Koupil jsem si Legacy
Re: Koupil jsem si Legacy
Cody: vystredenie je úplne jednoduché, chytíš to do ruky a točíš s citom na doraz dolava.
Ked to bude na doraz, tak nebude ukončená celá otáčka, či to je 3,5otáčky, alebo 3,75 otáčky už neviem, ale ked budeš točiť na opačnú stranu do prava, tak skončíš natočením zrkadlovo a zasa skončiš neúplnú otáčku.
Ked to dám na stupne, tak musíš urobiť od strednej polohy na obe strany 3x360°+ napríklad 270°(180°)
Jednoducho zrátaj celé otáčky, ktorých bude napríklad 6 a dve budú neúplné. Vrátiš od dorazu tu neúplnú + 3 celé a si na strede.
Pre istotu si to ešte skontroluješ 2x a už vždy od stredu či to vychádza rovnaký počet otáčok na obe strany, ak sedí tak máš stred na 100%
Potom už len aby kolesá boli rovno, pretože riadenie ťa pustí presne tolko isto otáčok na obe strany.
Problém je iba v tom že Subaru nemá "polohu" volantu a vieš ho na tyči riadenia presadiť o zub.
Ale to zbadáš na skúšobnej jazde či máš volant rovno, alebo ho budeš musieť presadiť.
Ono je jedno o aké auto sa jedná, všade to funguje na rovnakom princípe, je stred a určitý počet otáčok na obe strany
Ked to bude na doraz, tak nebude ukončená celá otáčka, či to je 3,5otáčky, alebo 3,75 otáčky už neviem, ale ked budeš točiť na opačnú stranu do prava, tak skončíš natočením zrkadlovo a zasa skončiš neúplnú otáčku.
Ked to dám na stupne, tak musíš urobiť od strednej polohy na obe strany 3x360°+ napríklad 270°(180°)
Jednoducho zrátaj celé otáčky, ktorých bude napríklad 6 a dve budú neúplné. Vrátiš od dorazu tu neúplnú + 3 celé a si na strede.
Pre istotu si to ešte skontroluješ 2x a už vždy od stredu či to vychádza rovnaký počet otáčok na obe strany, ak sedí tak máš stred na 100%
Potom už len aby kolesá boli rovno, pretože riadenie ťa pustí presne tolko isto otáčok na obe strany.
Problém je iba v tom že Subaru nemá "polohu" volantu a vieš ho na tyči riadenia presadiť o zub.
Ale to zbadáš na skúšobnej jazde či máš volant rovno, alebo ho budeš musieť presadiť.
Ono je jedno o aké auto sa jedná, všade to funguje na rovnakom princípe, je stred a určitý počet otáčok na obe strany
Subaru Impreza 2.0GX, 5MT, rv2001...
Subaru Legacy 2.5i, AT, rv2005...
Subaru Legacy 2.5i, AT, rv2005...
Re: Koupil jsem si Legacy
Už to asi chápu - celkem specifické tedy ( jako vše u hvězd
), vím že jiné automobilky mají aretační kolik vystředovací. Sem četl navod kola na max doleva, to samé kroužek a nasadit volant- což mi přijde trochu harakiri, takhle je šance že volant bude rovné už napoprvé.
https://bazar.automedik.cz/AMD08486265231/subaru/legacy
Tohle by mělo být tuším ono, AutoMedik polaci- má někdo zkušenost?
Tapan- asi bych ho bral- můžu se v týdnu stavit?

https://bazar.automedik.cz/AMD08486265231/subaru/legacy
Tohle by mělo být tuším ono, AutoMedik polaci- má někdo zkušenost?
Tapan- asi bych ho bral- můžu se v týdnu stavit?

