (Třeba okolo 10 stupňů - ráno spíná solenoid hned po rozjezdu. V zimě nechá jednotka pře variátor prohrát olej a solenoid spínal po cca 5km jízdy po rovince.)
Když jsem vyndal ten vadný solenoid, tak měl odpor v pořádku, ale byl zadřený vlastní ventil. Stačilo do těla trošku klepnout, odskočil a zase fungoval, jak novej. Tak jsem provedl zkoušku, zapnul jsem jej na napájení 14,2 Voltů. Po cca půl minutě začal být cítit spálený olej a na solenoid byl rozpálenej na neskutečnou teplotu a samozřejmě opět přidřený.
Takže i po načtění všech možných fór, kde se o ventilech z Číny vyjadřujou dost špatně, bych se i já přiklonil k názoru jej už nikdy nebrat. Zřejmě tolerance vlastní jehly uvnitř bude dost špatná a vysoký počet jich bude vadných hned po několika hodinách provozu. Určitě se jich pár najde funkčních, ale je to obrovská loterie.
Výhoda druhého řešení je v tom, že místo aby byla tepelná ztráta cca 16W přímo na solenoidu, rozdělí se u druhého typu ztráta na odpor a solenoid. A zároveň se dá ještě ponížit hodnota pracovního proudu z cca 1100mA na 850mA, což je opět o 30 procent nižší zátěž - výsledná ztráta vychází na 2,6Wattu. Je to obrovský rozdíl. Zapojený solenoid šel dlouho udržet v ruce.
Samozřejmě je to jedna výměna, statisticky úplně zanedbatelná a v kombinaci, že jsem mohl mít štěstí na kus. Nicméně z principu bych tomu řešení věřil. Nechtěl jsem psát po chvilce, ale půl rok a těch 5000km mě trošku uspokojilo. Zároveň je ověřeno, že ty čínské ventily pro TR690 fakt stojí za ...no za nic a nikomu bych je nedoporučil (je jedno, jestli Ali, nebo eBay...zdroj je stejný).
Vypadá to, že novější typ CVT bude pracovat s 5V napájením a teplotní zátěž bude nižší - jakoby se u Subaru poučili. (ale to je jen moje domněnka).
A ještě jedna poznámka k oleji. Při té druhé demontáži po cca 1000km byl opět magnet ve vaně dost zanesenej - jakoby by nabarvenej. Takže za sebe doporučuju opravdu pravidelně měnit olej v CVT.
Bohužel stejně se nedá říct, že je to dokonalé řešení. Ale třeba někomu pomůže. Druhý ventil opět stál cca 1500,-, pak odpor 20,- (Ali, v Čechách, třeba GME stojí cca 150) a chladič pro odpor cca 80,- opět Ali.
Ještě se budu snažit přes telefon připojit nějaké fotky, jak vypadá montáž předřadného odporu.
Mějte se fajn a přeju bezstarostnou Subaru jízdu v nadcházejícím létě.
- námořník
- Místopředseda klubu
- Příspěvky: 20729
- Registrován: sob zář 10, 2016 8:43 am
- Jméno a příjmení: Jiří Mareš
- Bydliště: Most
Re: Chyba P2764 - vadný Lock Up Duty solenoid
Je skvělý, že jsi si dokázal poradit .
A jasně, pravidelné výměny oleje jsou základ.
A jasně, pravidelné výměny oleje jsou základ.
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49361
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Chyba P2764 - vadný Lock Up Duty solenoid
To teda jo. To je pecka, že jsi schopen to takhle řešit !!
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
- strider
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 1291
- Registrován: stř zář 05, 2018 2:07 pm
- Jméno a příjmení: Jakub D.
Re: Chyba P2764 - vadný Lock Up Duty solenoid
To je skvele napsany, diky za hodnotne informace. A klobouk dolu pred tou tvou zrucnosti.
Je dost skoda, ze cinske kopie nemaji tu kvalitu, presne jak tvrdi v servisech... ;/ a pak je blby, kdyz nektery ty chyby sice jeste s tim autem dovoli 'normalne' ject, ale nektere chyby uz to auto zastavi a konec smitec... A to je hroznej strasak. Ty vymeny s proplachy jsou tu bezpodminecne nutny...
Je dost skoda, ze cinske kopie nemaji tu kvalitu, presne jak tvrdi v servisech... ;/ a pak je blby, kdyz nektery ty chyby sice jeste s tim autem dovoli 'normalne' ject, ale nektere chyby uz to auto zastavi a konec smitec... A to je hroznej strasak. Ty vymeny s proplachy jsou tu bezpodminecne nutny...
WRX STI Active MY18
Forester XT Sport MY17
Forester XT Sport MY17