Životnost subaru motorů...
- Tsakabaru
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 4195
- Registrován: pon pro 06, 2021 6:11 pm
- Jméno a příjmení: Míla
- Bydliště: Sokolovsko
Re: Životnost subaru motorů...
cihla na plynu?
- podvlada
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 10609
- Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
- Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
- Bydliště: Plzeň
Re: Životnost subaru motorů...
Tak prvotně mrkni, jestli to někde neteče, tohle je docela zásadní změna. Jestli jsi správně utáhl vypouštěcí šroub a filtr. Pak jestli neodešlo nějaký gufero nebo těsnění. PCV. A nebo se fakt náhodou kolem výměny zapekly všechny 4 pístní kroužky a začalo ho to žrát...
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde>
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
- kwt2000
- Vášnivý uživatel
- Příspěvky: 1290
- Registrován: pát led 07, 2011 5:51 pm
- Jméno a příjmení: Petr Jelínek
- Bydliště: Rudolec u Sokolova
Re: Životnost subaru motorů...
Včera jsem koukal do nádržky na chladící kapalinu a je tam něco ošklivého tak jsem se radši objednal do servisu. Že by těsnění pod hlavou? No, má to přes 230tkm tak už má nárok. U předchozího modelu jsem ho měnil ve 150tkm, takže pokrok
OUTBACK Touring 2023
FORESTER ACTIVE 2,0i 2018
MB W124 300CE
PONTIAC FIREBIRD - minulost
OUTBACK 2,5i SPORT 2015 - minulost
OUTBACK 2,5i Comfort 2010 - minulost
"nejezdím rychleji než létá můj anděl strážný"
"seru na sociální sítě, mám rád skutečné přátele"
FORESTER ACTIVE 2,0i 2018
MB W124 300CE
PONTIAC FIREBIRD - minulost
OUTBACK 2,5i SPORT 2015 - minulost
OUTBACK 2,5i Comfort 2010 - minulost
"nejezdím rychleji než létá můj anděl strážný"
"seru na sociální sítě, mám rád skutečné přátele"
Re: Životnost subaru motorů...
Náš Outback EJ253 dostal servis hláv pri 90tisíc km, aktuálne máme 333tisíc km, spotreba oleja do tých 13-15tisíc km je z MAX hladiny oleja na MIN. Mal som aj pár ročný Outback BS a ten si pýtal ďaleko viac(hlavne keď tam bolo 0w20 to bola masakrálna spotreba oleja) .. a čo sa týka benzínovej spotreby tak limit +10 (tacho 60/105/140 klíma) Trip do Tatier, dojazd 0km - nájazd 838km - dotankované 64,77L 95okt - 100e (= 7,7L benzínu / palubný písal 7,6L)
eX Mazda 626 GE'93 1.8i eX Mazda 626 GF'98 2,0i eX Mazda 6 GY'04 2,0D eX Mazda 6 GH'08 2.5i
eX Mazda 6 GJ'15 2.5i eX Subaru Outback BS'15 2,5i eX Opel Astra K'17 1,4i
Subaru Outback BR'11 2,5i
Mazda 2 DJ'15 1,5i
eX Mazda 6 GJ'15 2.5i eX Subaru Outback BS'15 2,5i eX Opel Astra K'17 1,4i
Subaru Outback BR'11 2,5i
Mazda 2 DJ'15 1,5i
- paulus
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 115
- Registrován: pon srp 16, 2010 1:39 pm
- Jméno a příjmení: Pavel
- Bydliště: Sumava
Re: Životnost subaru motorů...
Ja mam po oprave/pretesnení hlav na mym EJ253 127kw, merena ovalita valcu.Hlava ma zabrousene sedla, nove gufera, samozreme je zarovnana..Ovsem olej mi to bere tak jak píše Honza skoro 1l na 2000 Km, Najeto 280 000 Km. Takze to zrejme bere pres pistni krouzky tipuji, Jo a jezdím 10W60 Castrol Takze je dost "hutny".
Re: Životnost subaru motorů...