- Tapan
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 12734
- Registrován: úte kvě 16, 2017 8:13 am
- Jméno a příjmení: Štěpán Z.
- Bydliště: Zliv (České Budějovice)
Re: Koupil jsem si Legacy
Já ho tedy zítra zkusím najít, připomeň se třeba v pondělí.
Lvl. 1 Subaru Necromancer
Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
Re: Koupil jsem si Legacy
Cody : aretančný kolík je nejaká hlúposť, kedže ten slimák má niekolko otáčok dookola a neviem si predstaviť ako "mechanicky vyriešiť" zaaretovanie v strede, pretože ten stred by sa tam objavil 6x
Aretačný kolík môže byť myslený skôr ako "unášač" do volantu.
Z PL nie je problém kúpiť, ale lepšie je na priamo z Allegra, len nie každý posiela mimo PL a ked pôjdeš cez sprostredkovbatela tak sa to predraží.
Lepšie kúpiť "doma" ono tých variant zasa vela nie je, facelift mal airbag volantu len s jedným konektorom, teda potrebuješ z predfaceliftu
Aretačný kolík môže byť myslený skôr ako "unášač" do volantu.
Z PL nie je problém kúpiť, ale lepšie je na priamo z Allegra, len nie každý posiela mimo PL a ked pôjdeš cez sprostredkovbatela tak sa to predraží.
Lepšie kúpiť "doma" ono tých variant zasa vela nie je, facelift mal airbag volantu len s jedným konektorom, teda potrebuješ z predfaceliftu
Subaru Impreza 2.0GX, 5MT, rv2001...
Subaru Legacy 2.5i, AT, rv2005...
Subaru Legacy 2.5i, AT, rv2005...
Re: Koupil jsem si Legacy
Pokud by chtěl někdo kola.
https://auto.bazos.cz/inzerat/166189147/5x100-r16.php
https://auto.bazos.cz/inzerat/166189147/5x100-r16.php
- Tomiq
- Vášnivý uživatel
- Příspěvky: 1234
- Registrován: pát říj 18, 2019 12:57 pm
- Jméno a příjmení: Tomáš P.
- Bydliště: Praha - Východ
Re: Koupil jsem si Legacy
Nevím, jestli je univerzální pro všechna Subaru - mám případně doma jeden, ale z Forestra SG...Cody píše: ↑pát bře 17, 2023 5:41 pm Ano už je na 2 části - při sundávání volantu jsem zabral a kroužek byl k volantu "přilepený" tak jsem ho vytáhl i s ním a natáčel jsem znovu ty šňůrky jak mají být (celkem nic moc zábava) no a zřejmě se to úplně nezdařilo protože po složení a nastartování to při vytočenem volantu drhlo a prasklo a rozsvítil se airbeg.
PS: až seženu - jak poznám v jaké je pozici před montáží - aby nebyl zatočený vlevo vpravo ale byl na středu![]()
Subaru Forester 2.0 MT 2006
ex Subaru Outback 2.5 MT 2002
ex Subaru Outback 2.5 MT 2002
ex Subaru Legacy 2.0 MT 1999
ex Subaru Outback 2.5 MT 2002
ex Subaru Outback 2.5 MT 2002
ex Subaru Legacy 2.0 MT 1999
Re: Koupil jsem si Legacy
Poprosím té o fotku, zda se neliší 

- Tomiq
- Vášnivý uživatel
- Příspěvky: 1234
- Registrován: pát říj 18, 2019 12:57 pm
- Jméno a příjmení: Tomáš P.
- Bydliště: Praha - Východ
Re: Koupil jsem si Legacy
Mám tuhle - je to z inzerátu, když tak vyfotím detailněji 

Subaru Forester 2.0 MT 2006
ex Subaru Outback 2.5 MT 2002
ex Subaru Outback 2.5 MT 2002
ex Subaru Legacy 2.0 MT 1999
ex Subaru Outback 2.5 MT 2002
ex Subaru Outback 2.5 MT 2002
ex Subaru Legacy 2.0 MT 1999
Re: Koupil jsem si Legacy
Díky
Já mám 2 konektory k airbagu černý/oranžový takže asi predfacelift / pofacelift nutno řešit ale modely třeba budou zaměnitelné
Já mám 2 konektory k airbagu černý/oranžový takže asi predfacelift / pofacelift nutno řešit ale modely třeba budou zaměnitelné
Re: Koupil jsem si Legacy
Zeptám se na olej do manuální převodovky- 3.5 litrů 75W-90 dát jakýkoliv nebo sehnat nějaký origo Subaru?
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 45931
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Koupil jsem si Legacy
Do manuální převodovky je to jedno. Stačí, když bude souhlasit specifikace GL5
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru XT 1800 coupé ´89 + Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Subaru-Robin Generator 3 kW
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru XT 1800 coupé ´89 + Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Subaru-Robin Generator 3 kW
Re: Koupil jsem si Legacy
Ok, ono vesměs všechny jsou GL-5 i GL-4 tam asi moc chyba udělat nejde.
Dřív jsem bral oleje co nejdražší od " renomovaných " značek ale postupně jsem přešel na: vzít normální běžný levný olej a brzy vyměnit - je to ekonomicky poznat a ve finále pro auto možná i lepší.
Samozřejmě do nějakého extrému bych nešel ( olej starline určitě ne, fanfáro nevím) ale rozdíl v těch olejích je i 1000,- na balení a víceméně jen značka
Dřív jsem bral oleje co nejdražší od " renomovaných " značek ale postupně jsem přešel na: vzít normální běžný levný olej a brzy vyměnit - je to ekonomicky poznat a ve finále pro auto možná i lepší.
Samozřejmě do nějakého extrému bych nešel ( olej starline určitě ne, fanfáro nevím) ale rozdíl v těch olejích je i 1000,- na balení a víceméně jen značka

