Outback výměna centrálu, tahání
Outback výměna centrálu, tahání
Ahoj přátelé,
nefunguje mi centrál na zadní dveře u H6 2005, v servisu zjištěno, že to není kabelama ale nejde signál z centrálu.
Můžete mi prosím někdo osvětlit:
1, je centrál stejný na všechny modely BL/BP, tj. na 2.5 i 3.0 2009-2014?
2, není náhodou stejný i na 09-14, kde je hodně naftových dárců?
3, když se to mění, funguje to jen jako ovladač na dveře (nebo lze vyměnit jen tu část co to ovládá), nebo to celý komunikuje s klíčem
a tedy mi přestane fungovat dálka na klíči a budu to muset řešit? Pokud ano, jak?
Komunikuje a funguje to normálně, ale jen na přední dveře.
A druhý dotaz, což je kravina kvůli které nemá smysl zakládat vlákno.
Nemám zkušenosti s těmahle automatama, je tam jen D a sport. Na amerikách si pamatuju 1,2,D nebo i 1,2,3,D, kde ty číselný byly pro tahání, vyprošťování/terén, kopce atd a D vpodstatě jen na dálnice. Když budu někoho tahat z příkopu, je lepší Sport nebo D? Nebo je to buřt a sport jen řadí později?
díky
nefunguje mi centrál na zadní dveře u H6 2005, v servisu zjištěno, že to není kabelama ale nejde signál z centrálu.
Můžete mi prosím někdo osvětlit:
1, je centrál stejný na všechny modely BL/BP, tj. na 2.5 i 3.0 2009-2014?
2, není náhodou stejný i na 09-14, kde je hodně naftových dárců?
3, když se to mění, funguje to jen jako ovladač na dveře (nebo lze vyměnit jen tu část co to ovládá), nebo to celý komunikuje s klíčem
a tedy mi přestane fungovat dálka na klíči a budu to muset řešit? Pokud ano, jak?
Komunikuje a funguje to normálně, ale jen na přední dveře.
A druhý dotaz, což je kravina kvůli které nemá smysl zakládat vlákno.
Nemám zkušenosti s těmahle automatama, je tam jen D a sport. Na amerikách si pamatuju 1,2,D nebo i 1,2,3,D, kde ty číselný byly pro tahání, vyprošťování/terén, kopce atd a D vpodstatě jen na dálnice. Když budu někoho tahat z příkopu, je lepší Sport nebo D? Nebo je to buřt a sport jen řadí později?
díky
- mnov
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 7844
- Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
- Jméno a příjmení: Marek Novák
- Bydliště: Praha
Re: Outback výměna centrálu, tahání
Jestli fungují pravé přední dveře, tak v jednotce problém není.
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Impreza 2004 2.0 AT
- podvlada
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 10692
- Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
- Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
- Bydliště: Plzeň
Re: Outback výměna centrálu, tahání
Máš nějak popletený roky. BL/BP bylo 2003-2009, a co se týče kompatibility, čekal bych, že sedan-sedan půjde měnit a kombi-kombi taky, bez ohledu na motorizaci, vždyť co by mělo být jinak... jen pozor na americký modely, ty imho jinou verzi centrálu mít budou.
I BL/BP bylo fdýzlu, asi 2007-2009 nebo jak? Takže dárci taky jsou.
Naopak bych čekal, že další model od 2009 dál už kompatibilní nebude.
Dálkáč by měl jít s jednotkou spárovat, takže by mělo jít nechat si stejnej klíč.
A co se týče tahání... U těch automatů není jen D a Sport, ale i manuál. Kdy klikneš doleva do Sport režimu, můžeš pak řadit manuálně pohybem voliče vpřed a vzad. Na tahání buď nech prostě D, auto si s tím poradí, nebo - aby to neřadilo příliš často, nebo ve stoupáních, kdy nad tím chceš mít kontrolu, si zařaď manuálně stupeň který ti v tom konkrétním případě bude vyhovovat.
Ostatně, ty starší verze P-R-N-D-3-2-1, to číslo stejně jen znamená do kolika to má řadit. 1 je jen 1; u 2 to řadí 1,2; u 3 to řadí 1,2,3. Jestli se tím mění i otáčky, kdy to hodlá přeřadit, bude záležet na každé konkrétní převodovce...
