problémy s přehříváním
-
- Nováček
- Příspěvky: 14
- Registrován: čtv dub 13, 2023 1:39 pm
- Jméno a příjmení: Bořek Drobil
- Bydliště: Mosty 38
problémy s přehříváním
Dobrý den,
mám Subaru 2.5i-s ES z roku 2017, najeto 240 000km. První problémy se objevily ve 180 000km kdy se motor začal na dlouhých trasách (min 150km) sám od sebe přehřívat. Teplota stoupala do doby než se dotkla červené hranice a poté hned spadla na provozní teplotu. Z tohoto důvodu bylo vyměněno těsnění pod hlavou, které určil autorizovaný servis za vadné. Po 20 000km se problém vrátil, v diagnostice není žádná chyba a pro jistotu se měnil i termostat. Problémy pořád setrvávají. S tím nejspíše souvisí i to, že když se auto začne přehřívat, tak z topení přestane jít teplý vzduch. Jakmile se teplota sníží, vše funguje normálně. Měl-li někdo stejný problém, prosím o radu.
Děkuji
mám Subaru 2.5i-s ES z roku 2017, najeto 240 000km. První problémy se objevily ve 180 000km kdy se motor začal na dlouhých trasách (min 150km) sám od sebe přehřívat. Teplota stoupala do doby než se dotkla červené hranice a poté hned spadla na provozní teplotu. Z tohoto důvodu bylo vyměněno těsnění pod hlavou, které určil autorizovaný servis za vadné. Po 20 000km se problém vrátil, v diagnostice není žádná chyba a pro jistotu se měnil i termostat. Problémy pořád setrvávají. S tím nejspíše souvisí i to, že když se auto začne přehřívat, tak z topení přestane jít teplý vzduch. Jakmile se teplota sníží, vše funguje normálně. Měl-li někdo stejný problém, prosím o radu.
Děkuji
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 22969
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: problémy s přehříváním
Vítej u nás na SFC, je potřeba ještě napsat 2 další příspěvky a budeš moci psát bez odsouhlasení a posílat interku.
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 22969
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: problémy s přehříváním
Fakt, že topení v téhle situaci netopí, bohužel většinou ukazuje na těsnění pod hlavou (prakticky přestává topit kvůli tomu, že se ten chladící okruh zavzdušní). U tebe bylo dělané, bohužel jak to s dnešními servisy bývá, tak je otázka jak kvalitně to odvedli... Druhá věc je, že když se ručička dostane na červené pole, tak je to obvykle konečná pro motor... nebo při tom může fouknout i to těsnění, které bylo do té doby zdravé...
Nicméně pokud pominu těsnění a termostat, co byl měněný. Tak věc jedna: spínají se tomu vůbec sahary? (Tj když vypneš klimatizaci, necháš to ohřáté stát na volnoběh, tak by se ty větráky pod kapotou měly občas sepnout. Dřív, než ta ručička začne stoupat ze středové polohy nahoru). A pak další věc k pozorování; jestli tyhle novější modely to mají řešené stejně jako staré, tak na chladiči by mělo být tlakové víčko a od něj jde hadička do přepadové nádobky (která má max/min rysku). Takže až to bude studené, koukni pod to tlakové víčko na chladiči. Měla by tam být voda, nesmí tam být vzduch. A zároveň koukej na hladinu kapaliny v té přepadové nádobce vedle. Opět pokud v chladiči nebude voda po okraj a naopak hladina v té přepadovce bude spíše přibývat než ubývat, tak to ukazuje spíše znova na těsnění... (u přepadovky lze ještě koukat na tu hladinu, když je to ohřáté a nastartované, neměly by se tam objevovat bubliny).
Nicméně pokud pominu těsnění a termostat, co byl měněný. Tak věc jedna: spínají se tomu vůbec sahary? (Tj když vypneš klimatizaci, necháš to ohřáté stát na volnoběh, tak by se ty větráky pod kapotou měly občas sepnout. Dřív, než ta ručička začne stoupat ze středové polohy nahoru). A pak další věc k pozorování; jestli tyhle novější modely to mají řešené stejně jako staré, tak na chladiči by mělo být tlakové víčko a od něj jde hadička do přepadové nádobky (která má max/min rysku). Takže až to bude studené, koukni pod to tlakové víčko na chladiči. Měla by tam být voda, nesmí tam být vzduch. A zároveň koukej na hladinu kapaliny v té přepadové nádobce vedle. Opět pokud v chladiči nebude voda po okraj a naopak hladina v té přepadovce bude spíše přibývat než ubývat, tak to ukazuje spíše znova na těsnění... (u přepadovky lze ještě koukat na tu hladinu, když je to ohřáté a nastartované, neměly by se tam objevovat bubliny).