- Cliffer
- Vášnivý uživatel
- Příspěvky: 1401
- Registrován: sob lis 21, 2015 6:24 pm
- Jméno a příjmení: Tadeáš Pospíchal
- Bydliště: Praha
Re: Koupil jsem si Legacy
Nevím co je na tom pravdy, ale nedávno při nezávazném pokecu v ALM Hostivař mi bylo řečeno, že doporučujou i do manuálu origo Subaru, bo má pak hladší chod. Že ta specifikace je snad malinko jiná a blíží se 75W85 nebo tak něco. Přesně si to už nepamatuju, jen vím ze zmiňovali číslo 85.
Subaru Outback 3.0R 5AT, MY08
- Skotsko 2022 (5567 km)
- Rumunsko 2021 (3574 km)
- Norsko 2020 (7007 km)
- Ukrajina 2019 (4060 km)
Subaru Outback 2.5i MT, MY08, LPG-v rodině
- Balkán 2018 (4457 km)
- Balkán 2017 (5884 km)
- Skandinávie 2016 (8300 km)
Škoda Felda 1.6
- Istanbul 2012 (6100 km)
- Skotsko 2022 (5567 km)
- Rumunsko 2021 (3574 km)
- Norsko 2020 (7007 km)
- Ukrajina 2019 (4060 km)
Subaru Outback 2.5i MT, MY08, LPG-v rodině
- Balkán 2018 (4457 km)
- Balkán 2017 (5884 km)
- Skandinávie 2016 (8300 km)
Škoda Felda 1.6
- Istanbul 2012 (6100 km)
Re: Koupil jsem si Legacy
Já to právě také slyšel a navíc i z fridexem a motorovým olejem ale otázka zda to tak prožívat
, co tam asi dává autorizak....
U těchto starých pekáčů když vyměním převodovku po 20-30 tisících, olej v motoru po 8tis tak chybu neudělám ani s levnějším olejem předepsané specifikace můj názor.

U těchto starých pekáčů když vyměním převodovku po 20-30 tisících, olej v motoru po 8tis tak chybu neudělám ani s levnějším olejem předepsané specifikace můj názor.
-
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 21575
- Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
- Jméno a příjmení: Radek- šíma
- Bydliště: Valašsko
Re: Koupil jsem si Legacy
Používám veškeré oil náplně už 9 let jen Total. Předtím i dlouhá léta i na ne subaru autech. Za babku doslova. Ale také jsme zde četl, že třeba u převodovky pomohla v případných potížích origo náplň, nebo teda přesně Motul. A že i jinak šlo řazení lehčeji, za nízkých teplot jo, přestal případně škrtat synchron, ale nevím, nemám zkušenost s tímto.
Co se týče chladičky, teď mě byla vyměněna a nějaká GK...nevím co
prostě GK, víc nevím, prý nejde jen tak běžně koupit, věřím mechanikovi, funguje to zatím skvěle, jenomže tu se udála výměna hodně věcí u mého lesníka jo a chladička by bylo určitě poslední co by na té super pozitivní změně mělo vliv, spíš teda určitě žádný vliv...popíšu později v mém šíma lesník vlákně.
Co se týče chladičky, teď mě byla vyměněna a nějaká GK...nevím co
![Question [?]](./images/smilies/icon_question.gif)
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98