Edit: A ještě, typická bolístka tohohle modelu je, že časem zadní mechanizmus zámku prostě zatuhne. Motorek pak nemá sílu se s tím přeprat a zdánlivě to nefunguje. Chtělo by to ale sundat tapec a podívat se, jestli se teda motorek aspoň snaží, ale je to zatuhlý, stačí to pak jen pořádně promazat, nebo jestli tam fakt nejde šťáva...
I BL/BP bylo fdýzlu, asi 2007-2009 nebo jak? Takže dárci taky jsou.
Naopak bych čekal, že další model od 2009 dál už kompatibilní nebude.
Dálkáč by měl jít s jednotkou spárovat, takže by mělo jít nechat si stejnej klíč.
A co se týče tahání... U těch automatů není jen D a Sport, ale i manuál. Kdy klikneš doleva do Sport režimu, můžeš pak řadit manuálně pohybem voliče vpřed a vzad. Na tahání buď nech prostě D, auto si s tím poradí, nebo - aby to neřadilo příliš často, nebo ve stoupáních, kdy nad tím chceš mít kontrolu, si zařaď manuálně stupeň který ti v tom konkrétním případě bude vyhovovat.
Ostatně, ty starší verze P-R-N-D-3-2-1, to číslo stejně jen znamená do kolika to má řadit. 1 je jen 1; u 2 to řadí 1,2; u 3 to řadí 1,2,3. Jestli se tím mění i otáčky, kdy to hodlá přeřadit, bude záležet na každé konkrétní převodovce...
Edit: A ještě, typická bolístka tohohle modelu je, že časem zadní mechanizmus zámku prostě zatuhne. Motorek pak nemá sílu se s tím přeprat a zdánlivě to nefunguje. Chtělo by to ale sundat tapec a podívat se, jestli se teda motorek aspoň snaží, ale je to zatuhlý, stačí to pak jen pořádně promazat, nebo jestli tam fakt nejde šťáva...
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde>
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
Re: Outback výměna centrálu, tahání
Já bych nevěřil servisu Že by zrovna odešel výstup z jednotky. To bych čekal jako poslední možnost závady.
A pokud budeš někoho tahat z příkopu, tak je jedno, jestli tam bude D nebo sport. To je jen volba jak má převodovka řadit. Vytahovat ho budeš stejně na jedničku.
Nicméně já bych si tam manuálně zařadil první rychlost. Prostě přepneš na sport a pak můžeš pákou hejbat dopředu do zadu a tím si sám řadit. Používám to při jízdě v serpentínách a s vozejkem.
V tomto režimu se zařazený kvalt ukazuje na budíkách.
A pokud budeš někoho tahat z příkopu, tak je jedno, jestli tam bude D nebo sport. To je jen volba jak má převodovka řadit. Vytahovat ho budeš stejně na jedničku.
Nicméně já bych si tam manuálně zařadil první rychlost. Prostě přepneš na sport a pak můžeš pákou hejbat dopředu do zadu a tím si sám řadit. Používám to při jízdě v serpentínách a s vozejkem.
V tomto režimu se zařazený kvalt ukazuje na budíkách.
Peugeot ION elektro (rv.12, najeto 100 tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv. 07 najeto 320tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv.99 najeto 350tis)
Peugeot 206 1.4i MT (rv. 99 najeto 270 tis)
Audi A4 Avant 1.9 TDI (rv. 97 najeto 260 tis)
Peugeot J5 obytná alkovna (2.5TD, rv.91 najeto 150tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv. 07 najeto 320tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv.99 najeto 350tis)
Peugeot 206 1.4i MT (rv. 99 najeto 270 tis)
Audi A4 Avant 1.9 TDI (rv. 97 najeto 260 tis)
Peugeot J5 obytná alkovna (2.5TD, rv.91 najeto 150tis)
Re: Outback výměna centrálu, tahání
tak děkuju, servis mi to nějak divně řekl do telefonu (nebo to nepochopil přijímač ), ten "vadnej centrál" jsou nakonec zámky v těch zadních dveřích, tj. že to není kabelama, asi lepší varianta než celej centrál.
mnov: máš pravdu viz výše
podvlada: ano, to je samozřejmě překlep, mělo tam být 03-09
k tomu zatuhlýmu zámku - ručne to jde odemykat úplně v pohodě a lehce, to znamená že to zatuhlý není, nebo to tuhne někde jinde?
K tahání - jasný, samozřejmě tomu nebudu stát na krku aby se to pokoušelo zařadit
mnov: máš pravdu viz výše
podvlada: ano, to je samozřejmě překlep, mělo tam být 03-09
k tomu zatuhlýmu zámku - ručne to jde odemykat úplně v pohodě a lehce, to znamená že to zatuhlý není, nebo to tuhne někde jinde?