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49492
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: problémy s přehříváním
Všechno, co napsal Jenda, podepisuju.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
-
- Nováček
- Příspěvky: 14
- Registrován: čtv dub 13, 2023 1:39 pm
- Jméno a příjmení: Bořek Drobil
- Bydliště: Mosty 38
Re: problémy s přehříváním
Moc děkuju za pomoc, sahary spínají v pořádku, zkusím se podívat na tu vodu a v nejhorším motor.
Ještě jednou moc děkuji
Ještě jednou moc děkuji
-
- Nováček
- Příspěvky: 14
- Registrován: čtv dub 13, 2023 1:39 pm
- Jméno a příjmení: Bořek Drobil
- Bydliště: Mosty 38
Re: problémy s přehříváním
Aktuálně jsem otevřel tlakové víčko, všechna voda okamžitě odtekla do přepadové nádobky, takže těsnění hlavy je asi po smrti
Re: problémy s přehříváním
Když měnili těsnění, rovnaly hlavy?
A jak už bylo psáno. Sledovat hladinu vody přímo v chladiči. Ale je doufám jasné, že víčko otevírat raději při chladném motoru. Jinak hrozí, že z toho vyprskne voda a opaří tě to.
Pokud bude vody málo, tak dolít a sledovat.
Občas zlobí i víčko, že přebytečnou vodu to vytlačí do té přepadové nádoby a pak už jí to není schopné nasát zpět.
A jak už bylo psáno. Sledovat hladinu vody přímo v chladiči. Ale je doufám jasné, že víčko otevírat raději při chladném motoru. Jinak hrozí, že z toho vyprskne voda a opaří tě to.
Pokud bude vody málo, tak dolít a sledovat.
Občas zlobí i víčko, že přebytečnou vodu to vytlačí do té přepadové nádoby a pak už jí to není schopné nasát zpět.
Peugeot ION elektro (rv.12, najeto 100 tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv. 07 najeto 320tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv.99 najeto 350tis)
Peugeot 206 1.4i MT (rv. 99 najeto 270 tis)
Audi A4 Avant 1.9 TDI (rv. 97 najeto 260 tis)
Peugeot J5 obytná alkovna (2.5TD, rv.91 najeto 150tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv. 07 najeto 320tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv.99 najeto 350tis)
Peugeot 206 1.4i MT (rv. 99 najeto 270 tis)
Audi A4 Avant 1.9 TDI (rv. 97 najeto 260 tis)
Peugeot J5 obytná alkovna (2.5TD, rv.91 najeto 150tis)
-
- Nováček
- Příspěvky: 14
- Registrován: čtv dub 13, 2023 1:39 pm
- Jméno a příjmení: Bořek Drobil
- Bydliště: Mosty 38
Re: problémy s přehříváním
Zda rovnaly hlavy musím zjistit, zítra se zeptám v servisu.
Motor jsem nechal nastartovaný cca 5 minut, v přepadové nádobce je vody pořád stejně (hodně nad maximem) a chladič na suchu. Nevíte po jaké době by to měla být pumpa schopná nasát zpět?
Motor jsem nechal nastartovaný cca 5 minut, v přepadové nádobce je vody pořád stejně (hodně nad maximem) a chladič na suchu. Nevíte po jaké době by to měla být pumpa schopná nasát zpět?
Re: problémy s přehříváním
Tohle pumpa nenasaje. To funguje na principu, že při chladnutí tam vzniká podtlak a nasaje to zpět.
Pokud chybí voda v chladiči, tak je nutné to dolejt ručně.
Pokud chybí voda v chladiči, tak je nutné to dolejt ručně.
Peugeot ION elektro (rv.12, najeto 100 tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv. 07 najeto 320tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv.99 najeto 350tis)
Peugeot 206 1.4i MT (rv. 99 najeto 270 tis)
Audi A4 Avant 1.9 TDI (rv. 97 najeto 260 tis)
Peugeot J5 obytná alkovna (2.5TD, rv.91 najeto 150tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv. 07 najeto 320tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv.99 najeto 350tis)
Peugeot 206 1.4i MT (rv. 99 najeto 270 tis)
Audi A4 Avant 1.9 TDI (rv. 97 najeto 260 tis)
Peugeot J5 obytná alkovna (2.5TD, rv.91 najeto 150tis)
Re: problémy s přehříváním
Co je to za motor, už FB25?