No, tak to jezdíš dost blbou viskozitu. Tedy jestli každý druhý víkend nelítáš po okruhu (což vzhledem k EJ253 127 kW moc nepředpokládám) a v zimě nemáš zazimováno. Po opravě motoru mi to nepřijde jako moc vhodná volba.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
- Tapan
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 14702
- Registrován: úte kvě 16, 2017 8:13 am
- Jméno a příjmení: Štěpán Z.
- Bydliště: Zliv (České Budějovice)
Re: Životnost subaru motorů...
Možná to míň žere olej a o dost hůř to za běžných provozních stavů maže. Vyber si sám, co pro svůj motor chceš. Jestli to žere olej, je potřeba to rozebrat a překroužkovat, ne do toho lejt nesmyslnou viskozitu.
Lvl. 1 Subaru Necromancer
Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
Re: Životnost subaru motorů...
Jo, já jsem si vsugeroval, že se dělal celej motor, nejenom hlavy a gufera. Nalejt do udělanýho motoru 10w60 by bylo na vidle . Zrovna bych se vůbec nedivil, kdyby ježdění na 10w60 v běžným provozu v našich klimatických podmínkách způsobovalo i to zalepení kroužků a následnou zvýšenou spotřebu oleje. Je to jenom tip. Ale ten olej se při běžným provozu pořádně neohřeje, blbě maže za studena, vytváří se nánosy na studenějších částech motoru (např. víka ventilů) - to už tip není, to jsem viděl párkrát na vlastní oči a nejenom já.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
- Tsakabaru
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 4195
- Registrován: pon pro 06, 2021 6:11 pm
- Jméno a příjmení: Míla
- Bydliště: Sokolovsko
Re: Životnost subaru motorů...
ja nevim proc je porad takovej problem tam lejt co je predepsano, ja nemam problem ani s tim, ani s motorama a ze bych je nejak setril ala ridic slecny Daisy, to ne
Re: Životnost subaru motorů...
To vzniklo už dávno, taková nějaká urban legend. Předpokládám, že původ myšlenky je legitimní - že je to vhodný do subaru motorů, ale v kontextu závodění. Pak to některé servisy z nějakého záhadného důvodu začaly aplikovat na běžný civilní povozy s běžným provozním cyklem. A když se zeptáš proč, tak protože prostě proto, oni jsou odborníci. Asi protože 10w60 je víc než 5w40.
Ale o tom kdyžtak dále v nekonečném tématu, ať to tu neplevelíme
Ale o tom kdyžtak dále v nekonečném tématu, ať to tu neplevelíme
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
- paulus
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 115
- Registrován: pon srp 16, 2010 1:39 pm
- Jméno a příjmení: Pavel
- Bydliště: Sumava
Re: Životnost subaru motorů...
Hele díky, to má logiku. Každý učený z nebe nespadne.
- Tsakabaru
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 4195
- Registrován: pon pro 06, 2021 6:11 pm
- Jméno a příjmení: Míla
- Bydliště: Sokolovsko
Re: Životnost subaru motorů...
jako jo, ale tak snad rozlisuju track car od daily, mne to prijde prasteny...
kdyz uz clovek chce svymu daily Subu udelat dobre na oleji, at vymeni vanu a nespekuluje s olejem
pak si muze i ten track day uzit celkem bez starosti
kdyz uz clovek chce svymu daily Subu udelat dobre na oleji, at vymeni vanu a nespekuluje s olejem
pak si muze i ten track day uzit celkem bez starosti
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 22544
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: Životnost subaru motorů...
To si nevyberes, u mainstream znacek tam zase vsichni lejou 10w40, protoze je nejlevnejsi... uz 30 let
Odesláno z mého SM-F926B pomocí Tapatalk
Odesláno z mého SM-F926B pomocí Tapatalk
- Tapan
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 14702
- Registrován: úte kvě 16, 2017 8:13 am
- Jméno a příjmení: Štěpán Z.
- Bydliště: Zliv (České Budějovice)
Re: Životnost subaru motorů...
A nejlevnější je mj. proto, že ho lejou všichni. Kruh se uzavřel :-)
Lvl. 1 Subaru Necromancer
Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12