K tahání - jasný, samozřejmě tomu nebudu stát na krku aby se to pokoušelo zařadit
Re: Outback výměna centrálu, tahání
No hlavně "1" aktivuje "terénní režim", kde se aktivně připravuje na možný prokluz, mění nastavení VTD (pokud ho máš) atd., takže bych tam v každém případě "1" dal.podvlada píše:
Ostatně, ty starší verze P-R-N-D-3-2-1, to číslo stejně jen znamená do kolika to má řadit. 1 je jen 1; u 2 to řadí 1,2; u 3 to řadí 1,2,3. Jestli se tím mění i otáčky, kdy to hodlá přeřadit, bude záležet na každé konkrétní převodovce...
Subaru XV 2.0 Exclusive r.v.2018, facelift EyeSight CVT nonhybrid
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
- podvlada
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 10692
- Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
- Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
- Bydliště: Plzeň
Re: Outback výměna centrálu, tahání
Vidíš Láďo, to jsem nevěděl. Jestli to něco dělá i u mýho modelu netuším, nezjišťoval jsem to ani nezkoušel romraiderem vykoukat z hodnot... A displej taky zatím nemám, abych viděl sevření středového diffu :-P
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde>
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
- mnov
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 7844
- Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
- Jméno a příjmení: Marek Novák
- Bydliště: Praha
Re: Outback výměna centrálu, tahání
Ono to dokonce něco dělá i bez VTD.
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Impreza 2004 2.0 AT
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49469
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Outback výměna centrálu, tahání
S tím řazením souhlasím. Na 1 se mění svornost mezinápravy a i u MPT se to nastavení mění. A v praxi to mám mnohokrát vyzkoušené, že na zařazenou 1 to funguje jinak, než na jakoukoliv jinou zařazenou rychlost.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
-
- Nováček
- Příspěvky: 11
- Registrován: ned čer 23, 2019 11:56 am
- Jméno a příjmení: Lukáš Šmíd
- Bydliště: Kuřim
Re: Outback výměna centrálu, tahání
Zdar lidi,mám podobný problém a to ten,že mi přestal jít centrál jen u levých zadních dveří.Ze začátku při odemčení se odemklo celé auto až na ty jedny dveře a musel sem to zmáčknout znovu,aby se to odemklo všechno.Pak i při zamykání to bylo i na druhý či třetí pokus,než se to zamčelo všechno.Teď už ty dveře jsou zamčený pořád a nejdou ani otevřít.Tím pádem ani nepůjde sundat tapec a nevím,co s tím mám dělat.Můžete mi někdo poradit prosím?
- Tapan
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 14988
- Registrován: úte kvě 16, 2017 8:13 am
- Jméno a příjmení: Štěpán Z.
- Bydliště: Zliv (České Budějovice)
Re: Outback výměna centrálu, tahání
Tapec jde sundat i při zavřených dveřích, přinejmenším u zadních určitě. Takže tapec dolů, přeprat to přes táhla a až je otevřeš, rozebrat zámek, vyčistit, rozhýbat, promazat.
Lvl. 1 Subaru Necromancer
Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
-
- Nováček
- Příspěvky: 11
- Registrován: ned čer 23, 2019 11:56 am
- Jméno a příjmení: Lukáš Šmíd
- Bydliště: Kuřim
Re: Outback výměna centrálu, tahání
Super,děkuju za radu.snad se mi dílo podaří.jak budu mít volný den,tak se do toho pustím.
- podvlada
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 10692
- Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
- Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
- Bydliště: Plzeň
Re: Outback výměna centrálu, tahání
Občas pomůže při odemykání centrálem (tlačítko na dveřích řidiče) pomáhat zadním dveřím tou manuální zamykací/odemykací páčkou u páky na otevření dveří. Jestli jsou jen zatuhlý táhla, a motorek nemá sílu je přeprat, tímhle tomu jde pomoct a trochu mu ulehčit. Taky pomůže když je tepleji.
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde>
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
-
- Nováček
- Příspěvky: 11
- Registrován: ned čer 23, 2019 11:56 am
- Jméno a příjmení: Lukáš Šmíd
- Bydliště: Kuřim
Re: Outback výměna centrálu, tahání
Super,děkuji za radu,jak budu u auta,tak to zkusím s dám vědět.