Subaru XV 2.0 Exclusive r.v.2018, facelift EyeSight CVT nonhybrid
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
-
- Nováček
- Příspěvky: 14
- Registrován: čtv dub 13, 2023 1:39 pm
- Jméno a příjmení: Bořek Drobil
- Bydliště: Mosty 38
Re: problémy s přehříváním
Auto jsem ohřál na provozní teplotu, mám zkusit počkat jestli se sama nasaje, nebo rovnou dolit?
Popřípadě musím to dolít přímo zelenou chladičovkou, nebo stačí destilovaná voda.
Popřípadě musím to dolít přímo zelenou chladičovkou, nebo stačí destilovaná voda.
Re: problémy s přehříváním
vodní čerpadlo se asi neměnilo...
slyším poprvé, že má BS takové trable
slyším poprvé, že má BS takové trable
IMPREZA 2,0i cvt sport MY18 naše dvanácté subaru
LEGACY kombi BPE H6 5AT MY2008 letní auto
Outback 2019 BS exec cvt 2,5i
93, RXL, LR series
LEGACY kombi BPE H6 5AT MY2008 letní auto
Outback 2019 BS exec cvt 2,5i
93, RXL, LR series
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 22969
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: problémy s přehříváním
Do chladiče dolej vodu určitě hned, ten nesmí být prázdný, jinak se to přehřívání ještě zhorší... Takže dolít, projet to (ideálně třeba kus dálnice, aby to bylo ve vyšší zátěži), nechat úplně vychladnout a kouknout do chladiče znova.
Ta hladina v té přepadovce se mění s teplotou té vody a mění se celkem razantně, takže to, že to po zahřátí auta vystoupá o hodně centimetrů je normální. Ale po schladnutí motoru by se to mělo vrátit zpět. Tedy pokud ráno najdeš na studeném motoru tu hladinu přes max, tak je to určitě blbě. Nicméně to teď poznáš - pokud doleješ ten chladič a po jízdě bude chladič zase prázdný, ale ta přepadovka bude pořád plná, tak to bohužel s nejvyšší pravděpodobností těsnění zase bude... (Teda ještě se podívej, jestli ta hadička do té nádobky sahá až někam ke dnu... Mně to jednou nějaká kuna nebo nějaký takový odpudivý tvor povytáhla a pak se to takhle blbě chovalo taky, protože do nádobky to nateklo, ale zpátky to nasávalo vzduch. Ale já mám na ty divné poruchy štěstí )
Ta hladina v té přepadovce se mění s teplotou té vody a mění se celkem razantně, takže to, že to po zahřátí auta vystoupá o hodně centimetrů je normální. Ale po schladnutí motoru by se to mělo vrátit zpět. Tedy pokud ráno najdeš na studeném motoru tu hladinu přes max, tak je to určitě blbě. Nicméně to teď poznáš - pokud doleješ ten chladič a po jízdě bude chladič zase prázdný, ale ta přepadovka bude pořád plná, tak to bohužel s nejvyšší pravděpodobností těsnění zase bude... (Teda ještě se podívej, jestli ta hadička do té nádobky sahá až někam ke dnu... Mně to jednou nějaká kuna nebo nějaký takový odpudivý tvor povytáhla a pak se to takhle blbě chovalo taky, protože do nádobky to nateklo, ale zpátky to nasávalo vzduch. Ale já mám na ty divné poruchy štěstí )
-
- Nováček
- Příspěvky: 14
- Registrován: čtv dub 13, 2023 1:39 pm
- Jméno a příjmení: Bořek Drobil
- Bydliště: Mosty 38
Re: problémy s přehříváním
ok, díky moc
Re: problémy s přehříváním
určitě bych s tím mazal do dobrého servisu. Mosty v podpisu, to jsou ty Mosty u Kunžaku?
IMPREZA 2,0i cvt sport MY18 naše dvanácté subaru
LEGACY kombi BPE H6 5AT MY2008 letní auto
Outback 2019 BS exec cvt 2,5i
93, RXL, LR series
LEGACY kombi BPE H6 5AT MY2008 letní auto
Outback 2019 BS exec cvt 2,5i
93, RXL, LR series